Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yksinäinen saa elämään jotain sisältöä?

Vierailija
04.04.2015 |

Joo, opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä. Kuntosaliharrastuksen aloitin, katson jo leffoja & luen kirjoja ja on mielenkiinnonkohteita. Baareissakin tulee käytyä joskus yksin :D En oikeasti keksi mitä vielä voisi tehdä yksin? Tuntuu, että vaikka mitä aktiviteettia (esim. menee kesällä ulos lukemaan kirjaa, lenkille, jne) keksii itselleen niin on yksinäinen olo kuitenkin eikä elämässä ole mitään sisältöä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki koira.

Vierailija
2/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaan rohkeasti tuppautua ihmisten seuraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:18"]

hanki koira.

[/quote]

Allergia niin en voi, haluaisin kyllä muuten :/ ap

Vierailija
4/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan jotain intohimoisesti, hakeudu muiden kaltaisten pariin, seurat, yhdistykset.

Vierailija
5/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita joku taideharrastus, vaikka ukulelen soittaminen. Ei maksa paljon ja helppo oppia.

Vierailija
6/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaan rohkeasti tuppautua ihmisten seuraan.

[/quote]

Ne alkaa aina jossain vaiheessa karsastamaan kaveri-ja kontaktipiirien puutetta tai sitten yksinkertaisesti mua, eli en oikeen kyllä enää viitsi.

Täytyis varmaan selvittää mitä vapaaehtoistyötä sitä vois aloittaa tekemään. ap

Vierailija
7/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde?

Vierailija
8/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyötä voit tehdä monen eri asian parissa, eläimet, lapset, vanhukset, perheet, nuoret. Aloita vaikka spr-ystäväkurssilla.

Vierailija
9/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:22"]

Parisuhde?

[/quote]

En kelpaa miehille :D ap

Vierailija
10/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:19"]

hanki koira.

[/quote]

Allergia niin en voi, haluaisin kyllä muuten :/ ap

[/quote]

Harmi, itse ostin koiran ja sitä kautta sain paljon uutta tekemistä ja myös uusia kavereita. :)

Vierailija
11/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:17"]

Joo, opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä. Kuntosaliharrastuksen aloitin, katson jo leffoja & luen kirjoja ja on mielenkiinnonkohteita. Baareissakin tulee käytyä joskus yksin :D En oikeasti keksi mitä vielä voisi tehdä yksin? Tuntuu, että vaikka mitä aktiviteettia (esim. menee kesällä ulos lukemaan kirjaa, lenkille, jne) keksii itselleen niin on yksinäinen olo kuitenkin eikä elämässä ole mitään sisältöä.

[/quote]

Jos olet nainen, niin lopeta se yksin oleminen, ei se sen vaikeampaa ole. Sen kun käyt kiskomassa miekkosia hihoista baareissa, että "ollaaks kavereita?" ja pyydät niitä vaikka leffaan. Eiköhän vartissa ehdi saada muutaman kymmenen kaveritreffiä, jos et ole suohirviö.

Vierailija
12/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hanki kavereita? Oletettavasti tapaat päivittäin samoja ihmisiä, kun kerran opiskelet ja käyt töissä. Eikö heissä ole ketään jonka kanssa voisit tutustua paremmin tai tehdä vaikka ryhmänä jotain? Perusta vaikka Faceen tai whatsappiin ryhmä, siitä se lähtee.

Vierailija
13/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olen ollut paljon yksikseni. Minulla ydinongelma oli se, että jatkuvaan yksin tekemiseen väsyy. Ihminen kaipaa sitä, että voi jakaa tekemiset ja ajatukset jonkun kanssa. Jos siis sinulla on ydinongelma sama kuin minulla eli kumppani puuttuu, niin sitten järkevintä olisi koettaa löytää kumppani. Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta joka tapauksessa kannattaa pitää mieli avoinna kumppanuudelle ja uusille ihmisille. 

Mielestäni yksin asuvan ei ehkä kannata ottaa eläimiä huolekseen, koska sitten matkustamisesta tai pidempään kotoa poissaolosta tulee vaikeaa ja järjestelyjä vaativaa. Lemmikit sopivat paremmin tilanteeseen, jossa asukkaita on useita. 

Vierailija
14/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:21"]

Ala harrastamaan jotain intohimoisesti, hakeudu muiden kaltaisten pariin, seurat, yhdistykset.

[/quote]

Intohimoisesti harrastaminen olis ihanaa, tällä hetkellä ainoastaan liikunta on se mistä voin oikeasti sanoa olevani tosissani kiinnostunut mutten koe että se voisi enää 'antaa' mitään sen enempää. En ymmärrä miksen tähän ikään mennessä ole vieläkään keksinyt mikä mua todella kiinnostaisi. Täytyy varmaan miettiä vielä paremmin....Joku harrastus, jossa voisi kehittyä muttei maksa liikaa ja silti tuntuisi tarpeeksi haastavalta. ap

Vierailija
15/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on tie todelliseen elämän merkitykseen. <3

Vierailija
16/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:26"]

[/quote]

Jos olet nainen, niin lopeta se yksin oleminen, ei se sen vaikeampaa ole. Sen kun käyt kiskomassa miekkosia hihoista baareissa, että "ollaaks kavereita?" ja pyydät niitä vaikka leffaan. Eiköhän vartissa ehdi saada muutaman kymmenen kaveritreffiä, jos et ole suohirviö.

[/quote]

Baareissa käyn siksi, että pääsen edes joskus ihmisten ilmoille. Kyllä siellä miehet kiinnostuu, mutta vonkausmielessä. En mä siellä mitään oikeita treffikutsuja saa. ap

Vierailija
17/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:27"]

Mikset hanki kavereita? Oletettavasti tapaat päivittäin samoja ihmisiä, kun kerran opiskelet ja käyt töissä. Eikö heissä ole ketään jonka kanssa voisit tutustua paremmin tai tehdä vaikka ryhmänä jotain? Perusta vaikka Faceen tai whatsappiin ryhmä, siitä se lähtee.

[/quote]

Töissä työskennellään pääasiassa itsenäisesti ja työkaverit sen 10-20 vuotta vanhempia. Opiskelut on siinä vaiheessa, että samoihin ihmisiin ei helpolla enää näillä loppuvaiheen kursseilla törmää ja muutenkin jäin ujona piirien ulkopuolelle siellä vuosia sitten.

En mä ole oikeastaan koskaan osannut olla ihmisten kanssa, tässä sitä kyselenkin miten voisin parantaa jotenkin elämääni. ap

Vierailija
18/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:27"]

Tiedän tunteen. Olen ollut paljon yksikseni. Minulla ydinongelma oli se, että jatkuvaan yksin tekemiseen väsyy. Ihminen kaipaa sitä, että voi jakaa tekemiset ja ajatukset jonkun kanssa. Jos siis sinulla on ydinongelma sama kuin minulla eli kumppani puuttuu, niin sitten järkevintä olisi koettaa löytää kumppani. Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta joka tapauksessa kannattaa pitää mieli avoinna kumppanuudelle ja uusille ihmisille. 

Mielestäni yksin asuvan ei ehkä kannata ottaa eläimiä huolekseen, koska sitten matkustamisesta tai pidempään kotoa poissaolosta tulee vaikeaa ja järjestelyjä vaativaa. Lemmikit sopivat paremmin tilanteeseen, jossa asukkaita on useita. 

[/quote]

Musta kumppanin löytäminen yksinäisenä on vaan niin mahdotonta. Jokaisessa aiemmassa tapailuvaiheessa miehet on pitäneet omituisena miksei mulla ole kavereita tai edes tuttuja, en oikein jaksa enää lähteä siihen miten mua kritisoidaan elämäntilanteeni eikä oman itseni kautta. ap

Vierailija
19/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko siis seuraa vai haluatko vaan löytää mielekästä tekemistä yksin?

Vierailija
20/49 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:26"]

[/quote]

[/quote]

Baareissa käyn siksi, että pääsen edes joskus ihmisten ilmoille. Kyllä siellä miehet kiinnostuu, mutta vonkausmielessä. En mä siellä mitään oikeita treffikutsuja saa. ap

[/quote]

Mikä vika vonkaamisessa? Varmasti jossain välissä joku niistä ei hiivikään yön pimeydessä matkoihinsa, vaan jää pyörimään nurkkiin.