Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä joku voi olla kommunisti tai vihervasuri

Vierailija
05.04.2015 |

Kertakaikkiaan ketuttaa äitinä, akateemisena työläisenä se miten jotkut vielä mesoavat kommunismin puolesta, huh ja yök.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:51"]

Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, joista toinen on talouden ja toinen luonnontieteiden alalta. Äänestän vasemmistoliittoa mm. siksi, että kannatan kunnon perustuloa. Perustulo poistaa kannustinloukut, jolloin työnteko ja pienyrittäjyys on aina kannattavaa, ja se vähentää myös turhaa byrokratiaa, jolloin sosiaalityöntekijöiden työpanosta voitaisiin käyttää siellä, missä siitä oikeasti olisi apua (esim. lastensuojelu). Lisäksi kannatan edullista asuntotuotantoa kasvukaupunkeihin. Varsinkin pk-seudulla on hirveä asuntopula. Asuntorakentaminen toisi talouskasvua ja mahdollistaisi pienpalkkaisten duunarienkin (ja miksei myös akateemisten) asumisen kasvukaupungeissa. 

Olen myös kasvissyöjä ja kannatan oikeudenmukaisuutta ja muita inhimillisiä arvoja. Kansakunnan hyvinvointiin BKT on riittämätön mittari, pitää mitata todellista hyvinvointia mm. onnellisuusmittareiden avulla. Yhteiskunnan sivistyksen tason näkee sen tavasta kohdella heikoimpiaan. Vapaa markkinatalous johtaa ensin köyhien, sairaiden ja heikkojen kärsimykseen sekä lopulta maapallon tuhoutumiseen ennätysnopeasti, jolloin kaikki kärsivät.    

[/quote]

Jopa kahden korkeakoulututkinnon pätevyydellä pystyt varmaan kertomaan miten perustulo poistaa kannustinloukut? Oletetaanko, että esim. tulosidonnaiset päivähoitomaksut hoidetaan perustulosta? Paljonko perustulo siinä tapauksessa olisi henkilöä kohti? Miten asumistuki ja toimeentulotuen tarveharkintaiset terveydenhoitokulut sidotaan perustuloon, jotta kannustinloukku poistuisi? Vai kuuluvatko nämäkin perustulon saajan itsensä maksettaviksi?

Vierailija
22/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:09"]

No, jenkeissä esimerkiksi Pohjoismaita pidetään melko sosialistisina maina (jenkeissä on puolestaan käytössä nykyisin rikkaiden sosialismi: suuryritysten tappiot maksatetaan kansalaisilla ja voitot kääritään sit eliitin taskuun), ja kyllähän tämä semi-kapitalistinen ja semi-sosialistinen järjestelmä Pohjoismaissa on tähän mennessä toiminut parhaiten millä mittarilla tahansa ihmisen historiassa.

Kapitalistit haluavat sen systeemin hajottaa, haluavat maailman, jossa rikkaat on rikkaita ja köyhät köyhiä, erityisalueet, yksityiset koulut jne, jotta eliitti ja rahvas varmasti erottuu toisistaan. Ruotsalainen sosiaalidemokratia on hirveä kirosana. Dowton Abbeyn maailma varmaan tosi ihana. Varsinkin, jos itse on kartanonherrana DDD.

[/quote]

Milläs Suomen 90-luvun laman pankkikriisi maksatettiin, ai niin kansalla. Entäs kuka maksaa EU-katastrofin (Kreikka, Irlanti, Espanja jne), ai niin kansa. Suomi on todellakin sosialistinen maa, mutta todella havainvalta, ei demokratia eli juuri sellainen kun kunnon sosialistimaan pitääkin olla. Kahden tai kolmen kerroksen väkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovamma?

Vierailija
24/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti erotat kommunistisen ja sosialistisen diktatuurin/autoritäärisyyden punavihreydestä, demokraattisesta sosialismista, ekososialismista, sosiaalidemokratiasta jne. Toimivaa yhden aatteen pohjalle perustettua valtiota, joka toimisi tasa-arvoisuuteen pyrkivänä yhteiskuntana, ei taida maailman kartalta löytyä.

Vierailija
25/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen ja töitä tekevä opiskelija, ja äänestän kokoomusta. Elätän itse itseni ja en ole saanut vanhemmiltani mitään avustusta, päin vastoin minut heitettiin kotoa pihalle kun olin saanut yo-lakin päähäni.

