Volkkarin sähköauto ei kestä pakkasta
Ei saa edes säilyttää ulkona pakkasessa. Jos pakkasta yli 30 astetta niin pitää vähntää kerran päivässä käydä ajelulla. Muuten jäätyy, vaurioituu, eikä valmistajan takuu kata syntyneitä vaurioita.
Ihan leluja nää on vielä.
Kommentit (56)
Ei ole vielä tekniikka tarpeeksi pitkällä. Ei ole sähköautosta jokamiehen autoksi vielä. 10 vuoden kuluttua voi olla tilanne toinen.
No ei täyssähköautoa kannata ostaa Suomeen jos ei ole tallia käytettävissä. Tai en tiedä onko merkeissä paljon eroja tässä suhteessa, mutta en itse hankkisi. Tai jos on Webaston sähkötolpasta toimiva lämmitin asennettuna sähköautoon, niin voi olla että sillä tavalla toimii paremmin, mutta tuo on niin uusi tuote, että hyvin harvalla on vielä tuollaista.
Sähköautojen teknologia on vielä vähän keskeneräistä.
Sen sijaan lataushybridi voi olla ihan ok vaihtoehto.
Itsestään selvä asia, että sähköauton pitää olla piuhan päässä pakkasilla. Ei ole vaikea toteuttaa.
Nyt olisi tilausta jonkunlaiselle sähköautojen bnb palvelulle, eli yksityispihoilta voisi vuokrata sähköautolle pistorasiallisen parkkipaikan tilapäiskäyttöön.
Sähköautoon pitää pakkasia varten asentaa Webasto, joka pitää akun lämpimänä.
Sähköauto avolava mallina hyvä. Voi käyttää agrekaattia ajon aikana. Jos farmariautossa niin huomioitava pakokaasun poisto.
Joo, sähköautoissa voisi olla pieni kymmenen hevosvoiman kotiinnilkutusmoottori. Moinen ei lisäisi 100km toimintamatkanpolttoaineineen auton painoa kuin n. 20kg.
Vierailija kirjoitti:
No ei täyssähköautoa kannata ostaa Suomeen jos ei ole tallia käytettävissä. Tai en tiedä onko merkeissä paljon eroja tässä suhteessa, mutta en itse hankkisi. Tai jos on Webaston sähkötolpasta toimiva lämmitin asennettuna sähköautoon, niin voi olla että sillä tavalla toimii paremmin, mutta tuo on niin uusi tuote, että hyvin harvalla on vielä tuollaista.
Sähköautojen teknologia on vielä vähän keskeneräistä.
Sen sijaan lataushybridi voi olla ihan ok vaihtoehto.
Kansalainen! Älä osta imperialistis-kapitalistis-fasistista sähkövolkkaria. Osta kunnon auto!
Vierailija kirjoitti:
No ei täyssähköautoa kannata ostaa Suomeen jos ei ole tallia käytettävissä. Tai en tiedä onko merkeissä paljon eroja tässä suhteessa, mutta en itse hankkisi. Tai jos on Webaston sähkötolpasta toimiva lämmitin asennettuna sähköautoon, niin voi olla että sillä tavalla toimii paremmin, mutta tuo on niin uusi tuote, että hyvin harvalla on vielä tuollaista.
Sähköautojen teknologia on vielä vähän keskeneräistä.
Sen sijaan lataushybridi voi olla ihan ok vaihtoehto.
Lataushybridit toimiikin (jos toimii) pakkasella pelkällä polttoaineella. Kulutus sitten onkin melkein kaksinkertainen polttoaineautoihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
No ei täyssähköautoa kannata ostaa Suomeen jos ei ole tallia käytettävissä. Tai en tiedä onko merkeissä paljon eroja tässä suhteessa, mutta en itse hankkisi. Tai jos on Webaston sähkötolpasta toimiva lämmitin asennettuna sähköautoon, niin voi olla että sillä tavalla toimii paremmin, mutta tuo on niin uusi tuote, että hyvin harvalla on vielä tuollaista.
Sähköautojen teknologia on vielä vähän keskeneräistä.
Sen sijaan lataushybridi voi olla ihan ok vaihtoehto.
Sano se suomalaiselle keskivertoautonostajalle ja päättäjille, jotka haluavat henkilösutoliikenteen sähköiseksi.
Vuoden päästä alkaa olla vanha kotteroni tiensä päässä.
