Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Sen että en pandemian alettua ole maskia käyttänyt tai vältellyt ihmisiä ja itse median tahallisen kuolemanpelon lietsoma tappava tauti oli ehkä naurettavin nuha. Sillä en ole alentanut vastustuskykyäni hengittelemällä hiilidioksidia maskin sisällä ja alentamalla luontaisen vastustuskyvyn kehitttmistä. Myös jatkuva desinfiointi on järjetöntä, tappaa hyvätkin pöpöt omilta pinnoilta ja altistuminen sairauksille kasvaa.
Harmittaa että pidetään foliohattuna ja itse en leimaa mediaa ja ylempiä tahoja uskovia, sillä onhan se totta että niihin pitäisii luottaa ja siihen meidät on myös kasvatettu ja tarhasta asti aina kouluihin asti opetettu valtiion ehdoin..
Mutta antakaa edes piei hetki, rakkaat ihmiset ihmiskunnan pelastumisen ja pienimmänkin hyvyyden nimissä, ajatukselle että isot kihot jotka omistaa kaiken on niin onnistunut saamaan ihmisten luoton että uskotaan aivan kaikki mitä syötetään joka tuutista. Itsekin uskoin joskus kaikkeen sokeasti.
Ja eikö herätä jo epäilystä että rokotteen ottaneet ja sitä kannattavat saavat tartuntaa useasta rokotteesta huolimatta? Eikä siltikään epäillä, siis mitä veeetä!?
Kyllä luulis että oltais esim polion ja musta surman aikana noustu kapinaan ja saatu äänemme kuulumaan mikäli saisimme rokotuksenkin jälkeen taudin miltä rokotteen pitäisi suojata. Ja kaiken huippu rokotteita on monia ja määrä vain kasvaa. Aivan uskomatonta. Sairasta touhua, surulliseksi vetää!
Opetus oli että älä ota rokotteita. Otin yhden ja sain korona siltä joka antoi rokotteen. On ollut sen jälkeen yskää melkein 5 viikkoa jo, aluksi oli kuumetta ja kaikkia eikä jaksanut mitään tehdä.
Kukaan ei tiedä mistään mitään. On vain valistuneita ja vähemmän valistuneita arvauksia.
Ja poliitikot ovat eri lobbausryhmien vietävänä.
Sen kuinka järjettömän paljon ihmiset pelkäävät kuolemaa. Ja sen kuinka vähän monet ihmiset ylipäätään pohtivat syvällisemmin asioita ja hyväksyvät tai ovat hyväksyneet omat, rajalliset mahdollisuutensa hallita elämää.
Itse ajattelen, että me kaikki joskus kuolemme, ennemmin tai myöhemmin. Olen sen hyväksynyt. Korona ei ole ajatusmaailmaani muuttanut.
Mutta hyvin monelle nyt koronan ansiosta on tullut ensimmäistä kertaa ehkä omaan tietoisuuteen, että kamalaa, minäkin voin kuolla.
Tietoisuus omasta kuolevaisuudesta on ollut heille todella suuri järkytys. Siksi niin monet uskovat, tarttuvat jokaiseen mahdolliseen oljenkorteen ja tekevät hysteerisesti mitä vain, että eläisivät ikuisesti.
Siksi viha toisinajattelevia ja toimivia kohtaan on niin suuri. Siksi jopa katkaisevat välinsä lapsiinsa tai omaisiinsa. Sulkevat pois, että saisivat jatkaa elämäänsä omassa kuplassaan.
Olen tämän tiennyt, mutta jotenkin en vain olisi halunnut uskoa.
Jotkut ihmiset uskovat kaikki selitykset, ontuvatkin.
Kun tuli ensimmäinen rokotus, sen piti riittää suojaamaan. No, sitten tarvittiinkin toinen, tehosterokotus, sen piti riittä suojaamaan.
Nyt tarvitaan kolmas jne.
Kun huomattiin, että rokotetutkin sairastuvat, jopa kuolevat niin keksittiin, että juu juu, näin on, mutta kuitenkin kannattaa ottaa rokotukset kun joillakin korona on lievempi kuin ilman rokotusta.
Minun järkeni mukaan jos rokotetaan niin se suojaa niin, että ei tauti tule lievänäkään.
Viranomaiset k*settaa aina. Ei oteta asioista selvää. Ei tehdä asioita oikein. Parempaa tietoa saa ulkomailta. Terv. "Tsernobil" räjähti, Ruotsista sekin info tuli. STUK levitteli vain käsiään
Se että luottaa omaan vaistoonsa virallisten/epävirallisten asiantuntijoiden mutuilun ja tyhjien lupailujen sijaan.
Näillä on aina oma lehmä ojassa sekä kaikkea ajattelua ohjaa ihan jokin muu kuin (muiden) ihmisten hyvinvointi ja terveys.
Sarkkinen selittää.
Monen arvostama, myös minun, lääkäri Kiminkinen:
"On vaikea ymmärtää rokotevastaisuutta. Isä sairastui polioon, kun olin vuoden vanha. Ei ollut rokotuksia polioon eikä tuberkuloosiin, joka vammautti ja surmasi ihmisiä kulkien talosta taloon ennen sotia ja vielä niiden jälkeenkin. 1970-luvulla kun pyrittiin sairaanhoito-oppilaitokseen, ei sinne otettu ennen kuin oli rokotukset kunnossa.
