Tyylitaiturit huomio! Mitä norsunkokoinen, virittynyt
ja köyhä kotiäiti laittaa päälle miehen sukulaisen syyshäihin?
Joskus ennen lapsia olen ollut ihan tyylikäs mutta en osaa tätä nykyistä muotoani pukea kuin kaapuihin: takamus kuin perunasäkki, entisellä vyötäröllä michelinit. Jalat kuin puupölkyt. Olen vielä pitkä joten olen ISO. Olen suomalaisittain vaalea ja haalea.Tukka vaalea, pitkä. Tyylini on (ainakin ollut) persoonallinen, mikään tanttalook ei sovi minulle. Laihduttamisen alkuun en ole päässyt, syitä (ja tekosyitä) on riittänyt: kaksi alle 3v. lasta, molemmilla vaikeat sairaudet, itsellä massiivinen univelka, syöminen ainoa lohtu...
Eilen tuli sitten kutsu miehen veljen häihin, ne ovat 3 vkon päästä. Välit eivät ole olleet aina kovin lämpimät, nyt on viritetty edes jonkinlaisia välejä vanhan äidin takia... Mitä minä teen? Rahaakaan ei juuri ole. Mieheltä en pyydä rahaa kun ei sitä juuri hänelläkään ole.
Auttakaa, siskot!
Kommentit (38)
Kokeile silti pudottaa pari kiloa ja vähentää turvotusta ruokavaliolla, se on lähes ilmaista. Sitten osta KappAhlista tai Lindexistä isojen tyttöjen osastolta joku tunika ja housut, laita hiukset nutturalle tai kiharra niitä ja lopuksi, unohda, miltä näytät.
HM:llä ja Lindexillä on ainakin isojen mallisto, hinnatkin kohtuulliset.
tilanne ei taida olla kovin paha -- pilkettä löytyy silmästä ja siitä lähtee kaikki. Köyhä voi ostaa halpaa nimenomaan juhliin, sillä juhlavaatetta ei käytetä loputtomiin. Niinpä suunta Lindexille tai h&m:ään vaaleita värejäsi korostavan kauniin ja naisellisen tunikan ostoon. Älä liioittele kokoa, osta rintojen alta napakasti istuva niin et näytä isommalta kuin olet. Hanki mustat kapeat housut tunikan alle -- niille on käyttöä koko talven!
HIukset voi hoitaa kiiltäviksi jos ei kampaajalle pääse. Osta wellan color fresh vaahtoväri läheltä omaa sävyäsi-- se ei värjää liikaa, vaan tuo kiiltoa ja syventää sävyä (ja lähtee pois 6-8 pesussa). Hyvä ryhti ja pukeva meikki -- huulet tai silmät näyttäviksi. Ja isolle riittävän näyttävät korut tai ei koruja ollenkaan -- ei mitään nappikorvis ja helminauha - tyyliä...
Kuitenkin näytät bileissä ihan hyvältä :)
Mammuttipuolelta Marimekon haalatteja, verkkarilinjaa, isoa hametta jne. Ei mitään käyttökelpoista.
Ehkä pari suht' kivaa toppia: pitkähihainen, ohut kietaisumallinen musta paita, ja tummanharmaa, hihaton, kiiltäväpintainen pitkänmallinen toppi. Ei hyvää päivää!
Jos pihistän muista rahoista, ehkä 100€ voisin tähän käyttää. Tytölle pitäisi kyllä löytää myös nätti mekko. Onneksi nuorella herralla (1v.) on siisti asu.
ap
En tiedä tyyliäsi, joten ehkä en osaa sinua tarkemmin siinä auttaa.
Jos kyse olisi itsestäni, ompelisin jostain hyvän värisestä (pellava)kankaasta mekon, en mitään liian söpöä vaan ihan selkeälinjaisen - sellaiset sopivat kaiken kokoisille. Asusteilla, kuten vaikka huivilla sitten korostaisin omaa tyyliäni - huiveja kun on kaikenlaisia ja -tyylisiä.
Hyvä väri ja yksinkertaisuus vaatteen muodossa (voi tosin olla yksi tai kaksi yksityiskohtaa, jotka tuovat mielenkiintoa vaatteeseen - toisaalta sen saa aikaiseksi huivilla ja/tai koruilla)
Iloinen ilme ja kiinnostus toisiin ihmisiin ja heidän kanssa yhteisoloon juhlien ajan on paras asuste! Jos olet sen oloinen ihminen muutenkin ja se sopii "tyyliisi".
Mukavia juhlia sinulle ja perheellesi!
äitiysvaatteilta mun päällä. Ei ole kiva jos sukulaiset tulevat utelemaan olenko taas raskaana...
Käsivarret on mulla suht* hoikat, jos löytyisi tunika jossa on nätit lyhyet hihat ja ehkä hieman muotoillumpi linja (ei empirelinjainen säkki)... onko missään näkynyt?
Alaosassa täytynee tyytyä mustaan ja huomaamattomaan.
Nyt alkoi myös sitten laihdutus. Yritän ainakin...
ap
ehkä sittenkin mulla voi olla juhlissa kivaa ilman kallista kolttua.
Ommella en osaa joten henkkamaukka täältä tullaan....
ap
olla hyvinkin upea. Jos pituutta kerran löytyy,niin saa sitä ollakin enemmän tavaraa luiden ympärillä ja pitkät vaaleat hiukset ylöskammattuina, niin a´vot !
(myös köyhä pullukka kotiäiti;-))
Mahd. yksinkertaiset, yksiväriset ylä- ja alaosa, itse löysin esim. Lindexiltä vaaleat pellavahousut (joiden hinta ei siis maata kaada), siihen sävyyn sopiva tunika (yksivärinen) ja kaunis, värikäs huivi (voi löytyä kirpparilta tai alelaarista!), näyttävähköt korut ja nätti meikki - eikä tarvinnut edes unohtaa miltä näytän, ihan tyytyväinen olin!
t. 160cm/82kg
musta tai joku muu suht tumma mahdollisimman simppeli hihaton suora pitkä mekko ja iso värikäs silkkihuivi shaaliksi olkapäille. Ja hiuksen nätiksi nutturaksi.
Tällainen asu mulla oli ystävän karonkassa kun olin pulskemmassa kunnossa ja tuntui että en löydä mitään päällepantavaa. Tuo oli sitten kuitenkin ihan onnistunut asu.
Hauskaa juhlaa!
Liittyy viime vuosien rankkoihin vaiheisiin (mm. lasten vaikeat sairaudet), omaan muuttuneeseen muotoon ja oloon ja vaikeuteen hyväksyä nämä asiat. Sitten kun suhtautuminen veljen avovaimon taholta on ollut niin nuivaa tyyliin "kaikki on vain asenteesta kiinni" (kun olen ollut väsynyt ja vetämätön em. syistä) niin tuli sellainen olo että minähän en sinne nöyristelemään mene, minähän olen paikan hyvännäköisin nainen! Ei onnistu. Mutta mullahan voi olla hauskaa omana itsenäni kunhan olen edes siedettävän näköinen.
ap
Pitkä musta hame ja päälle joku värikkäämpi tunika. Ja jalkaan nätit kengät.
Panosta päähäsi ja kynsiin. Eli värjäät vaikka itse tukan ja käherrät vaikka paria päivää aikaisemmin harjoituskampausta, jos et kauheasti muuten laita tukkaa. Sama meikin kanssa. Suunnittelet etukäteen kauniin meikin ja harjoittelet sen rauhassa. (oletus, ettet kauheasti laita normaalisti) Sitten lakkaat kynnet ja laitat vaikka tekokynnet siksi päiväksi. Näin ollen tuot kauniilla kampauksella ja meikkauksella + huolitelluilla käsillä huomion pois turvonneesta olemuksesta. Jos rahaa on enemmän, voit käydä vaikka ihan virallisessakin meikkauksessa ja kampauksessa.
jos tunikat epäilyttävät, kokeile jotain laskeutuvaa viskoosisekoitteista kietaisumekkoa housujen tai ihan sukkistenkin päällä. H&M:ssä on ihan kivoja kietaisumekkoja hintaan 30-50 euroa.
Lisäksi siellä on ihana, juhlava ja laskeutuva ekalla käytöllä erinomaisen laadukkaan näköinen lyhythihainen syvään uurrettu mekko petroolina, tummana lilana, oliivina ja mustana -- mekko on polviin saakka pitkä ja kapeahko ja valuvan laskeutuva vaikka empirelinjainen onkin. En usko, että näyttää äitiysmekolta kenellään. Ja Hinta peräti 29,90. Vähän samassa tilanteessa ostimme moisen ystävälleni mummonsa isohkoille 90-vuotispäiville ja ystävä oli sanalla sanoen upea koroissa, mekossa ja sukkiksissa suuret petroolinsävyiset puuhelmet kaulassa :)
Se päällä kuka tahansa näyttää lihavalle.
Pistä hiukset kiinni.
Tee hyvä meikkipohja kasvoihin,tummat rajaukset ylös ja punainen huulipuna.
Katso uusimmista lehdistä kuvia.
Ja tosiaan jotkut korkokengät.
Vaatteet,niistä en osaakaan sanoa mitään.
Tekisi mieli päästä meikkaamaan ja laittamaan sun hiukset.
t.edellinen
Jos ap näyttävyyttä haluat, löytäisitkö jostain tyyliisi sopivan juhlahatun? Sillä pääsee heti pari astetta asteikolla ylöspäin. Toisaalta sun hiuksetkin kuulostaa ihanilta, etenkin jos niistä saa itse tai kampaajalla kunnon juhlakampauksen.
Jotten olisi ihan säkissä... viskoosin taas epäilen korostavan takamusnöykkyjä...
Toivoisin tietysti että löytäisin nätisti laskeutuva mekon mutta epäilen ettei onnistu tällä budjetilla ( tuo h&m:n mekko täytyy tsekata).
miettii ap (ja varaa ajan kampaajallle - itsetunto nousee kun tukka on hyvin)
asun Pirkamaalla... Ihanaa että ajattelet noin. Sitä on niin tottunut pistämään itsensä toiseksi (tai neljänneksi) tärkeysjärjestyksessä.
ap
mutta musta alaosa on hyvä, siihen löytyy yleensä kaapista sopivat kengät ja sitä voi käyttää myöhemminkin helposti.
MInä muuten liputan yhä tunikoiden puolesta -- ovat sopivan pituisina ja mallisina erinomaisen pukevia kenelle tahansa -- niin 90-kiloiselle ystävälleni kuin itselleni, 50 -kiloiselle sittiäiselle. Juju on siinä, ettei tunika ole liian iso, vaan yläosasta ja rintojen alta napakka - silloin se korostaa ja peittää oikeita kohtia. Kokonaan väljä muumuu sopii vain todella harvalle. Myös kietaisumalliset ja varsinkin rintojen osalta kietaisumalliset tunikat pukevat monia todella hyvin -- esim. tuo viestissä 16 kuvailemani mekko on harvinaisen pukeva halpismekoksi leikkaukseltaan. Etsin jostain linkin siihen :)
T: 9/16
Eli mitä siellä on?