Tyylitaiturit huomio! Mitä norsunkokoinen, virittynyt
ja köyhä kotiäiti laittaa päälle miehen sukulaisen syyshäihin?
Joskus ennen lapsia olen ollut ihan tyylikäs mutta en osaa tätä nykyistä muotoani pukea kuin kaapuihin: takamus kuin perunasäkki, entisellä vyötäröllä michelinit. Jalat kuin puupölkyt. Olen vielä pitkä joten olen ISO. Olen suomalaisittain vaalea ja haalea.Tukka vaalea, pitkä. Tyylini on (ainakin ollut) persoonallinen, mikään tanttalook ei sovi minulle. Laihduttamisen alkuun en ole päässyt, syitä (ja tekosyitä) on riittänyt: kaksi alle 3v. lasta, molemmilla vaikeat sairaudet, itsellä massiivinen univelka, syöminen ainoa lohtu...
Eilen tuli sitten kutsu miehen veljen häihin, ne ovat 3 vkon päästä. Välit eivät ole olleet aina kovin lämpimät, nyt on viritetty edes jonkinlaisia välejä vanhan äidin takia... Mitä minä teen? Rahaakaan ei juuri ole. Mieheltä en pyydä rahaa kun ei sitä juuri hänelläkään ole.
Auttakaa, siskot!
Kommentit (38)
hyvin istuvan tunikan/pitkän paidan ja caprit ja sirot juhlakengät.
Tai sitten kivan hameen ja jonkun huivin hartioille.
Nyt mars H&M:lle tai kirpparille. Niiltähän saa aikuisten vaatteita parilla eurolla. Ja varmasti tytöllekin löytyy.
Satsaisin hiuksiin, meikkiin (luonnollinen ja juhlava) sekä asusteisiin (esim. käsilaukku, kauniit korut, myös tytölle).
Ja sitten pitäisin vielä mielessä, että oli vaatteet millaiset tahansa, kovinkaan moni ei kiinnitä niihin huomiota. Sillä asenteelle, että kivat häät tulossa.
Pidä mukavaa!
miltähän tämä mekko näyttäisi:
http://www.friendtex.com/catalog/Friendtex_fi/
sivulla 37...
ap
Onko joku tuttu joka myy,että pääset kokeilemaan?
Ovat hyvä laatuisia ja ajattomia tuon merkin vaattteet
Mustat silmärajaukset ja punainen huulipuna käyvät iltameikkinä superkauniskasvoisella mallilla noin 5 minuuttia niiden laittamisen jälkeen, JOS ne on laittanut meikkaustaitoinen ihminen!
Punainen huulipunat ja mustat silmärajaukset eivät tosiaan ole päiväjuhlan meikki, ja punainen huulipuna varsinkin näyttää perusvaalealla suomalaisella räikeältä ja töhrääntyy illan mittaa. Sitten kun sitä yrittää lisäillä ruokailujen välissä, on lopputulos vain suttuinen. Muutenkin noin voimakkaat valinnat vaativat todella taitavan meikkaajan.
Itse marssisin ap:na nyt tosiaan ensinnäkin kappahalliin tai henkka maukkaan. Jos voit 100 euroakin pihistää juhlavaatteisiiin, niin sillähän saa jo vaikka mitä! Saisi jo puolellakin siitä rahasta. Ostat jonkun kauniisti laskeutuvan, ohutta materiaalia olevan ja neutraalin värisen kietaisutyyppisen mekon, tai sitten näitä empire-linjaisia leninkejä, joita nyt on paljon. Ne peittävät hyvin vyötäröröllöjä, korostavat rintoja ja saavat vähän tukevammankin näyttämään ihan solakalta, kunhan eivät ole liian telttamallisia, vaan kapeahkoja...Mene ihan tosi katsomaan; näistä "halppiskaupoistakin" (ja itse asiassa juuri niistä) löytyy tosi kivoja ja nuorekkaita hameita, ja juurikin myös isojen tyttöjen mallistosta. Ja maksavat parista kolmesta kympistä kuuteen seitsemään kymppiin.
Naamaan huoliteltu, mutta hillittyjä värejä suosiva meikki (tämä on minun mielipiteeni). Osta kunnon meikkivoide (pyydä myyjältä apua, että saat juuri oikean sävyn). Meikkipohja on kaiken a ja o juhlissa, jotka kestävät päivästä iltamyöhään. Levitä meikkivoide huolella, päälle puuteria kiinnittämään meikkipohja...Sitten vaikka jotain vaalenruskeaa luomiväriä, kevyesti yläluomelta häivyttäen. (Katso muotilehdistä mallia!!!). Huolelliset ripisvärit, kevyt kulmien muotoilu, raikasta poskipunaa kasvoja elävöittämään (mutta ei liikaa!) ja huuliin minä laittaisin vain jotain kivan sävyistä huulikiillettä runsaasti.
Uusi vaate piristää ilmettä ja mieltä aina. Katsot, että sinulla on ennen juhlaa omaa aikaa ainakin tunnin verran; käyt suihkussa huolella (ajele sääret!), rasvailet itsesi ja laitat hajuvettä. Sitten ehostat itsesi huolella ja pukeudut uuteen, hyvin istuvaan ja juuri oikeita paikkoja peittävään/korostavaan hameeseesi. Aivan varmasti tuntuu mukavalta ja nätiltä perus arkiseen lösähtäneeseen lookiin verrattuna. Ehkäpä sinä kaipaat juuri tämän kaltaisia irtiottoja arjesta, jolloin voit vähän panostaa itseesi ja tuntea itsesi nätiksi. Kuvittele nyt, koko perhe hienoina juhlimassa; syötte hyvin ja otatte pari lasia kuohuvaa. Mieskin varmasti tykkää näkemästään, kun kerrankin laittaudut. Flirttaa sille miehellesi ;-).
Ja ennen häitä voisi toki koittaa olla pari viikkoa vähän paastolla. Syödä kevyitä ja nestettä poistavia ruokia, kuten salaatteja, ananasta ja luumuja, juoda paljon vettä. Kyllä se ulkomuoto siitä vähän jo laskettuu, ja ennen kaikkea oma olo on kevyempi ja mukavampi.
Pidemmällä aikavälillä sinun on löydettävä joku muu "lohtukäytösmalli" rankassa arjessasi. Tiedostat itsekin, että syöt, koska se on "ainoa ilosi". Sinun täytyy korvata se muilla iloilla. Aloita vaikka näistä häistä. Päätä, että laitat itsesi nätiksi, tunnet itsesi nätiksi ja pidät hauskaa perheesi kanssa!
OIKEIN IHANIA JUHLIA!
eli hyviä vinkkejä olit jo saanut, voi tulla samoja kun en jaksanut lukea
- se h&m mekko, jos joku puhui, tuntui hyvältä
- jos viskoosi epäilyttää laita alushame. kirpparilta läydät salettiin jonkun mummon vanhan yöpaidan/alushameen
- polvipituinen hame, ei ylle eikä alle (no ylle et varmaan harkitse, mutta alle tukevoittaa)
- laadukkaat sukkikset, hyvä ruskea väri
- ehdottomasti korkkarit
- jos housut niin just nilkkoihin kapenevat
- hiusten värjäys
- vyö mekon päällä ei oo out vaan in
hih hyvä juhlia. älä oo paremman näköinen kun morsmaikku :)
että taidan muistella entistä vartalomalliani tuon mekon kanssa... mutta haluan ainakin kokeilla :-)
ap
kuluessa pikku hiljaa vaipunut. Tästä alkaa muutos. Tosi kivaa miettiä välillä mekkoja ja meikkejä eikä vain lasten kipuja ja vaikeuksia.
Voihan olla että yllätysyllätys: meillä on hauskaa niissä juhlissa...
ap
iso v kaula-aukko ja vyö taakse solmittavaksi,kokoa 48/50
Tosi kivaa miettiä välillä mekkoja ja meikkejä eikä vain lasten kipuja ja vaikeuksia. "
SINÄPÄ SEN SANOIT!
Ihmisellä pitää olla aina ja kaikissa elämäntilanteissa myös vähän varaa turhamaisuuteen ja edes pikkuisen aikaa itselle. Älä sano, että voihan olla, että teillä on kivaa, vaan ota se lähtökohdaksi. Ylipaino ei ihmistä välttämättä tee rumaksi (tunnen monta kaunista ja ylvästä, ulkonäöstään nauttivaa rehevää naista), mutta oma välinpitämyys ja "anteeksi että olen olemassa, piiloudunpa tänne kaavun alle"-asenne kylläkin tekee...
Eiköhän kaikki, joilla on yhtään järkeä päässä, ymmärrä, että kahden pienen sairaan lapsen äitinä olet ollut vaikeassa elämäntilanteessa, jossa on aika vähän resursseja panostaa ulkonäköön. Ole YLPEÄ siitä, mitä työtä olet viimeiset neljä vuotta tehnyt. Ja anna itsellesi nyt oikeus kerrankin laittautua ja juhlia kunnolla.
Ja ajattele sitä ensimmäisenä pienenä askeleena muutokseen. Jatkossa otat sitten lisää niitä askeleita, siinä määrin, kun arkeen saat sovitettua.
Tuo näyttämäsi hame oli tosi kaunis. Ja siinä vyötäröleikkaus on aika ylhäällä, joten voi sopia tukevammallekin; se ikään kuin hämää vyötärölinjan ylemmäs, ei siis siihen pahimpaan pömppä- ja jenkkakahvakohtaan. Mene ihmeessä sovittamaan.
välillä, ei pelkkää vertailua ja suorittamista...
Friendtexin syysmallisto tulee myyntiin vasta syyskuussa joten vähän tiukoille menee. Huutiksessa oli tälläinen:
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=84054254
Mutta tuo sovittamatta ostaminen ei tunnu hyvältä.. Mitä mieltä olette noista vaatteista?
Kappahlin tunika on varmasti ihan kiva mutta vähän toisenmoinen kuin nyt haen. Kiitos kuitenkin tarjouksesta!
t. ap
tyylikkäät korkkarit ja jonkun kivan korun, se on varmasti tosi kaunis. Ja ihanan kevyttä, laskeutuvaa kangasta.
Tietysti sovittamatta ostaminen on aina riski, mutta sinähän vartalosi mallin tiedät, että voisiko se sopia yllesi vai ei.
Minä pistäisin tuon kanssa sirot, mustat, korolliset avokkaat ja ehkä myös jonkun mustan korun (en siis välttämättä jalometallia). Esim. pienet, useampaan kertaan kaulan ympärille käärityt ja roikkuvat mustat helmet voisivat sopia tuon asun hieman 20-lukulaiseen henkeen. Sitten musta kirjekuorilaukku vielä lisäksi.
Hillitty meikki ja tukka jotenkin kivasti, mutta rennosti (vaikka isoja kiharoita ja löysä nuttura tai sitten vain isoilla tarrapapiljoteilla kohotettuna ja taivutettuna auki; riippuu tukkasi kunnosta ja pituudesta).
Ilman korkkareita et lähde; lupaa se! Etkä ilman hyvää mieltä ja ylpeyttä peilikuvastasi...
Kiiltäväpintaiset kankaat näyttävät kaiken, joka muhkuran ja makkaran, ja tekevät isommaksi kuin itse onkaan. Paras materiaali on joku hyvin laskeutuva tai ryhdikäskin mattapintainen kangas. Satiini on kaunista, mutta ei isokokoisilla. Neuvo ei ole vain omani, vaan ihan yleinen. Olen nimittäin iso itsekin, koostasi päätellen paljon isompikin, ja tutustunut aiheeseen.
Hauskoja juhlia!
Ajatus kahden vilkastuksen perässä juoksemisesta korkkareilla alkaa samantien sattua jalkoihin... mutta lisäähän ne sex appealia huimasti.Ne lukemat ovatkin olleet ihan nollassa...
ap
Sitä paitsi en luultavasti saisi kiskottua tuota hametta polvia ylemmäs :p
ap
Mä olisin sua voinut opettaa sulle meikin ja hiukset kahvia vastaan: )
Tule sitten kertomaan,mitä vaatetta löysit.