Pääsiäisen ajan perinneruokia?
Siis mitä sellaiset voisi olla.. En ole koskaan keksinyt. Koska lammasta meillä ei syödä niin en sitten tiedä... Mämmiä ostan valmiina.
Ihan tavallista ruokaa olen tehnyt tänäkin vuonna mutta jotenkin harmittaa kun ei mitään erilaista/ perinteiköstä ole ollut
Mitä se voisi olla
Kommentit (2)
Eikö ole vain hyvä, että perinteet eivät sido käsiäsi. Ei ole mitään "täytyy laittaa" ruokaa, vaan voi laittaa sitä, mikä hyvältä maistuu. Lammasta syövät ne, joille se maistuu. Minulla on oikeastaan kaksi maistuvaa vaihtoehtoa: uunikala ja possunfilee. Molempia on usein pääsiäisen aikaan tarjolla. Tänä vuonna tosin kala jäi pois, mutta possua on syöty ja syödään vielä tänäänkin.
Ainut pääsiäisen perinneruoka on mielestäni mämmi. Isoäitini valmisti vielä itse mämmin ja koko talossa leijui maltaan ruokaisa tuoksu. Omassa huushollissani mämmiä ei ole lainkaan tarjolla, sillä vaikka suu söisi, niin vatsa ei ota vastaan. Tai siis ottaa vastaan ja lähttää sen edelleen kiivasta vauhtia eteen päin kohti pyttyä. Mutta pasha sen sijaan on herkkua, vaikkei ortodokseja ollakaan.
mämmiä jälkkärix