Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosoton hyvät puolet?

Vierailija
11.08.2024 |

Onko niitä? Työt loppuvat 1.1.25 ja minulla on luottotiedot kunnossa. Tekisi mieli ottaa kunnon kulutusluotto ja jättää maksamatta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se hyvä.  Ei tarvitse miettiä mihin tulevat rahansa käyttää tulevaisuudessa.  Sais olla huoleton hulivili.

Vierailija
2/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii elämään nuukasti ainakin. Tosin nykyään uo rajat on ihan toista kuin ne oli vielä 10 vuotta sitten milloin minä olin uo:ssa. Siitä ei juuri jäänyt toimeentulotuen perusosaa enempää käteen ja oliko vapaakuukausiakin vain1 tai 2, nythän niitä on jo kolme vuodessa ja saa jäädä käteenkin melkein tonni.Silloin kärsittiin oikeasti nälkää ja elettiin viikkoja 20 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut maksamaan ne kuitenkin pois. Tai sitten valitset sellasen elämän, ettet tee enää koskaan töitä. En tietä miten mahdolliset perinnöt menee ulosottoon. Saat jotain veronpalautuksia työttömänäkin ja ne menee ulosottoon.

Vierailija
4/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korko on jotain 11% vuodessa. Jollain menee koko vuoden ulosottomaksut pelkkään korkoon. Ei saa koskaan maksettua pois.

Vierailija
5/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut maksamaan ne kuitenkin pois. Tai sitten valitset sellasen elämän, ettet tee enää koskaan töitä. En tietä miten mahdolliset perinnöt menee ulosottoon. Saat jotain veronpalautuksia työttömänäkin ja ne menee ulosottoon.

Ei ulosotto estä työntekoa millään tavalla.  Helpottaa vaan elämää kun ei tarvitse miettiä mitään rahan sijoittamisia kun vouti hoitaa.

Vierailija
6/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelin valita, koska en enää työllisty kuitenkaan. Jemmaisin tietysti ne vipit ja käyttäisin puskurina. 30 tonnia riittäisi tukien kassa lopuksi ikää. AP

Vierailija
7/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei estä työntekoa, esim. kansanedustajana

Vierailija
8/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korko on jotain 11% vuodessa. Jollain menee koko vuoden ulosottomaksut pelkkään korkoon. Ei saa koskaan maksettua pois.

Koskaan ja koskaan, normi velka vanhenee 15 vuodessa. Kun hain velkajärjetelyyn niin Visa nollasi velkani samantien ja sanoi unohda, joten sitä ei ole ikinä lyhennetty velkajärjestelyssä. Nykyään löytyy se Visakin taas korteista ja lupaan olla tarkempi.  Maksan aina kerralla kortin nollille ja pidän huolen, että jos lainaan niin minulla on vähintään 3 kertaa se määrä rahaa maksaa velka pois vaikka heti. Sen oppii UO:ssa ja velkajärjestelyssä, että ei elä ilman suunnittelua.

Vierailija
9/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ulosotto estä työntekoa millään tavalla.  Helpottaa vaan elämää kun ei tarvitse miettiä mitään rahan sijoittamisia kun vouti hoitaa.

Tuossa häviää vaan kun täytyy maksaa korkoa ja muita kuluja. Laittaisi kerralla pankkiin säästöön, ilman maksukyvyttömyyttä.

Vierailija
10/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa häviää vaan kun täytyy maksaa korkoa ja muita kuluja. Laittaisi kerralla pankkiin säästöön, ilman maksukyvyttömyyttä.

No mitä väliä.  Raha on alunperin tehty käyttöä varten.

Vierailija
11/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. En näe yhtikäs yhtään järkevää syytä hakeutua tarkoituksella ulosottoon. Ehkä, ehkä, jos olisin p.a. ja kuolemansairas ja luottarit kunnossa, niin tuholaismaisesti voisin hakea luotot ja pitää hetken hauskaa. Jääpä sitten maksamatta. Mutta onhan tuokin lieroa. Eläiminen ulosoton kanssa ei ole kivaa. En ole itse ollut, mutta mies oli lähes 10 vuotta ulosoton asiakas, kunnes pääsi velkasaneeraukseen. Luottotiedot on olleet kunnossa jo lähes 15 vuotta, joten kyse on 1993 konkurssiin menneen yrityksen veloista. Oli raskas aika hänelle ja se hetki, kun velat katosi ja luottotiedot oli puhtaat -> ostimme kalliin shampanjan ja mies mietti, että pitäiskö juhlia tätä pikavipillä. No, ei sentään. Luottokortin on sittemmin hommannut ja sinne joskus tilannut jotain. Muita luottoja ei ole sittemmin ottanut. 

Vierailija
12/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa ei mitään etua, mutta jos on ylivelkaantunut ja holtiton, niin voi olla parasta päästää kaikki ulosottoon. Ei pysty enää ottamaan lisää velkaa, ja kalleimpien luottojen korko saattaa olla ulosoton kautta alhaisempi. Käyttöön jää suojaosa, joka voi olla enemmän kuin mitä aikaisemmin jäi luottojen jälkeen. 

Vierailija
13/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät puolet ?.ei naiset häiritse kun on köyhä reppana.

Vierailija
14/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppii elämään nuukasti ainakin. Tosin nykyään uo rajat on ihan toista kuin ne oli vielä 10 vuotta sitten milloin minä olin uo:ssa. Siitä ei juuri jäänyt toimeentulotuen perusosaa enempää käteen ja oliko vapaakuukausiakin vain1 tai 2, nythän niitä on jo kolme vuodessa ja saa jäädä käteenkin melkein tonni.Silloin kärsittiin oikeasti nälkää ja elettiin viikkoja 20 eurolla.

10 vuotta sitten sai tilillä olla vapaasti satasia ruokaan eikä ulosotto edes koskenut palkkaankaan, ihan vapaasti sai olla aso eikä ulosotto vienyt sitä, nykyään ei voi olla euroakaan tilillä sekuntiakaan ja ulosotto vie laittomasti viimesijaisen toimeentulotuenkin.

Vierailija
15/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa ei mitään etua, mutta jos on ylivelkaantunut ja holtiton, niin voi olla parasta päästää kaikki ulosottoon. Ei pysty enää ottamaan lisää velkaa, ja kalleimpien luottojen korko saattaa olla ulosoton kautta alhaisempi. Käyttöön jää suojaosa, joka voi olla enemmän kuin mitä aikaisemmin jäi luottojen jälkeen. 

Niin, teoriassa jää suojaosa, mutta käytännössä ei. Käytännössä käräjäoikeudelta tulee päätös, että ei suojaosaa ollenlaan eli laittomasti vievät 100%.

10 vuotta sitten:

- sai olla vapaasti pankkitilillä satasia ruokaan per kk, eivät koskeneet kertaakaan rahoihin

- sai tienata osa-aikatöistä satasia eivätkä ottaneet palkasta mitään (kaikki raha meni kulutukseen suoraan)

- sai olla aso, eivätkä ulosmitanneet mitään

Vierailija
16/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta sitten sai tilillä olla vapaasti satasia ruokaan eikä ulosotto edes koskenut palkkaankaan, ihan vapaasti sai olla aso eikä ulosotto vienyt sitä, nykyään ei voi olla euroakaan tilillä sekuntiakaan ja ulosotto vie laittomasti viimesijaisen toimeentulotuenkin.

no voi ei .kamalaa kun ei saa loisia työntekijöitten rahoilla rauhassa.tollaiset paskat pitäis ampua.

Vierailija
17/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no voi ei .kamalaa kun ei saa loisia työntekijöitten rahoilla rauhassa.tollaiset paskat pitäis ampua.

Täh? Loisia? Minä kävin töissä. Työntekijöidem rahoilla? Minä itse olin työntekijä, en yrittäjä.

Vierailija
18/18 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kävit.ime persettä loinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi