Vainoharhainen olo: esittääkö joku minua netissä?
Luin tässä yhtä foorumia ja minulle tuli yhdestä keskustelusta mieleeni aivan minä itse. Avaus koski avopuolisoa ja parisuhteen ongelmia. Juttu kuulosti niin täydellisen tekaistulta ja siinä oli käsittämättömästi elementtejä omasta yksityiselämästäni.
Stalkattuani kirjoittajan nickin löysin yhden yhtäläisyyden tuohon henkilöön, jonka epäilen kirjoittaneen tuon jutun. Muut hänen kirjoittamansa jutut liittyivät samoihin asioihin, joista voisin itse kuvitella kirjoittavani netissä. Tuo ihminen oli jopa hakenut samaa alaa opiskelemaan kuin minä.
Olenkohan vain vainoharhainen?
Kommentit (13)
Parisuhteen ongelmat eivät ole kovin ainutlaatuisia, kuten vaikka näet AV:n aloituksistakin. Monissa käsitellään esimerkiksi alkoholia, pettämistä, väkivaltaa, puolison sukulaisia tai taloudellisia asioita.
Jos taas tuntuu, että joku oikeasti esiintyy sinuna, niin mistä hän olisi saanut elämäsi yksityiskohdat selville? Tai mikä motiivi hänellä olisi kirjoittaa juuri sinun elämästäsi?
On itsellekin tullut välillä sellaisia kirjoituksia vastaan, että tuntuvat ihan sellaiselta kuin itsellä oli lapsuudenkodissani tai asia on muuten niin tuttu, että lähes samoin sanoin olisin voinut kirjoittaa.
Käsittääkseni Kaarlo on ruvennut esittämään sinua verkossa.
Loogisempi ja todennäköisempi vaihtoehto on, että joku tuttavasi kirjoittelee juttuja "sinuna". Se on hyvin yleistä..
Googlasin kerran huvikseni oman nimeni. Löysin esim. yhden foorumin jossa joku henkilö oli käyttänyt nimeäni nimimerkkinä (tai ehkä sillä sitten oli täysin samat etu- ja sukunimet).
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:33"]Googlasin kerran huvikseni oman nimeni. Löysin esim. yhden foorumin jossa joku henkilö oli käyttänyt nimeäni nimimerkkinä (tai ehkä sillä sitten oli täysin samat etu- ja sukunimet).
[/quote]
Varmaan aika paljon todennäköisempää että oli samanniminen sun kans :D.
No mitenkään todennäköistä se ei tietysti ole, mutta kyllä maailmaan kaikenlaisia hulluja mahtuu. Yhdellä tutullani oli kerran stalkkeri, joka esitti tuttavaani ympäri nettiä, ja m.m. kirjoitti tämän nimissä kaistapäisiä poliittisia mielipidekirjoituksia ja jätti tämän nimissä (ja oikealla puhelinnumerolla) seksiseuranhakuilmoituksia (vieläpä erityisen noloja sellaisia, eli ryhmäseksiä, fetissijuttuja, jne.). Mutta tässä oli tietysti selkeä motiivi, eli kosto.
Jos oikeasti tunnet jonkun, joka on tarpeeksi kaheli, joka on jo aiemmin tehnyt omituisia juttuja, ja jolla olisi jokin motiivi, niin totta kai se mahdollista on.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:54"]Loogisempi ja todennäköisempi vaihtoehto on, että joku tuttavasi kirjoittelee juttuja "sinuna". Se on hyvin yleistä..
[/quote]
Jotain tällaista epäilenkin. Juttu siis liittyy parisuhteeseen, mutta siinä on ehkä hieman erikoislaatuinen ongelma. Hän kuvailee jutussa miestäni todella tarkasti, sillä tuntee hänet. Myös omia henk.koht tunteitani on kuvattu melko tarkasti, mutta hieman halveksuvaan sävyyn, niin että minusta saa huonomman kuvan kuin olenkaan. Tuo nainen tietää minusta juuri tämän asian, mistä jutussa kerrotaan. Pelottavaa... Voisiko kyseessä olla patologinen nettivalehtelija, joka täällä haluaisi olla minä? Ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:54"]Loogisempi ja todennäköisempi vaihtoehto on, että joku tuttavasi kirjoittelee juttuja "sinuna". Se on hyvin yleistä..
[/quote] Mutta hyvin sairasta.
Ja pakko mainita myös esimerkkinä se tällä palstalla paljon puhuttu "Henna", joka kirjoittaa netissä kaistapäisiä fantasioitaan ihmisistä, jotka eivät käsittääkseni ole hänelle edes tuttuja.
Eli joo, kyllä maailmaan hulluja mahtuu. Toki todennäköisyys sille, että sattuisi joutumaan juuri tällaisen hampaisiin, on hyvin pieni.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:54"]Loogisempi ja todennäköisempi vaihtoehto on, että joku tuttavasi kirjoittelee juttuja "sinuna". Se on hyvin yleistä.. [/quote] Mutta hyvin sairasta.
[/quote]
ja erittäin hengenvaarallista. Odotan sitä päivää että joku esiintyy minuna. Pääsen valtionhotellin eristysselliin kannibalismista.
Olisikohan nyt niin, että ap. olet itse harhaluuloinen, ja kuvittelet, että joku nyt sinun nimissäsin kirjoittaisi tälläisellä osiolla, jossa on aivan käsittämättömiä ulostuksia aiheesta riippuen.
0931010023