Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Vierailija
22.12.2021 |

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Kommentit (621)

Vierailija
441/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin sen, kuinka pieni virus voi sairastuttaa ihmiset korviensa välistä. Suurimmalle osalle koronahörhöistä virus aiheutti mielenterveysongelmia - se näkyy vielä vuosienkin päästä.

Vierailija
442/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että näinkin vakavan asian ollessa kyseessä, media lietsoo pelkoa ja ahdistusta ihmisiin sen sijaan, että kannustaisi ja rauhoittelisi ihmisiä.

Kannattaa pistää varsinkin nuorempien lukijoiden mieleen tämä fakta. Media haluaa sinun ahdistuvan useimmiten ilman mitään järkevää syytä, koska tuolla on pahoja ihmisiä töissä mediataloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä elää oman uskonsa mukaisesti. Itsekästä on vaatia muita elämään toisten uskon mukaisesti. (Tässä tapauksessa en tarkoita uskontoon liittyvää uskoa.)

Kannattaa pohtia tätä ennen kuin haukkuu itsekkääksi toisia. Ehkäpä haukkuja onkin itsekäs itse, vaatiessaan muita elämään hänen haluamallaan tavalla.

Vierailija
444/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välien poikki meneminen aikuisten lasteni kanssa ei olekaan niin paha asia. He siis ovat korkeakoulutettuja, mutta eivät halua ottaa rokotteita, joten minä ja mieheni olemme laittaneet välit täysin poikki molempiin. Terveydellä ei leikitä, ja sen vaaliminen on tärkeämpää kuin muodolliset välit jo itsenäistyneisiin ja oma elämäänsä eläviin lapsiin.

Ottakaa ne rokotteet ja kuunnelkaa viranomaisten ohjeita!!

Tästä tulee mieleen sellaiset vanhemmat, jotka hylkäävät aikuiset lapsensa jos he lähtevät jostakin lahkosta pois, kuten jehovantodistajat ja lestadiolaiset yms.

Olen aina kauhistellut niin rakkaudettomia vanhempia/ihmisiä.

Fiksua minusta katkaista välit tuollaisiin lapsiin jotka vähät välittävät aiheuttamastaan kuolemasta ja kärsimyksestä. Varmaan olisivat olleet valmiit tappaamaan omat vanhempansakin koronalla.

Omat rajat on kaikilla oikeus pitää, kaikilla on perustuslaillinen oikeus elämään ja terveyteen.

Sitä paitsi nuo lapsethan ovat kuolemankulttiin liittyneet eli rokotevastaiseen hihhulikulttiin.

Suomen perustuslaissa ei todellakaan ole oikeutta terveyteen. Varmaan ymmärrät itsekin, ettei sellaista oikeutta pystytä nykylääketieteen keinoin takaamaan. On monia sairauksia, joita ei voida parantaa.

Sen sijaan Suomen perustuslaissa on 7 § Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen. Se on hyvin eri asia.

Vierailija
445/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ravintolailtojakin pärjää ihan hyvin.

Vierailija
446/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi tehdä itse paitsi,vanilijakastikkeen.

Vierailija
447/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mediaa ohjaa hysteria. Toimittajat eivät ole kaikki kovin teräviä tai itsekriittisiä (osa onneksi on!).

Miten voimakkaasti pelko ohjaa joitakin ihmisiä.

Vierailija
448/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin sen miten kansalle valehdellaan ja luvataan hallituksen toimesta vaikkei ole edes aikomusta pitää lupauksia. Olen luottanut että hallitus olisi rehellinen, mutta nyt on kusetettu olo.

Vierailija
449/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hurjaa huomata, että osa kanssakansalaisista uskoo nettihuuhaan ja naapurin informaatiovaikuttamussivustojen sönkötyksen täysin kritiikittä, ymmärtämättä lainkaan miten itse toimii hölmönä tämän soopan levittäjänä. Kyseiseltä porukalta olisi syytä ottaa ainakin äänioikeus pois, ja lapset huostaan.

