Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla lihavuus vaikuttanut kuukautiskiertoonne?

Vierailija
05.04.2015 |

Tämä kysmys siis totta kai tarkoitettu liikalihavuudesta kärsiville.

Mielenkiinnosta kysyn, kun itse olen nyt hiukan lihonnut ja aina niin säännöllinen kuukautiskierto muuttunut niin, että kuukautiset aina myöhässä 2-5 päivää ja sitten kun tulevat niin tulee tavallista runsaammat ja usein hiukan kivuliaammatkin kuukautiset. Mietin, että onko se lihavuuden aiheuttama kuukautiskiertohäiriö juuri tällaista?

Vauvantekojutut eivät ole vielä ajankohtaisia, mutta nyt tuli kyllä itelle sellanen olo, että parempi päästä nyt näistä kiloista eroon ennen kuin tää lähtee aivan käsistä! :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto. Jossain vaiheessa aloin myös lihoa todella paljon ja nopeasti. Lopulta löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Saatuani lääkityksen aloin laihtua ja laihtumisen myötä myös kuukautiskierto tuli säännölliseksi ekaa kertaa elämässäni. Mut mulla siis taustalla oli se kilpirauhasongelma, joka aiheutti sekä ylipainon että epäsäännöllisen kierron.

Vierailija
2/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lihoi vastenmielisiksi, joten valehtelen, että minulla on kuukautiset.

Vierailija
4/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kg ylipainoa ja menkat edelleen tulee säännöllisesti. Kuulostat aika stressierkiltä. jos oletkin alkanut sressaan liikaa ja siitä johtuen ovulaatio jää pois tai heittelee? Totta kai on hyvä laihduttaa mutta ei paniikissa vaan ihan terveellisesti ja pikkuhiljaa ja kun saat ne liikakilot pois ja stressi katoaa niin eiköhän kiertokin palaudu.

Vierailija
5/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli painoindeksissä 26 tosi runsas vuoto ja kamalat kivut. Molemmat helpottivat, kun laihduin 10 kg. Edelleen on kipuja, mutta ei sellaisia tappavia.

Vierailija
6/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskierto säännöllistyi ja vuoto väheni kun laihduin lievästi ylipainoisesta normaalipainoon (olikohan BMI 27 -> 22) :)

Vierailija
7/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustaa nää kommentit siitä kuinka kierto säännöllistyi :)

ap

Vierailija
8/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut erittäin laiha ja melko lihava useampaan kertaan (en siis ole koskaan laihduttanut tai lihottanut), mutta kierto on aina tasan 28 päivää. Kipuja on hyvin harvoin ja silloinkin vain muutaman tunnin ajan. Kauan sitten pitkäaikaisen stressin takia kuukautiset katosivat muutamaksi kuukaudeksi, mutta muita häiriöitä ei ole ollut.

Vierailija
9/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin päin, että kierto muuttui säännölliseksi oltuaan aiemmin alusta lähtien erittäin epäsäännöllinen. En ole ihan varma kylläkään, että johtuiko se lihomisesta vai sen aiheuttaneesta raskaudesta. Synnytyksen jälkeen kilot jäivät ja vähän lisääkin tuli, mutta kierto on ollut säännöllinen siitä lähtien. Aiempaan viikkojen ja kuukausien heittoihin verrattuna nyt on enää muutaman päivän heittoja.

Vierailija
10/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Niin ja en siis ollut alipainoinen, vaan ihan täsmälleen siinä normaalipainon keskivaiheilla. Nyt olen selkeästi ylipainoinen.