Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUJEN VIIKONLOPPU***

16.09.2006 |

Taisin olla eka? :-) Mukavaa lauantaiaamua kaikille!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" siirtyy katsomaan"

Vierailija
22/32 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa poikaa nukkumaan ja sitten katsotaan leffa ja herkutellaan :)

Seksistä ja sen onnistumisesta ollut puhetta, ei oikein enää meinaa taipua... Oliskin sellainen pieni ja sievä maha. Vaan kun on tällainen mammutti, jonka kanssa tasan se yksi asento, eli takaapäin, onnistuu. Ja siinäkin monesti meinaa nauru vaan tulla kummaltakin. Että aika harvoin ollaan viime aikoina oltu... No, kuitenkin siihen tahtiin että tuntuma pysyy ;) Odotan siis minäkin sitä, että synnytyksen jälkeen paikat paranee ja alun ääretön väsymys hellittää, ja onnistuu taas entiseen tapaan sänkypuuhatkin.

Huomenna täyttyy taas uusi viikko ja sitten enää 6 viikkoa laskettuun aikaan!!! Ihanaa, kun aika on mennyt saikusta huolimatta nopsaan. Mutta ihan vain sillä jaksan nämä viikot, että luotan siihen käynnistykseen... Toivottavasti mun pilvilinnat ei romahda.

Mutta jospas tästä hipsuttelen tuonne alakertaan laittamaan herkut valmiiksi...

Marrastoive rv 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TErvehdys näin iltasella vielä.

Piti oikeen pinoonkin pompata. Esikoisen kanssa vietettiin tänään oikein mukava päivä Linnanmäellä, en kertonut ollenkaan minne ollaan menossa ja olikin aikamoinen ylläri meidän 4v tytölle kun pääsi äidin ja mummin kanssa hurvittelemaan, 4 tuntia siellä pyöriessä meni ja onneksi oli oikein hyvä ilmakin, päätin että mennään nyt ja soitinkin äidilleni että jos hän lähtisi mukaaan ja näytti hänkin viihtyvän kun ei ole muutamaan vuoteen siellä käynyt.

Masukki ollut eilisestä lähtien hirmu rauhallinen, tosin tulee se 10 potkua vähintään tunnin aikana joten hätää ei ole.

Sain sitten jälleen antibioottikuurin streptokokkiin ja nyt piti jo käyttää 4v tyttökin nieluviljelyssä kun alettiin epäillä että hän kantaisi oireettomana tautia, no tulokset saadaan maanantaina, itse sain vielä ensi vkon sairaslomaa ja sitten pitäisi vielä saada se 1vko lääkäriltä " ruinattua" lisää, yksinkertaisesti en jaksa vaan valvoa niin montaa tuntia kuin pitäisi, muutama tunti menee helposti ja sitten pitäisi jo päästä nukkumaan edes tunniksi tai vaan pötköttelemään sohvalle, tosin antoihan tuo eilinenkin lääkäri helpolla ens vkon, kysyi vaan että annanko pari pvää sairaslomaa, johon ite totesin, että pistä koko vko vaan, tuun kuitenkin hakemaan lisää =) ja koko vkon hän sitten kirjoitti, oli eri lääkäri kuin yleensä.

Kohta oisi todellakin niiden joululahjojen osto edessä, kummilapsia 3 ja sitten vielä meidän molempien sisarusten lapset siihen lisäksi ja vielä nämä omatkin eli näin nopeesti laskettuna joku 18 lasta oisi saamassa meiltä lahjat, voi olla että toiset jäävät tänä vuonna kyllä ilman lahjoja, ehkä nuo pidemmällä asuvat, pitänee vähän katsoa miten on varaa.

Hankinnoista: meillä kaikki muut valmiina, mutta pinnasänkyyn pitää käydä kyllä ostamassa uusi patja, tosin helpommin sanottu kuin tehty, erikoispitkä sänky eli 70*140cm, onneksi on pari kauppaa josta noita patjoja sentään saa. Kaksostenrattaat pitäisi saada lainattua joko veljeltäni tai kaveriltani, tosin meinasin alkuun pärjätä noilla yhdistelmillä jotka meillä on ja lisänä kantoliina vauvalle.

Nyt leffan pariin ja huomenna taas pinon kimppuun

rv28+1 meniköhän vkot nyt oikein vai onko niitä jo 29 *sama pää kesät talvet*

Vierailija
24/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ollaan nyt erittäin vilkkaalla päällä siis masukki ollut jo useemman päivän todella aktiivinen.

Eilen käytiin kaupoillakin ja hui kamala kuinka paljon meni vaatteisiin rahaa...

Siis melkein 100¿ yhdellä kertaa:(

No saatiin onneksi paljon vaatettakin molemmille tytöille ulkoilupuvut siis takki ja paksummat housut,pojalle vaeltaja merkkiset housut ja vauvalle myös toppahaalari,jossa oli mukana tunput ja töppöset.

Noiden lisäksi sitten osteltiin vielä kaiken maailman siivous litkuja.

Joten tavaran määrään nähden hinta ei ole onneksi kovin korkeaa luokkaa.

Mutta tarpeeksi vähäksi aikaa...

Nyt pitäisi vielä jostain löytää se pinnasänky ja vaunut.

Hmm mitäs vielä... meillä muuten lapsille ollaan askarreltu semmoinen lappu jossa on jokaisen päivän numero siihen laskettuun päivään asti ja he sitten joka päivä liimaavat siihen yhden tarran.

Rautatabletit täytyy kyllä huomenna muistaa ottaa kun tänä aamuna unohtui ja jos otan ne kesken päivän niin menee maha aivan sekaisin en tiedä miksi mutta niin vain käy.

Mutta nyt taas seuraavalle vuoro!

Rv30+6

Vierailija
25/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehdin jo saunan ja pesuhuoneen pestä, jos mies sit töiden jälkeen viitsis imuroida, kun sitä en taida enää uskaltaa tehdä. Lapsoset täydessä leikintouhussa ja itse taidan kohta siirtyä sohvalle lepäilemään tai sit neulomaan....

Masukki temmeltää tavalliseen tapaan. Illalla painoi kyllä aika lailla alapäähän (sekä peräpäähän), oli vissiin liikaa se kävely, mitä tuli eilen harrastettua erinnäisissä paikoissa.

Ensi viikko onkin taas kiva :( mies töissä ja vapaapäivät meneekin pelireissulla..... No yritettävä keksiä tyttöjen kans jotain kivaa tekemistä, ettei mene ihan kotona kökkimiseksi. Onneksi ainakin vielä on ollut suht hyvät ilmat, et voi ulkona olla, vaikka siellä miusta ei niin hirveästi seuraa olekaan....

Vauvan vaatteet odottavat vauvan huoneessa läpikäymistä - pitäis etsiä neutraalit vaatteet ja pestä. Tilasin Allegroa, joka ei vielä ole tullut, joten vielä muutaman päivän saavat siellä odotella. Vauvan sänkykin on vielä miun vanhempien vintissä, mut vielä muutaman viikon saa odotella siellä (kädet syyhyää, mut ei kiirus).

Mut nyt vuoroa muillekin sunnuntaivirkuille!

--Mirpa kera masukin--

Vierailija
26/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen piitkän viestin ja kun yritin lähettää sitä tuli ilmoitus " virhe sivulla, yritä uudelleen" no en sitten viitsinyt kirjoittaa koko rimpsua uudelleen ja enää en edes muista mistä kirjoitin...

Rakastelusta : meillä lääkäri kielsi kokonaan puuhastelut supisteluiden takia, voi tulla miehelle piiiitkä odotus. Itse olen nähnyt lähes joka yö melko villejä unia - joten asia taitaa pyöriä mielessä koko ajan... Ainakin kahden aikaisemman kohdalla rakastelu on käynnistänyt synnytyksen (sanokoot tutkimukset mitä haluaa) ja melkoisen vilkkaasti asiat ovat edenneet aina kun on käyntiin lähteneet joten taidan uskoa lääkäreitä kiellon suhteen. Saunassa kyllä kävin eilen, sillä ei ollut muuta vaikutusta kuin se että vetäisin 10 tunnin yöunet siihen päälle :) Lapsetkin tulivat aamulla ihmettelemään että nukkuuko äiti vieläkin???

Kävin ostamassa eilen käytetyn Britax BabySafe-turvaistuimen joka oli ollut käytössä vajaan vuoden ja vielä on takuuta vuosi jäljellä. Olisi varmaan saanut uuden istuimen samalla hintaa mutta ostamani istuin oli lähes uutta vastaavassa kunnossa ja 2003 ja 2005 testeissä valittu parhaaksi istuimeksi. Maksoin istuimesta 70e kun uuden hinta on 159 e.

Pitäisi lähteä katsomaan äidin ja isän tietokonetta kun laajakaistayhteys ei toimi... Viime viikolla tulostin ei toiminut ja kun kävin katsomassa niin alkoi taas pelittää. On se kumma kun nuo " vanhukset" saa aina kaikki laitteet rikki, olivat vaihteneet mustekasetin ja isä oli yrittänyt tulostaa 59 kertaa ennen kuin soittivat minulle, luulisi uskovan vähemmälläkin :) Äiti oli aivan hädissään että saan keskenmenon kun käyn katsomassa tulostinta.. ovat muutenkin niin huolissaan minusta ja jopa isäkin heräsi viime viikolla kysymään että milloin sen vauvan pitäisi syntyä?

Nyt on ollut tosi hyvä olo ja suppareita ei tule oikeastaan ollenkaan, eilen jo ajattelin että kuvittelin viime viikolla koko homman mutta kummasti ne sairaalan anturit piirsi supparit 2 minuutin välein käyrään, että näyttää lepo auttavan :) Miehen autossa alkaa heti supistella (Peugeot 307 sw) ilmeisesti miehen ajotyyli on semmoinen että hermostun heti kun istun autoon. Eilen käytiin kaupassa minun autollani koska siinä istuessa ei koskaan supistele, ilmeisesti istuma-asento on parempi (ja auto laiskempi, sillä ei pääse kaahaamaan ja ohittelemaan).

Jaahas - taidan lähteä kutomaan isälle sukkia joululahjaksi. Ja annan vuoron seuraavalle :)

MrsCruiser 29+4

Vierailija
27/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut menossa koko viikonlopun,valmentaa junioreita ja heillä turnaus la-su.On muuten neljäs viikonloppu putkeen kun herra on poissa kotoa,voi tätä yksinhuoltajan arkea..

Sormet ja jalat turvoksissa,eilen toinen kantapää hiertyi rikki. On vain yhdet kengät jotka sopivat nyt kun sandaalit pitää heittää nurkkaan.

Seksistä: maistuisi vaikka joka päivä! Muistan että loppuodotuksessa on ollut sama ' vika' edellisissäkin raskauksissa.

Vielä reilut 50 päivää jäljellä..

Jas ja pikkuneiti 32+2

Vierailija
28/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi persus mikä ilta oli eilen. Alkoi sitten supistella ensin vartin, sitten 10 minuttin ja lopulta 5 minuutin välein- useamman tunnin ajan siis. Pitkällään tuntuivat inhottavilta ja kipeiltä, mutta liikkeessä eivät kunnolla tuntuneet- eli tyypilliset harjoitusupparit. Laitoin kassin kasaan, join miltei 2 litraa vettä ja soitin synnärille että joko tullaan vai ei, kun säännöllisesti kuitenkin tulivat useita tunteja.

Hieman ihmettelin kyllä kätilöä joka sanoi että koita nyt vielä panadol ja kuuma suihku ja jos ei auta niin tule sitten. Ja ihme kyllä ne teki tehtävänsä. Sain nukuttua jokusen tunnin ja nyt täällä vaan silmä poskella odotellaan että alkaako sama rumba uudestaan. Mulla on alamaha ihan kipee.. Tuskin siellä alapäässä mitään ihan hirveitä on tapahtunut kun ei ole verta näkynyt. Mutta katellaan nyt. Mies käy vihdoin hakemassa mulle ne lääkkeet kotiin. Vitsi mä inhoan nitrolaastaria ja huolestuttaa kun mulla on tota pumpun rytkettä muutenkin mutta ei taida auttaa. Eihän tässä olis enää kuin 12 päivää sen rv34 täyteen saamiseen- sitten vois huokasta taas.

Mutta sikaväsyneenä ja ärtsyllä tuulella tänään.

mom rv32+2

Vierailija
29/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä seksuaalisesti aktiivista (tai normaalia) porukkaa :) Mä en edes kehtaa sanoa milloin meillä on viimeksi harrastettu seksiä... Ennen raskauttakin kerrat olivat hyvin harvassa ja nyt raskauden aikana vielä vähemmän. Mulla ei tunnu olevan haluja. Tai on niitä välillä, mutta silloin mies ei ole kotona, ja sitten kun mies on kotona, niin haluja ei ole. Onhan tää vähän sellainen juttu että aiheuttaa kiperiä keskusteluja, mut nyt raskausaikana mies on sietänyt mun haluttomuutta kiitettävästi. Ei se itestäkään kyllä kivalle tunnu, ja on paha mieli miehen takia, mutta en tiedä mikä mussa on vikana. Se on vissiin ennemminkin henkinen ongelma, sillä sitten harvoin kun päästään itse asiaan, niin kyllä mä siitä nautin.

Mulla ei ole näkynyt vielä ollenkaan tulevan maitoa tai mitään sen tapaistakaan rinnoista. Rinnat kasvoivat heti raskauden alussa. Ennen koko oli 75C ja nyt, liiveistä riippuen 80-85 C tai D. Mulla on toi ympärysmitta kasvanut silleen, että 80 alkaa olla liian tiukka. En tiedä miten, kun ei siinä hirveesti ylimääräistä " nahkaa" tunnu olevan.

Turvotusta mulla ei ole ollut vielä ollenkaan.

Pahimmat vaivat on iskiaskipu lonkassa, selkäkipu koko selän alueella (selkä tuntuu olevan tosi huonossa ja heikossa kunnossa) ja supistukset, jotka on tosi napakoita. Ei niitä kipeiksi voi sanoa, mutta tietystä kohtaa maha pullahtaa aivan kovaksi ja tuntuu että repeää. Välillä iltaisin vauva möyrii ikävän tuntuisesti painaen virtsarakkoa, mutta pääosin alapäässä ei ole vihlontoja tai muitakaan ikäviä tuntemuksia.

Hyvää sunnuntain jatkoa!

timaja 31+3

Vierailija
30/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä oli sisko lapsensa kanssa, toinen sisko, äiti ja vielä miehen kaverikin. Heidän ollessa käymässä koitin tehdä kotitöitä sen minkä voin ja kerkesin, ainut asia minkä sain kunnolla tehtyä oli kylpyhuoneen pesu. Tuntuu etten mitään muuta saanut aikaiseksi. Ok, keittiötä siivosin ja ruokaa tein mutta äh, en edes ulos ehtinyt. Pyykkiä pesin ja tajusin et hei! Ääk, kaikki kylpypyyhketkin on pesussa, joten päivän suihkukin jää iltaan. Onneksi on kuivausrumpu. Tää on ollut aika kaaosmainen päivä, taidan olla vain tyytyväinen kun pääsen illalla sänkyyn nukkumaan :D

Tänään meille tuli 32 raskausviikkoa täyteen...!!! :D

Nyt täytyy etsiä jotain rentouttavaa tekemistä...

Vierailija
31/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kielto ollut päällä viikosta 18 lähtien... eka kuukausi meni aika levottomissa merkeissä, mutta kummasti se elimistö vaan sopeutuu puutteeseen. haluja kyllä olis, mutta ehkäpä sitten synnytyksen jälkeen... onneks mun mies ei rutise vaan tietää että ei tälle mitään voi.

sain päivällä tunnin nukuttua ja olo parempi. nyt tuntuu että alkaa taas iltaa kohti suppareita olla- kivuttomia. mies on just nitroja mulle hakemassa. toivottavasti ei tartte alottaa tänä iltana.

tissit on ihan jumalattoman kipeet ja pinkeet- johtuskohan supistuksista?

mom

Vierailija
32/32 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh.. joensusta helsinkiin, vihdoin kotona!! alkaa takapuoli puutuu yhel stopilla tolla matkalla. hyvin ehti kotiin kattoo bbtä ja kuka tippuu.

seksistä joku puhu :D hahahahahaaa :D voivoi, millonha sellasta sais? ollaan ukon kaa oltu kohta 3kk naimisissa ja kahesti oon saanu siltä! ei ees hääyönä :D muuten raskaus aikana, no ne voi laskee yhen käen sormilla. eiei.. ukko kuvittelee saavansa synnytyksen jälkeen, mä vaan pahoin pelkään et enää siinä vaiheessa se ei oo mielessä enää niinkään vähää kuin nyt. no se on sen henkilökohtanen helvetti sitten ... muhahaha :)

nyt nakkeja ja rannareita uuniin ja sohvalle..

hyviä illan jatkoja!

ootellaan rv 33+2