Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myönnän tämän suoraan: minulla oli äärimmäisen vaikea tilanne ja rukoilin tosissani - sain apua

Vierailija
22.12.2021 |

Olen aina ollut aika välinpitämätön, mutta tilanne oli niin paha että rukoilin apua. Ja sitten asiat alkoivat järjestyä ihan kummallisella tavalla. Päätin, että en enää koskaan pilkkaa tai vitsaile uskonasioilla ja aion pitää sen. Kirkossa en ala käymään enkä asiasta puhumaan, mutta jotakin ihmeellistä tuossa tapahtui ja olen varma että se ei ollut sattumaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän se valikoituu, ketkä saa apua?

Tätä mietin usein, kun asuin yhdessä maailman köyhimmistä maista, jossa väestö oli todella uskonnollista. Siinä kun keittelee koko elämänsä maissipuuroa, asustelee maalattiamökkerössä ja lapset kuolee malariaan, niin voisi helposti tulla tunne, että Jumala vihaa koko heidän kansaansa. Samaan aikaan Suomessa Jumala lähettää jollekin bussirahaa ettei tarvi kävellä 10 kilsaa.

Nämä Jumalaa moralisoivat (uh..) vertailut ovat aina niin naurettavia, ja veikkaanpa että jälleen henkilöltä joka on aika kokematon mutta silti ylimielinen besserwisser.

Teit aika vähättelevän ja ilkeämielisen arvauksen toisesta ihmisenä. Taisi olla ihan tarkoituksella.

Jumala auttaa toisia olympiakultaan, mutta toisia ei edes jokapäiväiseen leipään. Aika ailahtelevaa ja valikoivaa apua. Mutta tähän voi aina sanoa, että tutkimattomia ovat Herran tiet.

Vierailija
42/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut suoria rukousvastauksia mutta en ole sitä odottanutkaan.  Jumala ei ole rukousautomaatti.  Tutkimattomia ovat Herran tiet.  Jumalan tahto on mysteeri, jota ihminen ei todellakaan voi ymmärtää.  Uskonnolla tai uskolla ei ole paljonkaan tekemistä logiikan kanssa.  Siksi kovin tieteellisesti ajattelevalle "aritmeettis-loogiselle" usko on yleensä käsittämätöntä.

Itse rukoilen Jumalaa vahvistamaan minua heikossa uskossani ja pitämään epäuskon loitolla.  Tapahtukoon Sinun tahtosi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rukoilin aina että voittaisin lotossa päävoiton. Sitten tulla tupsahtikin 6 miljoonaa tilille kun vaari veivit ja tuli vähän perintöä.

Noh, olisihan se kiva jos vaari olisi vielä elossa mutta tällä nyt mennään.

/s

Vierailija
44/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvin tutkimattomia ovat kyllä, hohhoi.

Maailmassa lapsiakin kärsii mitä hirveimmillä tavoilla, osa jopa uskonnon nimissä, mutta hyvähän se, että joku hyväosainen saa tässä apuja mittakaavassa pieniin ongelmiinsa. 

Vierailija
45/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin housuun kuseminen pakkasessa ;-)

Pössyllä sama vaikutus.

Hulluna on hyvä olla.

Vierailija
46/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää rukousvastaukset ovat usein "en viitsi kertoa tarkemmin"?

Ja sitten kun joskus kerrotaan niin se on usein joku typerä juttu. Just tyyliin mummeli näki pysäkillä hapannaamasta ettei tuu olemaan varaa bussilippuun ja lahjoitti muutaman markan.

Toki joskus kuulen myös parantui syövästä tyylisiä rukousvastauksia. Mutta syöpä menee joskus remissioon itsestäänkin. Miksei koskaan käy niin että jollekin amputoidulle kasvaa uusi jalka?

Vierailija
47/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen, mutta terveellä järjellä ymmärrän ettei rukouksiin voida vastata ihmisten haluamalla tavalla.

Minä rukoilisin aurinkoista säätä ja maanviljelijä sadetta.

Minä lottovoittoa tuhansien muiden kanssa ja vain yksi potti viikossa jaettavana.

Olemme täällä satunnaisten voimien heiteltävän, Jumalan ja saatanan välimaastossa etsimässä tietä oikeisiin päätöksiin ja vasta tulevaisuudessa saatamme ehkä ymmärtää mikä oli oikein ja mikä väärin.

Emme me yksin päätä asioista ja moni hyvää tarkoittava tekommekin voi muotoutua pahauutta lisääväksi tai paha hyvyydeksi.

Hotler ja euroopan häpeä=israel.

Anna pummille rahaa, hän menee viinakauppaan ja kännipäissään hakkaa naisensa.

Kuka teki hyvän teon, se rahan antajako?

Pitää olla viisas ,älä anna pummille rahaa.Voi auttaa jotenkin muuten.

Pointti oli se, että etukäteen et voi tietää mikä teoistasi (tai minun) kääntyy hyväksi ja mikä pahuutta lisääväksi.

Otetaan vaikkapa rukoilu, päivän aihe.

Rukoile jonkun ystäväsi tai tuntemattoman puolesta (hyvä teko) ja kun hän paranee taudistaan, hänestä tulee maailman kettumaisin ihminen joka tekee lähipiirinsä elämän hlvetiksi ja ajaa lapsensa alkoholismiin ja narkeiksi.

Toisaalta voidaan spekuloida että jos hän olisi menehtynyt tautiinsa, hänen lapsistaan olisi tullut rakastavassa yksinhuoltajakodissa ihmisten henkiä pelastavia, lekureita, palomiehiä, poliiseja.

Kyllä kannattaa tehdä hyvää tarvitsevalle ,eikä jossitella. Silloin jää tekemättä.

Et ymmärtänyt pointtiani.

Me emme pysty itse päättämään mikä teoistamme tuo hyvää ja mikä pahaa, pitkällä tähtäimellä.

Me voimme kuvitella tekoamme hyväksi, esimerkiksi auttamalla avun tarvitsijaa, esim. pitämällä hänet hengissä onnettomuuden jälkeen, mutta me emme voi koskaan tietää mihin pelastettu käyttää loppuelämänsä ja hänestä voi tulla täydellinen hirviö, vaikkapa sa rjamur haaja.

En tarkoita etteikö hyviä tekoja kannattaisi tehdä, pointtini on, ettemme koskaan voi varmuudella sanoa tuottiko meidän "hyvyytemme" maailmaan lisää pahuutta vai hyvyyttä.

Vallankumousten yhteydessä tehdään paljon pahaa ihmisille, mutta ratkaiseeko lopputulos, diktaattorin kaatuminen jos pahuuden tekeminen johtaa hyvään lopputulokseen.

Kysymys kuuluu, voiko tehdä pahaa joka johtaa hyvyyteen.

Ja kuka sen pystyy etukäteen tietämään?

Sama koskee rukoilua, sillä me emme kykene sanomaan johtaisivatko rukousvastauksemme meille hyvään vai pahaan lopputulokseen, kun ottaa huomioon kokonaisuuden.

Vierailija
48/49 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän se valikoituu, ketkä saa apua?

Tätä mietin usein, kun asuin yhdessä maailman köyhimmistä maista, jossa väestö oli todella uskonnollista. Siinä kun keittelee koko elämänsä maissipuuroa, asustelee maalattiamökkerössä ja lapset kuolee malariaan, niin voisi helposti tulla tunne, että Jumala vihaa koko heidän kansaansa. Samaan aikaan Suomessa Jumala lähettää jollekin bussirahaa ettei tarvi kävellä 10 kilsaa.

Nämä Jumalaa moralisoivat (uh..) vertailut ovat aina niin naurettavia, ja veikkaanpa että jälleen henkilöltä joka on aika kokematon mutta silti ylimielinen besserwisser.

Teit aika vähättelevän ja ilkeämielisen arvauksen toisesta ihmisenä. Taisi olla ihan tarkoituksella.

Jumala auttaa toisia olympiakultaan, mutta toisia ei edes jokapäiväiseen leipään. Aika ailahtelevaa ja valikoivaa apua. Mutta tähän voi aina sanoa, että tutkimattomia ovat Herran tiet.

Anteeksi. Poistatin tuon kommentin itse sittemmin. Olet varmasti yhdellä tavalla oikeassa. Kuitenkin omasta elämästä tiedän, että ulospäin ei välttämättä näe jonkun onnellisuutta tai onnettomuutta, kun se on myös subjektiivista. Tietysti nälkä jne on ihan yleisinhimillisesti kurjuutta, tai sairaudet. Näitä Jumala kehottaa ihmisiä lievittämään toisiltaan.

Vierailija
49/49 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin ap:n esimerkin innostamana kokeilla rukouksen voimaa henkisesti raskaassa tilanteessa. Tämä tilanne on tuonut elämääni hyvää ja pahaa, aiheuttanut tuskaa, mutta myös henkistä kasvua. Pyysin Jumalalta apua hyväksymään tilanteen huonot puolet, ja näkemään selvemmin ne hyvät puolet, jotta voin olla niistä kiitollinen, ottaa oppia elämääni, ja olla paremmin avuksi muille. Katsotaan kuinka käy.