mies jätti kuultuaan abortistani
Tein abortin muutama vuosi sitten kun tulin vahingossa raskaaksi. Olimme seurustelleet miehen kanssa reilun vuoden ja ajattelin, että voisin jakaa tiedon abortista hänen kanssaan. Hän totesi kylmästi, ettei hyväksy aborttia ja sanoi, ettemme sovi enää toisillemme :(
Mitä teen?
Kommentit (48)
Vastaus kysymykseesi: jatkat elämääsi. Tuon häipänneen miehen suhteen on turha alkaa mitään säätämään. Jos abortoitu sikiö oli tuon abortista kilahtaneen miehen siittämä, niin ehkä tulevaisuudessa kannattaa keskustella tilanteesta ennen raskauden keskeytystä, jos vastaava tilanne tulee eteen.
Abortin tehneen kyky hedelmöityä ja saada lapsi heikkenee olennaisesti. Tuossa jo sinänsä on syy erota jos omissa suunnitelmissa on joskus hankkia lapsi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:35"]
Kannattaisiko pitää huolta siitä ehkäisystä tai pitää haaroja visusti kiinni? :)
[/quote]
Meinaat, että aloittajan mies olisi arvostanut seksitöntä parisuhdetta?
Ap:lle tsemppiä, ehkä sun on parempi ilman tuota miestä.
[/quote]
Päinvastoin. Tais olla joku korkean moraalin omaava harvinaisuus. Täällä oman lapsen tappaminen = saada olla kuka on.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:45"]
Huoh, ei ihme, että lehdissä kirjoitellaan ihmisteb lukutaido nheikentymisestä...
ELI: ap on joskus menneisyydessään tullut raskaaksi vahingossa ja tehnyt silloin abortin. Myöhemmin on tämä mies tullut kuvioihin ja on aloitettu seurustelu. Ap ja mies seurustelivat noin vuoden, kun ap kertoi, että on joskus tehnyt abortin.
Eli EI tämän nyksän kanssa ollut lapsi...
[/quote]
Ei, vaan ap ja abortoidun lapsen isä olivat seurustelleet vuoden
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:45"]
Huoh, ei ihme, että lehdissä kirjoitellaan ihmisteb lukutaido nheikentymisestä...
ELI: ap on joskus menneisyydessään tullut raskaaksi vahingossa ja tehnyt silloin abortin. Myöhemmin on tämä mies tullut kuvioihin ja on aloitettu seurustelu. Ap ja mies seurustelivat noin vuoden, kun ap kertoi, että on joskus tehnyt abortin.
Eli EI tämän nyksän kanssa ollut lapsi...
[/quote]
Jaa. Mä ymmärrän aloituksen niin, että vuoden seurustelun jälkeen ap teki abortin ja nyt muutama vuosi myöhemmin paljasti sen miehelleen.
Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaa, niin joillakin ihmisillä on periaatteita ja arvoja joista he pitävät kiinni. Teitä ei ollut tarkoitettu yhteen, jatka elämääsi. Kaikki ihmiset eivät suhtaudu abortteihin kevytmielisesti,
"Hei kulta, olen joskus tehnyt abortin"
Haha, mitä vittua? Ihan kuin haluaisi tahallaan satuttaa sitä toista. Ei kaikella tarvitse retostella.
Itse en ole ikinä kertonut omista nuoruussekoiluistani, huorissa käymisistä yms. kellekään naiselle. En näe mitään syytä. Mennyttä mikä mennyttä. Joitain asioita olisi voinut ehkä tehdä toisin. That's it.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:38"]Siis olitte seurustelleet jo reilun vuoden eikä tullut mieleen kertoa miehelle että olet raskaana ja aiot tehdä abortin!? Kyllä minäkin päättäisin seurustelun jos tällainen tieto tulisi muutaman vuoden viiveellä. Ja olisi tullut tietysti jo aiemmin jos nainen abortoisi minun lapseni.
[/quote] Ei ollut tuon miehen lapsi kyseessä. Lue aloitus uudelleen.
[/quote]
Siinä puhutaan vaan miehestä. Ja että olimme seurustelleet vuoden. Ei että olemme seurustelleet vuoden.
[/quote] Ap on muutamia vuosia sitten tehnyt abortin. Nykyisen kanssa seurustellut vuoden verran ja päätti kertoa asiasta miehelle. Jos olisi sama mies kyseessä, jolle lasta odotti, niin miksi tulisi nyt vuoden jälkeen päin kyselemään mitä voi tehdä? Eiköhän se tilanne ole päällä juuri nyt, eli ei ollut nykyisen lapsi kyseessä.
Ikävä juttu, mutta ymmärrän myös miestä. Teillä on selvästi erilainen arvomaailma. Et saa tehtyä tekemättömäksi, eikä miehen tarvitse sinua "hyväksyä" tekosi vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:34"]Mitä tuossa nyt tarvitsee tehdä?
Homma on selvä jo. Liian erilainen arvomaailma.
En välttämättä itsekään jatkaisi seurustelua vastaavassa tilanteessa. En siksi etten hyväksyisi aborttia sinänsä, vaan koska itse tahdon joskus lapsia enkä näkisi tulevaisuutta tuollaisen naisen kanssa. Silloin on mielestäni hyvä tehdä ratkaisuja eikä jäädä ns. hukkaamaan aikaa.
[/quote]
Minäkin tahdon lapsia, sitten joskus, mutta tekisin silti abortin, jos nyt tulisin raskaaksi. Olen vasta 17v, enkä pystyisi tarjoamaan lapselle parasta mahdollista elintasoa ja muutenkin ei olisi järkevää pitää lasta just nyt, kun opiskelut ja kaikki ihan kesken. Siksi tuplaehkäisy, joskus tripla.
Joten tahdon kyllä lapsia, mutten just nyt. Ehkä 8-15v sisään. Miksi oletat, ettei abortin tekijä tahdo lapsia joskus myöhemmin?
N17
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:36"]
Paska ukko.
[/quote]
Miten niin? Ihminen on aina vastuussa itsestään.
Vakavan suhteen naisen tulee useimmille miehille olla tasapainoinen, ei hullutteleva. Abortti on vähän sama kuin esimerkiksi ryhmäseksi. Ei vakaaluonteinen ihminen ole täysin estoton. Seksuaalimoraali on korkeammalla, koska seksuaalisuus ei ole kauppatavaraa eikä silkkaa hauskanpitoa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:56"]"Hei kulta, olen joskus tehnyt abortin"
Haha, mitä vittua? Ihan kuin haluaisi tahallaan satuttaa sitä toista. Ei kaikella tarvitse retostella.
Itse en ole ikinä kertonut omista nuoruussekoiluistani, huorissa käymisistä yms. kellekään naiselle. En näe mitään syytä. Mennyttä mikä mennyttä. Joitain asioita olisi voinut ehkä tehdä toisin. That's it.
[/quote]satutta?! Miten toisen miehen lapsen abortointi voi satuttaa? Sinua lainataksebi,mitä vittu? M36
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:56"]
"Hei kulta, olen joskus tehnyt abortin"
[/quote]
Oikeastaan aika hyvä vertaus tuo huorissa käyminen. Minä luultavasti jättäisin miehen, jos paljastuisi, että hän on käynyt maksullisissa vaikka ennen suhdettakin. Vaikka arvomaailma olisi sen jälkeen huomattavasti muuttunut, niin huorissa käyminen / abortti / jokin muu seurustelukumppanin arvomaailmaan sopimaton asia voi silti olla iso rasite suhteelle. Se voi luoda epäluottamusta.
Mitä helvettiä? Olisko mies edes alkanut seurustella kanssasi, jos sinulla olisi ollut vauva tai olisit ollut viimeisilläsi raskaana? Takakireä ja näköalaton mies. Anna hänen mennä. Muutenkin tahditonta rokottaa siitä, että sinä avaudut ja kerrot itseäsi satuttaneesta asiasta.
Olisin minäkin jättänyt. Abortti on murha ja siitä saa pahaa karmaa.
M34
M34 olisitko siis aloittanut suhteen viimeisillään raskaana olevan naisen tai tuoreen äidin kanssa?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:31"]M34 olisitko siis aloittanut suhteen viimeisillään raskaana olevan naisen tai tuoreen äidin kanssa?
[/quote]
M34 vastaa; olen aloittanut. Tuossa tuo vieressä tuhisee. Ja lapsi välissä. Itse en saa unta ja roikun akkojen palstalla. Lisää lapsia ei tule ja isäksi tuo napero mua kutsuu.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:36"]
Ei se mies ollut sitten sua varten. Oikea ihminen hyväksyy sut ja sun menneisyyden. Tsemppiä <3
[/quote]
Totta. Murhaajien menneisyys tulee hyväksyä, muistakaa se.