Vierailija
450/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun Pfizer joutuu kertomaan miten paljon voittoa on saanut turhista piikeistä. Herääkö kansa silloinkaan vaan onko egolle liian kova pala? 🤔🤐

Vierailija
451/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän 30-luvun Saksan tapahtumia paljon paremmin. Ihmisoikeuksien, oikeusvaltion ja perustuslain tärkeys on selkiytynyt.

Vierailija
452/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media on koronaa pahempi tauti kirjoitti:

Että moni on valmis pitämään maskia vain, jotta muutama sairas tai vanhus pysyisi elossa.

Luonto karsii tällaiset yksilöt pois kuljeksimasta joka tapauksessa, joten maskin pitäminen on melko turhaa touhua.

Ylipäätänsä kohtuuton koronan pelkääminen sen vaarallisuuteen nähden on yllättänyt. Tämä on toisaalta median syytä kuten niin monet muutkin asiat, joten sinällään ymmärrettävää, jos lukee vain mediaa eikä tutki itse asiaa.

Olen 58-v riskiryhmään kuuluva. Käyn töissä ja vietän ihan normaalia elämää. Nautin vastasyntyneestä lapsenlapsestani. En todellakaan ole valmis kuolemaan kaltaisesi idiootin takia. Anoppini on 94-v., asuu ilman kotihoidon apua eikä halua kuolla. Äitini on 87-v. ja asuu myös ilman kotihoidon apua.  Ei hän halua kuolla. Oletko itse valmis kuolemaan? Kuolema voi sinulle tulla ennemmin kuin meille. Et edes sinä selviä hengissä. Harva sitä vaan ennen aikojaan haluaa kuolla. 

Vierailija
453/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on helpompi aivopestä kuin kuvittelin.

Vierailija
454/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsekästä elää oman uskonsa mukaisesti. Itsekästä on vaatia muita elämään toisten uskon mukaisesti. (Tässä tapauksessa en tarkoita uskontoon liittyvää uskoa.)

Kannattaa pohtia tätä ennen kuin haukkuu itsekkääksi toisia. Ehkäpä haukkuja onkin itsekäs itse, vaatiessaan muita elämään hänen haluamallaan tavalla.

Oman pääkoppansa sisällä saa uskoa vaikka lyhtypylvääseen, mutta oman uskonsa valtuuttamana ei saa kuljeskella levittelemässä tappavaa virusta muihin. 

Vierailija
455/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media on koronaa pahempi tauti kirjoitti:

Se, että näinkin vakavan asian ollessa kyseessä, media lietsoo pelkoa ja ahdistusta ihmisiin sen sijaan, että kannustaisi ja rauhoittelisi ihmisiä.

Kannattaa pistää varsinkin nuorempien lukijoiden mieleen tämä fakta. Media haluaa sinun ahdistuvan useimmiten ilman mitään järkevää syytä, koska tuolla on pahoja ihmisiä töissä mediataloissa.

Kyllä ainakin Hesari on levitellyt katteetonta optimismia pandemian kuluessa, syyllistäen "pessimistisiä" asiantuntijoita ja poliitikkoja.

Vierailija
456/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistamisen taito sul on jos oot aito / mun taito/ on uudes normaalis laiton....

Vierailija
457/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että hakeudun seuraavaksi työhön, jota voi tehdä etänä! Nyt sosiaalialan työssä olen raatanut työpaikalla joka h****n päivä, kun kaverit on vetäneet pari vuotta lonkkaa etä"töissä"!!!

Vierailija
458/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu työpaikan kahvihuoneeseen rasittavaa paskanjauhantaa kuuntelemaan on työnantajan mielikuvituksessa jokaisen etätyöntekijän hartain toive.

Vierailija
459/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suomalaiset on ihan hel...... tyhmiä ja auktoriteetti uskovaisia.

Vierailija
460/621 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jumalaton valitus ollut, että miten RASKASTA on olla etätyössä! Työergonomiakin on niin huono, että voi voi! Ja nyt kukaan ei kuitenkaan haluaisi sinne toimistolle!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän