!!! Huhtikuisten Viikonloppulöpinät !!!
Huomenta vaan kaikille huhtimasuille!
Meillä esikoinen on taas ilahduttanut heräämällä klo:6 aamulla...tätä on jatkunut kuukauden päivät riippumatta siitä onko hoitopäivä vai viikonloppu. Olemme yrittäneet lohduttaa itseämme, että tämä on ohimenevä vaihe, koska poju on aiemmin ollut todellakin aamu-uninen...
Aloitan lokakuun alussa osittaisen hoitovapaan ja teen 9-15 työpäiviä, täytyisi siis keksiä keino saada pojukin nukkumaan aamulla pidempään...
Kirjoittelin, että flunssa selätti minut ja nyt muutama vuodelepopäivä teki ihmeitä niin, että pientä yskää on enää jäljellä.
Onko muuten muilla lopahtanut motivaatio töissä? Pidän työstäni paljon mutta heti raskauduttuani kaikki ajatukset ovat siirtyneet perhe-elämään ja raskauteen. Pitää todellakin pinnistellä, että jaksaa keskittyä töihin.
Odottelen edelleen lähetettä äitipolille np-ultraan, kulunut viikko ei sitä tuonut. Toivottavasti saan ensi viikolla, en malta odottaa.
Ovatko muut harkinneet rakenneultraa yksityisellä? Meilläpäin ei tarjota kunnallisesta rakenneultraa ja olemme harkinneet tuota Helsingin 3D-ultraa, koska hinnassa normaaliin rakenneultraan ei ole suurta eroa. Haluan tietää, onko vauva tyttö vai poika. Ensimmäisessä raskaudessa emme missään nimessä halunneet tietää mutta nyt jostakin syystä olisi kiva tietää etukäteen....
Tulipa sekavaa tekstiä....vetoan aikaiseen herätykseen...aurinkoista viikonloppua ja ihania ulkoilukelejä toivottaen,
Beatitude & Toukka Rv 12+0 (!!!)
Kommentit (8)
Siis kun niitä huolia oli viikolla, vatsakipua ja tulehdusepäilyä.. Kivut loppuneet, eli johtuivat sittenkin siitä rankasta työpäivästä. Bakteeriviljelyn tulokset saan vasta ens viikolla.
Mies sanoi eilen mulle ihailevaan sävyyn, että onpa sulla vatsa pyöristynyt ja tuijotti sitä sitten koko loppupäivän :D Itsekin olen huomannut, että vatsan muoto on muuttunut, mutta luulin, että muut ei vielä näe sitä.. Ihanaa kun mies on niin innoissaan tästä, raskautumiseen meni niin pitkä aika. Itselle tämä tuntuu vielä niin epätodelliselta, mutta mies on aivan innoissaan, ostelee mulle aivan hulluja lahjoja, eilen jopa sanoi yhtäkkiä, että minun auto pitää uusia, häm..!? Mulla on -98 V70 Volvo, omasta mielestä mitä mainioin auto lapsiperheen äidille, eli en tiedä mitä nyt höpöttää. Kuulemma sais olla vähän turvallisempi auto, panssaroituko kenties..!? :D
Mies leijuu tosiaan jollain vauvaplaneetalla, itse en uskalla innostua vielä ollenkaan tästä.. En pysty nostaan enkä kantaan mitään vähänkään painavampaa, heti alkaa inhat vatsakivut, tällä hetkellä on sitten aika invalidi-olo.. Virtaa riittäis nyt vaikka millä mitalla, pahoinvointiki on loppunut. Np-ultra on tiistaina, pääsee näkeen vauvan jo kolmannen kerran.. :)
Se Belly Belt on kuminauhan ja kangaspalan yhdistelmä, sen avulla pystyy pitään tavallisia housuja, vaikka vatsa pullisteliskin. Tilasin Taikapilvestä Deluxe-paketin, 3 eripituista nauhaan ja 3 eriväristä kangaspalaa, jotain 25¿ ja paketti tuli parissa päivässä. Tosin nyt kohtu on noussut ylemmäs ja alavatsan turvotus laskenut, eli tällä hetkellä en sittenkään tarvi sitä, mutta varmaan viel koittaa sekin aika :)
Eemeli rv 11+2
P.s. Meillä esikoinen heräs vasta klo 7.. :)
herättiin esikoisen kanssa vasta klo 11 !!! ihanaa nukkua pitkään varsinkin näin viikonloppuna.
