Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon sinulla menee rahaa kosmetiikkatuotteisiin?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse tilasin juuri uuden shampoon 19 e, uuden meikkivoiteen 21 e, uuden peitevoiteen 34 e, puhdistusgeeli 10 e, kasvokuorinta 5 e, puuteri 22 e, silmänympärysgeeli 7 e. Tätä ennen ostin uuden hellävaraisen shampoon 17 e, hiusvärin 15 e, jalkavoide 4 e, alennuksesta lahjasetti, johon kuului päivä- ja yövoide sekä käsivoide 16 e, hiusöljy 17 e (normaalisti ois ollut 33 e), hiussuihke 16 e, hoitosuihke 18 e, hoitovoide latvoille 15 e… 😂

Ja hei, pyrin ostamaan kaikki alesta ja olen etsinyt halvempia vaihtoehtoja, kuten olen vaihtanut 35 e kuorinnan melkein vastaavaan 5 e kuorintaan..

Mitenköhän paljon menee heillä, jotka käyttävät 100 euron tuotteita.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...

Oletpa ahdasmielinen, kun tuomitset ihmisen ihan vaan kosmetiikan käytön perusteella.

Minä kommentoin aikaisemmin tähän ketjuun, kerroin käyttäväni kosmetiikkaan pari sataa euroa kuussa. Se on ihan itse tienaamaani rahaa jota käytän, koska saan siitä mielihyvää. Olen myös kouluja käynyt ihminen, talous kunnossa, sosiaaliset suhteet kunnossa. Järkeäni osaan kyllä käyttää, satun nyt vain nauttimaan kauniista asioista ja kauniina olemisesta. Ja minun mieheni kyllä arvostaa sitä, että pidän itsestäni huolta myös ulkoisesti, ei ole koskaan moittinut kosmetiikkaostoksiani tai minua. Mutta hän ei olekaan ahdasmielinen törppö.

Kaltaisissasi mielihyvän hankkijoissa ihmetyttää se, eikö yhtään huoleta se kemikaalikuorma minkä kosmetiikassa läträät ihoosi?

Onneksi kaikki eivät ole luonnollisena niin seinästärepästyn näköisiä ,että olisi tarvetta itseään myrkyttää.

Samaan aikaan moni kosmetiikkapaheksuja käyttää vaikkapa huuhteluainetta pyykissään. Siinä on 24/7 yhtä lailla ihokontaktissa täysin turhan kemikaalin kanssa.

Kukaan täysipäinen ihminen ei käytä pyykinhuuhteluainetta . Tietenkään.

Juu ei tietenkään🙄

Vierailija
142/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1300€ vuodessa.

Sisältäen käsisaippuat, shampoot, hoitoaineet, suihkugeelit, meikit ja meikkisienet, -siveltimet, hiusvärit, rasvat, kuorinnat, kynsilakat jne.

Käytän aina samoja tietynmerkkisiä hoitoaineita ja meikkejä.

Luulen, että moni tällä palstalla yllättyisi, jos pitäisi kirjaa menoistaan. Itsekin ostan vain tarpeeseen (loppuneen tilalle) ja yleensä alennuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-120 e/kk

Vierailija
144/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee kaikista eniten hiuksiin. Käytän Moroccan Oil sarjaa ja Olaplexia ja joitakin satasia vuodessa menee noihin. Olen kokeillut halvempia, mutta en ole millään muulla saanut yhtä hyviä tuloksia. Kasvoihin käytän lähinnä luonnonkosmetikkaa, en ole koskaan laskenut paljonko maksaa yhteensä, mutta koitan ostaa sieltä edullisemmasta päästä. The Ordinary -sarjalla on myös paljon hyviä edullisia tuotteita. Jos haluaa säästää kosmetiikassa, yleisesti hyvä sääntö on, että ne tuotteet, jotka viipyvät iholla vain hetken (kuten puhdistusaine) voivat olla edullisempia ja niihin jotka jätetään iholle (kosteusvoide) kannattaa satsata enemmän.

Siis sä ehostat kalmoa (hiuksia) kalliilla tuotteilla?

Tiesitkö että sua huijataan? Hiukset ovat kuollutta ainetta eli mikään aine silikonia lukuunottamatta ei paranna niiden rakennetta.

Itse olen huomannut todella valtavan eron hiusten kunnossa etenkin tuon Olaplexin kanssa. Jos on esim. vaalennetut hiukset ei todellakaan ole yksi ja sama mitä sinne tukkaan laittaa, huonoilla aineilla tukasta tulee hamppukasa.

Vierailija
145/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...

Oletpa ahdasmielinen, kun tuomitset ihmisen ihan vaan kosmetiikan käytön perusteella.

Minä kommentoin aikaisemmin tähän ketjuun, kerroin käyttäväni kosmetiikkaan pari sataa euroa kuussa. Se on ihan itse tienaamaani rahaa jota käytän, koska saan siitä mielihyvää. Olen myös kouluja käynyt ihminen, talous kunnossa, sosiaaliset suhteet kunnossa. Järkeäni osaan kyllä käyttää, satun nyt vain nauttimaan kauniista asioista ja kauniina olemisesta. Ja minun mieheni kyllä arvostaa sitä, että pidän itsestäni huolta myös ulkoisesti, ei ole koskaan moittinut kosmetiikkaostoksiani tai minua. Mutta hän ei olekaan ahdasmielinen törppö.

Kaltaisissasi mielihyvän hankkijoissa ihmetyttää se, eikö yhtään huoleta se kemikaalikuorma minkä kosmetiikassa läträät ihoosi?

Onneksi kaikki eivät ole luonnollisena niin seinästärepästyn näköisiä ,että olisi tarvetta itseään myrkyttää.

Se on sama miltä naama näyttää, kun on kaltaisesi luonne.

Ei sitä mikään rasva pelastaisikaan :D

-Eri

Vierailija
146/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen olisi kannattanut kouluttautua paremmin niin ei tarvitsisi itseään myydä.

Puhutko kokemuksen syvällä rintaäänellä? Paljonko otat tunnilta?

Vierailija
147/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-200e kuukaudessa. Tykkään ostaa ja kokeilla kaikkea uutta. Esimerkiksi hiustenhoitotuotteissa usein hinta korreloi lopputuloksen kanssa. Samoin, jos oikeasti haluaa näkyviä tuloksia naamaansa, niin niitä ei millään apteekin perusrasvalla saa. Tosin joskus joku halpis yllättää, mutta kyllä sen eron vaan huomaa naamassaan.

Mun mielestä on hauskaa läträillä purkkien ja purnukoiden kanssa. Joskus nuorena olisin halunnut olla maskeeraaja tai meikkaaja.

Vierailija
148/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo ja hoitoaine markettikamaa, n 2 eur/kpl, saippua marketista isoissa säästöpöntöissä 1-3 litraa muutama euro. Ripsiväri noin 10 eur. Huulirasva n 2 eur ja rollon n 4-5 eur apteekista. Muuta en käytä. Naaman pesen pelkällä vedellä ja jos tarvetta niin joskus harvoin saippualla, mitään rasvoja en käytä paitsi huulirasvaa joskus keskitalvella silloin tällöin. Muulloin ei tarvi sitäkään.

Tarvetta isompaan meikkaukseen (kuin ripsiväri) on ehkä kerran vuodessa normaaliaikana ja koronan aikana ei ollenkaan. Siihen riittää ne muutaman vuoden vanha meikkivoide, puuteri, rajauskynät ja huulipuna, joskus luomiväriäkin. En edes muista milloin olisin ostanut meikkejä.

Vierailija
149/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee kaikista eniten hiuksiin. Käytän Moroccan Oil sarjaa ja Olaplexia ja joitakin satasia vuodessa menee noihin. Olen kokeillut halvempia, mutta en ole millään muulla saanut yhtä hyviä tuloksia. Kasvoihin käytän lähinnä luonnonkosmetikkaa, en ole koskaan laskenut paljonko maksaa yhteensä, mutta koitan ostaa sieltä edullisemmasta päästä. The Ordinary -sarjalla on myös paljon hyviä edullisia tuotteita. Jos haluaa säästää kosmetiikassa, yleisesti hyvä sääntö on, että ne tuotteet, jotka viipyvät iholla vain hetken (kuten puhdistusaine) voivat olla edullisempia ja niihin jotka jätetään iholle (kosteusvoide) kannattaa satsata enemmän.

Siis sä ehostat kalmoa (hiuksia) kalliilla tuotteilla?

Tiesitkö että sua huijataan? Hiukset ovat kuollutta ainetta eli mikään aine silikonia lukuunottamatta ei paranna niiden rakennetta.

Itse olen huomannut todella valtavan eron hiusten kunnossa etenkin tuon Olaplexin kanssa. Jos on esim. vaalennetut hiukset ei todellakaan ole yksi ja sama mitä sinne tukkaan laittaa, huonoilla aineilla tukasta tulee hamppukasa.

Tuo Olaplex 3 on kyllä todella hyvä sijoitus jos haluaa sileämmät ja kiiltävämmät hiukset.

https://www.google.com/search?q=olaplex+before+and+after&rlz=1C5CHFA_en…

Vierailija
150/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on nyt arvioita kun en oo laskenu mut meikkeihin ehkä 50€ vuodessa, rasvoihin 20€, aurinkotuotteet 50€, shampoot ja saippuat ehkä 50€ tai vähän ylikin. Eli vajaa parisataa varmaan vuodessa. En esim värjää hiuksia.

Vierailija
151/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on uponnut meikki markkinointi naisiin.

Ja huonosti kielioppi sinuun.