Ahdistaa joulu anoppilassa: ei tehdä yhtään mitään kivaa ja kytätään olenko ”kova työihminen”
Nämä pösilöt eivät ymmärrä, että mulla on helkutin rankka syksy takana vastuullisessa työssä ja joulusiivous ei ole se tapa, jolla haluan lomani aloittaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anopinko siellä pitäisi siivota ja laittaa, jotta sinä pääset valmiiseen pöytään? Toki ymmärrän, että joillain se siivoaminen ja vaatimukset lähtee lapasesta, mutta kai nyt jotenkin laittaisit joulua kotonakin? Jos et kerta kaikkiaan halua lähteä, et lähde. Jos lähdet, teet oman osuutesi jutuista ja ajattelet, että lapset nauttivat, se on sinun palkintosi.
Se joka kutsuu niin myös laittaa. Apua voi pyytää jos haluaa.
No ilmeisesti anoppi pyytää apua ja siitä ap ei nyt tykkää. Meilläkin anoppi laittaa suuren osan jouluruoista, mutta kyllä mekin osamme viemme. Minä taas sitten laitan uuden vuoden ja anoppi tuo sinne jotain. En noin ylipäänsä ymmärrä tätä valitusta joulun laittamisen kauheudesta. Ettekö te yleensä pidä mitään perussiisteyttä yllä kotona tai laita ruokaa? Perinteiset jouluruoat voi melkeinpä kaikki ostaa halutessaan valmiina. Sitten jos haluaa panostaa enemmän ja tehdä itse, niin voi tehdä, mutta ei kannata sitten heittäytyä marttyyriksi vaan se tehdään siksi, että se on kivaa.
No eikö se anoppi voi pitää kotinsa perussiistinä, niin ei miniän tarvitse tulla töistä suoraan puunaamaan? Voisi se anoppi ottaa tuon mainitsemasi rennon otteen eikä odota työvoimaa hoitamaan joulun kotiinsa.
Sinä päivänä kun vaadin jouluksi kutsuneita kotoa muuttaneita aikuisia lapsia tekemään joulusiivousta omassa kodissani, on aika muuttaa palvelutaloon.
Samaa mieltä. Ja siis oikeasti: kotisiivous maksaa noin 40 e/tunti. Ammattisiivooja saa paikat kolmessa tunnissa kuntoon, ellei joulua aiota viettää kaapissa (eli haluta siivota kaappeja ja pestä uuneja jne). En ymmärrä, miksi niin monelle on tärkeää päästä raivoamaan itse rätti kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehelle, että hänen vuoro siivota. Itse nautit joulusta lasten kanssa.
Miehetkö siivoaisi?!! :D
Meillä mies ja aikuinen poika tekee melkein kaiken, minä vähän auttelen ja hoidan leipomisen. Työssä on itselläkin ollut kiire, just läksi projekti laskentaan ja nyt pidän kahvitauon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes menet anoppilaan?
Lasten takia...
Ah, tuo pirun huono tekosyy. Lapset ei mene rikki siitä, että sen joulun viettään ihan oman perheen kesken omassa kodissa.
Meillä alkoi lapset toivomaan, eikö voitaisi kerrankin vaan olla kotona.
Siskollani on yksi vähän vilkkaampi lapsi. Poikani oli eskari ikäinen, kun tämä kysyi onko meidän pakko mennä mummille, kun joka joulu haluat laittaa x nippusiteillä nippuun🤣
Julmasti sanottu. Meillä on vilkas lapsi, yksikään tuttava tai sukulainen ei ole koskaan ollut noin julma ja vielä lapsen kuullen. Risuja!
AP, jos tosiaan tuntuu siltä että koppa tarvitsee lepoa, niin jätät tällä kertaa anoppilan joulun väliin.
Vierailija kirjoitti:
No anopinko siellä pitäisi siivota ja laittaa, jotta sinä pääset valmiiseen pöytään? Toki ymmärrän, että joillain se siivoaminen ja vaatimukset lähtee lapasesta, mutta kai nyt jotenkin laittaisit joulua kotonakin? Jos et kerta kaikkiaan halua lähteä, et lähde. Jos lähdet, teet oman osuutesi jutuista ja ajattelet, että lapset nauttivat, se on sinun palkintosi.
No kyllä se siivous anopille kuuluu. Ei miniät ole piikoja. Muissa valmisteluissa voi olla avuksi. Itse en miniää pyydä siivousapuun saatikka keittiöön, on minun valtakunta. Kun pyydän joulun viettoon, myös järjestän. Kun vastaavasti miniä pyytää, on hän emäntä.
Jos ei jonnekin halua oikeasti mennä, nyt on hyvä tekosyy siihen ihmisille annettu: KORONA. Käyttäkää sitä hyväksenne niin paljon kuin pystytte. Onpahan jotain hyötyäkin siitä.
Vierailija kirjoitti:
No, kun siellä saa täyden ylläpidon koko joulun ajaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun siellä saa täyden ylläpidon koko joulun ajaksi!
Ainakaan ap ei halua valmiille. Näin minä sen ymmärsin.
Kyllä minun mies siivoaa, pesee pyykkiä, pesee vessat, saunan, putsaa viemärit, laittaa ruokaa. Teemme näitä yhdessä. Tänään tein joulusiivouksen yksin, koska olen lasten kanssa lomalla ja mies töissä. Ai niin, käy hän myös kaupassakin. Kun on näin hyvä mies ja olemme tasavertaisia, on hyvä alkaa rauhoittua jouluun.
Anoppia muistamme lämmöllä, kynttilän viemme haudalle.