Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** SYYSKEIJUJEN VIIKONLOPPU ****

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin taas ajoissa, vaikka viikonloppuna saisi nukkua pitkään ja koko muu perhe koisii tyytyväisenä. Viime yönä taas muutamia kivuliaita supistuksia, mutta ei edes säännöllisesti tulevia. Täytyy kai yrittää asennoitua, että ainakin kaksi viikkoa vielä menee, ellei enemmänkin. Sitä vaan kun toivoisi kovasti synnyttävänsä viikonloppuna kun lastenhoito järjestyy silloin kaikista kivuttomimmin ja nyt olisi taas viikonloppu käsillä...

MINJUSKALLE onnittelut pienestä tyttösestä, ihana sattuma että kaikki syntyneet keskiviikkona! :)

IMETYSVAATTEISTA Ovara kyseli, itse ostin keväällä huuto.netin kautta ja Nettiemon alesta 3 tai 4 erilaista imetyspaitaa valmiiksi odottamaan vauvan syntymää. Sitten selvisi, ettei meillä imetys välttämättä tule onnistumaan joten enempää en ole raaskinut ostaa. Heti kun tiedän tilanteen ja jos imetys sujuu niin lähtee tilaukseen useampia paitoja :) Minusta ne on niin käteviä ja edessä toivottavasti pitkä imetys tälläkin kertaa, joten aion satsata siihen soveltuviin vaatteisiin. Imetysliivejä mulla on aihemmista vauva-ajoista kaapissa 2-3, lisää ostan niitäkin kunhan tiedän tarvitsevani.

Kyllähän sitä tavallisillakin paidoilla pärjäisi, mutta imetyspaidoilla on julkisestikin niin paljon miellyttävämpää ruokkia vauva :)

MANTA mulla on vastaavanlaista kipua alavatsalla/oikeassa reidessä ja tuntuu jalka lähtevän alta. Neuvolassa tästä puhuin ja th oli sitä mieltä, että kohtu painaa jotain hermoa. Sanoi, että jos haluan voin varata ajan vielä lääkärille mutta toistaiseksi olen pärjännyt näinkin... välillä vaan pelottaa, että entä jos jalka tosiaan pettää alta ja kaadun maahan? Mies ehdotti kävelykepin hankkimista, mutta se tuntuu hassulta ajatukselta...

Nyt aamupalalle

Mayella ja Onni 38+3

Vierailija
2/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan napaan ei uutta, vauveli on aika laiska liikkumaan. Välillä pitkiäkin aikoja ihan hiljaa. Kovasti jo painaa alas ja vessassa käydessä tuntuu kunnon painetta.

Näyttäisi tulevan ihana ilma taas tänään, yöllä oli jo pakkastakin!! Tais tomaatit ja kurkut nyt paleltua.

Itse en ole hankkinut mitään imetysvaatteita, paitsi parit imetysliivit. Minä hölmö kun menin ja hävitin entiset liivit jonnekkin ja nyt niitä sitten tarvitsisi taas. Jos imetys nyt lähtee hyvin alkuun.

Tekisi mieli kyllä hankkia pari sellaista imetyspaitaa juuri tuon julkisella paikalla imetyksen kannaltakin eikä tule niin kylmä jos pitää kääräistä koko paidan helma ylös!

Kovasti täälläkin odotellaan vauvaa syntyväksi, tulisi jo ;D Tiistaina olisi eräpäivä!!!! Esikoinen syntyi 40+2 ja kakkonen 40+4 joten tämä sitten 40+6 =)

Nyt aamutoimiin

*tiitiäinen 39+4* (39+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni täällä vallan mainiosti!!Olin illalla innoissani kun pari tuntia supisteli ihan 6-10min välein laimeasti,ja ajattelin että ihan varmasti yöllä tulee lähtö synnyttämään...mitä vielä,yöllä en tuntenut ainuttakaan supparia!!!

Nyt aamulla toki sama meno jatkuu kuin illalla,supistelee laimeasti mutta säännöllisesti!Jospa tänään...?Olen sellainen pikasynnyttäjä,eli herkästi pitää lähteä liikkeelle,toki nyt en vielä kun supparit on niin laimeita.Ajattelin kuitenkin soittaa äitipolille,että voinko käydä näytillä,nuo pöksyt kun tuntuu olevan koko ajan märät(tihkuuko lapsivesi??)Muissa raskausksissa ei sellaista ongelmaa ole.

Ja jos kohdunkaulan tilanne katsottaisiin,luulen että synnytys lähtisi sillä käyntiin...

Nyt laittamaan lapsille aamupalaa,että saavat alkaa herkuttelemaan karkkipäivän nameilla!

Unelias rv 40+1

Vierailija
4/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä yhes koos, kaikesta supistelusta huolimatta. Eilen illalla tuossa sohvalla tajusin, että kun ei kerta tuu ennen eräpäivää niin mikäpä kiire tässä enää sitten on? Tulee kun tulee. Olisihan se niin kovasti paljon helpompi järjestää noiden isompien lasten hoito näin vkl, mut kai se järjestyy sitten jotenkin kuitenkin. Ainakii heidän isänsä lupas, että senku soitan vaan, nii hää ottaa lapset. Eilen nähtiin pikaseen, nauroi kovasti miun " valtavalle vauvatankille" ! Ei tainnut enää muistaa miun muhkeita muotoja kun oottelin näitä meidän lapsia :D

Täällä soi puhelin vähän väliä, tai sit joku huutelee mesessä ja kyselevät että joko joko. Onneksi tuo nyt ei vielä niin kovasti ota päähän, mut mielessä vaan käy, että enkö mie muka ilmoittelisi just niille lähemmille heti kun vauva on maailmassa? Ei se tuu sieltä yhtään sen nopeampaa, mitä useammin tuo puhelin pärähtää.

Esikko pyytelee lämmintä kaakaoa, oli äsken tuossa pihalla leikkimässä ja tuli kuulemma kylmä, nyt pitäs saada lämmikettä. Ei täällä tosiaan ole kuin 12 astetta lämmintä vaikka aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Tosi syksyistä. Taitaa täytyä miettiä uudelleen, missä vaatteissa tuo vauvan kotiin. Tuo ohut fleesepuku on varmaankin liian vähän, jos toisi kevytvanupuvussa...Ehkäpä meen kaivelee noita lipastoja.

Niina ja pyöriäinen rv 40+1

Vierailija
5/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mitään kummoista. Tämän aamun saldo kaksi tekstaria JOKO? Kaksi tätiäni oli utelemassa. Sitten kaveri soitti ja sanoin heti alkuunsa, että älä edes kysy. Hänellä toisen lapsen la viikon päästä.. Voi kunpa mie kerkeisin ensin! Itse olen siis kyllä niin tottunut oottamaan pitemmän kaavan mukaan, joten ei tässä hätiä mitiä.

Poika tuleekin mummolasta, pitää mennä vastaan halimaan. Palaillaan!

-piias- rv 40+5

Vierailija
6/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eilen oli kuulkaa 5 vaille ettei lähdetty synnyttämään, soitinkin synnärille jo. 3½ tuntia tuli kipeitä supistuksia 3½-6 min. välein. Otin Panadolia, olin kuumassa suihkussa ja vaikka mitä, mutta sitten kun menin klo 12 maate niin loppuivat. Ongelma oli siinä, että ne eivät olleet tarpeeksi pitkiä (30 sek - 1 min.). Kätilökin puhelimessa sanoi, että näyttää siltä, että keräävät vielä vähän vauhtia. No tänäänkin niitä on tullut, välillä 5 min. välein mutta kestoltaan ehkä vain 30 sek. eli liian lyhyitä ovat. Lisäksi verensekaista limaa on tullut, välillä enemmän, välillä vähemmän.

KIITOS kaikille tsemppauksesta, ja supistustsemppiä edelleen myös kaikille muille, Äityliini ja ketäs muita olikaan samassa jamassa...

Mun kätilönä työskentelevä ystäväni on tulossa tänään piipahtamaan, lupasi ottaa kumihanskan mukaan, voisi hieman " avittaa" tätä touhua ja samalla tsekata oliko eilisillä suppareilla mitään vaikutusta... Vaikka en tiedä, miten noloa se on, kun ystävä vähän kokeilee paikkoja. No se on sen työ. ;) Eli toiveita on että ehkä tänään vielä uudestaan pääsisi " kärvistelemään" .

Olo oli eilen kyllä hassu, mua hymyilytti ja itketti vuoron perään. Kamalan sekavaa!

Mutta MINJUSKALLE onnea tyttösestä! Tuolla syntyneitten listassa laskin, että Öttiksen päivityksen jälkeen oli pari tyttöä enemmän kuin poikia.

T. Rizzu & Untamo rv 41+0

Vierailija
7/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapi siltä, että lähdön hetki on hetkenä minä hyvänsä siellä teillä! Ihanaa! Ja joo, oon vähän kade... Tsemppiä koitokseen, jos tosiaan on tosi kyseessä!

Kävin tuossa jokin aika sitten vessassa ja paperiin jäi taas pitkästä aikaa osia limatulpasta ja sitä tuli kuitenkin aika reilustikin. Nyt on ollut sellanen menkkamainen olo alakerrassa siitä lähtien. Jospas sitä päästäs täälläkin kohta asiaan. Tosin tuolla suihkussa seistessäni tajusin, että se synnytys kyllä hirvittää aika lailla vaikkei sitä malttaisi odottaakaan, että saisi vauvelin syliinsä. Aika ristiriitaista. Mut oon jo kaksi saanut kunnialla maailmaan, joten eiköhän se tule sieltä tämäkin. Tää masukki riehaantui taas ihan tosissaan, kun kävin tähän istumaan. Eli ei ainakaan vietä mitään lepopäivää...

Missähän ihmeessä se Kerttu on? Toivottavasti kaikki on hyvin äidillä ja pikkuisella. Säikytti vähän, kun joku kirjoitteli siitä Iltalehden jutusta. En ite lukenut sitä, joten en tarkalleen edes tiedä, mistä on kysymys.

Nyt jos lähtisi tekemään pizzapohjan, äsken tein täytteen maustumaan, tuleva isukki tulee tunnin sisällä kotio töistä ja sitten haluaisi lähteä kattoo Saipan peliä, jos ei kerta vauva tee tuloaan tänäänkään. Toivottavasti ei tuu lähtö just silloin, kun on siellä, siellä kun ei millään kuule jos puhelin soi. Pitää käskeä laittamaan puhelin farkkujen taskuun ja värinä päälle. Ihan varmuuden vuoksi vaan.

Kohta varmaan taas täällä...

Vierailija
8/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin sinua Minjuska jo täällä viikolla huhuiltiinkin ja tottakai sitä heti arvattiin sinun päässeen lähtemään. Ihana, kun kaikki lapsesi ovat syntyneet samana päivänä. :) Onnea vielä ja vauvantuoksuista kotielämää teille. :)

Jooh, täällä vaan olo ennallaan. Varmaan olisi pitänyt lähteä eilen niiden naapureiden kans baanalle, jotta olisi saatu jotakin tapahtumaan. ;) No, oikein mukavaa ja hauskaa oli istua iltaa, syödä hyvin ja turista kaikkea vauvasta vaariin. Grillattiinkin, nyt voi hyvällä omalla tunnolla sitten pakkailla grillin talviteloilleen. Naapurit poistuivat yön hämärään puolen yön aikaan ja me miehen kans unille. Hyvinhän tuo nukuttikin koko yön. Kerran heräsin vessaan ja sitten seuraavan kerran heräsinkin aamulla kymmeneltä! Mikä taivaallinen tunne, kun ei tarvinnut aamuyöstä kärvistellä hereillä.

Suppareita tuli taas illan aikana, samoin kuin tänä aamuna on myös. Mutta kun niissä ei ole mitään säännöllisyyttä, niin eihän tässä auta muu kuin odottaa vaan omaa vuoroaan kiltisti ja natisematta (?).

IMETYSVAATTEET: Itselläni jemmassa esikoisen jäljiltä parit imetysliivit. Toiset on kyllä älyttömän huonossa kunnossa, joutunevat ilmeisesti roskiin. Toisia voi vielä varmaankin käyttää, elleivät nyt ole ihan kauheasti löystyneet. Yhdet uudet olen ostanut, ja varmaan vauvan syntymän jälkeen ostan vielä toiset uudet. Muita imetysvaatteita en ole toistaiseksi ostanut.

VAUNUT: Jee, eilen haettiin vaunut liikkeestä. :) Nyt olisi sitten kaikki mahdollinen täällä kotona, eli vauvalle kaikki on valmiina. Ihana oli työntää vaunut ensin kaupasta autoon ja sitten kotipihassa autosta sisään. Laitoin äsken sitten koppaan jo äp:n makarin odottamaan ja mallailin miehelle, että " kato, tänne se pieni sitten köllähtää" . Toinen vaan nauroi, että käy lainaa naapurin reilu 1v tyttöä, voit käydä testaa kärryjä. :))

Poika haettiin mummin luota ja nyt se vetelee päikkäreitä. Taidan itsekin kömpiä sänkyyn. Jos sitä illan viettäis ulkoillen, jos siitä nyt mitään apua alakertaan on.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

T: Anmari rv 39

Vierailija
9/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ollaan myös vielä yhdes koos!

Eilen oli aika äitiyspolille kontrolliin. Vauva n. 3,5 kg, kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kanavaa 1,5 cm jäljellä mutta pehmennyt. Ei vaan ollut kovin mukavaa kun lääkärinä oli ulkomaalainen joka puhui hoonoo soomee... Eikä ollut kunnolla edes tutustunut papereihin vaan oli aivan " pihalla" ... Kysyin sitten että voisiko jo ajatella käynnistystä kun viimeksikin käynnistettiin kun vauva arvioitiin 3,5kiloiseksi. Sanoi että täytyy kysyä ylilääkäriltä lupa ja sönkötti puhelimeen jotakin sekavaa, ei löytänyt papereita ym. tuli kyllä vähän sellainen olo että huh huh. Onneksi se ylilääkäri tuli sitten itse paikalle että sain omin sanoin selvittää asiaa ja suostui siihen että kun paikat kerran kypsyneet niin maanantaina voidaan aloittaa kypsyttely cytotecilla. Eli ensiviikon alussa voi meilläkin sitten olla nyytti kainalossa... pelottaa kyllä! Ihanteellista kyllä jos alkaisi ihan itsestään nyt viikonlopun aikana, mutta se taitaa kyllä olla toiveajattelua!

Onnea kaikille vauvautuneille, ketä en ole vielä ehtinyt onnitella ja toivotaan supistuksia kaikille :)

t. Tuittu jolla LA TÄNÄÄN!! (40 +0 VKO)

Vierailija
10/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä hakureissulla oleville!

Ei edelleenkään merkkiä synnytyksen alkamisesta, huoh. No, esikoinen tulla tupsahti 41+5, joten viikon verran tässä olis vielä odoteltavaa, jos samoihin aikoihin tulis. Ja sen mun unen mukan tää kaveri syntyis ens keskiviikkona, samoin mun kaverilla on tunne samasta päivästä.

Taisi viime yönä yks napakampi supistus tulla, kun muistaakseni sellaiseen heräsin, mutta tuloksena oli vain pissareissu ja hyvin nukuttu loppuyö. Asennon vaihtaminen alkaa olemaan aika haasteellista, varsinkin, jos tyttö on kömpinyt isoon sänkyyn. Hän kun tykkää nukkua ihan kiinni äidissä, joko selkäpuolella tai vatsan vieressä. Ja yleensä joudun siinä vaiheessa ihan sängyn reunalle...

Meilläkin mies lähtee lätkäpeliin tuossa kohtapuoliin. Kovasti jo huolehti, että onhan mulla taksin numero, jos hän ei kuule puhelinta ja tulee lähtö. Vakuuttelin sitten, että ei se lähtö varmaankaan oo just sen sekunnin juttu, eli ehdin saamaan kyllä kyydin sairaalalle (alle vartin matka) jostain ja samalla tytölle hoitajan. Tuosta tulikin mieleen, että tytölle voiskin pakata oman hoitokassin vaikka nyt sitten tänään, niin ei tarvitse esim. keskellä yötä alkaa miettimään, mitä tarvii mukaan.

Esikoisen hoitojärjestelytkin on nyt sit järjestyksessä: kaveri jäi eilen äitiyslomalle, joten heille saa kuulemma viedä tytön mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Jos yöllä tulee lähtö, viedään esikoinen miehen vanhemmille ja he sitten vievät töihin mennessään tälle kaverilleni päiväksi.

Katselin eilen taas tuota vauvan vaatekaappia ja kauhistelin, mikä määrä vaatetta meillä on. Joku on vähän rohmunnut *punastuu*. Pelkkiä kevytvanupukuja tai vastaavan paksuisia meillä on 8... No, ainakin on valinnanvaraa, voi pukeutua fiiliksen mukaan eri väreihin :) Siinä kaappia katsellessani tuumasin itsekseni, että onpa tuota vaatetta paljon. No, esikoinen kuuli sitten sen ja hetken pästä tuli hänkin ihastelemaan kaappia ja totesi huokaillen: " vauvalla on paljon vaatetta"

Imetysvaatteista taisi olla puhetta. Oon huutonetistä hommannut itselleni 3 imetyspaitaa, tosin lyhythihaisia. Kunhan tässä saisin aikaan, pitäis ommella parit pitkähihaisetkin vielä, niin ei tarttis aina olla neuletakkia päällä, varsinkin kun nuo ilmat tuosta vielä kylmenee. Imetysliivejä mulla on 3 vanhat, joista yhdet tosi vähän käytetyt ja nyt sitten ostin yhdet ihan uudet.

Äitiysvaatteita jo kuvasin ja laitoin osan huutonettiin myyntiin, pitäisi vielä noille lopuille tehdä sama temppu, samalla kun laittaa esikoisen vaatetta sinne. Suunnittelin kyllä meneväni syksyn aikana lastenvaatekirpparillekin myymään, mut saa nähdä, ehdinkö ja tuleeko muuten lähdettyä. Niillä on paljon mukavampi käydä ostoksilla :) Ja silloin kun on myymässä, ei niin ehdi ostoksille keskittymään.

Esikoinen taitaa alkaa heräilemään päikkäreiltä, sellaista ähinää olin kuulevinani. Johan tässä tarinaa tulikin, vaikka piti vaan ilmoittaa pikaisesti, että koossa ollaan :) Tarvii varmaan alkaa kehittelemään jotain välipalaa, kun itselläkin tuntuu olevan taas nälkä, vaikka söin reilusti päiväruokaa.

Jossu ja Jalmari 40+5

Vierailija
11/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan minäkin kurkkailemaan pinoon, vaikkei omaan napaan mitään erityistä kuulu, vieläkään!

Mayella: Kiitos tiedostasi ja nyt kun tarkemmin aloin itsekin asiaa ajatteleen, niin näinhän se varmasti on! siis että kohtu johonkin hermoon painaa, tänään ollut vähän parempi päivä asian suhteen.

Onnilla oli eilen illalla ja yöllä tosiii vilkas hetki/monta tuntia pyöriskeli ku viipperä ja potki ja möyri...en sit saanu millään nukutuksi ja ihmettelin vaan asiaa, kun samalla supistelikin, elikästä juuri kun kerkesin mainita eilen ettei mulla vaan öisin supistele lainkaan =D

taisi johtua siitä, että tuli eilen juotua kahvia aika lailla...yleensä juon kupin taikka kaksi koko päivän aikana.. eilen illalla anopillakin käydessä vetelin reippaasti pari isoa kupillista..

Rizzu: Mä uskon jo sun lähtöösi näillä minuuteilla ;) siis tosi lupaavalta jo kuullostaa kyllä ja jos se sun ystäväs hieman vielä avittaa, that' s what friends are for :)

Tuittu75: olitkos tayssissa? ajattelinpahan vain kun oon kuullut muiltakin tuollasesta hoono soomi puhuvasta tohtorista siellä.....:/ no maanantaina on sinullakin sit jo jänskät paikat :)) ja käärö varmasti sylissäsi! voih..

Jossulle mä toivotan sitä hyvää keskiviikkoa sitten ;)

Oltiin miehen kanssa päivä kaupungilla ja ostettiin makkariin hienot uudet verhot!

tilasin parisen pvää sitten sinne uuden päiväpeiton ja parit uudet tyynyt, vähän syysvärejä ja uuttahan on aina mukavaa saada ;)

sen jälkeen mies vei minut vielä syömään hyvään pihvi ravinteliin, kylläpäs tuli napa täyteen ja jälkkärit päälle :) taas oli ihana pvä, ajattelin nyt vaan naatiskella vielä kun voin!

Nyt siis meidänkin onni täysi-ikäinen rv 38+1 :)

Vierailija
12/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.9 syntyi siis pikku prinsessa, 3270g ja 50 cm =)

3 tuntia ja 31 min meni synnytykseen. Helppo ja nopea synnytys.

Pikku neiti kasvaa hyvin, ensimmäisen viikon aikana paino oli noussu 3500 grammaan =) niin ja nukkuu onneksi myös toistaiseksi ainakin hyvin.

Päivät menee vielä opetellessa kahden pienen neitin kanssa. Onneksi isompi on aamupäivisin 4 tuntia tarhassa leikkimässä jotta saan itsekki nukuttua. meidän isukkihan asustaa eri paikkakunnalla ja on töissä vielä milloin missäkin kouluttamassa ihmisiä. Elikkä siis yksinhuoltajan arkea helpottaa kummasti tuo päivähoito edes hetkeksi päivässä. Muuten onkin vielä päivän organisointi niin ja näin =)

Mutta ihana pikkunen on. Vois vain nuuskutella ja katsella päivät vaavia =)

Nuuskuneiti ja " pikku-Sirkka" 13pv

Vierailija
13/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taasen yksi uusi TYTTÖ keiju syntynyt ;)

Oikeen paljon onnea koko perheelle ja jaksuja vauva arkeen!!

Vierailija
14/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhdessä koossa. Viimekään yönä ei tullut supistuksia. Höh! No, aiemmissa raskauksissa ei kivuliaita supistuksia tullut ollenkaan ennen aikojaan, vaan vasta sitten kun synnytys alkoi, joten mitäs noista.

Tyttövauvoista taas onnitteluja Minjuskalle ja Nuuskuneidille!

Eilen innostuin pitkästä aikaa kävelemään tyttöä koulusta vastaan. Vaikka kävelin ihan hissun kissun, niin kipeäksihän siitä taas tulin (jalkapohjat, selkä, lonkat), joten palaan mahdollisimman " laiskaan" eloon ja kävelen vain kun on pakko. Ehtiihän tuota sitten jakauduttua köpötellä sielunsa kyllyydestä.

Imetysvaatteista: Aiemmilla kerroilla olen käyttänyt väljiä paitapuseroita ja niillä ajattelin nytkin aloittaa, kun niitä on kaapissa pilvin pimein. Voi olla kyllä, että kehuistanne innostuneena minäkin hankin noita imetyspaitoja, mutta nyt etukäteen en jaksa innostua asiasta. Imetysliivejä on tallessa monet ja niillä ajattelin pärjätä, kun ovat niin hyvässä kunnossa. Yksi yöpaita oli imettäessä ylitse muiden ja se on edelleen tallessa. Siinä oli napit melkein napaan asti ja oli oikein kätevä ja mukava.

Mantan ja Mayellan kanssa jaan nuo " jalka lähtee alta" -kivut. Vastaavalta kuulostaa, mitä minullakin ja neuvolassa sanottiin vauvan painavan jotain hermoa. Minulla on vasen puoli ongelmana ja vauvan selkä on juuri sillä puolella painamassa.

Rantsulle: Minullakin exää lähinnä huvittaa nämä minun nykyiset muotoni. Väittää vatsaa todella muhevaksi ja en kyllä itsekään muista sen näin iso olleen meidän lapsiemme kohdalla.

Nälkä tuli taas, joten eikun kaapille katsomaan, mikä maistuisi...

fullmoon 40+5

Vierailija
15/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa pitänyt itseni kiireisenä tämän päivän... oikein ihmettelen itsekin, kuinka ahkera olen ollut :D

Eli; ikkunat tuli pestyä, kolmeen ikkunaan verhot silitetty ja vaihdettu, pölyt pyyhitty koko kämpästä ja meidän sänkyyn on vaihdettu lakanat... No, kylläpä nyt väsyttää jalkoja... vielä kyllä pitäisi tuota imuria " ulkoiluttaa" . Ehkä jätän suosiolla lattioiden pesemisen huomiseksi! Onkohan tämä nyt sitten sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä?!??!

Muutamia supistuksia on päivän aikana tullut, kivuttomia kylläkin. Mutta kestoltaan ovat pidempiä kuin aiemmin! Jospa nuo jotain saisivat aikaan tuolla alhaalla...

Minäkin tässä aloin harkitsemaan, että pitänee vaihtaa tuonne vauvan kotiintuomiskassiin jokin paksumpi ulkopuku... tällä hetkellä siellä on vain fleecepuku, mutta taitaa olla, että kevyttoppa olisi parempi... Vaikka vissiin säätiedotus lupaili vähän lämpenevää taas.

Onnittelut taas uusille keijuille!

Taidan nyt lähteä heilumaan tuon imurin kanssa...

Vierailija
16/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vähän parempi päivä, kun olin niin paljon liikkeellä - supistuksia ihan mukavasti. Yöllä ehkä yksi supistus ja tänään ei mitään. Äiti soitti, kun oli nähnyt unta, että synnytän. No enpä vielä ole laitoksella - valitettavasti. No kyllä nää muutamat päivät vielä jaksaa. Huomenna laskettu aika.

