leikkasin pitkät hiukset
.. olkapituisiksi. Olivat alaselkääni. Kaikki sitä kyselivät ja voivottelivat, että miksi leikkasin. No vastaan, että nimenomaan sinua ärsyttääkseni leikkasin! No haloo. Sama hiustyyli yli 10 vuotta, alkaa ajattelemaan toisin :)
Kommentit (57)
Olisi kyllä töykeää tuolleen kommentoida.Pyrin aina kehumaan ihmisten uusia lookkeja,ne ovat monesti onnistuneita!Joillekin sopii tosi hyvin lyhyemmät hiukset ja pitkä tylsä letti voi vanhentaakin.Sama kuin tuo Yks kommentoida,jos miehet kommentoi kun niin tyttömäistä niin yök!Viimeistään siinä vaiheessa leikkaisin itsekin lyhyeksi:D
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:11"]
.. olkapituisiksi. Olivat alaselkääni. Kaikki sitä kyselivät ja voivottelivat, että miksi leikkasin. No vastaan, että nimenomaan sinua ärsyttääkseni leikkasin! No haloo. Sama hiustyyli yli 10 vuotta, alkaa ajattelemaan toisin :)
[/quote]
Mulle tapahtui täsmälleen sama kaksi vuotta sitten. Melko ian totesin kyllä itsekin, että polkkatukka on (MINULLA, ei välttämättä sinulla) tosi tylsä ja kasvatin pitkän hippitukan takasisin! ;)
Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta.
Sama homma. Leikkautin hiukset yl kuukausi sitten ja vieläkin jotkut voivottelee.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:32"]
Muakin alkoi ärsyttää vyötäröpituisissa hiuksissa se tyttömäisyys ja miesten ihailu tyttömäisiä piirteitä kohtaan. Tulee mieleen, että kaikki äijät on jotain pedareita.
[/quote]
Siis annat miesten mielipiteen vaikuttaa siihen, että leikkautat pitkät hiukset, joista itsekin pidät? Oletan, että pidät, koska kasvatit ne niin pitkiksi....
Minä pidän myös pitkistä hiuksista. Mitä pidemmmät, sen paremmat. Mulle on aivan sama mitä jotkut miehet ovat niistä mieltä. Minultahan se on pois, jos muka toisten "kiusaksi" itseäni rumennan.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:32"]Muakin alkoi ärsyttää vyötäröpituisissa hiuksissa se tyttömäisyys ja miesten ihailu tyttömäisiä piirteitä kohtaan. Tulee mieleen, että kaikki äijät on jotain pedareita.
[/quote]
Mitä ihmettä? :D Pedareita sen takia, jos ihailevat pitkiä hiuksia?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta.
[/quote]
Kuulostat tekstisi perusteella siltä, että et itsekään ole oikein sinut itsesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta.
[/quote]
Hiusten mitta ei määrää uskottavuuden vaikutelmaa vaan olemus ja esiintyminen kokonaisuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:30"]
Itseäni ärsyttää todella paljon tämä hiusten leikkaamisesta vouhkaaminen. Uusiutuva luonnonvara, ei ole maailmanloppu jos sentin tai parikymmentä lyhentää. Minulla oli koko teini-iän pitkä tukka alaselkään, kunnes yksissä sukujuhlissa täti tuli ihastelemaan ja sanomaan, että älä vain ikinä leikkaa, kyllä miehet haluavat juuri tuollaisen tukan naisilla.
Varasin samantien kampaamoajan.
[/quote]
No tämä nimenomaan :D Ja jos vahingossa sattuu kampaaja leikkaamaan liikaa pois niin hirveä itkeminen ja elämä on pilalla. Itse ajelin pitkät hiukseni hetken mielijohteesta siiliksi viime kesänä, se hirveä helle oli liian hirveää yrittää kestää pitkillä ja paksuilla hiuksilla. Typerältähän se vähän näytti, mutta ainakin päänahka tuulettui oikein kunnolla :D Sen jälkeen hauskana operaationa on nyt ollut hiusten takaisinkasvun seuraaminen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta. [/quote] Kuulostat tekstisi perusteella siltä, että et itsekään ole oikein sinut itsesi kanssa.
[/quote]
OK. Viitsitkö perustella?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta. [/quote] Hiusten mitta ei määrää uskottavuuden vaikutelmaa vaan olemus ja esiintyminen kokonaisuudessaan.
[/quote]
Eli jos kiskaisen päälle hupparin ja verryttelyhousut, niin tuntemattomat ihmiset pitävät minua yhtä uskottavana kuin jakkupukuista? Kyllä se huppariin pukeutunut saa puhua aika paljon kauemmin että vaikuttaa uskottavalta. Sama hiusten pituudessa, ihmiset tekevät tiettyjä oletuksia sen perusteella. Kuten pitääkin. Ihmiset muokkaavat ulkonäköään niin, että näyttävät ulospäin siltä mitä ovat. Olettaen että se persoonallisuus löytyy ihmiseltä. Kaikilla ei sitä ole.
Ei ihminen tee kaikkia ulkonäköön liittyviä päätöksiä sen perusteella, että vain näyttäisi hyvältä. Joskus sillä on vähän syvällisempikin tarkoitus.
Kaverillani oli vielä vuosi sitten valtavan pitkät hiukset, jotka yltivät letilläni pyllyn alle. Hiukset olivat kiiltävät ja paksut. Kaverini valitteli hankaluutta ja tylsyyttä, ja leikkasi sitten ne olkapäille asti. Muutos näytti aivan järkyttävän hyvältä. Paljon ryhdikkäämmän näköinen on nyt. Ja hänen kohdallaan hiusten leikkaaminen hoikensi häntä paljon!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:30"]Itseäni ärsyttää todella paljon tämä hiusten leikkaamisesta vouhkaaminen. Uusiutuva luonnonvara, ei ole maailmanloppu jos sentin tai parikymmentä lyhentää. Minulla oli koko teini-iän pitkä tukka alaselkään, kunnes yksissä sukujuhlissa täti tuli ihastelemaan ja sanomaan, että älä vain ikinä leikkaa, kyllä miehet haluavat juuri tuollaisen tukan naisilla.
Varasin samantien kampaamoajan.
[/quote]
Kylläpä oli törkeästi sanottu tädiltä!
Olet lapsellinen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:39"]
Olisi kyllä töykeää tuolleen kommentoida.Pyrin aina kehumaan ihmisten uusia lookkeja,ne ovat monesti onnistuneita!Joillekin sopii tosi hyvin lyhyemmät hiukset ja pitkä tylsä letti voi vanhentaakin.Sama kuin tuo Yks kommentoida,jos miehet kommentoi kun niin tyttömäistä niin yök!Viimeistään siinä vaiheessa leikkaisin itsekin lyhyeksi:D
[/quote]Eikö tässä ole selvä ristiriita, vanhentaa mutta on tyttömäinen.
Minäkin leikkasin 10 vuoden jälkeen pitkät hiukset niin, että juuri peittävät niskan. Olen oikein tyytyväinen persoonalliseen lopputulokseen. Pitkät hiukset tekevät jotekin epävarman ja/tai miellyttämishaluisen näköiseksi. Sopii nuorelle tytölle, mutta ei itsevarmalle naiselle joka haluaa vaikuttaa uskottavalta.
[/quote]
Oon 37 ja kasvatan ekan kerran elämässäni hiuksiani pidemmiksi. Ja mulle ei ole mitään väliä sillä, vaikutanko uskottavalta. Enkä myöskään kasvata näitä miestäni varten.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:07"]
[/quote]Eikö tässä ole selvä ristiriita, vanhentaa mutta on tyttömäinen.
[/quote]
Niin, oikeastihan pitkä tukka nuorentaa. Sitten, kun sen itse huomaa, on se kova pala myöntää ja pitkän tukan takaisin kasvattaminen niin hidasta. Moni luovuttaa ja jää johonkin epämääräiseen polkkapituuteen kenties loppuelämäksi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:14"]
Mun mielestä tän hetkinen pitkä polkka- muoti on mahtava juttu. Sopii tosi monelle ja tuo ryhtiä ilmeeseen.
[/quote]
saisko kuvaesimerkkejä tästä?
[/quote]
http://i.shoppinglifestyle.com/articles/1814.jpg
http://data2.whicdn.com/images/159896050/large.jpg
[/quote]
Molemmat esimerkkikuvat vaativat valtavasti työstämistä, suoristusrautaa ja kihartamista. Kumpikaan kampaus ei näytä samalta esim
- liukkaalla, ohuella hiuslaadulla
- paksulla, tuuhealla hiuslaadulla
- luonnonkiharalla
Ilman valtavaa vääntämistä.
Oma pitkä tukka vetää afroksi jos sitä leikkaa, olen laiska, siksi pitkä tukka. Pidän sen yleensä kiinni, niin ei miehetkään pääse huokailemaan (hahahahah)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:07"]
[/quote]
Oon 37 ja kasvatan ekan kerran elämässäni hiuksiani pidemmiksi. Ja mulle ei ole mitään väliä sillä, vaikutanko uskottavalta. Enkä myöskään kasvata näitä miestäni varten.
[/quote]
No eihän se kaikilla tietenkään ole tavoitteena. Riippuu ihmisen persoonallisuudesta, millaisen vaikutelman haluaa antaa. Minä halusin uskottavuutta ja ripauksen huumoria.
Jos pitkätukka haluaa vaikuttaa "uskottavammalta" työelämässä, hän laittaa sen tukan nutturalle tai kiinni. SE on todella helppoa, tyylikästä jne.
Sen sijaan lyhyt/polkka/whatever on aina sama, tai oikeastihan se on noin 2 viikkoa ok ja sitten se on juurkasvussa/kasvanut mallista/ei ole jaksettu föönata/suoristaa jne.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:14"]
Mun mielestä tän hetkinen pitkä polkka- muoti on mahtava juttu. Sopii tosi monelle ja tuo ryhtiä ilmeeseen.
[/quote]
saisko kuvaesimerkkejä tästä?
[/quote]
http://i.shoppinglifestyle.com/articles/1814.jpg
http://data2.whicdn.com/images/159896050/large.jpg