Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys ällöttää

Vierailija
05.04.2015 |

Minua ei ole imetetty, koska maitoa ei ole tullut. Olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana, ja ajatuskin vauvan imettämisestä ällöttää. Voin kyllä nähdä muiden äitien imettävän vauvojaan tuntematta mitään - luonnollinen toimi - mutta kun mietin omassa tississä roikkuvaa lasta, kuvottaa. En kyllä siedä miehenkään roikkuvan rinnoissani seksuaalisessa mielessä, eivätkä rintani ole erityisen herkät tms. Toivon siis, että minäkään en kykene fyysisesti imettämään...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuitenkin odottaisit ensin, että se lapsi syntyy ja kokeilisit sitten.

Vierailija
2/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia, jotka ovat menneet ohi lapsen synnyttyä? -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:31"]Mitä jos kuitenkin odottaisit ensin, että se lapsi syntyy ja kokeilisit sitten.
[/quote]

Tätä ehdottaisin myös. Saatat yllättyä siitä, miten luonnolliselta tuntuu ottaa vauva rinnalle synnytyksen jälkeen :)

Vierailija
4/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta ainakin se ajatus imettämisestä tuntui jotenkin oudolta, vaikka olin suunnitellut imettäväni, ja vieläpä pitkään. Toisella kerralla ei tarvinnut sitten miettiä sitä enää.

Vierailija
5/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ajatus imettämisestä oudoksutti (ehkä jopa ällötti) hieman ennen lapsen syntymää, vaikka lapsi oli kauan ja hartaasti toivottu. Lapsi on nyt 3 kk ja imettäminen on maailman luonnollisin ja tosi mukava asia. Ehkä tuo ällötys kertoo siitä, kuinka maailman nykymeno vieraannuttaa meitä luonnosta ja esim. tissit ovat ensisijaisesti seksiä eivätkä vauvoja varten.

Vierailija
6/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oman lapsen imettäminen ällöttänyt, muttei kyllä houkutellutkaan.
Sen sijaan siskoni tapa tarjota omaa tissiä sellaisille lapsille, jotka saavat korviketta, ällöttää. Kun lopetin imettämisen lapsen ollessa 4 kk, siskoni tarjoutui jatkamaan siitä. On tarjonnut "palveluksiaan" myös ainakin yhdelle omalle ja yhdelle minun ystävälle, koska heidän lapset saavat korviketta.

Vierailija
7/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys näyttää ällöttävältä myös muiden silmissä. Jos alat (toivottavasti et) imettämään, älä hyvä ihminen ainakaan tee sitä julkisesti ja raiskaa kanssaihmisten silmiä!! Julkinen imetys pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
8/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on hyvä asia ja niin luonnollinen, vauva saa tarvitsemat vitamiinit ja muut suoja-aineet suoraan äidiltä. Ei tarvitse heti pikkuiselle antaa keinotekoisia tuotteita. Rohkeasti imettämään vaan, lapselle sekä äidille normaali hieno asia.

Vierailija
9/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Minusta ajatuksesi kertovat jonkinlaisesta häiriöstä. Älä nyt käsitä väärin mutta vauvan imettäminen on niin luonnollinen ja tärkeä asia, ettei sen kuuluisi ällöttää. Uutensa asiana se voi tietysti jännittää ja oudoksuttaa. Vertaa sitä esimerkiksi kuukautisiin tai pissalla käymiseen - harvat niistäkään nauttivat mutta päässä on kyllä vikaa jos ne ahdistavat tai ällöttävät.

Vierailija
10/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys voi olla epämiellyttävää tai miellyttävää ja todennäköisesti se on kausittain molempia. Suosittelen käymään Imetyksen tuen nettisivuilla.

Vierailija
11/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää imeskellä tikkaria, se on ihan syljessä ja sitten se laitetaan takas suuhun, yök. Tai imeskellään turkinpippurin läpi omaa sylkeä että saataisiin se jauhe sieltä.

Mutta imetys, se on vauvaa varten, nyt se tuntuu oudolta, mutta kun vauva syntyy ja sitä imettää se tuntuu luonnolliselta, älä käytä turhaan aikaa miettien kuinka ällöä se on. Ei ole. Ja vauva ei ime tissiä vaan puristelee maitoa sieltä, yritä miettiä sitä positiivisena. Tuntuu että nykyään on hienoa ällöksyä imetystä ja sitten oikein pidetään siitä meteliä ja satsataan kielteisiin tunteisiin eikä edes yritetä saada sitä tuntumaan normaalilta.

Vierailija
12/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös samanlaisia ajatuksia. Mielsin imetyksen jotenkin pervoksi ja se ällötti. Mutta kun vauva syntyi ja hänet asetettiin rinnalle. Se tunne, kun pieni tarrasi kiinni. Minuun humahti oikea rakkaudenvirta, ja tiesin että haluan imettää. Imetys vapauttaa rakkaushormoneja, jotka auttavat rakastumaan lapseen. Se on ainutlaatuinen tunne, kun pieni saa ravintonsa minulta, se tuhina, hamuilu..

Vierailija
13/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksellä on valtavasti terveyshyötyjä lapselle, myös äidille. Siksi kannattaa yrittää imettää ja pyytää opastusta imetykseen. Et ole ap ainoa, jolle imetys tuntuu ällöttävältä. Ei kuitenkaan ylitsepääsemättömän? On hyvin harvinaista, mutta mahdollista, että nainen ei pysty fyysisesti (täys)imettämään. Yleensä alussa tarvitaan opastusta, jota kannattaa pyytää. Esim. influenssan ja vatsataudin aikana imetyksestä on paljon hyötyä.

Vierailija
14/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi on kuin minun kirjoittamaani. Alusta asti imetys tuntunut vastenmieliseltä ajatukselta, juttelin tästä neuvolassa ja toivoin että lapsen synnyttyä mieleni muuttuisi. Ei se muuttunut. Korvikkeilla hoidin lapseni ruokkimisen alusta asti. Terve ja hyvinvoiva hänestä kasvoi, nyt jo viisi vuotias. Älä ota turhaa stressiä, nykymaailmassa on vaihtoehtoja.

Vierailija
15/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on aivan huikea apu nukkumiseen. Ikinä en ole nukkunut niim hyvälaatuista unta kun imettäessä vaikka vauva herättäisi usein. On kyllä jopa sen takia ikävä sitä.

Vierailija
16/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:29"]

Imetys on aivan huikea apu nukkumiseen. Ikinä en ole nukkunut niim hyvälaatuista unta kun imettäessä vaikka vauva herättäisi usein. On kyllä jopa sen takia ikävä sitä.

[/quote]

Sama juttu! Oon kärsinyt koko aikuisikäni unettomuudesta, mutta niin kauan kuin vauvat on heränneet yöllä imemään, olen nukkunut lähes ongelmitta.

Vierailija
17/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ajatus imettämisestä oudoksutti ja vähän inhotti ennen esikoisen syntymää. Sitten käytännössä se olikin maailman luonnollisin asia! Ja miten vaivatonta verrattuna pulloruokintaan!

Vierailija
19/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan synnyttyäkään imetys ei tunnu luonnolliselta, sitten et vaan imetä
niin yksinkertaista :) Korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia ja kenenkään ei ole pakko imettää. Tsemppiä!

Vierailija
20/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja menivät ohi heti vauvan synnyttyä. Minulla vielä aina ollut herkät rinnat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi