Kertokaa aamustanne :)
Mikä fiilis?
Mitä olet tehnyt, mitä teet?
Mitä tänään tapahtuu?
Mitä aistit ympärilläsi?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:08"]
Kostea, kolea kellarin ilma tuo homeenhajun sieraimiini. Ketju hiertää nilkkaani. Auringon säde osuu takaseinään ainoasta kellarin pikkuikkunasta. Nälkä. Kidnappaaja tuo kohta aamiasta. Itkettää.
[/quote]
HEI, loppuu se palstailu siellä kellarissa. Nyt jää kyllä lounas saamatta.
T: sieppaaja
Onpas täällä idyllistä meininkiä.
Heräsin tärinäkrapulassa ja kauheassa krapula-ahdistuksessa ja muistin taas miksen käytä alkoholia. Oli aivan kauhea olo, ei edes se fyysinen krapula vaan nimenomaan se ahdistus. Oli pakko nousta kuuden jälkeen ylös.
Laitoin kahvin tippumaan ja menin suihkuun. Kun istuin keittiössä kahvikupin kanssa ja aurinko paistoi, alkoi tuntua ihan hyvältä. Kohta otan aamupalaa; marjasmoothieta, tomaattimunakasta ja lesemuffinin. Ennen töihin menoa lähden kyllä lenkille.
Aurinko muuten paistaa tosi kauniisti keltaisten verhojen raosta keittiöön :)
Heräsin 9. Mies ja lapset oli keittäneet kahvit valmiiksi, tuli hyvä fiilis :) mies lähti treeneihin kun olin syönyt ja me lasten kanssa pedattiin pedit ja käytiin ulkona :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:29"]Tahmeaa. Ei jotenkin saa mihinkään tartuttua.
[/quote] No niin. Otin itseäni niskasta kiinni. Lapsi rattaisiin, koira hihnaan. Lapselle suffeli käteen jotta viihtyy kiltisti rattaissa.
Heräsin hyvin virkeänä kahdeksan jälkeen auringonpaisteeseen, mies jäi vielä nukkumaan. Keitin teetä ja lämmitin uunissa aamupalaksi kroisantteja. Söin sellaisen tuoremehun kanssa. Join miehwn herättyä kupin kahvia, söin suklaamunan. Olen katsellut telkkaria ja roikkunut netissä. Nautin kiireettömästä aamusta. Pian aloitan tiskaamisen, jota en millään jaksaisi aloittaa.
Tänään olisi ohjelmassa mahdollisesti kirpputoria, asuntonäyttö ja kyläily vanhempieni luona. Illalla voisi taas tehdä kävelylenkin kuten eilenkin.
Hyvä ja levollinen aamu ollut. Nautin valosta ja kevään tulosta sekä odotan innolla tulevaa kesää pitkän pimeyden jälkeen.
Innostuin leipomaan sämpylöitä!
Muuten vaan löhöilen..
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:29"]Tahmeaa. Ei jotenkin saa mihinkään tartuttua.
[/quote] No niin. Otin itseäni niskasta kiinni. Lapsi rattaisiin, koira hihnaan. Lapselle suffeli käteen jotta viihtyy kiltisti rattaissa.
[/quote] Alapeukku suffelin takia? Täällä kävellään merenrannalla ja sitten laitan hyvää ruokaa.
Mies heräs 3kk vanhan vauvan kans pari tuntia sitten. Minä äsken havahduin, mutta aattelin hetken vielä makoilla ja räplätä puhelinta. Esikoinen 3v ollut isovanhempien kans mökillä joten joku energinen härrääjä tästä aamusta puuttuu. Hurjan rauhallista ja hiljaista, veikkaan että vauva on jo nukahtanut uudelleen.
Hiukan kankeana heräsin, nää sairaalan sängyt ei oo niitä kaikkein mukavimpia selkä/niska vaivaselle 4nen yön jälkeen.. aamu herätys kyllä oli lempeämpi hoitsujen toimesta näin pyhäpäivän kunniaksi vasta 7.30, sit otettiin verikokeita perään, eikä taida olla kuin 10 reikää käsi varsissa... aamupala oli ok kahvia leipää viiliä ja mehua.. virkistävä suihku ja puhtaat vaatteet ja lakanat... taas makoilua telkkaa ja tabua, äiti soitti myös tossa ysin aikoihin.. koht on lounas ja täällä peijaksessa on ainakin hyvää maistuvaa ruokaa!=) kaveri tulee tossa klo14 kylään ja pojat ja mies sit joskus klo.17... jos huomenna pääsis jo kotiin..
Hyvä fiilis, vaikka vähän päätä särkee kun join illan päätteksi pari siideriä. Aamulla heäsin pienten lasten kanssa klo 7, mies heräsi klo 8 ja vein koiran lenkille, sitten koko poruka meni puistoon pariksi tuntia. Ihana aurinkoinen ilma. Tultiin kotiin, laitoin ruokaa, kaikki söivät ja nyt väsyneet lapset pelaavat tablettia ja me istutaan nyt miehen kanssa netflixin ääreen. Rauha maassa. :)
Söin juuri aamupalaa tätä palstaa selaillen ja fiilis parani entisestään.
Tätä hetkeä ennen täytin tiskikoneen, tiskasin toissapäiväiset valkoviinilasit ja petasin sängyn - ihan vain sukeltaakseni sänkyyn uudelleen. Kohta mies lähtee salille, joten saan viettää hetken aikaa yksin. Tarkoituksena on ainakin vielä tehdä fysiikantehtäviä ja kerrata rakennustekniikan koetta varten.
Aistin pippurisen yrttiseoksen suussani ja pehmeät lakanat alastoman kehoni ympärillä.
Heräsin kovaan kurkkukipuun aikaisin. Päivän suunnitellut menot on peruttu ja päivä meneekin sohvalla lepäillessä... :/
Juuri heräsin kun masuasukki alkoi potkia niin vimmatusti. Katselin sängystä eilen kotiuttamiani tulppaaneja, ovat kauniita. Taapero ja koulukas ovat jo aikoja sitten heräänneet isukin kanssa alakertaan ja kuuluvat siellä laittavan paistia uuniin. Kohta lähdemme koko perheen voimin pulkkamäkeen. Ihana fiilis.
Väsynyt mutta onnellinen. Synttäriaamu. Keittelin kahvia ja tein appelsiini-banaanismoothien aamiaiseksi. Teini chattailee kavereiden kanssa ja mies nukkuu.
Eilen isot illallisbileet, suurin osa vieraista lähti 02 maissa ja viimeinen 07. Heräsin 9.45 ja olen hissukseen siivonnut keittiötä. Nyt lisää kahvia masinaan että herää...
Heräsin pojan (5v) kanssa klo 6. Olemme aamuvirkkuja:) Mieheni kotiutui vasta yöllä reissusta joten annoimme hänen nukkua. Poika leikki, minä laskostelin pyykit. Söimme aamupalaa seiskalta, ja lapsi katseli lastenohjelmia. Lämmitin leivinuunin.. Koivuhalkojen ritinä kuulostaa aina ihanalta.
Keitin miehelle kahvia termariin. Siistin keittiön ja aloimme tehdä lähtöä ulos. Kahdeksasta kymmeneen samoilimme lapsen kanssa ulkona, kannoimme halkoja, leikimme.. Puhuimme paljon.
Kymmeneltä herättelimme miestä, joka oli tyytyväinen saadessaan nukkua. Poika ei halunnut syödä lounaaksi eilen tehtyä jauhelihapizzaa, vaan söi puuroa mustikoilla. Itse olin vielä kylläinen aamupalasta. Mies joi aamukahvia pojan syödessä.
Menimme 11 maita päiväunille, ja ihmettelin miten oudon oloinen poika on.. Heräsi 30 min sitten ja on tulikuuma :( sain hänet vielä nukahtamaan, mutta kipeäksi tulossa on. Jään häntä huomenna hoitamaan kotiin, mikäli kuumetta. Työni mahdollistaa hyvin nämä joustot.
Nyt lapsi nukkuu yhä, mies pesee reissukamojaan ja tyhjentää tiskikonetta ja minä pötkötän lapsen vieressä tovin. Kohta voisimme juoda teetä ja kahvia miehen kanssa eilen leipomieni leivonnaisten kera. Päiväruoaksi teen broilerwokkia, vihanneshöystöä ja keitän munia. Ihanan rauhaisaa, harmittaa pojan puolesta vaan, kun on kuumeessa.
Heräsin yhdeksältä miehen kainalosta. Makoiltiin ja juteltiin hetki, ennen kuin noustiin aamupalalle. Mies keitti kahvit, minä tein munakasta ja smoothieta. Lueskeltiin Hesaria. Mies lähti töihin, minä siivoan vaatekaappia.
Ihana, leppoisa aamu. Aurinko paistaa ja fiilis on korkealla.
Viime yön pätkissä nukkuneena heräsin noin kymmeneltä. Siitä lähtien aika mennyt parkuessa. Äitini kuoli tasan vuosi sitten.
Heräsin naapurini siivouspäivään liian aikaisin. Silmät turvonneena koko yön itkeneenä itkin vähän lisää. Makasin sängyssä monta tuntia, kunnes kofeiinivajauksen aiheuttama päänsärky pakotti nousemaan ylös keittämään kahvia. Söin puolikkaan avokadon ja paistetun kananmunan. Itkin vähän lisää, koska kuuntelemani kappale oli surullinen. Poltin yhden savukkeen, vaikka en yleensä edes polta. Olen niin yksinäinen, että tekisi mieli vain soittaa jollekulle, mutta en keksi yhtään ihmistä, jolle voisin tässä tilanteessa soittaa. Elämäni on umpikujassa ja luultavasti kihlaukseni mieheni kanssa purkautunee huomenna.
Heräsin 2-vuotiaan nuhanenän kanssa kahdeksalta ja tehtiin aamupalaksi lettuja! Join kahvia ja tyttö leikki omiaan. Nyt istuskelen sohvalla lapsi sylissä ja palstailen puhelimella, lapsi katsoo telkkaria.
Pitäisi keksiä jotain mukavaa tekemistä vaikka tyttö nuhainen onkin. Mieskin tuossa rupes juuri heräilemään. Ihan hyvä fiilis