Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkeintä joulussa?

Vierailija
22.12.2021 |

Minun jouluni tärkein asia

Mikä on tärkeintä joulussa?

Vaihtoehdot

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit

Vierailija
22/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyntteli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea valita. Ehkä ihan rehellisesti lahjat. Ei omat, mutta lasten. Vaikka tunnelma, läheiset ja ruoatkin on tärkeitä, niin kyllä ne lahjat vain on lapsille tärkeimpiä. Sitä iloa on ihana seurata.

Vierailija
24/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskuus mietin niin että ihmisen lisi joskus ihan hyvä ns "kuolla" (ei oikeasti) vaan kuollla niin että luopuu vaikka omasta jääräpäisyydestäään ja alkaa katsoa maailmaa uusin silmin.

Vierailija
25/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskuus mietin niin että ihmisen lisi joskus ihan hyvä ns "kuolla" (ei oikeasti) vaan kuollla niin että luopuu vaikka omasta jääräpäisyydestäään ja alkaa katsoa maailmaa uusin silmin.

Joss miettii vaikka jotain rituaaleja mitä on ollut aikojen alussa heimoilla niiin eihän niitä olisi ollut koskaan jos siinä ei oliisi mitään ideaaa.

Vierailija
26/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joss miettii vaikka jotain rituaaleja mitä on ollut aikojen alussa heimoilla niiin eihän niitä olisi ollut koskaan jos siinä ei oliisi mitään ideaaa.

EN siis tarkoiita sitä rituualia että suomalainen mies ostaa jouluviiinat ja hakkaa vaimonsa vaaan ihan kunnon aivojen buuuttaus vähän jollain toisella tavalla.

Vierailija
27/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma. 

Vierailija
28/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää lomaa.

Vierailija
29/88 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."

En tiedä mistä tuollainen asenne kumpuaa. Totuus on että Jeesus on Jumalan Poika joka sovitti syntimme ristillä. Hän nousi ylös ja voitti kuoleman. Sinäkin voit tunnustaa Jeesukselle syntisi ja ottaa vastaan hänen sovitustyönsä.

Miten tämä tapahtuu käytännössä? Jos tunnustan Jeesukselle syntini, niin miten se sovitustyö otetaan vastaan? Mikä muuttuu ja miltä sen pitäisi tuntua? Jos ei tunnu miltään, tai tapahdu mitään, niin onko vika aina minussa, eikä Jeesuksessa? Enkö silloin usko tarpeeksi kovasti tai enkö ole tarpeeksi vilpitön? Miksei Jeesus vain näyttäydy minulle ja selitä koko juttua? Uskoisin heti koko homman. Ei tarvittaisi välikäsiä.

Vierailija
30/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain karu totuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."

En tiedä mistä tuollainen asenne kumpuaa. Totuus on että Jeesus on Jumalan Poika joka sovitti syntimme ristillä. Hän nousi ylös ja voitti kuoleman. Sinäkin voit tunnustaa Jeesukselle syntisi ja ottaa vastaan hänen sovitustyönsä.

Heheh, viiiiitun Jeesus oli vain typerä luuuuseri, joka nakutettiin ristille kuolemaan. Hyvä näin, päästiin siitäkin pellestä eroon. Ei koskaan "noussut ylös". Uskovaisuus ei ole muuta kuin eräs vakava mielisairauden muoto. :-)

Kannabiksen käyttö aiheuttaa mm. dementiaa ja skitsofreniaa.

Tupakka. Se vie tupakoitsijoilta hermot kun rahat ei ritä jokapäiväiseen tupakkan.Sama kalja ja viini  miehillä ja naisilla..

Vierailija
31/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se fiilis kun aatto on suoritettu ja joulupäivä on suoritettu ja saa Tapanin päivänä palata rauhassa omaan kotiin. Tänä vuonna tiivistän jouluvierailuja lisää ja palaan kotiin jo joulupäivän iltana. Ehkä ensi vuonna uskalla katkaista vanhat perinteet ja viettää oman joulun. Tosin silloin pahoitan monen mielen...

Vierailija
32/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava rento tunnelma perheen kanssa, herkkuruoat ja pienen lapsen ilo paketeista ja yhteisistä puuhista.

33/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terästetty glögi, munatoti ja hehkuviini. Sitten miehen kanssa seksiä joulusaunassa ;)

Kyllä tuo seksi kannattaa tehdä jossain muualla kuin saunassa ja tuommoisella viinamäärällä siitä tulee vain pelkkää ähellystä.

Vierailija
34/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä joulussa on se että se on äkkiä ohi ja taas elämää on vähemmän jäljellä kärvisteltävänä.

Vierailija
35/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa päivät, joulun sanoma, yhdessä olo, joulun perinteet ( kuusi, ruoat, suklaa)

Vierailija
36/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjojen ostaminen muille! Rakastan yllättämistä ja lahjojen ostelua läheisille.😍

Vierailija
37/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vuoden merkittävin juhla, jota pakanatkin joukolla juhlivat.

Eli tärkeintä on se, että Jouluna juhlitaan Kristuksen syntymää.

Vierailija
38/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivät töistä ja miehen kanssa kotona kahdestaan, kokkaillen ja herkutellen.

Vierailija
39/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkkä lepo.

Vierailija
40/88 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on vuoden merkittävin juhla, jota pakanatkin joukolla juhlivat.

Eli tärkeintä on se, että Jouluna juhlitaan Kristuksen syntymää.

Paitsi joulua juhlittiin ennen kuin koko Kristusta keksittiin, kirkko sitten päiden katkomisretkillään omi joulun, pääsiäisen ja juhannuksen ovat yrittäneet myös, nämä kaikki on siis juhlia joita on juhlittu aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan