Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** SYYSKEIJUJEN VIIKONLOPPU ****

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännepä ei kauhiasti uutta. Edelleen yhdessä kasassa ollaan. Täällä myös tuo " jalat lähtee alta" -kipu on tullut tutuksi.

Tänään käytiin taas äippäpolilla kontrollissa, ja sen verran nyt valoa tunnelin päässä näkyy, että lääkäri lupasi että synnytys käynnistetään maanantaina, mikäli asukki ei sitä ennen suostu itsenäisesti ulos tulemaan. Mullahan ei supistuksia ole tuntunut reiluun viikkoon lainkaan. Voitte siis uskoa että tässä vaiheessa jo lohduttaa tieto siitä että ylihuomenna tapahtuu edes jotain meidänkin nyytin lunastamiseksi. Vielä kun jaksais tän pari päivää odottaa :). Lääkäri tsekkasi myös lapsiveden värin, ja se oli ok.

Nyt saunaan, vaikkei sekään enää saa aikaiseksi suppareita tällä keijulla..

-F- rv. 41+5

Vierailija
22/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ei säännöllisesti...tosi kipeitä ja pitkiä suppareita on,mutta säännöllisyys puuttuu.Pelottaa mennä nukkumaan,jos ne sitten laantuukin..niinpä yritän jaksaa ainakin vielä hetken kukkua tässä koneella!

Olisi niiiiiin hyvä nyt lähteä nyyttiä hakemaan kun mieskin kotona,eikä töissä...

Toivottavasti pian lähtevä Unelias rv40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on laukut pakattu ja kaikki tarvittavat hommat hoidettu,miestä ohjeistin lasten vaatteista ja muutenkin.klo 9 äitipolille,pikkasen jännittää,illalla varmaan jo pääsee nyyttiä mussuttamaan.

kävely on erittäin tuskaista,sattuu jokapaikkaan ja selkää juilii oikein kunnolla.

toivottavasti synnytys sujuu hyvin ja vauvalla kaikki hyvin,niin kotiuduttais pian.

onnea kaikille vauvansa saaneille,minä toivon mukaan pääsen lunastamaan pian omani ja suppareita niitä toivoville!

äityliini-81 ja nyytti 40+5

Vierailija
24/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö, oli niin kuuma ja unet sekavia. Nyt ihan töttöröö olo. Illalla sain taas muutamat tyypilliset supparit, jotka eivät tosiaankaan ees säikäytä. Siivousta lukuunottamatta pari ässää puuhailtiin illalla, muttei tosiaankaan niiden supistelujen toivossa :D

-F-: Onnea koitokseen. Jospa sitä ens viikolla minäkin. Tosin voihan ne tehä samat " temput" mullekin ja oottelen sit siun tavoin viikon päästä rv 42 käyntiä ja mahd. käynnistystä. Itekseen tämä ei ala tulemaan, voisin vaikka lyödä vetoa!

Koetanpa myöhemmin tulla vastaamaan noihin jutunjuuriin :)

-piias- rv 40+ yks, kaks.. kuus!

Vierailija
25/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kokonaisena ollaan. Perjantai yönä supisteli ja kävinkin jo sairaalassa, mutta ne lopahtivat aamuyön tunteina. Mulla on edelleen ongelmana etten ole auennut kunnolla ja kanavaakin on jäljellä, joten cytotecilla kypsyttämistä ei vielä aloitettu. Huomenna on sitten se maaginen päivä rv 42! Eli jotain tehdään joko yritetään saada käynnistys tai sitten sectio. Olenkin kyllä jo henkisesti kypsää kauraa..

Näin pitkälle kun menee pelottaa jo vauvan terveyden puolesta, vaikkei kuulemma olis syytä. Oma fysiikka on kans koetuksella kun turvotukset niin valtavat! Sitä oikein odottaa että näkee joku päivä hoikat jalkaterät uudelleen.

Aika monella on jo maagiset 40 viikkoa täynnä, joten vauvoja ensi viikolla tulee. Ja tsemppiä huomiselle " F" :lle jolla on samat rv:t kuin minulla ja huomenna käynnistys.

Vierailija
26/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla kipeään supistukseen ja nyt niitä on aamun mittaan tullut suhteellisen säännöllisesti. Mies on viemässä esikoista hoitoon ja mä menossa saunaan. Sit lähdetäänkin synnärille. Toivottavasti vaan eivät enää laita kotiin odottelemaan... Suppareissa alkaa kyllä olemaan sen verran jytyä, että eiköhän tästä valmista tule.

Jossu ja Jalmari 40+6, toivottavasti kohta 0+0

Vierailija
27/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, vaikka ei tässä olla menty vasta kun kolme päivää yli lasketun ajan. Ässien yhteisvaikutuksesta sain taas aikaan joitain kipeämpiä suppareita viime yöksi, mutta nytpä ovat nekin laantuneet. Minusta siis tuntuu, että lapsi ei vaan millään halua ulos, vaikka kohtu olisi jo valmis vähän auttamaan... Kaksi eri lääkäriähän on kohdunkaulan jo aikaisin kypsyneen tilanteen takia ennustanut, että syntyisi ennen laskettua aikaa, vaan eipä niin käynyt...

Supistusten tai oikeammin alkavan synnytyksen toivossa täällä aamua aloittelen, mutta kovin on jo toivonsa menettänyt olo, vaikka onhan tässä vielä melkein kaksi viikkoa aikaa odotella ennen kuin käynnistelevät, ellei mitään syytä käynnistämiseen nyt ilmene. Onneksi oma olo on kuitenkin erittäin reipas niin, että tämä on vain henkistä, ei fyysistä väsymystä.

Hansuli

Vierailija
28/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pettynyt fiilis ettei tosikaan...illalla olin varma että synnytys on käynnissä,mutta yöllä tuli vain pari napakkaa supistusta ja siinä se...Nyt aamun on juilinut alamahaa,mutta suppareita ei ole tullut enää...suututtaa,kun olisin niin halunnut jo lähteä nyytin hakureissulle...

Ja tiistaina mies taas meneekin töihin joten jännitystä riittää että ehtiikö sitten kotiin jos/kun alkaa oikein tosissaan supistella.

No ei muuta kun odottelua vaan taas...ei tässä enää mene missään tapauksessa kun reilu viikko enää :-)

Pettynyt Unelias rv 40+2

Vierailija
29/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä menikin mukavasti, kävin kirppiksellä, markkinoilla ja Jumbossa shoppaamassa. Illalla vielä herkuttelin täällä itsekseni, perhe kotiutui vasta yhdeksän aikaan mökiltä. Tälle päivälle sitten kostatui eilinne touhoaminen ja kävelyt, koska liitoskivut on aika kauheat! Nyt ekaa kertaa tämän raskauden aikana särkee myös häntäluuta eli istuminenkin tukalaa, tyynyjen avulla onnistuu tässä koneellakin.

Hankinnat vauvaa varten alkaa olla tehty, tosin nyt aloin miettiä tarkempaan nukkumisasioita. Meillä on ihan tarkoituksella makuuhuone melko viileä ja mietin, että millaisilla varusteilla vauva siellä pärjää... yöpukuja (jalkaterällisiä ja unipussimallisia) on vinopino, ja unipussikin odottaa vauvaa, mutta se on aika iso 3kk-> eli ihan vastasyntynyttä sinne ei voi laittaa. Mietin, että ostanko pienemmän UNIPUSSIN vai nukutanko alkuun peittoon kapaloituna, ompelenko jonkun fleesesysteemin (unipussimaisen mutta hupullisen eli babywrapin tyyliin)...

Miten te muut olette ratkaisseet vauvan nukkumisvaattetuksen? Jos siis vauva nukkuu pääasiassa omassa sängyssä? Mekin varmaan osin perhepedissä vietetään yö, silloin riittää ihan yöpuku pienellekin. Unipussissa mua eniten mietityttää kun pää jää paljaaksi ja päästähän se lämpö eniten haihtuu. Mitään nauhallista myssyä en taida uskaltaa öisin kuitenkaan käyttää. Siten tuollainen babywrap voisi olla paras vaihtoehto, ovat vaan uutena aina hintavia.

RIZZU taitaa tosiaan olla synnärillä jo ja JOSSUKIN hyvällä mallilla, matkalla kohti synnytystä, ihanaa!

RANTSU mua kanssa eniten ärsyttää kun kivuliaita supistuksia tulee paljon, mutta epäsäännöllisesti eikä kuitenkaan mitään ala tapahtumaan. Tosin voihan olla että ne siellä pehmittävät ja avaavat paikkoja, mulla oli jo rv 37 kohdunkaulankanava kadonnut kokonaan eli jospa kohdunsuukin alkaa avautua ihan kunnolla. Tulisi sitten nopea synnytys :)

F onneksi on jo luvattu käynnistystä, toivotaan että olisi tässä yön aikana alkanut itsestäänkin edetä tilanne. Samoin TEIJAT sinullakin viikkoja jo noin paljon eli kovasti toivoisin teille pikaista synnytystä, joilla la on jäännyt taakse jo miltein kaksi viikkoa sitten.

Itsellä muutama kivulias suppari viime yönä, mutta tukala oli nukkua liitoskipujen takia eli heräilin pitkin yötä. Nyt lapset lähti vaarin kanssa katsomaan Autot elokuvaa eli rauhallinen iltapäivä miehen kanssa kahden, josko vaikka S:ää peliin.. :)

Mayella ja Onni 38+4

Vierailija
30/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toivotaan että synnytys sujuisi hyvin ja että ÄITYLIINI saisi jo tosiaan tänään vaavin kainaloon ja JOSSU on varmaan myös jo työn touhussa.

TEIJAT ja oliko myös -F- jotka ovat huomenna menossa käynnistykseen? Onnea myös teille koitokseen ja toivottavasti itse tulen perässä kun huomen aamulla aletaan myös tällä mammalla kohdun kypsytys, eli ehkä jo huomen illalla ollaan nyytit kainalossa!

Ja ensiviikolla varmasti lisää pikku-keijuja putkahtaa maailmaan on meinaan niin komeita viikkoja jo kaikilla kasassa!

Minulla tässä raskaudessa myös on uutena vaivana ollut nämä liitos ja selkäsäryt. Nyt ottaa aivan hirveän kipeää häpyluun päälle, jos siis käveleekin tai yöllä vaihtaa kylkeä niin sattuu aivan julmetusti. Toissa yönä taas alaselkä ja lonkat särki niin ettei nukkua saanut...

Mutta täytyy lähteä laittamaan pottuja kiehumaan...

t. Tuittu 40+1

Vierailija
31/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Aikas monella jo kuullosti erittäin lupaavalta ja eiköhän tiistaihin mennessä ole taasen monen monta pikkukeijua maailmassa, voih miten on ihanaa :)Tsemppii vaan koitokseen kaikille teille!!

(.) ei erityistä muutosta, kamalan kova väsymys iski heti aamusta, vaikka yö tuliki nukuttua ihan hyvin..muutamii vessareissuja lukuunottamatta, mut nykyisin nekin suoritellaan aina kovin unen pöppörössä..

Aamulla innoistuin taas leipoon sämpylöitä, kun ei jaksanut lähtee kaupasta ostamaan leipää...

Nyt siis vaan väsyttää....taijan taas mennä pötkölleen! Huomista uutta viiikkoa odotellen ja keiju uutisia myös ;)

Manta ja onni 38+2

Vierailija
32/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienistä Keijuista!

Eilen saatiin se masukipsi viimein tehtyä, tuli aikasta komee massu :)

Tänään on Siivottu ja tytön päikkäreiden jälkeen vielä lisää. Illalla vois sitten myös Saunoa ja vaikka vielä sitä viimeistäkin S:ää harjoittaa, jos vaikka alkais homma luistaa.

