Mitä tekisit jos viettäisit joulun yksin
Kommentit (88)
Olen niin paskana, lopen uupunut, että jos saisin olla yksin joulun, en nousisi sängystä lainkaan. En pystyisi.
Olis ihanaa, ostaisin itselleni flanellipyjaman, laahustaisin siinä koko joulun sohva-jääkaapin ja sängyn välillä👍
Voimaantuisin kehopositiivisuudesta sohvalla suklaan avulla.
Olen toista joulua yksin. En tee yhtään mitään.
Viimeiset 12 joulua olen ollut yksin kotona. No muutamana jouluna olen ollut aattoiltana ystävillä syömässä, joskus joulupäivänä tai tapanina, mutta pääosin yksin.
Nukun pitkään, luen kirjoja, katson televisiota, jos on hyvä ilma, kävelen aattoiltana läheiselle hautausmaalle katsomaan kynttilöitä, syön suklaata, kinkkua ja muuta hyvää.
Viime vuonna kävin hengailemassa Helsingin keskustassa. Kävin kaakaolla, vaeltelin kaduilla, kävin Suomenlinnassa ja syömässä. Vähän harkitsin jopa hotelliyötä, mutta menin kuitenkin kotiin. Aikuisiän toiseksi paras joulu.
Polttaisin kynttilöitä, nauttisin kuusen valoista ja kauneudesta. Ostaisin hyvää syötävää. Vielä spesiaalimpaa kun ei tarvitsisi ostaa kuin itselle. Vähän kalliimpia konvehteja jne.
Katselisin telkkaa ja nauttisin siitä kun kukaan ei vaadi mitään eikä tarvitse mitään.
Aloittaisin varmaan Tru blood sarjan uudestaan tai bridgertonin ja katsoisin sen putkeen.
Rakastan joulua yli kaiken!
Nautin kyllä nykyisestä joulusta kuitenkin ehkä enemmän kuin yksinäisestä joulusta.
En stressaa hirveästi kun haluan rennon joulun kaikille. Lapsetkin teinejä (4-vuotiasta kuopusta lukuunottamatta) eli ei enää vauva- eikä taaperorumbaa vaan rentoa oleilua ja lautapelien (trivial pursuit, monopoly) pelaamista.
Ja viime jouluna sain katsoa sen bridgertonin putkeen 🤪
Mutta ei se joulu yksin kuulosta silti lainkaan hassummalta!
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, kun menee vastaamaan tällaisiin ketjuihin, ennenkuin huomaa ykkösen kaltaisen vastauksen☹️
Kiitos mode ja hyvää joulua. Anteeksi kaikki pahat kirjoitukset vuoden aikana.
Urheilisin, eli ulos lumikenkäilee, hiihtämään, vaeltaa luonnossa. Nyt on niin kaunista. Sitten posket punaisena kotiin, tekisin hyvää ruokaa. Paistaisin pienen kinkun. Illalla saunomaan, hyviä ohjelmia , joulumusiikkia, viiniä. Ehkä etsisin seuraa 😉
Laahustaisin yökkärissä ja makoilisin sängyssä kera herkkujen ja telkkarin sekä kirjan. Kuuntelisin musiikkia ja sytyttelisin kynttilöitä. Ehkä kävisin kävelyllä. Söisin ruoaksi mitä mieli tekee.
En siivoaisi! En söisi mitään perinteisiä joulusörsseleitä. En toimisi keskenään toimeentulemattomien ihmisten kinastelun välisenä puskurina enkä mielipahan oksennusämpärinä.
Sytyttäisin kynttilöitä, koristeina olisi ihania joulukukkia, lukisin kirjoja, katsoisin pitkiä elokuvia, söisin mitä sattuu löytymään silloin kun on nälkä, joisin pullollisen malbec viiniä. Nauttisin korvia hivelevästä hiljaisuudesta. Nukkuisin.
Ehkä joskus...
Hirmu vaikea kysymys, kun en ole koskaan joulua yksin viettänyt, lapsuudenkodin jouluista siirryin suoraan oman perheen jouluihin.
Riippuisi varmaan ihan elämäntilanteesta. Jos olisin ns. ryhdissä, niin varmaan yrittäisin jotenkin pyhiä juhlistaa. Ainakin valmiita jouluruokia ostaisin, ja muovikuusen koristelisin. Hehkuviiniä ja rommia saattaisi maltillisesti kulua. Luulen kuitenkin että yksinäinen joulu ei olisi kovin onnellinen. Ja itseni tuntien, aivan yhtä hyvin olisi mahdollista että yksinäisenä olisin aivan hunningolla, enkä välittäisi joulusta tuon taivaallista.
Perheelle kiitos, että pitävät miehen kaidalla tiellä!
Hyvä joulua kaikille, niin yksinäisille kuin muillekin!
Vietän joulua yksin, koska olen lähityöntekijänä riski läheisilleni. Jouluaattona teen erään opintokurssini esseetä.
Nukkuisin pois 8 pikkulapsivuoden aiheuttamia univelkoja.
Kauhea ajatuskin viettää joulu yksin.
Mä menisin varmaan vapaaehtoiseksi auttamaan johonkin köyhien jouluun tms. Ja sen jälkeen katsoisin leffoja juustotarjottimen äärellä.
Olen sinkku joten vietän jouluni perheen sekä isovanhempieni kanssa, sitten kun he kuolevat pois niin vietän jouluni yksin.
Pystyn viettämään joulut yksin koska en oikeastaan vietä joulua millään tapaa vaan menen käymään isovanhemmilla ja vanhemmilla vain sen takia kun niin nyt vain kuuluu tehdä.
Mitä pahaa siinä on jos joulun on yksin? Jouluhan on samanlainen päivä kuin kaikki muutkin päivät.
Ärsyttää nää jotka hehkuttaa kuinka niin nauttisi yksin joulusta. Varmaan olisi kivaa, jos omasta halusta saisi olla yksin. Entä jos joku JOUTUU olemaan yksin, vaikka haluaisi viettää jonkun kanssa joulua. Ei se yksinäinen joulu mitään herkkua ole, jos on muutenkin yksinäinen 365 päivää vuodesta.
Nukkuisin, lepäisin, ulkolisin, söisin, joisin, katsoisin telkkaria, tekisin pitkästä aikaa käsitöitä tai vaikka palapeliä.
Jos olis pidempi varoitusaika niin vuokraisin mökin tai menisin hotelliin jollekin paikkakunnalle missä en ole ennen käynyt.