Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leikkasin pitkät hiukset

Vierailija
06.04.2015 |

.. olkapituisiksi. Olivat alaselkääni. Kaikki sitä kyselivät ja voivottelivat, että miksi leikkasin. No vastaan, että nimenomaan sinua ärsyttääkseni leikkasin! No haloo. Sama hiustyyli yli 10 vuotta, alkaa ajattelemaan toisin :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]

Olisi kyllä töykeää tuolleen kommentoida.Pyrin aina kehumaan ihmisten uusia lookkeja,ne ovat monesti onnistuneita!Joillekin sopii tosi hyvin lyhyemmät hiukset ja pitkä tylsä letti voi vanhentaakin.Sama kuin tuo Yks kommentoida,jos miehet kommentoi kun niin tyttömäistä niin yök!Viimeistään siinä vaiheessa leikkaisin itsekin lyhyeksi:D

[/quote]Eikö tässä ole selvä ristiriita, vanhentaa mutta on tyttömäinen.

[/quote]

Niin, oikeastihan pitkä tukka nuorentaa. Sitten, kun sen itse huomaa, on se kova pala myöntää ja pitkän tukan takaisin kasvattaminen niin hidasta. Moni luovuttaa ja jää johonkin epämääräiseen polkkapituuteen kenties loppuelämäksi.

[/quote]

Miten se voisi nuorentaa? Vanhetessa kaikki alkaa valua alaspäin: suupielet, posket, silmäkulmat... Eikö alaspäin valuva tukka korosta tuota vaikutelmaa?

Vierailija
42/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:14"]

Mun mielestä tän hetkinen pitkä polkka- muoti on mahtava juttu. Sopii tosi monelle ja tuo ryhtiä ilmeeseen.

[/quote]

saisko kuvaesimerkkejä tästä?

[/quote]

http://i.shoppinglifestyle.com/articles/1814.jpg

http://data2.whicdn.com/images/159896050/large.jpg

[/quote]

Molemmat esimerkkikuvat vaativat valtavasti työstämistä, suoristusrautaa ja kihartamista. Kumpikaan kampaus ei näytä samalta esim

- liukkaalla, ohuella hiuslaadulla

- paksulla, tuuhealla hiuslaadulla

- luonnonkiharalla

Ilman valtavaa vääntämistä.

Oma pitkä tukka vetää afroksi jos sitä leikkaa, olen laiska, siksi pitkä tukka. Pidän sen yleensä kiinni, niin ei miehetkään pääse huokailemaan (hahahahah)

[/quote]

Mä olen tuo yksi, joka sanoi, ettei itselleen sovi hiuslaadun takia ja laitoin myös nuo linkit. Ei kai tässä ketään olla pakottamassa tuohon tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:14"]

Jos pitkätukka haluaa vaikuttaa "uskottavammalta" työelämässä, hän laittaa sen tukan nutturalle tai kiinni. SE on todella helppoa, tyylikästä jne.

Sen sijaan lyhyt/polkka/whatever on aina sama, tai oikeastihan se on noin 2 viikkoa ok ja sitten se on juurkasvussa/kasvanut mallista/ei ole jaksettu föönata/suoristaa jne.

[/quote]

Silloin kun minulla oli pitkä tukka, silloin se oli aina sama. Nyt kun se on lyhyt, voi oikeasti laittaa sen eri tavalla fiiliksen mukaan. Pitkään tukkaan ovat ainoat vaihtoehdot joko poninhäntä tai nuttura. Eikä kumpikaan pysy koko päivää, aina saa olla korjaamassa. Ainakin paksut hiukset ovat sellaiset.

Ja toki sen tukan voi laittaa nutturalle. Minusta vain on mukavampi pitää kivasti leikatut hiukset vapaana ja näkösällä, eikä piilotella.

Vierailija
44/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät hiukset ei näytä kellään hyvältä.

Vierailija
45/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta. [/quote] Kuulostat tekstisi perusteella siltä, että et itsekään ole oikein sinut itsesi kanssa.

[/quote]

OK. Viitsitkö perustella?
[/quote]

Ensinnäkin yleistät todella rajusti. Millä perusteella lyhyt tukka näyttäisi muka aina itsevarmalta ja uskottavalta kantajallaan, mutta pitkä tukka ei? Tuo pitkien hiusten aliarvioiminen muilla ihmisillä ei kuulosta kovin itsevarmalta käytökseltä.

Vierailija
46/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:15"]

Olisi kyllä töykeää tuolleen kommentoida.Pyrin aina kehumaan ihmisten uusia lookkeja,ne ovat monesti onnistuneita!Joillekin sopii tosi hyvin lyhyemmät hiukset ja pitkä tylsä letti voi vanhentaakin.Sama kuin tuo Yks kommentoida,jos miehet kommentoi kun niin tyttömäistä niin yök!Viimeistään siinä vaiheessa leikkaisin itsekin lyhyeksi:D

[/quote]

Niin, oikeastihan pitkä tukka nuorentaa. Sitten, kun sen itse huomaa, on se kova pala myöntää ja pitkän tukan takaisin kasvattaminen niin hidasta. Moni luovuttaa ja jää johonkin epämääräiseen polkkapituuteen kenties loppuelämäksi.

[/quote]

Miten se voisi nuorentaa? Vanhetessa kaikki alkaa valua alaspäin: suupielet, posket, silmäkulmat... Eikö alaspäin valuva tukka korosta tuota vaikutelmaa?

[/quote]

Pitkä tukka tuo tyttömäistä raikkautta ja pehmeyttä ulkonäköön. Pitkiä hiuksia ei ole mikään pakko roikuttaa keskipäjakauksella, litteänä pitkin päätä. Kohottavan vaikutuksen (mikäli sellaista kaipaa) saa tehokkaasti sitomalla osa hiuksista kiiini tai muilla erilaisilla kampauksilla. Sidopa itsellesi kireä ponnari tai nuttura, taatusti rypyt oikenee. Lyhyellä tukalla ei todellakaan ole samanlaista vaikutusta!

Lyhyt tukka on karu ja armoton paljastaessaan kasvot kaikkine virheineen! Se tekee myös vanhenevasta naisesta miesmäisemmän näköisen, mutta makunsa kullakin. Kaikkihan eivät halua edes näyttää kauniilta.

Vierailija
47/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa on tämä järkky viha lyhyitä hiuksia kohtaan? :D Aikuiset naiset heti tuomitsemassa pahoiksi, paskoiksi, luusereiksi ja rumiksi naiset, joilla sattuu olemaan lyhyet hiukset. Ei vaan mene jakeluun, mikä siinä on niin kamalaa. Eikö ole tärkeintä, että hiukset sopivat kantajalleen ja ovat hyvin hoidetut?

t. lapsellisia aikuisia ihmettelevä 17-v.,jolla on ollut ikänsä aikana sekä pitkät että lyhyet hiukset, nyt piirun verran olkapäiden alle.

Vierailija
48/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta. [/quote] Hiusten mitta ei määrää uskottavuuden vaikutelmaa vaan olemus ja esiintyminen kokonaisuudessaan.

[/quote]

Eli jos kiskaisen päälle hupparin ja verryttelyhousut, niin tuntemattomat ihmiset pitävät minua yhtä uskottavana kuin jakkupukuista? Kyllä se huppariin pukeutunut saa puhua aika paljon kauemmin että vaikuttaa uskottavalta. Sama hiusten pituudessa, ihmiset tekevät tiettyjä oletuksia sen perusteella. Kuten pitääkin. Ihmiset muokkaavat ulkonäköään niin, että näyttävät ulospäin siltä mitä ovat. Olettaen että se persoonallisuus löytyy ihmiseltä. Kaikilla ei sitä ole.

Ei ihminen tee kaikkia ulkonäköön liittyviä päätöksiä sen perusteella, että vain näyttäisi hyvältä. Joskus sillä on vähän syvällisempikin tarkoitus.

[/quote]

Aika oksettava tapa ajatella sulla. 

Mun mielestä ihmiset tekee olettamuksia kyllä ulkonäön perusteella, mutta älykäs ihminen osaa sysätä ne sivuun. Pitkähiuksisena olen aika loukkaantunut kommentistasi mutta toisaalta myös sitä mieltä että järkevät tuomitsee vasta tuntiessaan ja muut pitäkööt pinnalliset mielipiteensä. Tulee ihmeteltyä eikö ihmiset muka näe sen brändäyspelleilyn läpi.

Vierailija
49/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:15"]

Lyhyt tukka on karu ja armoton paljastaessaan kasvot kaikkine virheineen! Se tekee myös vanhenevasta naisesta miesmäisemmän näköisen, mutta makunsa kullakin. Kaikkihan eivät halua edes näyttää kauniilta.

[/quote]

Mitä ne pitkät karvat muka peittää naamassa? Ei mitään. Liian pitkät hiukset ei koskaan ole hyvät, rintsikkamitta tai hieman lyhyempi on paljon ryhdikkäämmän ja paremman näköinen. Pituus ei tuo hiuksiin lisäarvoa koska se tekee niistä ohuemman näköiset.

Ja kyllä mäkin olen sen verran konservatiivinen että keski-iässä on mielestäni tyylikkäämpää pitää hiukset lyhyinä tai ainakin lyhyehköinä tai vaihtoehtoisesti pitkät hiukset kiinni nutturalla.

Vierailija
50/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hetken tuttavia ja työkavereita. Erilaisia kasvoja. Onko siellä maitonaamaa, joka ei käytä meikkiä? Onko siroja, naisellisia kasvonpiirteitä? Onko maskuliinisia, selkeät luut omaavia?

Kuvittele sitten että heillä on joko siili tai pitkä tukka. Ilman että näet vartaloa.

Se sirot & naiselliset piirteet omaava näyttää kauniilta lyhyessäkin.

Maitonaama käy lyhyellä tukalla, jos ei näe vartaloa.

Maskuliinen ja näyttävän luuston omaava voi olla joko todella upea (A. Jolie) tai ihan hirveä (jätän esimerkin pois, mutta näyttää rumalta mieheltä).

On todella outoa ajatella että tietty malli olisi sopiva IÄN perusteella. On vain kaksi asiaa:

- miltä näyttää

- mistä tykkää

Joskus ne eivät mätsää ja se on ok. Maitonaamasta voi olla ihan ok olla 12 vee pojan näköinen tai siropiirteisestä 15 vee rinsessa.

Vierailija
51/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:12"]

Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta.

[/quote]

Oon 37 ja kasvatan ekan kerran elämässäni hiuksiani pidemmiksi. Ja mulle ei ole mitään väliä sillä, vaikutanko uskottavalta. Enkä myöskään kasvata näitä miestäni varten.

[/quote]

No eihän se kaikilla tietenkään ole tavoitteena. Riippuu ihmisen persoonallisuudesta, millaisen vaikutelman haluaa antaa. Minä halusin uskottavuutta ja ripauksen huumoria.

[/quote]

Antaa vaikutelman kenelle? Miksi?

Minä oon huumorintajuinen, räväkkä ja itsevarma tyyppi, mulla on työ jonka teen hyvin ja työn jälki kertokoon kaiken mikäli joskus haen jotain muuta työtä. Ja mulla on mies jonka tapasin lenkkipolulla, en omista hienoja lenkkivaatteita vaan ihan virttyneessä t-paidassa ja ns. pieruverkkareissa menin, pää hikisenä ja naama punaisena, meikittä, tietenkin. Mulla oli joo huono kunto ja sitä lähdin kohottamaan. Ja olen (edelleen, vaikka kunto on parempi) läski.

Niin jos en kelpaa tälläisenä ilman vaikutemia joita tarvitsisi antaa, niin ei ole mun juttu sellainen.

Terv. tuo sama 37-v tukankasvattaja

Vierailija
52/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maitonaama käy lyhyellä tukalla, jos ei näe vartaloa"

Tässä piti lukea "käy pojasta"

Vierailija
53/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hitto on maitonaama?!

Vierailija
54/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitonaama on sellainen väritön ja kalvakka, jolla on yleensä pyöreät kasvot, ei selkeitä poskipäitä tai leukaperiä, eikä myöskään siroja piirteitä. Taikinanaama voisi myös kuvata hyvin. Jos tämä naama ei meikkaa, on valjun näköinen ja usein näyttää mieheltä. Haalea vaalea väritön ja muodoton.

