Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusterve aikuinen sairastaa koronan kotona. Miksi pitää ottaa piikki+

Vierailija
22.12.2021 |

Ne jotka ovat halunneet rokotuksen ovat sen jo saaneet. Mistä tämä ajojahti?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lääk€yhtiöt tekee isoa bisnestä.

Herätkää ihmiset tähän totalirismiin, joka tapahtuu silmiemme edessä. Noustaan vastarintaan 💪

Ainahan ne on tehneet, eli ei mitään uutta. Osta sinäkin osakkeita, siellä ne pörssissä on.

Vierailija
42/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ottaa sitä piikkiä, mutta jos sairastut, pysy kotona, etkä hakeudu hoitoon.

Tyypillinen sairaala- ja tehohoitopotilas on perusterve n. 30v ja juuri uutisoitiin, tehohoidossa kuolee n. 20% potilaista.

Tehohoidossa ei ole edes vanhuksia, koska joku 70v tai 80v ei edes kestäisi sitä.

Ylipuolet tehohoidosta on yli 60 vuotiaita... Mistö sä sun luvut heität? Ei +70 vuotiaat nyt heti kuole kun saavat koronan teholle hekin joutuvat

Hauras ja vanha ihminen ei kestä tehohoitoa, siinähän laitetaan potilas keinotekoiseen koomaan ja myös inhimillistä syistä, koska se on sellainen rääkki ihmiselle. Normaalisti tehohoito kestää 1-5 vrk, koronapotilaalla se on keskim. 11 vrk. siinä ei paljon ihmisestä jää mitään, kuin luukasa. Ja ihan omin silmin olen nähnyt.

Kesti tai ei niin siellä on +60vuotiata yli puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maailman laajuisessa epidemiassa, joku ei halua rokotetta, hänen pitäisi ottaa yksityinen vakuutus ja hakeutua yksityiselle sektorille hoitoon, ettei kuormita julkista sektoria, niin kuin joku ammattilainen ehdotti.

Epidemia saadaan kuriin vain rokotteiden avulla, rajoitukset vain hidastavat koronan leviämistä ja estävät äkillistä terv.hoidon kuormittamista, mutta rajoitusten avulla se ei poistu mihinkään.

Olen valitettavasti samaa mieltä. Rokottamattomat täysi-ikäiset ja ei-kehitysvammaiset (eli aikuiset jotka vastaavat itse itsestään) voivat mennä yksityiselle hoidattamaan itsensä omalla rahallaan.

Käy minulle.

Hyvä juttu. Sitten kun korona iskee, niin yksityiselle vaataanotolle vain. Ainoa ongelma on se, että yksityisissä sairaaloissa taitaa olla aika vähän tehohoitopaikkoja eli julkisella ne tehohoitopotilaat sitten hoidetaan.

Lisäksi ainakin itse tietämäni/tuntemani koronarokotusta vastustavat elävät erilaisilla Kela-tuilla. Kiinnostaisi tietää, miten niillä summilla maksaisivat yksityisen terveydenhuollon maksunsa.

Vierailija
44/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen perusterve aikuinen, mutta siitä huolimatta jouduin sairaalaan koronan vuoksi viime keväänä. Nyt on 2 rokotusta, kolmatta tuskin otan.

Mutta valtaosa selviää siitä oireettomana tai flunssanoireilla, jos itse laskeskelee että on hyvässä kunnossa ja omaa terveet elämäntavat niin minusta se ei ole riskipeliä olla ottamatta rokote.

Sillä ei välttämättä ole mitään merkitystä oletko hyvässä kunnossa. Sytokiinimyrsky voi kovakuntoisella olla hurja ja potilas kuolee siksi. Ja toisaalta, ei ole riskipeliä sekään että ottaa rokotteen, joten miksi ei sitä silloin ottaisi.

Näin on.  Erityisesti vielä ihmetyttää, mistä nämä hölmöt kuvittelevat tietävänsä sen, että juuri he ovat niitä joilla se on lievä, vaikka kuuluvat juuri siihen ryhmään missä ne tehohoitotapaukset ovat.  Kummaa itsepäistä tosiasioiden kieltämistä.  Suomenkin sairaaloista on viestitty, että nykyisin teholla on niemonaan alle 60-vuotiaita ja siellä on myös nuoria perusterveitä tyyppejä.

Rokotevastaiset ovat niin umpityhmiä, että heitä pitää suojella itseltään. Ja ennen kaikkea suojella muita heiltä. Siksi koronapassi pitää uusia semmoiseksi, että vain rokotetut pääsevät yhtään mihinkään lukuunottamatta ruokakauppaa, apteekkia ja terveydenhoitoa.  -   Taas pannaan kunnolliset, rokotetut ottamaan vastuu noiden ääliöiden suojelemisesta.

Vierailija
45/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätkää ihmiset tähän totalirismiin, joka tapahtuu silmiemme edessä. Noustaan vastarintaan 💪

Ainahan ne on tehneet, eli ei mitään uutta. Osta sinäkin osakkeita, siellä ne pörssissä on.

Lääkkeiden ja rokotteiden kehittäminen, valmistus ja myynti on myös bisnestä, ei hyväntekeväisyyttä. Muista se, kun seuraavan kerran tekee mieli ottaa päänsärkyyn Buranaa.

Vierailija
46/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolestani saat kuolla kotiisi. Kynhan pysyt siellä ja muumioidut.

Oletko tutustunut tilastoihin?

Oletko ymmärtänyt tilastot? Jos rokottamaton perusterve nuorehko ihminen joutuu sairaalan noin todennäköisyydellä 0,2% ja rokottamalla tämä riski tippuu 0,01% niin tiputus on merkittävä prosentuaalisesti. Mutta absoluuttisesti tarkoittaa että koko 60000 ikäluokasta sairaalaan päätyy rokottamatta 120 ja rokotuksella 6. Eittämättä iso ero, mutta jo ensimmäinen (rokottamattomien) luku on erittäin pieni. Rokotusta voikin pitää tämän ikäisillä perusterveillä hätävarjelun liiotteluna.

Vierailija
47/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maailman laajuisessa epidemiassa, joku ei halua rokotetta, hänen pitäisi ottaa yksityinen vakuutus ja hakeutua yksityiselle sektorille hoitoon, ettei kuormita julkista sektoria, niin kuin joku ammattilainen ehdotti.

Epidemia saadaan kuriin vain rokotteiden avulla, rajoitukset vain hidastavat koronan leviämistä ja estävät äkillistä terv.hoidon kuormittamista, mutta rajoitusten avulla se ei poistu mihinkään.

Olen valitettavasti samaa mieltä. Rokottamattomat täysi-ikäiset ja ei-kehitysvammaiset (eli aikuiset jotka vastaavat itse itsestään) voivat mennä yksityiselle hoidattamaan itsensä omalla rahallaan.

Käy minulle.

Hyvä juttu. Sitten kun korona iskee, niin yksityiselle vaataanotolle vain. Ainoa ongelma on se, että yksityisissä sairaaloissa taitaa olla aika vähän tehohoitopaikkoja eli julkisella ne tehohoitopotilaat sitten hoidetaan.

Lisäksi ainakin itse tietämäni/tuntemani koronarokotusta vastustavat elävät erilaisilla Kela-tuilla. Kiinnostaisi tietää, miten niillä summilla maksaisivat yksityisen terveydenhuollon maksunsa.

Kotona sairastaessa ei hirveesti lääkärikulut juokse.

Vierailija
48/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyse terveydestä, vaan digitaalisen seurantajärjestelmän sisäänajoa.

Mitä ihmettä seuranrajärjestelmä?

Sinä et sitten varmaan käytä mitään älylaitteita, kännykkää, pankkikorttia, boonuskortteja jne. niistä on jo vuosikymmeniä voinut seurata ihmisten liikkumista, harrastuksia, hankintoja jne.

Näpyttelen tästä tekstiä kännykällä ja puhelimesta voin tarkistaa melko tarkasti missä tällä hetkellä olen. Ja niin luulen sinullakin olevan.

Vierailija
49/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen myös noiden vastustajien kohdalla. Miksi eivät sitten itse osta niitä osakkeita? Jokainen on vapaa ostamaan itsekin lääketehtaiden osakkeita, jos huomaa, että ne lääketehtaat menestyvät.

Vierailija
50/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen perusterve aikuinen, mutta siitä huolimatta jouduin sairaalaan koronan vuoksi viime keväänä. Nyt on 2 rokotusta, kolmatta tuskin otan.

Mutta valtaosa selviää siitä oireettomana tai flunssanoireilla, jos itse laskeskelee että on hyvässä kunnossa ja omaa terveet elämäntavat niin minusta se ei ole riskipeliä olla ottamatta rokote.

Sillä ei välttämättä ole mitään merkitystä oletko hyvässä kunnossa. Sytokiinimyrsky voi kovakuntoisella olla hurja ja potilas kuolee siksi. Ja toisaalta, ei ole riskipeliä sekään että ottaa rokotteen, joten miksi ei sitä silloin ottaisi.

Näin on.  Erityisesti vielä ihmetyttää, mistä nämä hölmöt kuvittelevat tietävänsä sen, että juuri he ovat niitä joilla se on lievä, vaikka kuuluvat juuri siihen ryhmään missä ne tehohoitotapaukset ovat.  Kummaa itsepäistä tosiasioiden kieltämistä.  Suomenkin sairaaloista on viestitty, että nykyisin teholla on niemonaan alle 60-vuotiaita ja siellä on myös nuoria perusterveitä tyyppejä.

Rokotevastaiset ovat niin umpityhmiä, että heitä pitää suojella itseltään. Ja ennen kaikkea suojella muita heiltä. Siksi koronapassi pitää uusia semmoiseksi, että vain rokotetut pääsevät yhtään mihinkään lukuunottamatta ruokakauppaa, apteekkia ja terveydenhoitoa.  -   Taas pannaan kunnolliset, rokotetut ottamaan vastuu noiden ääliöiden suojelemisesta.

Suojelemaan rokotetut rokottamattomilta? Jos rokote toimii niin mitä suojelua te tarvitsette? Hyvin pieni osa terveistä aikuisista joutuu sairaalaan.. Ja siitä pienestä osasta hyvin suurella osalla on merkittävä ylipaino. Olen terve ja minulla ei ole ylipainoa, joten uskon että mahdollisuuteni ovat mainiot. Jokatapauksessa tällästä rajoitusrumbaa ei kukaan kestä jaksa eikä tahdo.

Vierailija
51/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat, muistakaa vakavan koronataudin saadessanne sairastaa se kotona. Onhan se vaan pikkuflunssa.

Tunnen 10 rokottamatonta ihmistä jotka ovat sairastaneet koronan kotona, kukaan ei ole köynyt sairaalassa muuten kuin tekemässä tedtin.. Joten miksi tätä itsestäänselvyyttä pitää jankata?

Et edes ymmärtänyt lukemaasi. Kotona sairastaneilla tuskin oli taudin VAKAVA muoto

Vierailija
52/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla bisnestä tekee muutkin perspalveluiden ja -hyödykkeiden toimittajat alkaen alkutuotannosta, päättyen jakeluun. Tuolla perusteella rokotteista kieltäytyvät varmaan vähintäänkin kasvattaa itse ruokansa, valmistaa vaatteensa ja kulkee kävellen paikasta toiseen?

Vierailija
53/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat, muistakaa vakavan koronataudin saadessanne sairastaa se kotona. Onhan se vaan pikkuflunssa.

Tunnen 10 rokottamatonta ihmistä jotka ovat sairastaneet koronan kotona, kukaan ei ole köynyt sairaalassa muuten kuin tekemässä tedtin.. Joten miksi tätä itsestäänselvyyttä pitää jankata?

Et edes ymmärtänyt lukemaasi. Kotona sairastaneilla tuskin oli taudin VAKAVA muoto

Oletko sinä ymmärtänyt aloitusta?

Vierailija
54/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että aloittaja joutuu tätä täältä kysymään, kertoo rokottamattomien tasosta.

Vierailija
55/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ottaa sitä piikkiä, mutta jos sairastut, pysy kotona, etkä hakeudu hoitoon.

Tyypillinen sairaala- ja tehohoitopotilas on perusterve n. 30v ja juuri uutisoitiin, tehohoidossa kuolee n. 20% potilaista.

Tehohoidossa ei ole edes vanhuksia, koska joku 70v tai 80v ei edes kestäisi sitä.

No lol, eikä ole. Näytäppä uutinen?

Lisäksi 80% tehohoitoon päätyvistä on YLIPAINOISIA.

Vierailija
56/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te rokottamattomia syytätte siitä, että sairaalapaikat voivat loppua? Syyttäkää heitä, jotka ovat käyttäneet verorahat johonkin muuhun, kuin niiden paikkojen lisäämiseen. Huh huh, mitä porukkaa. Ulkomaille kehitysapuun löytyy kyllä miljardeja euroja, mutta paria tehohoitopaikkaa ei saada lisää. Naurettava maa.

Eikä rokotus estä sairaalaan joutumista. Siellä on myös rokotettuja. Rokotus ei meitä koronalta pelasta.

Vierailija
57/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikki+

Vierailija
58/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on ihmetellä, miten yleinen on tällainen kuolemattomuusharha eli ajatus siitä, että "minuun ei korona tartu ja jos tarttuukin, se on varmuudella lievä". Missä tynnyrissä nämä ihmiset oikein ovat eläneet, kun sairaaloiden ylilääkärit ja muut ovat jo kauan kertoneet, että sairaalaan ja teholle ovat joutuneet myös monet nuoret ja terveet. Jättävätkö nämä ihmiset myös autossa turvavyön laittamatta? Turhakehan se on, jos kerran voi olla aivan varma siitä, että mitään ei koskaan satu, sillä auto-onnettomuus on kuitenkin _tilastojen valossa_ harvinainen. 

Vierailija
59/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyse terveydestä, vaan digitaalisen seurantajärjestelmän sisäänajoa.

Sellainen on jo, nimeltään kännykkä.

Aika viatonta ajatella ettei sinusta jo tiedettäisi kaikkea.

Toisaalta sekin herättää epäilystä, että mitä salattavaa äärioikeistolla on, kun niin vastustavat kaikkea seurantaa?

Vierailija
60/79 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin 2020 keväällä 21-vuotiaana koronaan. Opiskelukaveri toi Italiasta. Opiskelen liikunnalla Jyväskylässä, kilpailin yksilölajissa SM-tasolla menestyen. Kuntoni oli parempi kuin 95 % suomalaisista. Sain koronan vakavan muodon ja olin hengityskoneessa kolme viikkoa. Nyt yli vuoden kuluttua jaksan kävellä ulkona olevalle postilaatikolle, mutta siellä pitää levätä ennen kuin jaksan kävellä takaisin. En onneksi kuollut.

Voit nähdä koronan hysteriana, mutta et ajattele enää niin, kun se osuu omalle kohdalle. Terveisiä tutuille.