Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna vatsatähystys, pelottaa ja jännittää...

Vierailija
22.12.2021 |

🥺

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme.

Vierailija
2/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä hengissä selviää, vaikka on aika ikävä kokemus. Lääkäri luultavasti käy toimenpiteen tarkkaan läpi kanssasi. Jos ei näin tee, pyydä.

Muista hengittää nenän kautta, niin ei tule tukehtumisen tunnetta.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntävät instrumentin suun kautta mahaan saakka. Kamala kokemus. Miksi Suomessa ei tehdä nukutuksessa näitä toimenpiteitä?

Vierailija
4/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. Kunhan letkun saa nielaistua, niin vaikein osuus on ohi. Sit vaan keskityt hengittämään rauhallisesti. Kuola valuu suupielestä ja välillä yökkäyttää mutta ei sieltä mitään ylös tule, kun mahalaukku on tyhjä. Mulla tähystys kesti noin 9 minuuttia. Kävelin kotiin ja röyhtäilin kulkeissani kuin kunnon kaljasieppo, olin todella helpottunut ja onnellinen kun pelkäämäni toimenpide oli tehty. Mitään vakavaa ei näytteistä löytynyt.

Vierailija
5/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntävät instrumentin suun kautta mahaan saakka. Kamala kokemus. Miksi Suomessa ei tehdä nukutuksessa näitä toimenpiteitä?

Tehdään, jos maksat. Ja myös silloin, jos joku toimenpide on tarkoitus tehdä samalla. 

Itse en nukutusta huolisi, jollei ole pakko. Sehän on elimistölle melkoinen rasitus myös.

Lievä rauhoituslääkitys riittää, jos siltä tuntuu. 

Vierailija
6/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Olen ensikertalainen, jännittää toimenpide ja tulokset, mutta huomenna olen viisaampi. Toivottavasti nenä ei ole tukkoinen, niin kuin yleensä aamulla tuppaa olemaan. Ap

Vierailija
7/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee! On todella epämukavaa, mutta nopeasti ohi. Ja sen jälkeen on heti kunnossa, ei mitään jälkioireita.

Vierailija
8/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin se menee. Kunhan letkun saa nielaistua, niin vaikein osuus on ohi. Sit vaan keskityt hengittämään rauhallisesti. Kuola valuu suupielestä ja välillä yökkäyttää mutta ei sieltä mitään ylös tule, kun mahalaukku on tyhjä. Mulla tähystys kesti noin 9 minuuttia. Kävelin kotiin ja röyhtäilin kulkeissani kuin kunnon kaljasieppo, olin todella helpottunut ja onnellinen kun pelkäämäni toimenpide oli tehty. Mitään vakavaa ei näytteistä löytynyt.

Toimenpide tehty itselle neljästi ja kolmas kerta oli ehdottomasti pahin. Johtuu luultavasti siitä, että ruokatorvi oli tuolloin pahasti tulehtunut. Oli kyllä aivan järkyttävä kokemus. Toinen ja neljäs kerta meni suht helposti. Ei siis kannata verrata omia kokemuksia muiden kanssa koska jopa yksilöllä eri tähystyskerrat ovat totaalisen eriliaisia

Vierailija
9/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasta päästä mennään sisään

Vierailija
10/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen ollut.  Tosi nopea testi on.  Ota se kokemuksena!  On tärkeää kuunnella hoitajan ohjeita. Mulla oli viimeisellä kerralla pätevä hoitaja-ei tuntunut kipua ei kauhua.  Pään asento, hengittäminen ym. sujui kun sain ohjeet etukäteen-ennen paniikkia.  Ole oman elämäsi sankari tässä asiassa.

Vierailija
11/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään, jos maksat. Ja myös silloin, jos joku toimenpide on tarkoitus tehdä samalla. 

Itse en nukutusta huolisi, jollei ole pakko. Sehän on elimistölle melkoinen rasitus myös.

Laittavat kuulemma nieluun jotain puudutussuihketta(?) En kyllä tiedä onko se hyvä idea, pitäiskö olla mieluummin ilman? Ap

Vierailija
12/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko riskittä lykätä ja pyytää nopean humausnukutuksen? Mitä Kela ei korvaa, olkoon joululahja itselle.

Vierailija
13/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittavat kuulemma nieluun jotain puudutussuihketta(?) En kyllä tiedä onko se hyvä idea, pitäiskö olla mieluummin ilman? Ap

Todellakin otat sen puudutteen! Se ei satu, eikä tähystys satu. Se vaan tuntuu epämukavalta. Olen itse todella kipuherkkä ja pelkään kaikenlaisia toimenpiteitä. Mikään netistä lukemani ei valmistanut minua siihen, miltä tuo todellisuudessa tuntui. En siis vähättele: se on hirveää mutta kivutonta.

Vierailija
14/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko riskittä lykätä ja pyytää nopean humausnukutuksen? Mitä Kela ei korvaa, olkoon joululahja itselle.

En halua nukutusta... Ap

Vierailija
15/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noihin toimenpiteisiin valitaan henkilökuntaa, jotka ovat hyviä kohtaamaan pelkääviä potilaita. Kaksi kertaa on tehty ja molemmilla kerroilla oli todella kultaisia hoitajia. Tähystävä lääkäri oli kokenut ja heitti huumoria ennen kun ryhtyi hommiin.

Vierailija
16/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät siitä. Mulla oli tosi vaikea tähystys (hyvin nuori=kokematon lääkärikin, sillä ehkä oli osansa. Ei älynnyt antaa niitä hengitystaukojakaan yhtään.) Mutta sen kestää kyllä. Otat sen nyt niin että sä kestät, ja voit olla maailman ylpein sitten jälkeenpäin kun pystyit siihen vaikka pelotti! Mulla on paniikkihäiriökin enkä edes ottanut rauhoittavaa (kun oon vaikeissa tutkimuksissa aina kokenut että joku diapam on täysin hyödytön.) Ihan oikeasti gastroskopia on ikävä, mutta mitään pysyvää psyykkistä tai fyysistä vauriota siitä ei jää. Sulle ei tapahdu mitään pahaa, päinvastoin koita ajatella niin että hyvä kun tutkitaan huolella. Menisin itse uudestaan milloin tahansa tarvittaessa. Tsemppiä, pärjäät kyllä<3

Vierailija
17/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tähystettävistä selviää hengissä kaiketa huolimatta. Kannattaa muistaa hengittää toimenpiteen aikana.

Vierailija
18/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä koitokseen!

Mulla meni tähystys erittäin hyvin ja jäi sellainen kokemus, että voisin mennä milloin vain uudestaan.

Kaikenlaisia ronkkimisia tehty laidasta laitaan ja tämä oli todellakin iiseimmästä päästä. Rauhallinen hengitys auttaa, kiinnitä katse johonkin tiettyyn pisteeseen ja sitten vain olet.

Letkun nieleminen aluksi aiheuttaa nopeasti ohimenevän kakomisreaktion mutta sitten helpottaa.

Vierailija
19/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rauhoittavaa tai esilääkitystä.

Vierailija
20/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös tehty. Mulla meni tosi hyvin ja helposti. Sä pystyt koko ajan hengittämään ja nielet vain sitä letkua. Ja sullahan on lääketieteen ammattilaiset siinä, ne kyllä tietää kaikissa tilanteissa mitä tehdä.

Yrität vaan pysyy rauhallisena ja hengitellä. Ja sittenhän se onkin jo pian ohi ja teet jotain mukavaa huomenna, palkitset itsesi!

Tällaiset neuvot mulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä