Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Että suurin osa kaikista rahankuluttamispaikoista on oikeasti ihan turhia.
Kuntoilla voi ilmaiseksikin. Hyvää ruokaa voi tehdä kotonakin.
Kaupasta on kätevää tilata ruuat kotiin.
Yritykset luovat ihmisille tarpeita, jotta ihmiset rikastuttaisivat yrittäjiä.
Ihmisen pitää miettiä mitä oikeasti tarvitsee ja mikä on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jumalaton valitus ollut, että miten RASKASTA on olla etätyössä! Työergonomiakin on niin huono, että voi voi! Ja nyt kukaan ei kuitenkaan haluaisi sinne toimistolle!?
Etätyö on ollut kaikella tavalla työuupumukseen ja uniongelmiin taipuvaisen introvertin pelastus. En keksi yhtäkään syytä, mikä houkuttaisi takaisin toimistolle. Olen toki valmis toimistollakin käymään ja kahvihuoneessa tekohymyilemään, mikäli työnantaja direktio-oikeutensa turvin hybridimalliin taipumista vaatii.
Suomalaisen moraalin vartija on iltapäivälehdet.
Somella on uskomaton voima kriisinhallinnassa niin hyvässä kuin pahassa.
Että suurin osa ihmisistä on täysiä ääliöitä
Olen oppinut, että sananvapaus on vain sana. Olen myös oppinut, että suvaitsevaisuus on monille vaikeaa, jollei mahdotonta.
Yllätyin siitä, miten ihmiset käyttäytyvät pandemian aikana. Yhteishengen sijasta on tullut järkyttävä kahtiajako rokotettuihin ja rokottamattomiin. Rokottamattomia on lyöty keskustelupalstoilla sanoinkuvaamattomin tavoin. Ennen kuin joku sanoo, että rokottamattomat ovat sen omalla käytöksellään ansainneet, sanon vaan että kaikki rokottamattomat eivät ole salaliittoteoreetikkoja, foliohattuilijoita eivätkä bilettäviä tartuttajia, vaan tavallisia ihmisiä, joilla on omat syynsä olla ottamatta rokotetta. En ymmärrä, mistä ihmisille on kertynyt niin paljon vihaa, jolle on keksitty nyt oiva purkukohde. Olen todella surullinen tästä. Näinkö kohdellaan kanssaihmisiä nyky-Suomessa? Tämä ei ole minun Suomeni enää.
Tieteen suuri tragedia on se, että ruma tosiasia rikkoo kauniin teorian.
Vaihdoin alaa pandemian alussa ja olen ollut uudessa ammatissa koko tämän ajan etänä ja nähnyt työkavereita noin viisi kertaa. Tämä on opettanut minulle itsestäni, että pystyn vaikka mihin, kun vain päätän.
Olen myös oppinut kuinka introvertti oikeastaan olenkaan. En ole kärsinyt yhtään vähentyneistä sosiaalisista suhteista enkä muusta vaan jopa voinut paremmin, kun olen saanut paljon rauhallista aikaa yksin tai perheen kanssa.
Olen myös oppinut, että minun pinna ei kestä opettaa omaa lastani sekä tajunnut kuinka vihaan jatkuvaa ruoanlaittoa ehkä enemmän kuin osasin kuvitella. Pandemia on ollut hieno tutustumisaika itseensä, kun on ollut ehkä liikaakin aikaa pohtia asioita. Luulen, että tavallaan tätä aikaa tulee kaipaamaan, vaikka nyt kaipaakin vähän jo normaaleja menoja.
Kiitollisuus terveydestä, toimivasta terveydenhuollosta ja osaavista ammattilaisista.
Kiitollisuus että asun maassa, jossa on ollut mahdollista saada kehitetyt rokotteet ja olen näin voinut jatkaa oman työni tekemistä kokien olevani turvassa.
Se, ettei pysähtyminen olekaan niin kamalaa.
Ihmisten tapaamista tietty kaipaan.
Jaksan kumminkin uskoa, että se on mahdollista taas tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka haluavat mieluummin rikkoa kuin rakentaa. Yhteiskuntarauhan rikkominen tarkoituksena. Heidän motiiviaan ihmettelen.
Tässä viestissä ei ole järjenhäivää. Koittaisit nyt hieman edes avata ajatustasi. Kuka rikkoo, miten ja miksi?
Kieltäjät, sekä rokotteen että taudin Uhriutuvat muka yksilönvapautensa nimissä, vaikka uskovat vain ulkomaanpellejen syöttämää disinformaatiota ja salaliittoteorioita. -eri
Että valtaosa suomalaisista on natsimielisiä massapsykoosille alttiita typeryksiä.
Että elämä on tarkoitettu elettäväksi ja parin vuoden kotonanökötys on kauheaa elämän tuhlausta.
https://t.me/Melania_Trump_real/1425 Yhä suurempi joukko tietää mikä on vialla maailmassa ja yksi on tämä: Miksi lapsia katoaa ja siepataan kaikkien isojen tapahtumien yhteydessä ja kansallis ja huvi puistojen liepeillä? Suomalaisista kerrota mediassa eikä hallitukset,eikä poliisit? Minne lapset viedään ja mitä,varten? Mihin vanhaan kulttiin kaikki em asioista tekevät kuuluvat?
Luota omaan älykkyyteen ja intuitioon päätöksissä. Älä mene massan mukana, jos se tuntuu väärältä. Valtamedia ja thl on valjastettu lähinnä propagandan levittämiseen. Suomi ei ole mikään lintukoto. Älä ole liian naivi ja kiltti, sillä ei valitettavasti pärjää maailmassa.
Sori pitkästä tekstistä. Otin siis yhden rokotteen painostuksesta, menin piikille itku kurkussa. Vaarallisiahan noi rokotteet on, toivottavasti ei mene tästä terveys. Nyt itsetunto kuntoon ja viisampana tulevaan♡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välien poikki meneminen aikuisten lasteni kanssa ei olekaan niin paha asia. He siis ovat korkeakoulutettuja, mutta eivät halua ottaa rokotteita, joten minä ja mieheni olemme laittaneet välit täysin poikki molempiin. Terveydellä ei leikitä, ja sen vaaliminen on tärkeämpää kuin muodolliset välit jo itsenäistyneisiin ja oma elämäänsä eläviin lapsiin.
Ottakaa ne rokotteet ja kuunnelkaa viranomaisten ohjeita!!Tästä tulee mieleen sellaiset vanhemmat, jotka hylkäävät aikuiset lapsensa jos he lähtevät jostakin lahkosta pois, kuten jehovantodistajat ja lestadiolaiset yms.
Olen aina kauhistellut niin rakkaudettomia vanhempia/ihmisiä.Fiksua minusta katkaista välit tuollaisiin lapsiin jotka vähät välittävät aiheuttamastaan kuolemasta ja kärsimyksestä. Varmaan olisivat olleet valmiit tappaamaan omat vanhempansakin koronalla.
Omat rajat on kaikilla oikeus pitää, kaikilla on perustuslaillinen oikeus elämään ja terveyteen.
Sitä paitsi nuo lapsethan ovat kuolemankulttiin liittyneet eli rokotevastaiseen hihhulikulttiin.
Suomen perustuslaissa ei todellakaan ole oikeutta terveyteen. Varmaan ymmärrät itsekin, ettei sellaista oikeutta pystytä nykylääketieteen keinoin takaamaan. On monia sairauksia, joita ei voida parantaa.
Sen sijaan Suomen perustuslaissa on 7 § Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen. Se on hyvin eri asia.
Miksi joku on tätäkin alapeukuttanut? Edellinen viesti on täyttä faktaa. Sitä ei voi kiistää miltään osin.
Uskovatko ihmiset ihan oikeasti, että heillä on perustuslain takaama oikeus terveyteen? Mitä ihmettä?
Olen oppinut, että meillä on huono Hallitus ja odotan innolla eduskuntavaaleja. Hyvästi demarit
Suuri enemmistö ihmisistä on hysteerisyyteen taipuvaisia ja heiltä puuttuu täysin suhteellisuudentaju ja kyky ymmärtää hiemankin isompia lukuja.
Maailmassa on muutaman kuukauden kuluttua yli 8000 miljoonaa ihmistä ja tämä määrä kasvaa Suomen väkiluvun verran parissa viikossa.. Jos muutama miljoona kuolee johonkin kulkutautiin se ei tarkoita yhtään mitään, sen merkitys on 0.
Suomessa kuolee joka vuosi yli 55 000 ihmistä. Jos nyt kulkutauti on tappanut vajaa tuhat ihmistä/vuosi (suuri osa nästä olisi kuollut muutetenkin, lähinnä vanhuuteen) silläkään ei ole mitään merkitystä.
Jos korona olisi ollut 50-100 kertaa tappavampi sen demografinen merkitys olisi edelleen ollut melko vähäinen. Silloinkaan siitä ei olisi ollut maailman väestöräjähdysongelman ratkaisuksi.
Että thl ei olekaan niin luotettava kuin luulin.