Vierailija
55/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä hiustyylejä on muitakin kuin vain todella pitkä ja siili! Ei tarvitse liikkua vain ääripäissä :D Järki käteen naiset, tai vaihtoehtoisesti "Keep your hair on!". Ei tarvitse haukkua toisia, vaikka ette itse pitäisikään pitkistä/lyhyistä hiuksista.

Minusta tärkein kriteeri on se, että tyyli näyttää hyvältä siinä hiusten omistajan päässä. Oli se sitten pitkä tai lyhyt tai ihan mitä vain siltä väliltä. 

Vierailija
56/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta. [/quote] Hiusten mitta ei määrää uskottavuuden vaikutelmaa vaan olemus ja esiintyminen kokonaisuudessaan.

[/quote]

Eli jos kiskaisen päälle hupparin ja verryttelyhousut, niin tuntemattomat ihmiset pitävät minua yhtä uskottavana kuin jakkupukuista? Kyllä se huppariin pukeutunut saa puhua aika paljon kauemmin että vaikuttaa uskottavalta. Sama hiusten pituudessa, ihmiset tekevät tiettyjä oletuksia sen perusteella. Kuten pitääkin. Ihmiset muokkaavat ulkonäköään niin, että näyttävät ulospäin siltä mitä ovat. Olettaen että se persoonallisuus löytyy ihmiseltä. Kaikilla ei sitä ole.

Ei ihminen tee kaikkia ulkonäköön liittyviä päätöksiä sen perusteella, että vain näyttäisi hyvältä. Joskus sillä on vähän syvällisempikin tarkoitus.

[/quote]

Aika oksettava tapa ajatella sulla. 

Mun mielestä ihmiset tekee olettamuksia kyllä ulkonäön perusteella, mutta älykäs ihminen osaa sysätä ne sivuun. Pitkähiuksisena olen aika loukkaantunut kommentistasi mutta toisaalta myös sitä mieltä että järkevät tuomitsee vasta tuntiessaan ja muut pitäkööt pinnalliset mielipiteensä. Tulee ihmeteltyä eikö ihmiset muka näe sen brändäyspelleilyn läpi.

[/quote]

Yleensä ihmiset, jotka esimerkiksi hiusten pituudella kuvittelevat saavansa itselleen uskottavuutta, ovat aika epävarmoja. Myös huumori on aika vähissä, jos se hiukset leikkaamalla lisääntyy. Tyylikkyys ja uskottavuus eivät ole mitenkään hiusten pituudesta kiinni. Sinä saat toki ajatella pitkistä hiuksista mitä vain.

Olen 45-vuotias, tumma ja kaunispiirteinen. Minulla on paksut, pikät hiukset, joita pidän auki, ponnarilla, erilaisilla leteillä, nutturoilla (versioita lukemattomia päälaelta banaaninutturaan ja niskasta toispuoleiseen). Hiuksia kehutaan jatkuvasti. Ne ovat pikät, koska itse pidän niistä näin ja ne ovat helpot. Pidän todella vanhanaikaisena sellaista ajattelua, että tietyn ikäisellä pitää olla tietynlaiset hiukset - tai vaatteet. Näiden ihmisten mielestä persoonallisuus siis iän myötä jotenkin kuihtuu?

Minusta kaunis voi olla todella monenlaisilla hiuksilla. Pitkät, lyhyet, keskipitkät, jopa ihan siilitukka naisella voi olla upea. Uskottavuus tulee aitoudesta ja vaikkapa osaamisesta. Toki tyyli vaikuttaa, mutta hiusten pituus ei millään tavalla. Jos jotain olen elämässä oppinut, niin sen, että ihmisen arviointi vain ulkoisen olemuksen perusteella mihinkään suuntaan koituu usein nimenomaan arvioijan tappioksi.

Vierailija
57/57 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

joidenkin tapauksessa voi olla, mutta itsestäni tuntui, että pitkät hiukset nimenomaan vanhensivat. Verhosivat kasvoja. Olivathan ne kauniit, mutta tämä muutos on kyllä aivan ihana! Tuntui melkein uudelta ihmiseltä. :) -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi