Imetyksen jälkeiset rinnat..
En imettänyt esikoistani (keskonen, maito ei noussut, oppi sairaalassa pullolle jne). Surin asiaa silloin todella paljon ja tunsin olevani täysin epäonnistunut. Kumpa joku olisi kertonut, että oikeestaan saisin olla onnellinen.. (Rinnat olivat nätit, sellaset normaalit, kun ennen raskauttakin)
1,5 vuoden päästä sain toisen lapseni ja tällä kertaa imetys onnistui. Olin siitä hyvin ylpeä ja tottakai se tuntui erityisen hyvälle, kun esikoisen kanssa kaikki mahdollinen imetyksen suhteen meni pieleen. Mutta mitä tapahtuikaan sitten, kun imetys loppui...
Lopetin noin 4kk sitten imetyksen ja olen aivan järkyttynyt. Rintani ovat roikkuvat, tyhjät pussit vaan :( Kun menen selälleni makaamaan, näytän ihan pojalta.. erona vaan se, että rintojen kohdalla on ryppyistä ihoa.. ei rintoja.
Kertokaa, että jollain muulla on myös näin? :`(
Kommentit (29)
Sellaista se on. Luonto on muovannut sulle rinnat sen vuoksi, että voisit ruokkia ihania lapsiasi, ja ilmeisesti toimivat tehtävässään ihan kivasti ainakin toisen lapsen kohdalla. Se että sulla on tuollaiset rinnat kun nyt on, kertoo siitä, että lapsesi on saanut läheisyyttä ja parasta mahdollista ravintoa, mitä vauvalle voi antaa - ei siitä että kroppasi olisi ruma tai huono. Se on äidin keho, juuri sellaisena hyvä.
Imetyksen jälkeiset rinnat eivät määrittele sinun kauneuttasi ihmisenä, olisit ihana ja hieno ihminen vaikkei sulla olisi tissejä ollenkaan :) Muista se!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:24"]Itse imetin "vain" 6kk ja tässä tulos :( Onko teillä useampia lapsia? Voiko tämä imettäminen vaikuttaa todella näin paljon vai vaikuttaako se, että olen kaksi kertaa ollut raskaana?
Jos nyt saisin valita uudestaan.. olisin toivonut, ettei tämän toisenkaan lapsen kanssa imettäminen olisi onnistunut...
[/quote]
Yksi lapsi on minulla. Nro5
Sama juttu. Imetin 18kk ja olemattomat pussit vaan tossa....Mitä sitten? Tiedän että asia on juuri niin kuin 8 tuossa kertoo.
Mua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miltä näytän, kiinnostaa vaan se, miltä kuulostan :)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:25"]Sellaista se on. Luonto on muovannut sulle rinnat sen vuoksi, että voisit ruokkia ihania lapsiasi, ja ilmeisesti toimivat tehtävässään ihan kivasti ainakin toisen lapsen kohdalla. Se että sulla on tuollaiset rinnat kun nyt on, kertoo siitä, että lapsesi on saanut läheisyyttä ja parasta mahdollista ravintoa, mitä vauvalle voi antaa - ei siitä että kroppasi olisi ruma tai huono. Se on äidin keho, juuri sellaisena hyvä.
Imetyksen jälkeiset rinnat eivät määrittele sinun kauneuttasi ihmisenä, olisit ihana ja hieno ihminen vaikkei sulla olisi tissejä ollenkaan :) Muista se!
[/quote]
Tässäpä hyvä kirjoitus. Ole onnellinen lapsistasi ja siitä, että tisseilläsi on ollut käyttöä. Itselläni on luonnostaan roikkuvat ruppanatissit, enkä edes ole saanut koskaan imettää:(
Rintojen palautumiseen voi mennä aika kauankin... Mutta jos eivät palaudu mitenkään ja asia vaivaa sinua, niin konsultoi plastiikkakirurgia. Niin minä tein. Joku voi tuomita, mutta kun jäljellä oli pelkkää nahkaa, ja hurjan näköinen tilanne, niin olen ikionnellinen että asian hoidin.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:32"]Rintojen palautumiseen voi mennä aika kauankin... Mutta jos eivät palaudu mitenkään ja asia vaivaa sinua, niin konsultoi plastiikkakirurgia. Niin minä tein. Joku voi tuomita, mutta kun jäljellä oli pelkkää nahkaa, ja hurjan näköinen tilanne, niin olen ikionnellinen että asian hoidin.
[/quote]
Ja jatkan vielä, että kolme lasta siis imetin ja olen onnellinen siitä. Imettämättä en olisi jättänyt, vaikka olisin lopputuloksen tiennytkin.
Oli kuitenkin kiva käydä sitä lopputulosta oman itseni takia myöhemmin korjaamassa
Kuulostaa tutulta! :)
Esikoisen imetyksen jälkeen rinnoista tuli riippuvat, ryppyiset ja kulahtanet.
Toisen lapsen imetyksen jälkeen ne ovat yhä kaikkea sitä, mutta sen lisäksi myös 2 kuppikokoa pienemmät :D
Hetki piti kyllä asian kanssa painiskella, mutta nykyään olen jo ihan sujut näiden "kutistuneiden, pienien punkkien" kanssa, jollaselta tisut esikoisen mukaan nykyään näyttävät.
Tsemppiä aloittajallekin! Toivottavasti löydät ilon siitä, kuinka hienosti kehosi on lastasi hoitanut, ruokkinut. Ja kiitollisuuden siitä, jos kehosi on muutoin terve - riipahtaneet rinnat ovat aika pieni juttu sen rinnalla. :)
Mulla oli pienehköt, kiinteät rinnat, noin 70b. Raskaus- ja imetysaikana olivat pinkeät 70d, ja tiesihän sen että nyt se on menoa :D pikkuhiljaa koko pieneni noin 70c ja siitä 70b, kun imetys loppui 11kk kuluttua niin jäljellä on tyhjät, 70a rinnat. En tiennyt, että näinkin pienet voivat roikkua, eivät toki "polvissa" mutta nännin yläpuolella on lättää vaan ja nännin alapuolella pienenpieni rinnantapainen.
No, siinähän nuo mukana kulkevat, hoikka olen muutenkin eli isot tissit (esim. nuo 70d) näyttävät jopa hassuilta muuten pieneen kroppaan, mutta täytyy rehellisesti myöntää että se aiempi, kiinteä ja nätti 70b oli kyllä kivempi kuin tämä ;)
Itse imetin "vain" 6kk ja tässä tulos :( Onko teillä useampia lapsia? Voiko tämä imettäminen vaikuttaa todella näin paljon vai vaikuttaako se, että olen kaksi kertaa ollut raskaana?
Jos nyt saisin valita uudestaan.. olisin toivonut, ettei tämän toisenkaan lapsen kanssa imettäminen olisi onnistunut...