v**un lasten isä!
Maksamattomia elareita. Mun vika kuulemma ku luottotiedot meni elareitten takia. Muutenki hän kussu raha-asiansa eron jälkeen. Huoh. Nyt kieltäyty ottaan jo toista kertaa lapsia vlopuksi.
Oon aina aatellu että mun ei tarvi kohdella ketään yhtä paskasti ku joku kohtelee minua. Arggh!
Muutenki ollu jotenki kauheen vaikeeta nämä lasten asioiden järjestelyt exän kanssa, joten olen hoitanut kaiken itse.
Miksi hemmetissä miehet on perseestä!
Nyt kun asiat alkaa koskettamaan lapsia(isä ei ota lapsia luokseen) nii tuntuu lasten takia pahalta.. vielä oisivat sinne menossa kuitenkin mielellään.
Kostaa minulle ilmeisesti lasten kautta.
Kommentit (20)
Ei kaikki miehet ole tuollaisia. Ja on naisissakin noita samanlaisia. Mutta jos hän ei maksa elatusmaksuja huolehdi että Kela maksaa ja laita ne ulosottoon. Niin saat rahan. Ja jos et anna hänen touhujensa ja oikkujensa häiritä elämääsi niin hän lopettaa. Mutta niin kauan kun hän huomaa että ne ärsyttävät sinua niin hän jatkaa. Älä näytä ärsytystäsi, älä edes lapsille.
Aina kun täytyy tavata tai keskustella ole yhtä päivänpaistetta. Se tehoaa varmemmin kuin tappeleminen. Usko pois hyväksi todettu konsti joka toimii.
Mun ex mies sekosi eron jälkeen. Siis muuttui täysin ihmishirviöksi. Ilmoitti kostavansa eron mulle tuhoamalla mut. Ja ero tuli koska mies uitti sitä mitättömän pienti vehjettään jatkuvasti muissa naisissa. Mutta minussahan vika oli hänen mielestään.
Harrasti mm. sellaista että perui lapsen tapaamisia tunnin varoitusajalla vain vaikeuttaakseen mun elämää, kunnes ymmärsi etten mä siitä kärsi pätkääkään, jos olin sattunut sopimaan jotain menoa tuolle viikonlopulle, oli lapsi mummolassa tms. Samoin kiusasi kesälomien suhteen niin että kun minä sain pidettyä lomaa vain 2 vkoa heinäkuussa kun päiväkoti on kiinni, ei suin surminkaan ottanut lasta niille kahdelle viikolle heinäkuusta, vaan kesäkuussa/elokuussa/ toukokuusssa (mies siis työtön), ja kuvitteli että mun on vaikea järjestää hoito lapselle 2 viikoksi: no ei ollut. Lisäksi mies maksaa 90 euroa kk elaria, kela maksaa loput. Mies vaatii että tuolla ruhtinaallisella 90 eurolla on kustannettava kaikki, eli tyyliiin vaaati mua ostamaan jopa ruokaa(!!!) lapselle hänen luokseen. Vaatteita (jotka hän stockan katalogista merkkasi) luokseen jne. Ja kun en suostunut tietenkään, niin kirjoitti vuolaita pitkiä meilejä lastenvalvojalle, jossa haukkui mua. Kuitenkaan ei missään nimessä halunnut huoltajuutta/ enempää tapaamisia, halusi vain haukkua mua. Ja kun suostui erossa 2 x kk tapaamisiin (joita ei halua enempää, olen kysynyt aina kun lapsi haluaa isälleen mennä, olen soittanut isälle että voisiko lapsi tulla vaikka iltapäiväksi tms, niin ei sovi) huutelee sosiaalisessa mediassa yms kuinka minä VIEROITAN lapsen isästään.
Sanattomaksi vetää, nyt kolmen vuoden jälkeen sitä osaa suhtautua miehen juttuihin jo, ja ymmärtää että se on luuseri ja idiootti.
Minunkin exäni alkoi toimia ihan järjettömästi kun ero tuli. Mitään ei saanut sovittua, ja mies jolla ei rahasta ole puutetta ilmoitti että hän ei maksa sitten mitään. Ei tajunnut sitten millään että lasten ruokaan ja vaatteisiin se raha menee, ilmoitti vain että hän ei minun kulutusjuhlaani rahoita. (??) Enkä todellakaan jättänyt häntä minkään toisen miehen vuoksi vaikka niin yritti väittää, vaan koska en jaksanut enää odottaa häntä ryyppyreissuilta kotiin räyhäämään. Ei ollut tuollainen nuorena kun tavattiin, mutta ihminen muuttuu vuosien ja varsinkin viinan myötä.
Edelleenkään en mollaa lapsille vaan puren hammasta kun ex tempaisee taas. Joskus vaan korpeaa edelleen olla se joka edelleen peittelee ja selittelee parhain päin sen tyypin tekosia, ja vielä lapsille joille pitäisi olla rehellinen ja aina heidän puolella.
Ihan uskomattomia miehiä. Mulla jos joskus tulis ero vaimosta en todellakaan voisi elää ainakaan ilman lapsia taikka käyttää niitä pelinappuloina. Olemme itseasiassa vaimon kanssa keskusteltu asiasta että jos erotaan ni miten asiat hoidetaan. Jos ei kahdestaan niitä saada selvitettyä ni ammattilaisen kanssa. Ettei vain lapset kärsi. Kaikkea hyvää ja jaksamista teille eronneille äideille.
Mies25
Mullakin on sellainen ihana, lapselleen omistautunut exä somessa. Tosielämä on sitten toista, eikä kukaan vähänkään häntä tunteva ota näitä juttuja tosissaan.
Lapsen kautta ei ole onneksi vielä mulle kostanut. Muuten on ihan tarpeeksi omaan pettämiskierteeseensä, siipeilyynsä ja kodin- sekä lapsenhoitamattomuuteensa kiinteästä liittynyttä eroa minulle kostanut. Edelleen ihmettelee, mihin se mun rakkaus saattoi loppua...
Epäilen kyllä, että lapsenhoito ei hänelle enää kauan maistu (jaksaa valittaa sen rankkuudesta, vaikka lapsi on hänellä vain noin neljäsosan ajasta), joten edessä lienee some-kampanja teemalla "vieroitan lapsen isästään". Eiköhän hän myös pian löydä rinnalleen naisen asiaa kauhistelemaan ja tekemään uuden lapsen.
Anteeksi, sun otsikkosi naurattaa. Vitun lapset, no sieltähän ne tosiaan on peräisin... Tarkoittanet että Lasten vittumainen isä.
No joo, sympatiani ovat kyllä puolellasi. Ymmärrän erinomaisesti, miten sinua kirpaisee se, että miehesi kostaa sinulle lasten kautta.
Toivottavasti et silti sorru mollaamaan miestäsi lapsille, heidän ei tarvitse joutua toimimaan terapeuttinasi.
Mutta ei sinun myöskään pidä/tarvitse valehdella hänen puolestaan. Voit puhua totta, kunha pidätyt selittämästä liikoja. "Isä ei otakaan teitä luokseen tänä viikonloppuna, syytä ei ole kertonut, kysykää häneltä itseltään - mutta ei hätää, pidetään me keskenään hauskaa ja vuokrataan vaikka joku hyvä elokuva."
Hyvä, että pidät lastesi puolta, elarit kuuluvat heille ja totta kai sinun pitää niiden maksamatta jäämisestä ilmoittaa, muuten et saa tilalle Kelan elatustukea. Ymmärtääkö se sun kusipää-exä asiaa? Ei ne lapset "Pyhällä Hengellä" elä, kyllä siihen tarvitaan kovaa käteistä, joka tulee joko mieheltäsi tai Kelalta, joka perii eurot kyllä mieheltäsi, kuten kohtuullista on.
Tsemppiä, äläkä anna miehen kusipäisyyden lannistaa sinua tai lapsia!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:51"]
Mullakin on sellainen ihana, lapselleen omistautunut exä somessa. Tosielämä on sitten toista, eikä kukaan vähänkään häntä tunteva ota näitä juttuja tosissaan.
Lapsen kautta ei ole onneksi vielä mulle kostanut. Muuten on ihan tarpeeksi omaan pettämiskierteeseensä, siipeilyynsä ja kodin- sekä lapsenhoitamattomuuteensa kiinteästä liittynyttä eroa minulle kostanut. Edelleen ihmettelee, mihin se mun rakkaus saattoi loppua...
Epäilen kyllä, että lapsenhoito ei hänelle enää kauan maistu (jaksaa valittaa sen rankkuudesta, vaikka lapsi on hänellä vain noin neljäsosan ajasta), joten edessä lienee some-kampanja teemalla "vieroitan lapsen isästään". Eiköhän hän myös pian löydä rinnalleen naisen asiaa kauhistelemaan ja tekemään uuden lapsen.
[/quote]
hAHA, onkohan meillä sma exä, sen verran tutun kuuloista menoa..
Ja kuitenkin tämän miehen kanssa olet tehnyt useamman lapsen.
Juu. Oonpa monesti miettinu että enpä ois tehny. Ja sitäkin miettiny miten ihminen voi eron jälkeen muuttua niin ihmisenä kuin isänäkin. Uskomatonta, jonka varmaan ymmärtää vasta kun sen näkee.
-av
Juu varmasti minussa on paljonkin vikaa. Lasten asiat pitää vaan pystyä hoitamaan välittämättä aikuisten välillä olevista harmeista.
-av
"Entä jos vika onkin sinussa?"
Joo totta kai se on äidin vika, kun isä jättää elarit maksamatta ja perseilee lasten vierailuiden kanssa aiheuttaen jälkikasvulleen toistuvia pettymyksiä. Tämä kannattaa ehdottomasti saattaa lastenkin tietoon, että oikea syyllinen tulee heillekin selville mahdollisimman pian. (V***u mistä noita valopäitä oikein sikiää?)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:18"]Entä jos vika onkin sinussa?
[/quote]
Voin kertoa, että meillä oli lapsen isän kanssa aivan todella kireät välit. Hyvä, ettei kipinöitä singonnut kun olimme tekemisissä. En voinut sietää isän käytöstä eikä hän minua, ja meillä oli äärimmäisen rankkaa. Mutta kärsikö lapsi? Ei. Hän ehkä aisti kireän ilmapiirin, mutta ei koskaan jäänyt välikädeksi tai aseeksi. Hän rakasti äitiään ja isäänsä aivan kuten ennenkin ja me vanhemmat häntä. Vikaa oli minussa, vikaa oli myös isässä, mutta KOSKAAN ei lapsi siitä varsinaisesti kärsinyt.
(Puhun menneessä muodossa, koska nyttemmin olemme isän kanssa hyviä ystäviä, kun erosta on aikaa ja asiat selvitetty.)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:50"]
Joo totta kai se on äidin vika, kun isä jättää elarit maksamatta ja perseilee lasten vierailuiden kanssa aiheuttaen jälkikasvulleen toistuvia pettymyksiä. Tämä kannattaa ehdottomasti saattaa lastenkin tietoon, että oikea syyllinen tulee heillekin selville mahdollisimman pian. (V***u mistä noita valopäitä oikein sikiää?)
[/quote]
tulisko niitä naisesta loppujem lopuksi????
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:50"]
[/quote]
tulisko niitä naisesta loppujem lopuksi????
[/quote]
Onko nää niitä neitseellisesti sikiäviä, vai miten ei miehellä ole näihin muka osaa ei arpaa?
