Onko Thaimaa oikeasti paratiisi, verrattuna esim. Kanariaan?
Kanarialla ollaan lomailtu paljon. Kanarian rannat tosin ovat mielestäni olleet tavallaan pettymys, koska haaveilen sellaisista paratiisirannoista, joista matkaesitteissä on kuvia.. vihreitä palmuja, valkoista hiekkaa, pitkiä rantoja, turkoosia vettä...
Onko niitä Thaimaassa oikeasti, vai ovatko nekin kuvat sieltä ihan vaan photoshopattuja?
Thaimaan matkat maksavat paljon enemmän kuin Kanarian, mietin että maksanko turhasta, jos haluan nähdä niitä paratiisirantoja, ja ovatkin sitten livenä ihan Kanarian tasoisia. Kertokaapa te, jotka tiedätte!
Ja voi myös ehdottaa lomakohdetta Thaimaassa, jossa olisi kuvitelmieni kaltainen ranta. Ja jätetään nyt pakettimatkojen, tursmin ym. kauhistelut toiseen kertaan, kiitos.
Kommentit (53)
Miehille Thaimaa on todellakin paratiisi.
Kyllä rannat Thaimaassa on oikeasti sellaisia. Matkan kokonaiskustannuksissa kannattaa huomioida muukin kuin lennot. Hotellit ja ravintolat on Thaimaassa halvempia kuin Kanarialla, vaikka euron kurssi onkin nyt huono.
Thaimaan ylivertaisuus minulle Kanariaan verrattuna on takuulämpö. Ahdistaisi ajatus varata etelänmatka kylmän talven keskelle ja sitten oliskin kylmä, pilvistä ja pahimmassa tapauksessa sataisi.
Kyllä Thaimaasta (ainakin vielä) löytyy paratiisinomaisia kohteita, joita turismi ei ole pilannut. Näitä löytyy googlaamalla vaikka reppureissaajakohteita
Lämpöä on enemmän ja vihreyttä ja valkoista hiekkaa. Mutta paratiisit löytyy muualta kuin Kanarialta tai Thaimaasta.
Minusta Thaimaan ainoa merkittävä etu Kanariansaariin verrattuna on talvikauden ilmasto. Kanarialtakin löytyy noita paratiisirantoja, mutta sydäntalvella lomakeleistä ei ole takeita.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:38"]
Lämpöä on enemmän ja vihreyttä ja valkoista hiekkaa. Mutta paratiisit löytyy muualta kuin Kanarialta tai Thaimaasta.
[/quote]
No vinkkaapas, mistä paratiisia kannattaisi lähteä etsimään, perheen kanssa siis (eli hinta!!)?
ap
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:38"]
[/quote]
Totta. Riippuu mikä on kullekin paratiisi. Jos nyt kuitenkin haluat Thaimaata kokeilla suosittelen Koh Sametia, Phuketia tai Krabia. Kaikissa olen käynyt, mutta enää en Thaimaahan mene. Tylsä pidemmän päälle.
Itse tykkään enemmän Espanjan Mallorcasta kuin kanariansaarista. Jotenkin vihreämpää. Saarella on bilepuoli ja lapsiperhepuoli ja voi halutessaan myös mennä alueelle, jossa on vähemmän turisteja. Olin mallorcalla sellaisella pienellä laivalla joka kiersi koko saaren. Siellä oli kauniita kallioiden reunustamia alueita joissa pieniä rauhallisia rantoja. Yhdessä hotellissa taisi olla periaatteessa oma ranta. Kiertelemällä itse voi löytää myös kivan paikan.
en ole ollut thaimaassa.
Hawaiji olisi varmaan oikeasti paratiisi
Thaimaassa vaikkapa Phi Phi saaret Phuketin lähellä on aika paratiisia, vaikka ei mitään autiosaarta olekkaan. Ko Samui oli myös kiva. Pattaya ei ollut kiva.
Dominican Republic ja Punta Cana, aaah!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:21"]
Dominican Republic ja Punta Cana, aaah!
[/quote]
...varmasti "aaah!" mutta niin oli hintakin. yli 8000 euroa 2 aik. + 2 lasta, halvimmillaan, lennot ja majoitus.
ap
Luulin että täss lukee "Onko Thaimaa oikeasti paratiisi, verrattuna esim KAARINAAN?"
Playa del carmen, Meksiko. hinnat alk. n. 1300e 2vko, meillä maksoi n.4000e kahdelta aikuiselta. Tosin hotelli oli all inclusive, eli loppujen lopuksi tuli halvemmaksi kuin mikään Kreikan tai Espanjan reissu! Ja se ranta. Mulla tuli itku kun näin sen ensimmäistä kertaa, niin kaunis se oli. Ja merivesi niin kirkasta, että vaikka olet niin syvällä ettei jalat yllä pohjaan näet silti omat varpaasi.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:54"]Playa del carmen, Meksiko. hinnat alk. n. 1300e 2vko, meillä maksoi n.4000e kahdelta aikuiselta. Tosin hotelli oli all inclusive, eli loppujen lopuksi tuli halvemmaksi kuin mikään Kreikan tai Espanjan reissu! Ja se ranta. Mulla tuli itku kun näin sen ensimmäistä kertaa, niin kaunis se oli. Ja merivesi niin kirkasta, että vaikka olet niin syvällä ettei jalat yllä pohjaan näet silti omat varpaasi.
[/quote]
OT: ihan yhtä kaukana varpaasi ovat silmistäsi siitä riippumatta ylttääkö jalat pohjaan vai ei ;)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:54"]Playa del carmen, Meksiko. hinnat alk. n. 1300e 2vko, meillä maksoi n.4000e kahdelta aikuiselta. Tosin hotelli oli all inclusive, eli loppujen lopuksi tuli halvemmaksi kuin mikään Kreikan tai Espanjan reissu! Ja se ranta. Mulla tuli itku kun näin sen ensimmäistä kertaa, niin kaunis se oli. Ja merivesi niin kirkasta, että vaikka olet niin syvällä ettei jalat yllä pohjaan näet silti omat varpaasi. [/quote] OT: ihan yhtä kaukana varpaasi ovat silmistäsi siitä riippumatta ylttääkö jalat pohjaan vai ei ;)
[/quote]
Heh, tarkoitin siis että vesi oli niin kirkasta, esimerkiksi vuosi sitten Palma de Mallorcalla vesi oli selvästi tummempaa eikä pohjaan näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 18:54"]
Playa del carmen, Meksiko. hinnat alk. n. 1300e 2vko, meillä maksoi n.4000e kahdelta aikuiselta. Tosin hotelli oli all inclusive, eli loppujen lopuksi tuli halvemmaksi kuin mikään Kreikan tai Espanjan reissu! Ja se ranta. Mulla tuli itku kun näin sen ensimmäistä kertaa, niin kaunis se oli. Ja merivesi niin kirkasta, että vaikka olet niin syvällä ettei jalat yllä pohjaan näet silti omat varpaasi.
[/quote]
Hei kerro lisää!! Missä hotellissa olitte? Mitä nähtävyyksiä kävitte katsomassa? Muutenkin kaikki mahdollinen tuosta kohteesta kiinnostaa, olen kiitollinen kaikesta mitä viitsit kertoa! :)
ap
Thaimaa on paratiisi vain miehille.
Sun pitää mennä erillisille sukellusreissuille saarille jossa ei ole paljon asutusta. Turistirannat ei eroa mistään muusta