Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä liittymä luurijuopolle?

Vierailija
16.09.2006 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen..

Puhelin sanoo piip ja välitystiedot pamahtavat ruutuun. Tekstiviesti lähti, eikä sitä saa takaisin.

Ensimmäisen asteen luurijuoppouden kanssa elää vielä aamulla.

- Moi, kalja on hyvää, mutta se maistuisi paremmalta sinun kansasi. olet muuten ollut mielessäni viime aikoina.

Toisen asteen luurijuoppous on jo melko raskauttavaa.

- Mä olen jo pitjään halunou sanoa tan sulke.. Olet mtuten aivan sxötävän sulminen ja haluan sut.

Kolmas aste saa krapula-aamuna harkitsemaan pikaista itsetuhoa.

-

mä rjakastan sua ihan ohkreasti. Miksh sä et ustaa mum pugeluun, kun mä vaan japhaan sua, uittu.

Teleyhtiöillä on monia kivoja liittymävaihtoehtoja ja kännykkäfirmoilla vaikka minkälaisia puhekapistuksia.

Silti mielestäni se olennainen puuttuu: behave-liittymä ja -kone.

Behave-liittymä estäisi kaikki lähtevät puhelut ja tekstiviestit, jos behave-kone rekisteröisi puhujansa hengityksestä yli promillen alkoholia. Pienen alkometrin voisi piilottaa mikrofonin viereen, joten ylimääräisiä puhallusputkia ei tarvittaisi.

Jos promilleraja menisi yli kahden, puhelin menisi automaattisesti käyttökelvottomaksi. Tämä takaisi sen kun kännyn kuitenkin unohtaa kapakan pöytään tai tiputtaa kotimatkalla, sill äeivät muutkaan pääsisi soittelemaan.

Kännykän saisi auki vasta, kun siihen puhaltaisi täyden nollan ja naputtelisi moninumeroisen salasanan.

Behave-liittymän ollaan ihmisiksi-palvelu taas voisi aktivoitua perjantai-iltana kello 21 ja kestää aina sunnuntaiaamuun. Liittymän operaattori lähettäisi promilleviestin saatuaan kahden tunnin välein viestejä, jotka herättelisivät todellisuuteen. Viestien jyrkkyystaso kasvaisi humalan myötä.

- Neljännen kaljan jälkeen voi tulla jo krapula.

- Humalassa nolaat itsesi 75-prosentisella todennäköisyydellä.

- Henkilö, joka kiinnostaa sinua ravintolassa, saattaa olla täynnä sukupuolitauteja.

- Et ole niin fiksu ja filmaattinen kun ravintolan vessan peili antaa ymmärtää.

- Olet säälittävä.

Moni ketkuvetku hymähtää, että aina on ystäviä, jotka puhaltavat puhelimen auki ja salasanan voi kirjoittaa lompakkoon. Siksi haluaisin myös laajentaa keskustelua kännykkäetiketistä.

Tällä hetkellä puhutaan lähinnä siitä, missä saa puhua ja tekstata. yhteisvastuu olisi tässäkin hyvä asia.

Muutama valistuskampanja voisi tehota.

- kun ystävä ottaa, älä anna hänen puhua

- Antaisitko hänelle aseen? Entä puhelimen?

- Yksi puhallus voi pahoittaa monta mieltä

ja mistäkö tämä tuli mieleeni? No, vastaus voi tipahtaa näyttöösi jo huomenillalla!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme