Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemuksia keuhkoveritulpasta ov

Vierailija
05.04.2015 |

Jep eli teidän kanssa siskojen kokemuksia kaipaan keuhkoveritulpasta!  Olen raskaana 7 viikko vasta  ja eilen todettiin kummassakin  keuhkossa veritulppa.  Kauanko  vuodelpo kestää? Miten jatko tutkimukset ja seuranta tapahtuu? 

Kiitän kokemustiedoistanne

T: nim. Selkä nyt jo ihan kipee 4päivän makaamisesta!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää  kokemuksia kiitos

Vierailija
2/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän erilainen kokemus, koska en ollut raskaana ja veritulppakin löytyi vähän vahingossa. Olin sairaalassa sydämen vajaatoiminnan takia, kun minulle tuli lievää kuumetta ja tulehdusarvot nousivat "satakertaisiksi". Niiden selvittämiseksi tehtiin varjoainekuvaus, jossa veritulppa löytyi. Se oli oikean keuhkon alaosassa ja pienehkö. Sain sairaalassa viikon verran "napapiikkejä" (Klexane), mitään erityistä vuodelepoa ei ollut. Kotiin päästyä aloitettiin Marevan ja verikokeissa piti ravata viikottain puoli vuotta, mitään sen kummempaa jatkotutkimuksia tai seurantaa ei ollut ja Marevaninkin sain lopettaa ilman lääkärillä käyntiä, kun puoli vuotta tuli täyteen.

Kurjaa että selkäsi on kipeä, saisitko siihen mitään apua - hierontaa, kylmägeeliä, lämpötyynyä..? Raskaus varmaan rajoittaa käytettävien lääkkeiden valikoimaa aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut keuhkoveritulppa. En ollut raskaana, olin parikymppinen ja minulla todettiin laajat tukokset molemmissa keuhkoissa. Aloitettiin liuotushoito, joka tepsi hyvin. Olin sairaalassa viisi päivää, pari ekaa päivää piti olla ihan liikkumatta. Sairaalassa jouduin piikittämään Klexanea. Samalla aloitettiin Marevan, mutta sitä ei taideta raskaana oleville käyttää.

Minulta löytyi tarkemmissa tutkimuksissa hyytymishäiriö ja minulle määrättiin pysyvä Marevan-lääkitys.

Tsemppiä, olet hyvässä hoidossa!

Vierailija
4/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: jep hyvässä hoidossa  olenkin... toi marevan hoito ei käy raskaana  olevalle...

ja tossa luin jostain vanhasta me naisista lehdestä jostain kansanedusta naisesta joka oli vissiin parikuukautta saikulla keuhkoveritulpan aikana.. työksenihän kyllä hoidan lapsia ja aika hetkistähän se on, ei paljoo kerkee istuskelemaan...

Vierailija
5/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saikkua sain muistaakseni reilun kuukauden. Opiskelin silloin vielä, eli ei ollut raskasta ja pystyin hyvin palaamaan kouluun. Kannattaa pyytää riittävästi saikkua, kyseessä on kuitenkin vakava sairaus josta ei toivu hetkessä.

Minulle kehittyi krooninen keuhkoembolisaatio, mikä vaikuttaa suorituskykyyni edelleen. Hengästyn todella helposti ja välillä on hengitysvaikeuksia. Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin ja toivut hienosti. En tosiaan tiedä miten raskaus vaikuttaa hoitoihin. Minulle on sanottu etten saa tulla raskaaksi vahingossa, kun noissa lääkityksissä on säätämistä. Ilmeisesti Klexanea voi pistää.

Vierailija
6/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taas linjoilla: Joo klexanea jodun pistämään ja pitkään.. ottetaakohan joku kontrolli viipalekuvaus miten se klexane vaikuttaa??

5 miten krooninen voi kehittyä? Eilepää tarpeeksi, hötkyilee liikaa liian nopeasti?

Vierailija
7/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää

Vierailija
8/10 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työssäni usein keuhkoveritulppapotilaita eikä heitä kyllä neljää päivää makuuteta. Vuodelepoa on ensimmäinen vuorokausi Klexane-hoidon alusta. 

Vierailija
9/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Vanha ketju mutta jospa joku samoja kokemuksia omaava löytäisi tänne. Itsellä todettiin rv 25 molemmissa keuhkoissa veritulpat. Aiemmissa raskauksissa ei mitään tällaista. Olin viikon sairaalassa ja hoitona Klexane aamuin illoin synnytykseen asti ja sen jälkeenkin. Itseäni tämä toipuminen ja tuleva synnytys mietityttää. Onko kenelläkään kokemuksia? Onko tulpat/hoito vaikuttaneet synnytykseen jotenkin. Pelottaa että tulee joku massiivinen verenvuoto tai toisaalta että lääkkeen tauotuksen aikana ehtii tulla tulppa. Olisin kiitollinen jos joku kertoisi kokemuksia?!

Vierailija
10/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Vanha ketju mutta jospa joku samoja kokemuksia omaava löytäisi tänne. Itsellä todettiin rv 25 molemmissa keuhkoissa veritulpat. Aiemmissa raskauksissa ei mitään tällaista. Olin viikon sairaalassa ja hoitona Klexane aamuin illoin synnytykseen asti ja sen jälkeenkin. Itseäni tämä toipuminen ja tuleva synnytys mietityttää. Onko kenelläkään kokemuksia? Onko tulpat/hoito vaikuttaneet synnytykseen jotenkin. Pelottaa että tulee joku massiivinen verenvuoto tai toisaalta että lääkkeen tauotuksen aikana ehtii tulla tulppa. Olisin kiitollinen jos joku kertoisi kokemuksia?!