Vierailija
17/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan edelleen yhdessä koossa. On se laskettu aika maaginen, kun nyt on todella jo kärsivällisyys koetoksella ja synnärillä lähtöä odottaa lähes koko ajan, vaikka olen koko raskauden ajan ajatellutkin, että todennäköisesti menee yli lasketun ajan. Äitini ei ole synnyttänyt yhtään meistä viidestä lapsestaan ennen laskettua aikaa... Mutta saisi tämä meidän pikkuinen jo tulla.

MUTTA SIIS, yritän kyllä ottaa ilon irti näistä päivistä, kun on vielä omaa aikaa ja kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Herkuteltua on tullut ja tänään käytiin shoppailemassa. Huomiselle ei kyllä ole oikein mitään ohjelmaa...

Melkein unohdin, NUUSKUNEIDILLE onnittelut pienestä prinsessasta! :)

Ja meille vielä odottaville jälleen kerran voimia viimeisiin päiviin/viikkoihin!

Hansuli, 40+2

Vierailija
18/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken kummitytön nimpparikahvilla ja siellä sitten ystävän kanssa katottiin kellosta supistuksien välejä, kun niitä alkoi tulla enemmänkin. Hurjan epäsäännöllisesti, 12-22 minuutin välein. No, kotiuduin jokin aika sitten ja eihän niitä enää sitten ole tullut kuin muutama. Mitä varte tän pitää kiusata tälleen? Tulis nyt jos on tullakseen! Hermo menee!

Jokohan Rizzu lähti? Kohta saadaan varmasti taas vauva-uutisia! Kivaa!

Vierailija
19/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi sunnuntaina 10.9. klo 22.43 täsmällisesti laskettuna päivänä pieni tyttö. Painoa 2880 g ja pituutta 50.5 cm.

Kirjoittelinkin sunnuntaina supistuksista, joita tuli koko päivän. Kahdeksasta aamulla 5-15 minuutin välein supisteli ja illalla 19.30 päätettiin lähteä synnärille näytille. Ihan olin varma, että takas passittavat koska supistuksia silloin tuli n. 10 minuutin välein. Yllätykseksi olinkin jo 4 cm auki ja päästiin suoraan saliin n. klo 20.30. Ilokaasua yritin muutaman kerran ottaa, mutta ei tuntunut hyvältä. Salissa supistuksia alkoi tulla sitten tiheämmin. Kalvot puhkaistiin 21.30, jolloin olin 5 cm auki. Epiduraalin sain n. 21.50. Yritin siinä sit levätä, mutta suppareita tuli entistä tiheemmin ja alkoi tuntua kovaa painetta alapäässä. Hädissäni pyysin miestä soittaa kätilön paikalle, joka sitten yritti selittää ettei vauva nyt vielä ole sieltä tulossa. Hämmästykseksi olinkin jo ihan kokonaan auki ja klo silloin 22.25. Ponnistamaan aloin 22.35 ja tyttö olikin maailmassa 8 minuuttia myöhemmin 22.43. Eli todella nopea ja raju synnytys kaiken kaikkiaan. Onneksi välilihaa ei tarvinnut leikata ja selvisinkin pienellä nirhaumalla, jota ei tarvinnut paikkailla. Sairaalassa siis ehdittiin olla kolme tuntia.

Tytöllä alussa verensokeri ajoittain alhaalla ja sitä on nyt seurattu. Neiti pitää syöttää kolmen tunnin välein ja lisämaitoa joudutaan kanssa antamaan. Terkkari kävi eilen kotona ja syntymäpainosta uupuu enää 30g. Kunhan kolme kiloa menee rikki niin ei tartte enää " pakkosyöttää" neitiä, vaan saadaan mennä hänen ehdoillaan.

Nyt pitää mennä itse rentoutumaan kun saatiin neiti nukkumaan. Onnittelut muillekin oman nyyttinsä saaneille keijuille ja tsempit kaikille sitä vielä odottaville!!!

mariy & neiti 6 vrk

Vierailija
20/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MARIY80 JA NUUSKUNEITI pienistä tyttövauvoista !!!

Kyllä varmaan saadaan viikonloppun jälkeen taas lisää uutisia syntyneistä vauvoista. Ainakin Rizzulla tuntuisi lähtö olevan lähellä jos ei jo ole tositoimissa.

MANTA79: joo, kyllä oikein arvasit eli Taysissahan sitä oltiin...

t. Tuittu 40+0!!!!