Jos kohtelet toista paremmin kuin se uskoo ansaitsevansa, se menettää arvostuksen sua kohtaan.
Tähän perustuu myös se miksi niin moni seurustelee kaiken maailman narsistien kanssa. Se vastaa sitä mitä he kokee ansaitsevansa. Monien ihmisten kohdalla ns. alaspäin kilpailu itse asiassa lisää heidän arvostettavuutta muiden silmissä. Ei ole sattumaa että moni deittaillessaan opettelee tietoisesti olemaan vähän kusipää. Se tekee susta suosituimman koska meidän kulttuurissa suurimmalla osalla on häpeäidentiteetti.
Kommentit (6)
Tämä toimii etenkin miesten kohdalla. Jos nainen kohtelee miestä oikein hyvin, mies ei ajattele että kylläpä minulla on upea nainen. Mies ajattelee että kylläpä hän itse on upea kun saa hyvän kohtelun. Jos mies taas kohtelee naista hienosti, hän ajattelee että kylläpäs minä olen upea mies kun kohtelen naista hyvin.
Ei ole totta.
Hyvä luo hyvää, eli niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
Kusipäät on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta.
Hyvä luo hyvää, eli niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
Kusipäät on erikseen.
Henkisesti terveiden ja tasapainoisten ihmisten kohdalla se onkin näin mutta ei silloin kun puhutaan ihmisistä joilla on ns. narsistinen haava ja niitä on suurin osa ihmisistä, ainakin täällä Suomessa. /ap
Nojoo onhan traumakemia ihan tunnettu ilmiö
Narsistiset ihmiset ei osaa olla aidosti kiitollisia niistä hyvistä asioista mitä muut heille tekee vaan kokevat olevansa siihen oikeutettuja ja siksi eivät myöskään osoita arvostusta.
suositumman* /ap