Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy koskaan kampaajalla, muita?

Vierailija
05.04.2015 |

Lopetin vuosia sitten. Kasvatin myös oman värin takaisin ja vähensin tuotteita minimiin. Just luin trendi lehdestä, että tämä "on uusi trendi". Kappas, olen ollut pitkään trendikäs.. En käytä juuri koskaan hoitoaineita, sampoo on tärkein.

Tasaan pitkän tukkani itse netistä löytyvillä ohjeilla noin kerran vuodessa.

Oma väri on kyllä ehdottomasti paras mikä voisi olla..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä luonnonkiharan siunaus, että pientä epätasaisuutta ei huomaa mitenkään.

Vierailija
2/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:32"]

Jos mä leikkaisin itse tukkani kerran vuodessa niin se laahaisi tuolla lattialla. Sen verran nopeasti kasvaa tää fleda. Käyn kampaajalla siis aika usein, koska en mä itsekään osais tätä leikata. Tulis varmaan tosi epätasainen ja ruma.

[/quote]

Harvalla hiukset kasvaa lattiaan asti tai lähellekään, vaikkei ikinä leikkaisikaan! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy minäkään. Enkäole värjännyt hiuksia aikoihin. Enkä käytä muotoilutuootteita.
Heh, olen huipputrendikäs

Vierailija
4/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suvusta löytyy osaamista sen verran, että värjäytän ja saksitan hiukseni heillä! 

Vierailija
5/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko linkkiä omien pitkien hiusten leikkuusta?

Vierailija
6/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat! Itse lopetin 3v sitten hiusten pahoinpitelyn. Oma väri onkin aika yllättävän hyvä, kun on ensin värjännyt 13-vuotiaasta saakka ja lähemmäs 30v näkee uudestaan oman värinsä täydessä pituudessa. Mä olen ihan tyytyväinen hiuksiini näin :)

Vierailija
7/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran elämässäni kampaajalla, ikää minulla on 26 vuotta.

Vierailija
8/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:09"]Lopetin vuosia sitten. Kasvatin myös oman värin takaisin ja vähensin tuotteita minimiin. Just luin trendi lehdestä, että tämä "on uusi trendi". Kappas, olen ollut pitkään trendikäs.. En käytä juuri koskaan hoitoaineita, sampoo on tärkein.

[/quote]
Ei oma väri vuodessa takaisin kasva jos pitkä tukka.
Vuosia sitten lopetin koko hiusten värjäämisen ja aloin ottaa raitoja. Nykyään laitan raidat kerran vuodessa uusiksi. Juurikasvua ei kunnolla huomaa kun on ns luonnolliset raidat.
Varmaan jossain kohtaa lopetan kokonaan.
Tosin latvojen tasaamisen jätän parturille! Nyt yli vuosi viime käynnistä ja kohta pakko mennä tasaamaan latvat! Hitsi kun en itse osaa sitä tehdä!

Vierailija
9/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:09"]Lopetin vuosia sitten. Kasvatin myös oman värin takaisin ja vähensin tuotteita minimiin. Just luin trendi lehdestä, että tämä "on uusi trendi". Kappas, olen ollut pitkään trendikäs.. En käytä juuri koskaan hoitoaineita, sampoo on tärkein.

[/quote]
Ei oma väri vuodessa takaisin kasva jos pitkä tukka.
Vuosia sitten lopetin koko hiusten värjäämisen ja aloin ottaa raitoja. Nykyään laitan raidat kerran vuodessa uusiksi. Juurikasvua ei kunnolla huomaa kun on ns luonnolliset raidat.
Varmaan jossain kohtaa lopetan kokonaan.
Tosin latvojen tasaamisen jätän parturille! Nyt yli vuosi viime käynnistä ja kohta pakko mennä tasaamaan latvat! Hitsi kun en itse osaa sitä tehdä!
[/quote]
Luin väärin, anteeksi :) Vuosia, ei vuosi sitten!

