Mitä tekisit jos viettäisit joulun yksin
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nää jotka hehkuttaa kuinka niin nauttisi yksin joulusta. Varmaan olisi kivaa, jos omasta halusta saisi olla yksin. Entä jos joku JOUTUU olemaan yksin, vaikka haluaisi viettää jonkun kanssa joulua. Ei se yksinäinen joulu mitään herkkua ole, jos on muutenkin yksinäinen 365 päivää vuodesta.
Ihmiset sattuvat elämään erilaisissa tilanteissa.
Yksinäinen ihminen varmasti toivoisi seuraa ja perheellinen tai muuten vaan sosiaalisessa tilanteessa asuva voi toivoa omaa tilaa ja aikaa.
Älä turhaan ärsyynny. He vaan vastaavat omasta perspektiivistä.
Lenkkeilen paljon koiran kanssa, kokkaan hyvää ruokaa ja rentoudun.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nää jotka hehkuttaa kuinka niin nauttisi yksin joulusta. Varmaan olisi kivaa, jos omasta halusta saisi olla yksin. Entä jos joku JOUTUU olemaan yksin, vaikka haluaisi viettää jonkun kanssa joulua. Ei se yksinäinen joulu mitään herkkua ole, jos on muutenkin yksinäinen 365 päivää vuodesta.
Mitä jos menee joulukirkkoon tai baariin jouluna niin ei tarvitse olla yksin?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä joudun olemaan yksin joulun, mutta toisaalta nautin siitä enkä edes haluaisi viettää muiden kanssa. Muutenkin olen yksin, kun teen vaan etätöitä ja samoilen vain lähimetsässä, mutta poikkeuksellisesti varmaan vaan nautin tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä flesua. Pitäisin hauskaa näiden "neitien" kanssa
Mikä on flesu?
Se on taskulamppu. Neljästä tulee jo aikamoinen valoshow ja ranne kipeäksi.
Kumma, kun ei voi vastata kunnolla.
Flesu on keinotekoinen naisen vagina eli fleshlight.
Varmaan katsoisin joululeffoja ja joisin.
Terveisin Naispelko28
Vierailija kirjoitti:
Hyvää syömistä ja juomista, koiran kanssa köllimistä ja ulkoilua, musiikkia... Haluaisin oikeasti olla joulun yksin.
Minä myös. Kävisin koiran kanssa lenkillä. Katsoisin elokuvia ja lukisin kirjoja. Söisin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin jo tässä ketjussa. Minä joudun viettämään _joulutkin_ yksin. Olen sopeutunut, teen sen minkä voin, vähän parempaa syötävää ja juotavaa, Dvdltä leffoja tai sarjoja, kynttilöitä.
Edelleen, ei monenkaan sosiaalinen joulu ole mitään ruusuilla tanssimista. Täysin turhaa katkeroitua jostain ideaalifantasioista, monessa suku- tai perhejouluissa riidellään, tai on muuten hirveätä pingottamista.
Tee minkä voit oman olosi parantamiseksi, turha haikailla kenenkään FB-fantasia päivityksiä.
Niin vietänkin suurimman osan, kun ei 18v lapsi kotona taida viihtyä kuin aattopäivä ja alkuillan.
Juon terästettyä glögiä ja olutta, löhöän nojatuolissa jalat rahilla ja katson lempisarjojeni joulujaksot dvd:ltä. Kynttilät palaa ja nautin tunnelmasta ja tuoksuista. Hyvää syötävää tietysti myös on ja suklaatia.
Voin myös käydä tällä palstalla. Kuunnella tubesta musaa kuulokkeet korvilla. Jne.
Eli nautiskelen vain.
Ei olisi hullumpi ajatus sekään vaikka vietänkin joulun nyt kaksin vaimoni kanssa.
On rauhallista ja voi miettiä monia asioita, myös jouluun liittyviä. Taikka vain lukea, katsoa välillä tv-ohjelmia, rentoutua ja nukkua. Hyvä joulu!
Nyt menen vanhempien luo mutta jos yksin pitäisi viettää:
-silloin tulisi omaakin kämppää koristeltua vähän, ei välttämättä kuusta kerrostaloyksiöön mutta ehkä jotain jouluvaloja, joululiinoja ja hyasintti.
-En yleensä kokkaile mutta jouluna pyrkisin kyllä tekemään samoja ruokia kuin vanhemmatkin aina tehneet, ainakin riisipuuroa sekähedelmäkeitolla (must have aatonaamuna), paistaisin pienen kinkun, ja tekisin joulupäivällisen laatikkojen, rosollin jne kera. Kalaa ei vanhemmat koskaan tarjoa, sen lisäisin kyllä omaan menuuseen. Juomaksi kotikaljaa, kuuluu jouluateriaan.
-Tietenkin joulukahvit (presidentti) ja ostaisin tähtitorttuja ja pipareita. Maustekakku kuitenkin ollut oma suosikki, ehkä kokeilisin tehdä itse.
-katselisin TV:stä joulun tyypillisiä ohjelmia, ehkä jonkun hyvän elokuvan illalla
-Ostaisin itselleni lahjan tai pari, ehkä jopa paketoisin ne jos yksin pitää viettää, kiva kun on paketteja
-alkoholi ei yleensä kuulu jouluun, mutta yksin vietettäessä voisin jotain jouluaiheista alkoholia ottaa illalla, ei kuitenkaan sitä perus kaljaa ja viskiä mitä muuten tulee juotoa
Minun aattoni menee, samoin kuin kaikki joulupäivät, rauhallisesti.
Aattona käyn ulkona kävelyllä, tulen kotiin ja saunon jo klo 16:n aikaan.
Ruoka lämpenee sillä aikaa uunissa. Ihan perus jouluruoat, laatikot. Kevyesti.
Ilta menee telkkaria katsoessa, lukiessa ja taustalla silloin jotain radiokanavaa.
Joukupäivän aamuna lähden ulos ennen seitsemään. Yksi parhaista hetkistä on ollut aamun kävely hiljaisessa, lumisessa kaupungissa jossa ei käytännössä muita näy.
Ihana olla siellä yksin, aiemmin oli koira mukana, mutta se on ollut pois jo monta vuotta tästä maailmasta.
Päivällä rakennan palapeliä, uusi joka joulu. Jne
Tärkeintä minulle on se hiljaisuus ja rauhoittuminen. Onneksi ei enää tarvitse hirmuista rumbaa joulun aikaan viettää. Rasittavia pakkovierailuja, lahjahässäkkää, vouhkaamista ruokien kanssa.
Osaan nauttia pienistäkin asioista, kuten jouluaamuna katuvalojen valossa kimaltelevien lumihiukkasten kimalteesta.
Nukkuisin ja palstailisin, söisin ehkä leivän jos jaksaisin sängystä nousta. Näin menee kaikki viikonloput ja arkivapaat, on parasta.
Varmaan pelaisin tietokoneella, söisin, kattoisin ehkä leffan. Siinähän se.
Vietänkin. Teen opintoja, luen romaania, napostelen jotain.
Mä asun yksin ja tänään joulun aaton aattona olen pessyt suihkutilan seinät ja lattian ja pyyhkinyt pölytkin sieltä huoneesta.
Pesin pyykkiä ja laitoin ne kuivumaankin jo.
Vaihdoin petivaatteetkin ja paketoin lahjat.
Hyvä mieli tuli kun sain siivottua ja tehtyä asioita. Enpäs vietä jouluani yksin vaan matkaan vanhempieni luokse jouluksi. Asuvat neljän kilometrin päässä kodistani. Mulla kummiskin on se, että tykkään hiljentyä pelkkään omaan seuraani loppujen lopuksi. Silloin mässyä poskeen ja elokuvia tv:stä pyörimään.
Silloin kun vielä olin poikamies, niin ajoin taksia aattona. Joskus muistellut niitä jouluja, ne oli aika mukavia yksinäisyydestä huolimatta. Siihen aikaan aattona piti asiakkaan kanssa etsiä ravintolaa joka oli auki. Yöllä oli mukavasti keikkaa kun takseja oli vähän ajossa ja porukka palasi sukulaisten ja ystävien luota koteihinsa. Jokusen lahjapullonkin sain. Hyvää Joulua kaikille toivoo edelleen taksinratissa viihtyvä ukkomies.
Teen peltipiirakan ja juon alkoholia.
Minähän vietän joulun yksin niinkuin kaiken muunkin vapaa ajan..