– Ollaan liian hyvälle opittu, hän miettii nykyajan menoa."
Näytän lapselle isorokkorokotuksen arpea olkapäässä. Mikä on isorokko, hän kysyy. Nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Monen arvostama, myös minun, lääkäri Kiminkinen:
"On vaikea ymmärtää rokotevastaisuutta. Isä sairastui polioon, kun olin vuoden vanha. Ei ollut rokotuksia polioon eikä tuberkuloosiin, joka vammautti ja surmasi ihmisiä kulkien talosta taloon ennen sotia ja vielä niiden jälkeenkin. 1970-luvulla kun pyrittiin sairaanhoito-oppilaitokseen, ei sinne otettu ennen kuin oli rokotukset kunnossa.
– Ollaan liian hyvälle opittu, hän miettii nykyajan menoa."
Näytän lapselle isorokkorokotuksen arpea olkapäässä. Mikä on isorokko, hän kysyy. Nimenomaan.
Mitäpä vastaat, kun hän joku päivä kysyy, että kuka on Klaus Schwab, mitä ovat WEF, The Great Reset ja Young Global Leaders, johon Sanna Marinkin kuuluu? Tai miksi vuonna 2030 en saa omistaa mitään, mutta silti pitäisi olla onnellinen?
Se, että mediassa ei puhuta rehellisesti maailmantilanteesta.
Jopa Fox Newsillä kerrotaan mitä esim. Kanadassa tapahtuu tällä hetkellä:
https://twitter.com/Jackie979588/status/1486195438537502720
Ainakin puoli miljoonaa ihmistä Ontariossa parlamentin edustalla vaatii pääministerin eroa ja rajoitusten lakkauttamista.
Oppi, luotto hallintoon on tasan nolla.
Ystävyyden merkitys on korostunut. Ystävää, joka asuisi lähellä ja lähtisi mukaan lenkille, ei aina helposti löydy.
Picknikit on myös ollut ihan parasta. Kohta on jo lämpimämpää viettää ulkona vähän pidempiä aikoja.
Toisista välittäminen ja yhteistyö on lisääntynyt. Vieraatkin ihmiset ovat puheliaampia ulkona ja kaduilla.
Lasten äänet tuovat elämään iloa.
Se että tärkeintä elämässä on sitten kuitenkin lopulta koti ja perhe. Ei ole ollut vaikeuksia pandemian aikana kun viihtyy kotona ja on rakas ihminen vieressä. Arvostin ennenkin, nyt vielä enemmän.
Että moni on valmis pitämään maskia vain, jotta muutama sairas tai vanhus pysyisi elossa.
Luonto karsii tällaiset yksilöt pois kuljeksimasta joka tapauksessa, joten maskin pitäminen on melko turhaa touhua.
Ylipäätänsä kohtuuton koronan pelkääminen sen vaarallisuuteen nähden on yllättänyt. Tämä on toisaalta median syytä kuten niin monet muutkin asiat, joten sinällään ymmärrettävää, jos lukee vain mediaa eikä tutki itse asiaa.
Opin sen että lomautukseni jälkeen, työ- ja elinkeinotoimistolla ei ole muuta tarjottavaa, kuin halpa työtä, niille jotka haluavat tehdä 10 euroa tunti hommia.
Sen, että elämä voi muuttua hetkessä ja elämänkulku ei ole omissa käsissä. Koko maailma voidaan pysäyttää. Ihminen ei voi hallita maailmankaikkeutta edes kaikella viisaudella ja tiedolla. Asiat on isommissa käsissä. Toki näin olen aina ajatellut, mutta tämä kaikki konkretisoitui.
Kouluttamattomille ihmisille ei saa antaa valtaa asioissa mistä eivät mitään tiedä tai pysty edes delegoimaan asioita niille, jotka asiasta jotakin ymmärtävät.
Olen oppinut, että on itsekkäitä "minä! minä! minulla on oikeus! yhteiskunta ei voi määrätä!" ihmisiä, jotka kuitenkin elävät osana yhteiskuntaa ja ottavat vastaan yhteiskunnan tarjoamia etuja. Osana yhteiskuntaa elämiseen kuuluu myös velvollisuuksia, ei vain etuuksia.
"Minä en ota rokotetta, ei yhteiskunta voi pakottaa!" >>> "Sairastuin, tottakai otan vastaan tehohoitopaikan ja muut yhteiskunnan tarjoamat hyödyt, se on minun oikeus!"
Koskaan ei tiedä, millainen maailma on huomenna eli onneksi olen aina matkustellut ja nauttinut elämästä tässä ja nyt,enkä sitten joskus. Pakkokaranteenit ja rajoitukset aivan oikeita ratkaisuja. Olisi pitänyt vain olla tiukempia - heti kun löysättiin, käyrät kääntyivät pohjoiseen. Ihmisten pitäisi ymmärtää hoitohenkilöstön työtä - ihan kamalaa. Valittajat viikoksi suojatamineissa sairaalaan töihin - muuttuisi ääni kellossa. Rokotevastaisen tuttavaperheen isä kuoli koronaan- ehkä äiti miettii,oisko sittenkin pitänyt... Nyt hän on yksin lastensa kanssa. Lapsia säälittää - ei äitiä,hän on tehnyt oman valintansa.