Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys ällöttää

Vierailija
05.04.2015 |

Minua ei ole imetetty, koska maitoa ei ole tullut. Olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana, ja ajatuskin vauvan imettämisestä ällöttää. Voin kyllä nähdä muiden äitien imettävän vauvojaan tuntematta mitään - luonnollinen toimi - mutta kun mietin omassa tississä roikkuvaa lasta, kuvottaa. En kyllä siedä miehenkään roikkuvan rinnoissani seksuaalisessa mielessä, eivätkä rintani ole erityisen herkät tms. Toivon siis, että minäkään en kykene fyysisesti imettämään...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari ajatusta ap:lle mietittäväksi:

Ensinäkin imetys on loistava tapa päästä raskauskiloista (ja muistakin kiloista) eroon.

Toiseksi imettämisessä ehkä parasta on se, että se on vaan niin paljon helpompi tapa ruokkia vauvaa - joka syö usein. Ne, joilta imettäminen ei ole yrittämisestä huolimatta onnistunut, voivat kertoa, minkälaista pullosirkusta korvikkeilla saa pyörittää. Tississä vauvan ruoka on aina mukana ja tarjoiluvalmista, jos lähdette ulos!

Vierailija
22/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:32"]

Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia, jotka ovat menneet ohi lapsen synnyttyä? -Ap

[/quote]

Minulla, ajatuskin kuvotti mutta kun sen vauvan sai salissa rinnalle niin johan mieli muuttui :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:37"]Jos vauvan synnyttyäkään imetys ei tunnu luonnolliselta, sitten et vaan imetä
niin yksinkertaista :) Korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia ja kenenkään ei ole pakko imettää. Tsemppiä!
[/quote]

Samaa mieltä. Ja lokaa saattaa tulla niskaan kun maailma ja varsinkin nämä palstat ovat täynnä mustavalkoisia idiootteja. Lapselle tärkeintä on rakastava, turvallinen, hyvinvoiva äiti joka ei ole pakkomielteinen minkään asian suhteen. Henkinen ravinto on elämässä pärjäämisen kannalta tärkeintä.

Vierailija
24/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:55"]Mua ei oman lapsen imettäminen ällöttänyt, muttei kyllä houkutellutkaan.
Sen sijaan siskoni tapa tarjota omaa tissiä sellaisille lapsille, jotka saavat korviketta, ällöttää. Kun lopetin imettämisen lapsen ollessa 4 kk, siskoni tarjoutui jatkamaan siitä. On tarjonnut "palveluksiaan" myös ainakin yhdelle omalle ja yhdelle minun ystävälle, koska heidän lapset saavat korviketta.
[/quote]

Mun siskon miestä on imettäny äiti sekä äidin kaveri, joka imetti samaan aikaan omaa lastaan :DD

Vierailija
25/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei missään vaiheessa kuvottanut mutta oli outo näky kun vauva näytti ihan appiukolta ja näytti siltä kuin pikkuinen appiukko olisi imeskellyt siinä.

Vierailija
26/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:37"]

Jos vauvan synnyttyäkään imetys ei tunnu luonnolliselta, sitten et vaan imetä niin yksinkertaista :) Korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia ja kenenkään ei ole pakko imettää. Tsemppiä!

[/quote]

Nä on niin älyttömiä kommentteje että korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia. Kyllähän ne kasvaa siitä, mutta se on lehmän maitoa ja on lukuisia tutkimuksia joita edelleen jatketaan joissa on todettu lehmän maidon eli korvikkeen käytön lisäävä diabetes riskiä.

Tuntuu  jotenkin pöljältä että äiti ei imetä lastaan vaan antaa lehmän tehdä sen. Maidosta pilkotaan proteiinit, pastöroidaan, homogenoidaan,  lisätään vitamiineja "oikean" verran, laitetaan muovipulloon ja sitä se vauva sitten  juo kun äitiä ällöttää.

Vierailija
27/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:37"]Jos vauvan synnyttyäkään imetys ei tunnu luonnolliselta, sitten et vaan imetä niin yksinkertaista :) Korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia ja kenenkään ei ole pakko imettää. Tsemppiä! [/quote] Samaa mieltä. Ja lokaa saattaa tulla niskaan kun maailma ja varsinkin nämä palstat ovat täynnä mustavalkoisia idiootteja. Lapselle tärkeintä on rakastava, turvallinen, hyvinvoiva äiti joka ei ole pakkomielteinen minkään asian suhteen. Henkinen ravinto on elämässä pärjäämisen kannalta tärkeintä.

[/quote]

Toisaalta korvikkeella kasvaa, toisaalta voi myöhemmin kaduttaa, jos ei ole tiennyt tarpeeksi ja siksi imettänyt.

Vierailija
28/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ällöttää ajatuskin imetyksestä. Jos mulla ei oo rintsikoita, niin paidan kangaskin tuntuu ällöttävältä nänniä vasten. Jos mies koskee seksin aikana nänneihin, näppään saman tien sormille. Nänneihin koskeminen oikeasti kuvottaa. En todellakaan tahdo imettää, jos joskus lapsia hankin. Oksentaisin varmaan lapsen päälle.

Vierailija
29/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:30"]

En kyllä siedä miehenkään roikkuvan rinnoissani seksuaalisessa mielessä, eivätkä rintani ole erityisen herkät tms. Toivon siis, että minäkään en kykene fyysisesti imettämään...

[/quote]

Vauva rinnalla ja mies kiinni rinnoissa on aivan eri asia. Moni ei siedä jälkimmäistä niinä kausina, kun imettää vauvaa. Harvinaista on, että ei pystyisi fyysisesti imettämään. Alussa iho voi olla kovilla muutaman päivän jälkeen ja silloin kannattaa rasvata.

Vierailija
30/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:37"]Jos vauvan synnyttyäkään imetys ei tunnu luonnolliselta, sitten et vaan imetä niin yksinkertaista :) Korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia ja kenenkään ei ole pakko imettää. Tsemppiä! [/quote] Samaa mieltä. Ja lokaa saattaa tulla niskaan kun maailma ja varsinkin nämä palstat ovat täynnä mustavalkoisia idiootteja. Lapselle tärkeintä on rakastava, turvallinen, hyvinvoiva äiti joka ei ole pakkomielteinen minkään asian suhteen. Henkinen ravinto on elämässä pärjäämisen kannalta tärkeintä.

[/quote]

Toisaalta korvikkeella kasvaa, toisaalta voi myöhemmin kaduttaa, jos ei ole tiennyt tarpeeksi ja siksi imettänyt.

[/quote]
Mä oon korvikelapsi ja todella terve ja älykäs. Iso olin toki olin aina. Saman kokoinen kuin kolme vuotta vanhemmat lapset.

Vierailija
31/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:41"]

[/quote]

[/quote]

Imetys ei takaa yhtään mitään. Toki hyvä, luonnollisin vaihtoehto, mutta ei se takaa sitä etteikö myöhemmin elämässä sairastuisi.

Vierailija
32/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:50"]

Mua kans ällöttää ajatuskin imetyksestä. Jos mulla ei oo rintsikoita, niin paidan kangaskin tuntuu ällöttävältä nänniä vasten. Jos mies koskee seksin aikana nänneihin, näppään saman tien sormille. Nänneihin koskeminen oikeasti kuvottaa. En todellakaan tahdo imettää, jos joskus lapsia hankin. Oksentaisin varmaan lapsen päälle.

[/quote]

En tiedä, onko nämä oksennusjutut provoja, mutta silloin on kyllä naisella imetysote hukassa, jos nännissä kovasti tuntuu, koska nännin pitäisi olla syvällä vauvan suussa. Vauva hieroo ja lypsää, ei ime niin kuin pilliä. :D Alussa voikin kyllä olla hankaluuksia, ennen kuin oikean otteen oppii.

Vierailija
33/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:41"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:37"]Jos vauvan synnyttyäkään imetys ei tunnu luonnolliselta, sitten et vaan imetä niin yksinkertaista :) Korvikkeella kasvaa ihan hyviä lapsia ja kenenkään ei ole pakko imettää. Tsemppiä! [/quote] Samaa mieltä. Ja lokaa saattaa tulla niskaan kun maailma ja varsinkin nämä palstat ovat täynnä mustavalkoisia idiootteja. Lapselle tärkeintä on rakastava, turvallinen, hyvinvoiva äiti joka ei ole pakkomielteinen minkään asian suhteen. Henkinen ravinto on elämässä pärjäämisen kannalta tärkeintä. [/quote] Toisaalta korvikkeella kasvaa, toisaalta voi myöhemmin kaduttaa, jos ei ole tiennyt tarpeeksi ja siksi imettänyt.   [/quote] Imetys ei takaa yhtään mitään. Toki hyvä, luonnollisin vaihtoehto, mutta ei se takaa sitä etteikö myöhemmin elämässä sairastuisi.

[/quote]

Luonnollisin ja ravintoarvoiltaan paras vaihtoehto. Suojelee lasta taudeiltä, äitiä rintasyövältä ja gynekologisilta syöviltä, mutta ei takaa, etteikö myöhemmin elämässä sairastuisi. On tärkeä ottaa huomioon äidin hyvä henkinen ja fyysinen vointi. Imetys ei ole aina paras vaihtoehto, usein kyllä.

Vierailija
34/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys myös auttaa kohtua supistumaan synnytyksen jälkeen superhyvin, eli siinäpä vielä yksi hyvä syy imettää. Itteenikin ällötti ajatus imettämisestä mutta koska koen sen kuitenkin tärkeäksi asiaksi vauvalle, olen imettänyt jo monta lasta vuoden ikään asti. Nopeasti se aika menee :)

Vierailija
35/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole imettänyt lapsiani ikinä. Terveitä, fiksuja ja tasapainoisia heistä kasvoi. Omakohtaisesti en voi kuin suuresti ihmetellä niitä jotka täällä haukkuu mielenvikaisesksi ja milloin miksikin (näitä imetyskeskusteluja täällä on ennenkin käyty) tämän asian vuoksi. Tuntuu että edes rappio alkoholisti narkkariäidit eivät saa niin paljon kuraa niskaan. Miten jonkun toisen imettämiset tai imettämättä jättämiset voivat herättää jossain niin suuria tunteita. Ei kovin tervettä mielestäni sekään.

Vierailija
36/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nännit eivät ole erogeeniset. Jos mies koskee tai imeskelee tai mitä vain seksin aikana niin työnnän pois. Tuntuu vain vistolta.. Mutta imetys sujuu silti.

Hyviä syitä imettää: Vauvan ruoka aina mukana, vauvan ruoka ilmaista 4kk ikään asti, luonnollinen vaihtoehto.

Ja välillä imetys on turhauttavaa ja rasittavaa, mutta niistä hetkistä pääsee yli ajattelemalla, että se kuitenkin on vauvan parhaaksi.

Vierailija
37/40 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään pakkomiellettä imetyksen suhteen kun olin raskaana. Toki ajattelin sen niin, että toivottavasti onnistuu koska tulee kalliiksi ostella korviketta. Imetys lähti sujumaan kun maito vihdoin nousi viisi päivää sektiosta. Alussa meni korviketta tissillä olon lisäksi. Jotkut voivat kokea rasittavaksi sen että vauva oikeasti on tississä kiinni paljon ensimmäisen kuukauden tai kaksi. Olihan se välillä puuduttavaa, mutta ei se kamalaa ollut. Sitten 3 kk iässä alkoi rintaraivarit. Välillä teki mieli heittää hanskat tiskiin.. Pulloa tarjosinkin muttei sekään kelvannut. Kyllä sitä oppi huijaamaan vauvaa syömään. Imetys on pahimmillaan todella raskasta, mutta on se myös todella ihanaa kun vauva hymyilee ja nauttii läheisyydestä samalla kun on tissillä. Meillä vauva on nyt 5 kk ja imetys sujuu hyvin edelleen vaikka raivarit yms välillä ovatkin koetelleet hermoja. Suosittelen kaikkia edes yrittämään. Imetys on loppupeleissä helppoa, muttei itsestään selvyys todellakaan. Voin ymmärtää että jotkut antavat mielummin korviketta jos on haastava vauva raivareineen, mutta jos ei isompia ongelmia ole niin kannattaa kyllä imettää. Mielestäni kun lapsen päättää hankkia pitää ymmärtää se, ettei kaikki ole helppoa sen lapsen kanssa..

Vierailija
38/40 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:50"]

[/quote]

En tiedä, onko nämä oksennusjutut provoja, mutta silloin on kyllä naisella imetysote hukassa, jos nännissä kovasti tuntuu, koska nännin pitäisi olla syvällä vauvan suussa. Vauva hieroo ja lypsää, ei ime niin kuin pilliä. :D Alussa voikin kyllä olla hankaluuksia, ennen kuin oikean otteen oppii.
[/quote]
Entäs kun ei siedä mitään kosketusta nänneissä?

Vierailija
39/40 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ihan oikeasti oksettaa kun joku kuvaili, miten lapsi lypsää ja hieroo. Yh. Toki toivon, että pystyn imettämään sen terveysvaikutusten vuoksi, mutta ei kyllä harmita yhtään, jos minultakaan ei maitoa tule. -Ap

Vierailija
40/40 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:08"]

Minä en ole imettänyt lapsiani ikinä. Terveitä, fiksuja ja tasapainoisia heistä kasvoi. Omakohtaisesti en voi kuin suuresti ihmetellä niitä jotka täällä haukkuu mielenvikaisesksi ja milloin miksikin (näitä imetyskeskusteluja täällä on ennenkin käyty) tämän asian vuoksi. Tuntuu että edes rappio alkoholisti narkkariäidit eivät saa niin paljon kuraa niskaan. Miten jonkun toisen imettämiset tai imettämättä jättämiset voivat herättää jossain niin suuria tunteita. Ei kovin tervettä mielestäni sekään.

[/quote]

Minulle imettämättä jättäminen herättää suuria tunteita siksi etten voi ymmärtää että äiti joka tekee lapsen laittaa oman itsensä heti prioriteetti ykkköseksi ja jättää imettämättä itsekkäistä syistä.

Toinen syy on se että nämä äidit jotka eivät imetä eivät tajua tai usko kuinka paljon parempaa ravintoa ihmisen maito on, eivät edes tahdo uskoa jotta voivat hyvällä mielellä antaa pulloa.

Kolmas syy joka nyppii on se että imetyksestä ollaan vieraannuttu niin paljon että se tuntuu epäluonnolliselta ja jopa julki imettämistä moititaan.

En hauku  ketään mielenvikaiseksi, mutta tässä oli omat syyni miksi asia herättää minussa suuria tunteita.