Apua! Olen 13 ja 150 cm, kasvanko vielä paljon?
Tarvitsen nyt apua! Olen 13v tyttö ja vain 151 senttinen. Kuukautiset ovat alkaneet. Voinko kasvaa vielä 10-15 cm? Apua! :(
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Siis mä oon kohta 15v poika ja oon 155cm ja se on pikkasen pahempi juttu
Minä olen ikäisenäsi saman pituinen ja nyt olen 165cm. Vuodessa tuli 10cm pituutta.
T. Kohta 16v poika
Vierailija kirjoitti:
Pojat kasvaa paljon pidempää kuin tytöt. Tytöillä kasvu loppuu yleensä viimeistään 12-14 vuotiaana ja pojat kasvavat yleensä 18-20 vuotiaiksi saakka.
Voit kasvaa. Itselleni tuli kasvupyrähdys vasta menkkojen alun jälkeen. Olin menkkojen alkaessa 14-vuotiaana 155 ja minusta tuli 167.
apua mä oon 29v ja 150cm, enkä varmasti kasva enää mut mitä se haittaa???
Voit. Kasvoin itsekin vielä yläasteen lopussa semmoiset parikymmentä senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 15 vuotiaana suunnillee saman pituinen kun nytkin. Ikävä juttu sulle meinaan hobitit ei saa naista ikinä.
M182cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veli oli 15-vuotiaana 155, siitä tuli 180.
No höpsis, kyllä mulla on aina vientiä piisannut. Oman kullan kainalossa tosin jo vuosikymmeniä.
T Nainen 178 cm, mies 180 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat kasvaa paljon pidempää kuin tytöt. Tytöillä kasvu loppuu yleensä viimeistään 12-14 vuotiaana ja pojat kasvavat yleensä 18-20 vuotiaiksi saakka.
Mä oon kohta 20v mies enkä ole kasvanut pituutta enään 5 vuoteen. Nykyään aika harva poika tuskinpa enää kasvaa pituutta täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 15 vuotiaana suunnillee saman pituinen kun nytkin. Ikävä juttu sulle meinaan hobitit ei saa naista ikinä.
M182cm
Luokkalainen oli 15-vuotiaana "hobitti", jolla oli kimeä ääni. 16-vuotiaana oli jo paljon pidempi ja matalaäänisempi.
jos kenkäsi eivät enää jää pieneksi on sinun pituuskasvusi hiipumassa.
Tuskin sinusta mitään 175-senttistä tulee, mutta hyvällä tuurilla saatat kyllä sen 160 sentin rajan rikkoa
Itselläni pituuskasvu jämähti seinään, kun menkat 11-vuotiaana alkoi ja tässä olen pysynyt kymmenen vuotta. Eniten lyhyyteni vitutti silloin, kun molemmat pikkusiskoni kasvaa hujahtivat ohitseni, nykyään olen ihan sinut kokoni kanssa.
T: kääpiö 158cm
Mun 13-vuotias tyttö oli ihan onnellinen, kun koulun terveydenhoitaja sanoi hänelle, että pituuskasvu taitaa olla pysähtynyt. Tyttö on 153 cm eikä tosiaan ole vuoteen kasvanut enää yhtään. Menkat alkoivat hänellä 11-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
No höpsis, kyllä mulla on aina vientiä piisannut. Oman kullan kainalossa tosin jo vuosikymmeniä.
T Nainen 178 cm, mies 180 cm
Samoin, nainen 181 ja mies 188 cm. 😊
Oon poika olin aika lyhyt 5lk mut sitku murkkuikä alko nii kasvoin 10cm ja nyt on seuraavat 10-15 cm tulossa että joo kasvukäyränki mukaan tuun kasvaa aika nopeesti sinne 185cm. Et kyl uskoisin et sä kasvat
Ja vielä aika moni tyyppi tykkää lyhyistä tytöistä
Minä kasvoin menkojen alun jälkeen vielä n. 7 cm, etköhän sinäkin vielä jonkun verran ehdi venyä :)
Mulla alkoi menkat 11-vuotiaana, olin 13-vuotiaana 157cm ja lopulta jäin pituuteen 159cm. Kuitenkin mulle sanottiin vielä 13-vuotiaana, että mun lopullinen pituus tulee olemaan 169cm.
Tältä pohjalta voisi kai sanoa, että ehkä kasvat, ehkä et, ei voi tietää.