Keskiviikkona alkaa mun äidillä kylppäriremppa ja ne ois pikkusiskon kanssa tulossa meille evakkoon siksi aikaa. Saas nähä miten sujuu jos vauvakin ensi viikolla tulee. No ompahan sitten ainakin ihmisiä ettei tytön tarvii jäähä huomiotta hetkekskään.

Täytyy mennä avustaan tytön nukutuksessa...

-kirsikka rv39+3-

Vierailija
33/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä turvotus voi aina vaan lisääntyä? Tänään ei meinannut enää ne viimeisimmätkään kengät mennä jalkaan. Vieläkö tässä ostoksille joutuu, vai onko pakko pitää tämä masu sisätiloissa - pöh!

Minulla olo ei varsinaisesti ole malttamaton sen suhteen, että koska tämä vauva päättää tulla maailmaan. Aikaisemmatkin ovat menneet yli lasketun ajan, joten osasin tätä odottaakin. Oma olo on vain tosi kehno kaikkine vaivoineen ja jaksamattomuuksineen ja siksi toivon, ettei enää menisi montaa päivää. Edelleenkin tuntuu muuten jotenkin käsittämättömältä, että olen saamassa jälleen vauvan niin pitkän odotuksen jälkeen. Kaitpa se pikkuinen sitten kerralla rysäyttää minut todellisuuteen...

fullmoon 40+6

Vierailija
34/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenaamuna siis klo: 8.00 käynnistellään tämän masuasukin häätö. Nyt jostain takaraivosta meinaa iskeä tälle keijulle paniikki ja pelko tulevasta.

Mua kans eniten mietityttää se että meneekö kaikki varmasti hyvin ja turvallisesti sekä vauvan että mun kannalta, koska viikkoja on jo näin paljon kasaantunut. Lisäksi jotenkin pelottaa tuo käynnistyskin, viimeiseen asti kun olen jaksanut toivoa että tämä nyytti olisi luonnollisesti omia aikojaan ulos tullut. Asiaa ei yhtään helpota se, että kaikki itse käynnistyksen kokeneet tuttavani nyt ovat ottaneet asiakseen kertoa kauhutarinoita käynnistetyistä synnytyksistään jne.

Mutta jos saan palkinnoksi oman nyyttini syliini tämän kaiken odotuksen jälkeen, luulen kestäväni kaiken mitä vastaan tulee. Ja onhan siitä muutkin selvínneet, miksi en siis myös minäkin selviäisi...?

Näissä aatoksissa tänään..

-F- rv. 41+6, joka toivottavasti seuraavan kerran tänne kirjottaessaan kirjuuttelee oma tuhisko sylissään:)

Vierailija
35/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä hikoiltu, eilen kun tuli lämmitettyä uunia ja saunaa.. Tuli vaan mietittyä, että kuinka sitä jaksoikaan ne kesän helteet! Ja miten kauan kesästäkin jo on.

VAUVAN NUKKUMINEN: Meillä siis vauva nukkuu äp-laatikossa, joka pinnasängyssä. Peitoksi laitan fleecepeiton pussilakanassa tai äp:ssa tulleen täkin. Ja ihan bodeja ja potkareita käytän yökkärinä, myssyä ei. Ite kans tykkään viileestä makkarista, mutta meidän makkari on " saunaosaston" takana ja vauvan sänky siinä lämpöisessä seinässä kiinni.

IMETYSVAATTEET: Parit liivit, Anttilan ainutlaatuiset 12¿, on ja sitten semmoset Carriwell-pehmoliivit (kuin toppi), jotka otan sairaalaan. Yks imetyspaita on, äitini mulle ompelema harjoituskappale parin vuoden takaa, mut epäilen, ettei mee päälle.. Kokoa tullu rintoihin tässä odotuksessa enempi. H&M:lta tulossa yksi, aattelin testata. Muuten luotan alussa löysiin t-paitoihin, neuletakkeihin ja huppareihin. Toivottavasti tämä imetys sujuisi paremmin kuin edellinen.

Oma ( . ) Tuossa hetki sitten tuli semmonen pieni suppari, joka toi sen " oikean" supparin tunteen alavatsalle. Synnytyksessähän ne on tuhat kertaa tujumpia, mutta vähän vihiä sain :) En kyllä ees odota enempää niitä tulevan. Oon niin tuudittautunu siihen käynnistysasiaan, et en varmaan ees älyäis lähtee saikulle muuten :D Epäilisin koko ajan, et onkohan nää NIITÄ ja et kehtaako lähtee!

Voi kehno, kun on taas monta Keijua luvassa lähipäivinä! Hetki sitten tuli pieni pahanmielen häivähdys, kun aattelin, ettei meillä vieläkään. Mut mikäs tässä olellessa. Huomenaamuna viimenen neuvola ja ya-käyntiä varataan.

-piias- rv 40+6

Vierailija
36/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mariy (meniköhän nikki oikein...?) pienestä tytöstä! :) Ihanaa vauva-arkea teille kotiin. :)

Kyllähän tuo olisi jo ihana omaansa päästä nuuhkimaan. Mutta kun ei tule säännöllisiä suppareita, niin ei. Kipeähköjä ovat välillä mutta kun ei niiden aikataululla ole mitään päätä eikä häntää. Mrr.. No, oikeasti olen kyllä asennoitunut, että yli menee tämäkin, kuten esikko (40+4). Mutta on vaan niin kypsä olo omaan tilaan. Lähinnä tuo selkä on niin pirun kipeä tuolta yläselästä, että mikään asento ei tee hyvää. Ja masukin on mennyt taas ihan kovalle, luumuja olen tänään vetänyt kohta pussillisen. Jos se auttaisi edes vähän. Puuroa olen myös syönyt, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole auttanut.

Täytyy varmaan illemmalla koittaa jotakin S:stä. Eilen saunottiin, ei ainakaan se tuota mulla tulosta. No, ei se auta kuin vain odottaa.

Muutamilla Keijuilla kyllä on lähtö varmasti todella lähellä ja varmasti saadaan taas pian uutisia. :) Etenkin käynnistykseen menijät, uutisia jäämme odottamaan sitten kun jaksatte.

Minä taidan nyt poistua tästä koneelta, kun vihloo tuota selkää. Vähän oli nyt valivalia - pahoittelut siitä. Mutta oikein paljon toivotan käynnistykseen menijöille tsemppiä, samoin kuin kaikille muillekin, joilla lähtö on lähellä. Meille lopuille paaalljooon supistuksia! :)

T: Anmari rv 39+1

Vierailija
37/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt käymään täällä, mutta ilmoitan, että poika syntyi 12.9. klo 12.51. Mitat: 52cm, 3784g ja 36 cm. Synnytys kesti 2t 20 min, eli oli aika nopeaa toimintaa. Ponnistusvaihe oli 6 min.

Kerron tarkemmin sitten kun ehdin. Olen aika rätti, kun yöunet jää n. 5-6 tuntiin. Mutta en valita: poika on niin ihana ! =)

T.Rose74 ja poika 5 päivää

Vierailija
38/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monella näyttäis lähtö olevan tosi lähellä.

Alotin pinon tonne vauvapuolelle meille syyskeijuille. En sieltä ainakaan vielä pinoa meille löytänyt. Tulkaahan sinne kaikki nyyttinsä saaneet pinoilemaan.

Meillä arki on lähtenyt loistavasti käyntiin. Neiti on ihana ja tyytyväinen tapaus. Öisin herää vaan 2 kertaa syömään. Antaa meijän siis nukkua.

Huomenna on neidillä neuvola. Saa nähdä miten neiti on kasvanut. Ainakin ruokahalu on kohdillaan.

Nyt meen antaa poitsulle iltapalaa.

Öttis, poitsu 1v11kk ja pikku neiti huomenna tasan 2 viikkoa

Vierailija
39/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sitä välillä poikakeijujakin...

Vierailija
40/40 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea myös Öttiksen kuulumisia. :) Kiva, kun avasit jo syntyneiden puolelle pinon, toivottavasti pääsemme sinne mahdollisimman pian loputkin kirjoittelemaan. :)