Anopin vi***ta eksakstisti niitä tulee. mutta ota objektiivisempi asenne. Ja omat asiat edellä, kunhan saat elarit kelasta, niin ei haittaa ja hyvä että lapset eivät ime mallia tuollaisesta luuserista, kun eivät näe niin usein. Vain positiivisia asioita löytyy pitkällä tähtäimellä.
Eli sinä olet siis vi**u?
Koska hän on vit*n lasten isä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:03"]
Eli sinä olet siis vi**u? Koska hän on vit*n lasten isä.
[/quote]
Naurattaa tämä vitsi, no ei.
Ota psykologinen ase käyttöön. Ilmoita aina tapaamista sovittaessa esim näin: otatko lapset luoksesi viikonlopuksi vai menemmekö mummolaan/kummi vie elokuviin/käymme risteilylle tms. Tietenkään aina ei tarvitse eikä kannata olla varaohjelmaa, mutta kun isä huomaa, että lapset eivät istu itkemässä häntä etkä sinä hypi tasakäpälää kiukusta hänen oikuttelunsa takia niin saattaa alkaa tajuta, mikä tässä on tärkeää.
Suosittelen kuitenkin lieventämään isä-pettymystä sillä, että kerrot lapsille viikonloppusuunnitelmista ns. epävarmana eli saatatte ehkä päästä isälle, jos isälle käy mutta muuten voimme mennä mummille tai vaikkapa hoplopiin tms. Näin pettymys ei ehkä ole aivan yhtä murskaava vaikka se tottakai on lapsille edelleen tosi ikävä juttu.
Tiedän isän, joka toimi niin, että vuoden ajan perui tapaamisia ns. jälkikäteen eli ei vain ilmestynyt paikalle ja saattoi soittaa tuntia tai paria myöhemmin, ettei tulekaan. Tapasi lapsia konkreettisesti tuon vuoden aikana neljä kertaa. Tämän jälkeen lapset yksi toisensa jälkeen kieltäytyivät lähtemästä, jolloin isä alkoi huudella, että äiti on vierottanut lapset hänestä tahallaan ja puhuu hänestä pahaa lapsille. Taitaa olla tässä uskossa edelleenkin ja takuulla joku uusi nainen siellä taivastelee, miten kamala ex lapsilla olikaan. Lukemattomat kerrat otin itse vastaan kiukkuisen äidin ja itkevät lapset ja yritin keksiä, mitä hauskaa puuhattaisiiin, koska enhän mitenkään pystynyt korvaamaan lapsille oman isän aiheuttamaa pettymystä. Äitiä sentään pystyin kuuntelemaan ja hänelle olinkin se tarpeellinen tuki, koska pyrki kaikin keinoin puhumaan isästä aina nätisti. Mitä sai palkaksi? Naurettavia syytöksiä aikuisen miehen itsekeskeisestä käytöksestä.
Suosittelen silti puhumaan isästä nätisti, koska se on lapsille tärkeää, mutta lopputulosta se tuskin muuttaa. Isä, joka pystyy tekemään lapsilleen julmasti, ei ikinä tule tajuamaan, että vika on tasan hänessä.
Minulle kela ilmoitti elarien perimisestä sen jälkeen kun olivat antaneet niiden kasaantua 8kk ajan ilmoituksen sainkin ihanasti suoraan jatkoksi irtisanomisen jälkeen.Miehenä vaadin tuomiistuinta jossa käsitellään ero tilanteissa kuka on kustantanut ja mitä maksoin kaikki kulut lapsista 3 vuoden ajalta hyvä jos tuo ämmä edes ruokakassin osti, silti virallisissa papereissa asia on tismalleen niin että mitään en ole heidän eteensä tehnyt, no nyt onkin luottotiedot mennyt ja sitä rataa kiitos kansaneläkelaitos ja se katkera ämmä jota joskus vaimoksi kutsuin.