meillä alkaa tänään oman asunnon iso remontti ja vaikka tavallaan olen tosi innoissani koko hommasta välillä ei silti jaksa kauheesti kiinnostaa. vieläkin väsyttää niin että kaikki ylimääräinen on ponnistusten takana, hyvä kun jaksaa suihkussa käydä..
paha olo pysyy aika hyvin poissa kun syö heti kun alkaa taas tuntua kurjalta ja mehua menee ihan hulluna kans. mikä vaan parhaiten auttaa...
sain kutsun np-ultraan, 29. päivä. pääsee sit jo toista kertaa kurkkaamaan uutta tulokasta =)
pakko kai kohta vääntäytyä ' työmaalle' ...
marie 10+6
voi jo kolmatta kertaa mennä ultralle jos raskaus viikkoja on vasta 11??
[color=red]Olen taas ollut vähänlaisesti koneella ja kirjoittelut on jääneet... Mutta niin taitaa olla muillakin, kovin on onnettoman lyhyitä pinoja kun olen käynyt kurkkimassa.
Likan kanssa herättiin puol kasilta ja parhaillaan odottelen neitoa heräileväksi, tarvitsisi ehtiä kirpparille tavaraa viemään. Saa nähdä kuinka käy, kirppis kun menee jo kolmelta kiinni ja likka vaan vetelee zetaa... =) Toisaalta hyvä vaan, tuon uhmaikäisen kanssa on niin hermot kireällä jatkuvasti, et parempi vaan mitä kauemmin nukkuu. =D
Oma napa (.) : Olo on ollut paljon parempi ja ruokakin alkaa maistumaan. Tai no, paremminkin koko ajan tekee jotain mieli. ;) Vatsan alueelta alkaa pahin turvotus helpottaa ja nyt olen taas lähes " entisissä" mitoissa. Saman teki edellisessä raskaudessa, alkuviikoilla maha turposi ihan järkyttäväksi ja sit kutistui tavalliseksi, kunnes vkolla 20 alkoi taas kasvaa ihan tosissaan. Samaten väsymys alkaa olla ohi. Juhlat siis alkakoon.
Mitäs vielä piti sanoa...?
Mä odottelen saavani niin paljon aikaiseksi, että varaan NP:n, mutta kun se soittoaika on aina samaan aikaan meidän tanssituntien kanssa... Kai se olis pakko pikkuhiljaa muistaa, kun viikoilla 10-12 tarttis mennä ja nyt ollaan jo yli kympin. Ja mulle tuo ultra on vasta toinen tämän salamatkustajan kanssa, tosin se eka ultra oli edelleen " vahinko" . :)
Pimpulalta piti kysymäni; onko sulla useampiakin hepoja kotona? Tai siis oletan et ovat kotona, kun sanoit käyneesi aamutallissa. Kuinka olet jaksanut/pärjännyt muksun kanssa ja raskaana ollessa? Mulla ei tällä hetkellä ole kopukoita kotona, pelkkä tyhjä talli huhuilemassa asukkejaan... :( Muutin hepat täysihoitoon, kun aloin odottaa tyttöä. Haluaisin takasin ne omalle pihalle, mutta jaksaminen ja ehtiminen mietityttää... Mulla on kahdeksan hevosen talli ja omia siinä neljä, et vievät myös aikaa suht reilusti.
Nyt alkaa rutinaa kuulumaan tytön huoneesta, joskohan tuo heräisi...
Viikonlopun jatkoja kaikille!
~Murmutti
[/color]
Noista aamuheräämisistä, meilläkin esikoisella on tapana herättää joka aamu viimeistään puol seitsemältä, useimmiten jo kuuden aikoihin. Se hyvä puoli siinä on, että aamulla saa ennen töihin lähtöä tehtyä pieniä kotihommia, kun silloin yleensä olen virkeimmilläni, töitten jälkeen ei huvittaisi tehdä enää yhtään mitään. Aikaisen aamuherätyksen huomaa kyllä sitten iltapäivällä kun silmät eivät meinaa pysyä auki millään.
Aina kun mainitsen täällä, että pahoinvointi on helpottamassa, niin eiköhän se ala hetken päästä uudelleen. Nyt pahoinvointi on siirtynyt aamusta iltapäivään, jolloin oikean ruuan syöminen tekee todella tiukkaa. Nyt oon jo töissäkin kertonut ilouutisen, joten sielläkään ei enää haittaa jos joku sattumalta näkee mun poistuvan vessasta punanaamaisena :)
Pimpula ja Murmutti: Meilläkin on hevosia, 10kpl. Nykyään mieheni hoitaa ne pääasiassa, kun mä käyn muualla töissä, mutta esikoista odottaessa ja äitiyslomalla hoidin niitä aika paljon. Esikoista odottaessa ajoinkin niitä (ovat ravihevosia) johonkin rv 20 asti, mut sit alkoi vatsassa tuntua siltä, että paras lopettaa. Samana iltana kun lähdettiin synnärille, olin vielä apuna kun yksi varsa laitettiin ensimmäiseen kenkään. :)
Nyt tulee lähinnä hoidettua hevoset vaan silloin, jos mieheni on ravireissussa tms. Esikoinen (kohta 2v) on innokas apuri. Nyt syksyn tullen on yksi varsanopetusprojekti taas meneillään, joten iltaisin pitään sen verran raahautua tallille, että olen opetuksessa apuna.
Mukavaa kun huhtiksissa on heppaihmisiäkin mukana!
Töissä valmistaudutaan jo pikkuhiljaan jouluun, aika haussua, kun nyt jo tulee joka päivä jotain juttua joulusta, vaikka siihen on vielä tosi pitkä aika. No näin jouluihmisenä näin aikaisen valmistautumisen kestää, muuten voisi alkaa marras-joulukuulla jo tökkimään.
No tällaista tällä kertaa, ihania nämä kirpeät syysaamut, olenkin jo vähän kyllästynyt näihin kesäisen lämpimiin ilmoihin. Pimeä syysilta ja kevyt vesisade...sisälle pari tuikkua palamaan, siinä se!
terv joikkuli 12+4
Meillä oli sitten esikoisen järjestämä herätys aamulla klo 4.40, eikä ollut edes aikaisin herätys tällä viikolla. Myöhäisin on ollut 5.40 ja se tuntui jo juhlalta... Olen mm. alkanut katumaan koko raskautta, koska meillä ei ole yksinkertaisesti ketään auttamassa arjen pyörittämisessä. Miten ihmeessä selvitään, kun vauva syntyy? Vanhempi hoitoon?
No, viikolla oli juttelua siitä, että ottaako pakkauksen vai rahan. En ole vielä päättänyt. Esikoisen pakkaus on vm-05. Minusta aika samanlainen kuin tuo -06, ja kaikki muutkin tarvikkeet löytyy jo. Toisaalta sille rahallekaan en ole vielä keksinyt käyttökohdetta (siis järkevämpää kuin tuo pakkaus).
No, eipä näillä unilla muuta kuin: " Hyvää yötä, johan tuo kello on yli 20!"
Eli siis siinä katsotaan onko niskan alueella normaalia suurempaa nestekertymää, jos on, niin vauvalla voi kromosomipoikkeavuus, Downin oireyhtymätai muu trisomia. Se voi viitata myös sydänvikaan.
Jo kolmanteen ultraan pääsen siksi, koska ensimmäisen kävin yksityisellä, toinen oli ekassa lääkärineuvolassa ja kolmas on siis tämä niskaturvoke-ultra. Ja suosittelen kyllä lämpimästi tuota alkuraskauden ultraa yksityisellä kaikille joilla on pienintäkään huolta masuasukista (itselläni oli pientä tuhrua), rauhoittaa mukavasti mielen kun näkee sen sydämen sykkeen. :)
Eemeli rv 11+3
joka on jo reippaana ennen klo 8 käynyt tekemässä aamutallin! :) Pari heppaa ulos ja parilta tarhassa yön yli olleelta loimi pois.
Pahoinvointia on koko ajan. Ei tee mieli " oikeata" ruokaa, napostelee vain koko ajan jotain. Porkkanaa, omenoita, leipää... yms. Paha olo on vaikka illalla ja oksulle täytyy mennä.
Saikulla olen ollut niska ja hartiakivuista alkuviikon ja loppuviikon tytön kanssa, kun hälle iski kuume... Toivottavasti saadaan niska ja hartiat kuntoon, ennenkuin raskaus etenee tästä pidemmälle...
Samanlainen olo oli esikoisen kanssa, joten kysyn niiltä, joilla on useampia: Oliko teillä pahaoinvointi samanlaista muissa raskauksissa ja tuliko samaa sukupuolta vai oliko merkitystä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Laitan varmaan kysymyksen, jos en tätä kautta vastauksia saa...:)
Aurinkoista vaikkakin kirpeätä syyspäivää kaikille!