Vierailija
10/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te tykkäätte omasta väristänne? Siis ihan kysyn vain, koska omani on ainakin ihan kamala. Olen antanut sen kerran kasvaa ja olla, mutta en kestänyt. Hiukset näytti aina likaisille ja olin ihan näkymätön. Itse käyn kampaajalla ja näen kyllä ihmisistä jotka eivät selkeästikkään käy. Leikkaaminen näyttää helpolle mutta ei se onnistu edes virolaisten ponnari ylös ja poikki menetelmällä.

Vierailija
12/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kampaajalla tasauttamassa latvat n. 1-2 vuoden välein. Itse en osaa leikata, koska hiukseni ovat paksut ja luonnonkiharat ja pelkään, että lopputulos olisi epätasainen.

En kuitenkaan värjää hiuksia. Viimeisin värjäys tapautui vuonna 2007, joten se on kasvanut jo aikoja sitten pois, vaikka minulla pitkät hiukset onkin.

Hiukset pesen jollain hellävaraisella shampoolla, hoitoaineeksi hieron kosteisiin hiuksiin n. 1 tl kookosöljyä ja kiedon pyyhkeen päähän. Näin saan kauniit, kiiltävät kiharat :)

Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan, en myöskään hiustenkuivainta, kiharrinta, suoristusrautaa tms.

Hiukseni ulottuvat pepun yläpuolelle ja ovat, kiitos luonnonmukaisemman hoidon, kauniit ja hyväkuntoiset.

Näin ei ollut vuosia sitten. Kun vielävärjäsin hiuksia  ja kävin useammin kampaajalla luulin, että hiukseni eivät edes kasva kovin pitkiksi. Värit toki kuivattivat hiusta. Kampaajat myös ohensivat ja leikkaisivat mielellään paksuja hiuksiani veitsellä, mikä ei todellakaan sovi hiustyypilleni. Veitsileikkaus ohentaa latvoja ja altistaa ne haaroittumiselle värjäyksen lisäksi. Niinpä hiuksia olikin leikattava usein latvojen huonon kunnon takia. Myös muotoilutuotteiden alkoholi kuivattaa hiuksia. Onneksi tajusin katkaista moisen, typerän kierteen :)

Vierailija
13/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän hassu syy olla käymättä, nimittäin sellainen kammo, etten siedä kaulani ympärillä mitään. Kampaamossa kun laitetaan se nauha ja sitten se suojaviitta, niin kiskon niitä aina isommiksi, kun muuten tulee ihan kammottavan ahdistava olo kuin tukehtuisin. Siksi käyn mahdollisimman harvoin, viimeksi viitisen vuotta sitten. Tukkani on pitkä, tietenkin. Onneksi on myös tuuhea ja hyväkuntoinen, muuten olisi kamalan näköinen. Lyhyt olisi kyllä kiva, mutta sitä pitäisi sitten leikellä parin kuukauden välein. En pysty siihen.

Vierailija
14/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin. Oman värin sain kasvatettua takaisin n. 6 vuotta sitten ja se olikin yllättävän kiva. Ei se juurikasvusta pilkottanut maantienharmaa näyttänyt miltään, mutta pitkänä tukkana se onkin ruskea. Nyt alkaa harmaita puskea sen verran, että kohta on varmaan pakko alistua taas värjäyskierteeseen, en halua muuttua kolmekymppisenä harmaaksi. Leikkaaminen onnistuu itse, tukka on pitkä ja luonnonkiharat piilottaa, jos epätasaisuuksia jää.

Vierailija
15/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat selvitettyä hiukset ilman hoitoainetta??

Vierailija
16/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:39"]Minäkin. Oman värin sain kasvatettua takaisin n. 6 vuotta sitten ja se olikin yllättävän kiva. Ei se juurikasvusta pilkottanut maantienharmaa näyttänyt miltään, mutta pitkänä tukkana se onkin ruskea. Nyt alkaa harmaita puskea sen verran, että kohta on varmaan pakko alistua taas värjäyskierteeseen, en halua muuttua kolmekymppisenä harmaaksi. Leikkaaminen onnistuu itse, tukka on pitkä ja luonnonkiharat piilottaa, jos epätasaisuuksia jää.
[/quote]Äläs nyt, harmaat hiukset on nyt muotia. Nuoret tytöt käy kampaajalla värjäyttämässä hiuksiaan harmaiksi

Vierailija
17/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään näistä vanhoista ohjeista, ne toimii (tässä 3 vaihtoehtoa):

http://feyeselftrim.livejournal.com/

Vierailija
18/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei oma väri vuodessa takaisin kasva jos pitkä tukka"

Joo totta puhut. Mulla meni siihen noin 3 vuotta. Tukka oli tuuhea ja vyötärölle kun aloitin värjäämisen. Kun lähdin kasvattamaan väriä pois, se oli ihan hirveää. Oma väri näytti todella rumalta ja sitten kun omaa väriä oli polkkamittaan asti, latva oli kuin.. sellaista hirveää whitetrash tukkaa. En nyt parempaa sanaa keksi. Se vaan oli hirveässä kunnossa. Ja tukan tuuheudesta lähti 2 kolmasosaa värjäyksen myötä. Tasoittelin useammin tuossa kasvatusvaiheessa. Nyt kun oma väri on koko mitassa (n. rintsikkamitta) niin tasaan vain vuosittain.

Vierailija
19/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:38"]

Minä käyn kampaajalla tasauttamassa latvat n. 1-2 vuoden välein. Itse en osaa leikata, koska hiukseni ovat paksut ja luonnonkiharat ja pelkään, että lopputulos olisi epätasainen.

En kuitenkaan värjää hiuksia. Viimeisin värjäys tapautui vuonna 2007, joten se on kasvanut jo aikoja sitten pois, vaikka minulla pitkät hiukset onkin.

Hiukset pesen jollain hellävaraisella shampoolla, hoitoaineeksi hieron kosteisiin hiuksiin n. 1 tl kookosöljyä ja kiedon pyyhkeen päähän. Näin saan kauniit, kiiltävät kiharat :)

Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan, en myöskään hiustenkuivainta, kiharrinta, suoristusrautaa tms.

Hiukseni ulottuvat pepun yläpuolelle ja ovat, kiitos luonnonmukaisemman hoidon, kauniit ja hyväkuntoiset.

Näin ei ollut vuosia sitten. Kun vielävärjäsin hiuksia  ja kävin useammin kampaajalla luulin, että hiukseni eivät edes kasva kovin pitkiksi. Värit toki kuivattivat hiusta. Kampaajat myös ohensivat ja leikkaisivat mielellään paksuja hiuksiani veitsellä, mikä ei todellakaan sovi hiustyypilleni. Veitsileikkaus ohentaa latvoja ja altistaa ne haaroittumiselle värjäyksen lisäksi. Niinpä hiuksia olikin leikattava usein latvojen huonon kunnon takia. Myös muotoilutuotteiden alkoholi kuivattaa hiuksia. Onneksi tajusin katkaista moisen, typerän kierteen :)

[/quote]

Lisäyksenä, että mulla on harmaita hiuksia vaikka kuinka ja mielenkiinnolla seuraan hiusten värin muuttumista :) Ei harmaita ole mikään "pakko" värjätä.

Vierailija
20/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää koskaa kampaamoliikkeissä. Saan niistä aina astmakohtauksen, joko siellä liikkeessä tai myöhemmin kotona, mutta aina alkaa niissä ahdistamaan henkelä. Ei auta vaikka olisin päivän ensimmäinen asiakas ja olisin kertonut ongelmastani, että tietäisivät olemaan suihkuttelematta mitään aineita, siellä kuitenkin leijuu jotain, mikä laukaisee kohtauksen.

Minulla on luonnostaan vaalea blondi tukka, eikä se kaipaa väriä. Joskus nuorempana otin raidat, mutta sain siitä aineesta märkiviä patteja päänahkaani, eikä ne meinanneet siitä parantua millään.

Serkkuni tasoittaa latvani noin vuoden parin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän