En käy koskaan kampaajalla, muita?
Lopetin vuosia sitten. Kasvatin myös oman värin takaisin ja vähensin tuotteita minimiin. Just luin trendi lehdestä, että tämä "on uusi trendi". Kappas, olen ollut pitkään trendikäs.. En käytä juuri koskaan hoitoaineita, sampoo on tärkein.
Tasaan pitkän tukkani itse netistä löytyvillä ohjeilla noin kerran vuodessa.
Oma väri on kyllä ehdottomasti paras mikä voisi olla..
Kommentit (36)
En mäkään. Tai no kyllä mä vuoden välein tasaan nykyään latvat opiskelijakampaamossa. Silloin kun vielä värjäsin värjäsin itse. Tosi ammattimaisen lopputuloksen saa itse jos näkee vähän vaivaa.
Mammat alapeukuttaa, jos joku erehtyy kehumaan hiuksiaan. Voi teitä!
Eihän ne siellä tee muuta kuin kampaavat tukan kampaamossa, siitä nimikin. Itse leikkaan ainakin tukkani aina itse. Siellä on kuitenkin joku amis/AMK-koulutettu nainen. Jos olisi korkeakoulutettu, niin voisin samalla kuunnella vinkkejä ja asiaa esim. matematiikkaan/fysiikkaan/tietojenkäsittelytieteeseen liittyen. T.mies.
Mun tukka selviää pesun jälkeen kun harjaan sen ennen pesua, annan kuivua melkein kuivaksi ja selvitän afrokammalla tai tangle teezerillä tai wet brushilla. Joskus laitan vähän kookosöljyä latvoihin.
Ja olen muuten ihastunut tuohon wet brushiin, tykkään siitä enemmän kuin tangle teezeristä. TT suoristaa tukkaa eli jos siitä tykkää, ota se. Itsellä on luonnonkihara niin en halua vetää sitä suoraksi.
Jos mä leikkaisin itse tukkani kerran vuodessa niin se laahaisi tuolla lattialla. Sen verran nopeasti kasvaa tää fleda. Käyn kampaajalla siis aika usein, koska en mä itsekään osais tätä leikata. Tulis varmaan tosi epätasainen ja ruma.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:18"]Eihän ne siellä tee muuta kuin kampaavat tukan kampaamossa, siitä nimikin. Itse leikkaan ainakin tukkani aina itse. Siellä on kuitenkin joku amis/AMK-koulutettu nainen. Jos olisi korkeakoulutettu, niin voisin samalla kuunnella vinkkejä ja asiaa esim. matematiikkaan/fysiikkaan/tietojenkäsittelytieteeseen liittyen. T.mies.
[/quote]
Asperger?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:38"]
Minä käyn kampaajalla tasauttamassa latvat n. 1-2 vuoden välein. Itse en osaa leikata, koska hiukseni ovat paksut ja luonnonkiharat ja pelkään, että lopputulos olisi epätasainen.
En kuitenkaan värjää hiuksia. Viimeisin värjäys tapautui vuonna 2007, joten se on kasvanut jo aikoja sitten pois, vaikka minulla pitkät hiukset onkin.
Hiukset pesen jollain hellävaraisella shampoolla, hoitoaineeksi hieron kosteisiin hiuksiin n. 1 tl kookosöljyä ja kiedon pyyhkeen päähän. Näin saan kauniit, kiiltävät kiharat :)
Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan, en myöskään hiustenkuivainta, kiharrinta, suoristusrautaa tms.
Hiukseni ulottuvat pepun yläpuolelle ja ovat, kiitos luonnonmukaisemman hoidon, kauniit ja hyväkuntoiset.
Näin ei ollut vuosia sitten. Kun vielävärjäsin hiuksia ja kävin useammin kampaajalla luulin, että hiukseni eivät edes kasva kovin pitkiksi. Värit toki kuivattivat hiusta. Kampaajat myös ohensivat ja leikkaisivat mielellään paksuja hiuksiani veitsellä, mikä ei todellakaan sovi hiustyypilleni. Veitsileikkaus ohentaa latvoja ja altistaa ne haaroittumiselle värjäyksen lisäksi. Niinpä hiuksia olikin leikattava usein latvojen huonon kunnon takia. Myös muotoilutuotteiden alkoholi kuivattaa hiuksia. Onneksi tajusin katkaista moisen, typerän kierteen :)
[/quote]
Tämä on niin tuttua kampaajilla, itsellänikin on paksut luonnonkiharat. Olen leikannut latvoja itse niin, että kun hiukset on märkänä, otan pieniä suortuvia niistä peilin edessä ja leikkaan siinä kohtaa, kun alkavat ohentua latvasta. Mahdollinen pieni epätasaisuus ei erotu, kun kihartuvat tai menevät laineille.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:39"]Minäkin. Oman värin sain kasvatettua takaisin n. 6 vuotta sitten ja se olikin yllättävän kiva. Ei se juurikasvusta pilkottanut maantienharmaa näyttänyt miltään, mutta pitkänä tukkana se onkin ruskea. Nyt alkaa harmaita puskea sen verran, että kohta on varmaan pakko alistua taas värjäyskierteeseen, en halua muuttua kolmekymppisenä harmaaksi. Leikkaaminen onnistuu itse, tukka on pitkä ja luonnonkiharat piilottaa, jos epätasaisuuksia jää. [/quote]Äläs nyt, harmaat hiukset on nyt muotia. Nuoret tytöt käy kampaajalla värjäyttämässä hiuksiaan harmaiksi
[/quote]
Susanna Koski :D Mietin miks niin nätti nainen värjää kuontalonsa harmaaksi??
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:39"]Minäkin. Oman värin sain kasvatettua takaisin n. 6 vuotta sitten ja se olikin yllättävän kiva. Ei se juurikasvusta pilkottanut maantienharmaa näyttänyt miltään, mutta pitkänä tukkana se onkin ruskea. Nyt alkaa harmaita puskea sen verran, että kohta on varmaan pakko alistua taas värjäyskierteeseen, en halua muuttua kolmekymppisenä harmaaksi. Leikkaaminen onnistuu itse, tukka on pitkä ja luonnonkiharat piilottaa, jos epätasaisuuksia jää. [/quote]Äläs nyt, harmaat hiukset on nyt muotia. Nuoret tytöt käy kampaajalla värjäyttämässä hiuksiaan harmaiksi
[/quote]
Susanna Koski :D Mietin miks niin nätti nainen värjää kuontalonsa harmaaksi??
[/quote]
Onhan se aika kolkko tyyppi muutenkin. Äänikin aika pelottava ja nariseva. Hiukset täydentävät tyylin.
Onhan se outoa kun googlettaa sanoilla grey hair niin ei tulekaan mummoja vaan julkkuja ja nuoria naisia..
Mä en ole käynyt kampaajalla kymmeneen vuoteen. Ennen leikkasin itse, nykyään mieheni tasaa latvat n. 4 kertaa vuodessa.
Värjäämisen lopetin neljä vuotta sitten. Oma väri oli yllättäen tosi kiva punertavan vaalea! Hiukset on paksut ja voi hyvin :)
siis harmaa on yllättävän nätti nuorellakin. yleensä noissa kuvissa on hurjan kova meikki jne, mutta tässä luonnollinen
http://i.ytimg.com/vi/4OajUL0Z8VU/maxresdefault.jpg
Jos mulle tulis harmaata niin en värjäis! Ikää kohta 50 joten sais jo tulla. Ehkä värjään ne latvat sit harmaiksi..
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"]Miten saat selvitettyä hiukset ilman hoitoainetta??
[/quote]Ihan vaan antaa kuivua ja sitten harjaa. Hiuslaatuja on toki erilaisia, mutta tämä kyllä
tepsii omiini
Leikkuutin kampaajalla pitkät mutta kärsineet hiukseni lyhyeksi (1-10cm) kun juurikasvua oli n. 6 cm, en olisi itse osannut leikata niihin mallia. Se oli 3. kerta kun olen ikinä käynyt kampaajalla, nyt siitä on vuosi. Uskon että kampaajan palveluille ei ole ainakaan muutamaan vuoteen tarvista, jos enää koskaan, sillä kasvatan hiuksiani enkä tosiaan värjää enää ainakaan ennen harmaita (tosin ennen värjäsin muutekin aina itse, tai sitten kaveri). Leikkaan vasta sitten kun alkaa olla liikaa haaroja, muuten saa olla ihan rauhassa. Hius on hieman kihara niin mallittomuus ja latvan epätasaisuus ei haittaa kun eivät ole koskaan suorassa muutenkaan.
Sama juttu. Oma väri ja pitkät hiukset. Ennen oli otsatukka, jota kävin välillä leikkauttamassa kampaajalla, välillä leikkasin itse.
Sitten Kasvatin otsatukan pois ja nyt latvat tasaa äitini tai siskoni :)
Hiukset pesen oliiviöljyshampoolla ja laitan saman sarjan hoitoainetta. Luontaistuotekaupasta tilattuja.
En kiharra, föönaa, suorista saatika käytä muotoilutuotteita.
Pitkät, terveet ja kiiltävät hiukset ovat.