Kokoomus on ainoa puolue, joka ymmärtää valtion talouden rajoitteet. Kyllä minäkin mielelläni antaisin köyhille enemmän tukia jos siihen vain olisi varaa. Suomessa verotusta on kiristetty siihen pisteeseen asti, että ns. oikeat rikkaat vievät omaisuutensa täältä pois. Tällöin ratkaisu ei ole voi olla entistä kovempi rikkaiden rankaisu.

Ansiotuloista ei saisi ikinä verottaa yli puolta, niinkun nyt n. 8000 euron bruttotuloilla joutuu maksamaan. Tämä johtuu siitä, että noilla tuloilla ei ole yleensä enää minkään työehtosopimuksen piirissä, ei ole irtisanomissuojaa, ei työaikatajoitteita. Tulot ovat käytännössä vain muutaan tuhannen tavista isommat ja hintana siitä joutuu oman elämänsä myydä työnantajallensa.

Paremmat sosiaalietuudet kuuluvat aikaan, jolloin valtio saa taloskasvun myötä enemmän tuloja. Nyt leikkauksiin joutuvat osalmistumaan myös pienituloiset. Suurituloisten varoilla tätä yhteiskuntaa on jo rakennettu niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
26/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 02:22"]

Olen pienituloinen ja töitä tekevä opiskelija, ja äänestän kokoomusta. Elätän itse itseni ja en ole saanut vanhemmiltani mitään avustusta, päin vastoin minut heitettiin kotoa pihalle kun olin saanut yo-lakin päähäni. Kokoomus on ainoa puolue, joka ymmärtää valtion talouden rajoitteet. Kyllä minäkin mielelläni antaisin köyhille enemmän tukia jos siihen vain olisi varaa. Suomessa verotusta on kiristetty siihen pisteeseen asti, että ns. oikeat rikkaat vievät omaisuutensa täältä pois. Tällöin ratkaisu ei ole voi olla entistä kovempi rikkaiden rankaisu. Ansiotuloista ei saisi ikinä verottaa yli puolta, niinkun nyt n. 8000 euron bruttotuloilla joutuu maksamaan. Tämä johtuu siitä, että noilla tuloilla ei ole yleensä enää minkään työehtosopimuksen piirissä, ei ole irtisanomissuojaa, ei työaikatajoitteita. Tulot ovat käytännössä vain muutaan tuhannen tavista isommat ja hintana siitä joutuu oman elämänsä myydä työnantajallensa. Paremmat sosiaalietuudet kuuluvat aikaan, jolloin valtio saa taloskasvun myötä enemmän tuloja. Nyt leikkauksiin joutuvat osalmistumaan myös pienituloiset. Suurituloisten varoilla tätä yhteiskuntaa on jo rakennettu niin paljon kuin mahdollista.

[/quote]

Hyvin kirjoitettu. Suurituloisena ei ole mitään järkeä jäädä kuuntelemaan muiden valitusta työpaikalle kun on liikaa duunia tms. ja jäädä sitten itse ylitöihin kun valiitajat poistuvat klo 16 työpaikalta. Bonuksena saa kantaa rahansa pohjattomaan sossukaivoon josta vasurit jakavat muiden rahoja kavereilleen. Siksi päätin itse poistua tästä maasta. Kannattaa lähteä pelkästään jo oman henkisen hyvinvointinsa takia. 

Opiskelija, opiskele hyvin ja hanki kansanvälisiä suhteita ja siirry rakentamaan parempaa yhteiskuntaa kuin Suomi.

Vierailija
27/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:59"]Islanti, joka selvisi talousromahduksesta vasemmistohallituksen Keynesiläis -tyyppisellä politiikalla. 
[/quote]
Todellinen syy talouden nopeaan elpymiseen oli kylläkin valuutan devalvoituminen ja sen takia lisääntynyt turismi.

Vierailija
28/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Jokainen huolehtikoon omasta itsestään. Aina nallekarkit eivät mene tasan niin, live with it! Onneksi itsellä käynyt hyvä mäihä, kun syntynyt hopealusikka suussa.

Kuten valtakunnanjohtaja Pekka Siitoinkin aikanaan sanoi, sääli on sairautta. Siksi varakas ihminen äänestää Kokoomusta ja vihaajat vihaa.

Vierailija
29/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: usalaisen näkökulmasta täällä on Se sosialismi. Usassa porhojen paratiisi, kun rikollisuus kukoistaa jne?