Olen varannut 2000€ auton hankintaan. Voin venyä 4000 euroon asti.
Millainen sähköauto tai hybridi olisi hyvä ja mahtuisi budjettiini?
Asun Pohjois-Suomessa, ajelen myös metsäautoteitä, vedän joskus perävaunua, 7:n hengen auton tarvitsen ainakin vielä pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei täyssähköautoa kannata ostaa Suomeen jos ei ole tallia käytettävissä. Tai en tiedä onko merkeissä paljon eroja tässä suhteessa, mutta en itse hankkisi. Tai jos on Webaston sähkötolpasta toimiva lämmitin asennettuna sähköautoon, niin voi olla että sillä tavalla toimii paremmin, mutta tuo on niin uusi tuote, että hyvin harvalla on vielä tuollaista.
Sähköautojen teknologia on vielä vähän keskeneräistä.
Sen sijaan lataushybridi voi olla ihan ok vaihtoehto.
Lataushybridit toimiikin (jos toimii) pakkasella pelkällä polttoaineella. Kulutus sitten onkin melkein kaksinkertainen polttoaineautoihin nähden.
Näin kuulin myös. Isälläni on muutaman vuoden takainen hybridiVolvo. Jos pakkanen laskee alle -15, lähtee käyttämään väkisin dieseliä
30 astetta? Milloin on niin paljon pakkasta? Muistan vuoden 1987…
Tärkeintähän ei olekaan ilmastonmuutoksen torjunta vaan sähköautojen myynti.
Hiljaisia poikia ovat olleet sähköauton ostaneet tänä talvena…
Vierailija kirjoitti:
30 astetta? Milloin on niin paljon pakkasta? Muistan vuoden 1987…
en tiedä kenestä tässä puhutaan ja missä asuu, mutta kyllä ainakin Jyväskylän korkeudella vuosittain on jossain kohtaa talvea n.-30. tänä talvena ei vielä ole ollut, mutta -27 taisi olla kylmin yö
Sähköautot on niin kalliita että minä ostan sillä rahalla vähintään 10000 litraa dieseliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei täyssähköautoa kannata ostaa Suomeen jos ei ole tallia käytettävissä. Tai en tiedä onko merkeissä paljon eroja tässä suhteessa, mutta en itse hankkisi. Tai jos on Webaston sähkötolpasta toimiva lämmitin asennettuna sähköautoon, niin voi olla että sillä tavalla toimii paremmin, mutta tuo on niin uusi tuote, että hyvin harvalla on vielä tuollaista.
Sähköautojen teknologia on vielä vähän keskeneräistä.
Sen sijaan lataushybridi voi olla ihan ok vaihtoehto.
Lataushybridit toimiikin (jos toimii) pakkasella pelkällä polttoaineella. Kulutus sitten onkin melkein kaksinkertainen polttoaineautoihin nähden.
Hybridissä on harvinaisen onnistuneesti saatu samaan pakettiin bensa- ja patteriauton huonot puolet.
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-…
Jos on laskettu/testattu, mitä maksaa Hki-Turku-Hki nykyhintaisella pörssisähköllä ja yli 10 asteen pakkasella?
Vierailija kirjoitti:
Jos on laskettu/testattu, mitä maksaa Hki-Turku-Hki nykyhintaisella pörssisähköllä ja yli 10 asteen pakkasella?
Jos=joko.
Volkkari yrittää esittää hyvistä sähköautoillaan. Dieselgate ei unohdu. Ei ikinä enää volkkaria.
Hiustenkuivain on 2000w ( 2 kwh ) kauanko luulet että -20 asteen hyttiä sillä lämmitetään että on hytti kauttaaltaan penkkejä myöten +20c.
10 kw h akku on pakkasessa 8 kwh -tunnin lämmitys -2 kwh , 6 kwh on sitten ihan täydellä akulla ......
Käypä kokeilemassa nyt tolla hiustenkuivaajalla.......mee hyttiin pää märkänä , olen kuullut että sähköautot lämpenee heti........marketin.sähköparkissa jaksaa aina naurattaa nää kaapelinkaivajat takaluukusta , paskanen johto mikä makaa aina suolasohjossa , ja marketti reissulla saa ehkä 3000w energiaa ? Säästää siis .04e , kyllä on mieletön säästö kun lataa siellä eikä kotona.