Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Vierailija
22.12.2021 |

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Kommentit (621)

Vierailija
541/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin, että korona ei ole kaikille tappava tai edes sairaalaan vievä tauti. Pari päivää kuumetta ja lihaskipua, ei muuta. Nyt koronasta 3 viikkoa ja terveys 100%.

No hyvä että opit, koska niin sanottiin ensimmäisestä päivästä lähtien. Ei mikään virus ole kaikille tappava. eikä varsinkaan korona, se kuuluu yleissivistykseen tietää. Ikäviä virustauteja on koko ajan liikkeellä, mutta suurimmaksi osaksi meidän immuniteetti torjuu ne. Ja on myös tosi vaarallisia viruksia olemassa, onneksi niihin törmää harvoin jos koskaan.

542/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40-vuotias ja olen tajunnut, että vaikka oman sukupolveni pitäisi tällä hetkellä olla tiukasti vallan kahvassa, me emme koskaan oikeasti kasvaneet aikuisiksi. Valtaa käyttävät joko täysin seniili vanhempiemme sukupolvi tai naiivi, mistään mitään tietämätön nuorempi sukupolvi, mutta me olemme täydellisesti kadottaneet viestikapulan.

Tämä on meidän vikamme. Huoneessa (maailmassa) ei ole tällä hetkellä yhtään aikuista pitämässä kuria ja puhumassa järkeä. Koska meidän pitäisi olla ne aikuiset.

Todella hyvä kommentti. Olen yllättynyt kuinka lapsellisia vielä moni 30-35 vuotias vielä on, ehkä sitä odottaisi 20-25 vuotiailta, mutta ei enää noinkaan vanhoilta. Tärkeää tuntuu olevan muoti, hienot vehkeet ja varusteet ja ehkä jopa se kuka menestyy temppareissa ja muissa huuhaa ohjelmissa ja esimerkit elämäänkin näyttää tulevan sieltä maailmasta, niin ei ihme mihin maailma on menossa ja tarvitsee edes puhua hybersodasta ja sen vaaroista. Siis asioita jotka ainakin minulle ja minun sukupolvelle aika monelle on itsestään selvyyksiä. Siis minulle on ilmiselvää mihin tietoon voi luottaa ja mihin ei ja uskoisin että minulta löytyy se medialukutaito ja hämmästelen monesti millaisia uutisia ihmiset tuntuvan päästävän läpi ajatuksissaan ja ovat hakoteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä koko korona eikä kiinnosta yhtään enää. 

Vierailija
544/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maskipelleily joka edelleen jatkuu vaikka on jo pitkään ollut päivänselvää ettei maskeilla ole mitään vaikutusta tartuntamääriin, kertoo siitä että suomalaisten tyhmyydellä ei ole mitään rajaa.

Tämä

Vierailija
545/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut yllätti täysin, aiheetta rokote vastaiset ja salaliittoihin uskovat. Ja ettei ihmiset ollenkaan välitä muiden terveydestä, vaan kulkevat kaupoissa ja julkisissa ilman maskia. Noin laaja täydellinen minä minä Itsekkyys oli käsittämätön shokki.

Luottamus ihmisiin ja ihmisyyteen rikkoontui pysyvästi. Omassa tuttavapiirissäni erottui jyvät akanoista. Väestön tai kansakunnan yhteistä vaaraa tai uhkaa ei Suomessa voi hoitaa yhdessä toimimalla, kuten muualla. Ollaan liian metsäläisiä, mikä näkyy myös liikenteessä.

Voi tavaton, että maskittomuus rikkoi sun maailmankuvan ja turvallisuuden tunteen.

Korona opetti, että minminäminä hokee kaikkein itsekkäimmät ihmiset, jotka ei näe itsessään ja asenteessaan kanssaihmisiin mitään vikaa.

546/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rahaa säästyy ja kertyy kun jätti kapakat väliin koronan takia.Nyt on turvallinen olo kun mikään "pikku lasku" ei hetkauta.Sen verran juomatonta rahaa että voisi ostaa osakkeen jostain pikkukaupungista,niin että sen oppi kuinka paljon lähiökapakoihin menee rahaa.Nyt harmittaa miksen aikaisemmin tajunnut..no kun jalat vei aina rutiinin omaisesti kuppilaan,sosiaalisen kaljan ääreen.Nyt vain sellainen ongelma että jotenkin  vieraantunut kaikista kavereista,kun koko elämä on aina liittynyt jotenkin kuppilaan.Itsestäni huomasin että mähän olin alkoholisti,duunin jälkeen kaljalle ja viikonloppuisin kaljalla ym.Jos johonkin mentiin niin tavattiin kapakassa...jne jne

Vierailija
547/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, keskeisin juttu on varmaan se, että turhaan pelättiin kaksi vuotta. En tosin saanut deltaa, vaan omicronin, joka oli melko harmiton flunssa, ei sen kummempi. Kesti ehkä normaalia kauemmin, mutta ei tuntunut missään kohtaa sairastamista mitenkään vaaralliselta tai ylitsepääsemättömältä. Opin myös, ettei rokotukset tai maskit estäneet pandemiaa mitenkään, korkeintaan lievensivät viruksen tehoa.

Omalle alalleni korona ei vaikuttanut, olin kaksi viikkoa lomautettuna 2020 kesällä, siinä se. Toki harmittaa niiden puolesta, jotka on menettäneet elinkeinonsa ja hirveästi palkkatuloja.

Opin myös sen, että kulttuuritapahtumat on mulle tärkeitä. En halua elää ilman niitä.

Vierailija
548/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pieni kutina suhteessa itäiseen naapuriimme on aina pitänyt paikkansa. Miksi en olisi esimerkiksi ikinä uskaltanut ottaa Sputnik-rokotetta? Siksi, että en ole koskaan luottanut siihen, että venäjällä pidettäisiin huolta tavallisista ihmisistä ja heidän terveydestään. 

Vierailija
549/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakulla on resursseja, niin Kokoomuksesta ja Sanomasta voi lähteä harventamaan ihmisiä.

Vierailija
550/621 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään rokotetta, täysin terve koko korona ajan

Vierailija
551/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koronalta säästyy, kun noudattaa virallisia ohjeita ja ottaa kaikki rokotukset. 

- koronalta säästynyt

Vierailija
552/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, keskeisin juttu on varmaan se, että turhaan pelättiin kaksi vuotta. En tosin saanut deltaa, vaan omicronin, joka oli melko harmiton flunssa, ei sen kummempi. Kesti ehkä normaalia kauemmin, mutta ei tuntunut missään kohtaa sairastamista mitenkään vaaralliselta tai ylitsepääsemättömältä. Opin myös, ettei rokotukset tai maskit estäneet pandemiaa mitenkään, korkeintaan lievensivät viruksen tehoa.

Omalle alalleni korona ei vaikuttanut, olin kaksi viikkoa lomautettuna 2020 kesällä, siinä se. Toki harmittaa niiden puolesta, jotka on menettäneet elinkeinonsa ja hirveästi palkkatuloja.

Opin myös sen, että kulttuuritapahtumat on mulle tärkeitä. En halua elää ilman niitä.

Ei rokotusten ja maskien ole koskaan ollut tarkoitus estää pandemiaa. Pandemia oli pallolla jo kun ne otettiin käyttöön. Niistä sanottiin AINA että nimenomaan eivät estä mutta lieventävät ja loiventavat.

Mä olen oppinut korona-ajasta että osa ei opi ikinä käsittämään mikä tarkoitus rokotuksilla ja maskilla oli.

Vierailija
553/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein opetus oli se, ettei kukaan välitä paskan vertaa. Olin ulkomailla jumissa 2,5 vuotta eikä kukaan tuttavista kirjoittanut edes, saati soitellut. Opin että ketään ei todellakaan kiinnosta vaikka mätänisin omaan kämppääni.

Vierailija
554/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia ammatti, jolla työllistyy aina (sairaanhoitaja)

Väärin luultu. Toisessa ketjussa just todetaan, että niin sitä vaan sairaanhoitajiakin vähennetään kun "säästetään". 

Vierailija
555/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että loppupeleissä olen onnellisempi ilman liiallista ihmisseuraa.

Vierailija
556/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin säästämisen tärkeyden. 

Vierailija
557/621 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin että ihmisten tyhmyys on ääretön. Ensimmäiset versiot koronasta oli tappavia ennen kuin se muuntui lievemmäksi. Rokotus olisi pelastanut  paljon ihmisiä mutta rokotetta ei ollut.

Vierailija
558/621 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin toksinen kombo. Eristys, etätyöt ja viina. 

Vierailija
559/621 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin että ihmisten tyhmyys on ääretön. Ensimmäiset versiot koronasta oli tappavia ennen kuin se muuntui lievemmäksi. Rokotus olisi pelastanut  paljon ihmisiä mutta rokotetta ei ollut.

Suurin ylikuolleisuus alkoi heti, kun rokotteet tuli markkinoille. Ylikuolleisuus nousi entisestään, mitä enemmän rokotettiin. Myös korona-ajan suurimmat koronakuolleisuudet tuli tehostekierrosten jälkeen. Rokote ei siis toiminut tautia vastaan, vain ylikuolleisuus lisääntyi. Siihen päälle sydäninfarktien, turbosyöpien, verihyytymien räjähdysmäinen kasvu. 

Vierailija
560/621 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka tärkeä opetus, mutta yllättävin: Mun pää ei kestä kotiin eristäytymistä vaikka introvertti olenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi