Kuinka paljon sinulla menee rahaa kosmetiikkatuotteisiin?
Itse tilasin juuri uuden shampoon 19 e, uuden meikkivoiteen 21 e, uuden peitevoiteen 34 e, puhdistusgeeli 10 e, kasvokuorinta 5 e, puuteri 22 e, silmänympärysgeeli 7 e. Tätä ennen ostin uuden hellävaraisen shampoon 17 e, hiusvärin 15 e, jalkavoide 4 e, alennuksesta lahjasetti, johon kuului päivä- ja yövoide sekä käsivoide 16 e, hiusöljy 17 e (normaalisti ois ollut 33 e), hiussuihke 16 e, hoitosuihke 18 e, hoitovoide latvoille 15 e… 😂
Ja hei, pyrin ostamaan kaikki alesta ja olen etsinyt halvempia vaihtoehtoja, kuten olen vaihtanut 35 e kuorinnan melkein vastaavaan 5 e kuorintaan..
Mitenköhän paljon menee heillä, jotka käyttävät 100 euron tuotteita.
Kommentit (151)
Yhden ainoan huulipunan olen tänä vuonna ostanut. Sekin joku alle kymmenen euron Maybelline. Kerran ostin kynsilakkatarroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä ketjuissa aina saa alapeukkuja ne joilla menee enemmän rahaa kosmetiikkaan? Yläpeukutetuimpia on sitten ne ”ostan joka toinen vuosi Helosan tuubin”-tyypit.
Kateus ja itsensä korottaminen.
Kateus mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä ketjuissa aina saa alapeukkuja ne joilla menee enemmän rahaa kosmetiikkaan? Yläpeukutetuimpia on sitten ne ”ostan joka toinen vuosi Helosan tuubin”-tyypit.
Kateus mistä?
No rahasta tietenkin. Jos et sattumoisin ole huomannut, niin palstalla on tapana alapeukkuttaa niitä jolla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus mistä?
No rahasta tietenkin. Jos et sattumoisin ole huomannut, niin palstalla on tapana alapeukkuttaa niitä jolla on rahaa.
No en minä ainakaan ole kateellinen siitä että joku pistää tilinsä sileäksi kosmetiikkaan :) Voiko turhempaa kulutusta enää olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...
Mutta huomion takia sitä meikataankin. Jokainen nainen tietää tämän, vaikka se on karvasta myöntää.
Totta puhut. On jopa niitä, jotka käyvät saunassa tai nukkuvat meikit naamassa ettei puoliso näe oikeaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaavien naisten pitäisi ymmärtää, että se meilkaaminen on sitä omaa aikaa. Minä menen kerran viikossa kaljalle vastaa samaa aikamäärää mitä talon nainen käyttää meikkaamiseen. Se ei ole mikään kotityö tai velvollisuus, vaan harrastus, siinä missä vaikkapa kalastus.
Kiitos. Tää keskustelu on menny aika vihamieliseks enkä uskaltanu sanoo mutta täällä yksi meikkaamisen parissa aikaansa viettävä höperö. Teen meikkejä, maskeerauksia ja kuvaan niitä.
En kuitenkaan kannata meikkien hamstrausta, musta se on hyvä pointti täällä. Esim jollain alan ammattilaisilla menee ihan sairaaksi kulutusjuhlaksi koko homma, eikä ne ehdi edes kokeilemaan kaikkia tuotteitaan mitä saavat ja ostavat. Katson kauhulla välillä Youtubesta, antaa tosi huonoa esimerkkiä nuorille kuluttajille. Tarviit ton, tarviit tän.
Mulla on ollu henkilökohtasessa käytössä sama luomiväripaletti jo monta vuotta. Onneksi kohta alkaa pannut jo pilkottaa, koska laatu alkanu jo vähän kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus mistä?
No en minä ainakaan ole kateellinen siitä että joku pistää tilinsä sileäksi kosmetiikkaan :) Voiko turhempaa kulutusta enää olla?
No osa on kateellinen jos itsellä ei ole laittaa samaa rahaa. Ei tämä eroa muista aiheista, asunnosta, matkustelusta, harrastuksista. Se saa alapeukkuja joka käyttää johonkin rahaa mitä toisella ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaavien naisten pitäisi ymmärtää, että se meilkaaminen on sitä omaa aikaa. Minä menen kerran viikossa kaljalle vastaa samaa aikamäärää mitä talon nainen käyttää meikkaamiseen. Se ei ole mikään kotityö tai velvollisuus, vaan harrastus, siinä missä vaikkapa kalastus.
Kiitos. Tää keskustelu on menny aika vihamieliseks enkä uskaltanu sanoo mutta täällä yksi meikkaamisen parissa aikaansa viettävä höperö. Teen meikkejä, maskeerauksia ja kuvaan niitä.
En kuitenkaan kannata meikkien hamstrausta, musta se on hyvä pointti täällä. Esim jollain alan ammattilaisilla menee ihan sairaaksi kulutusjuhlaksi koko homma, eikä ne ehdi edes kokeilemaan kaikkia tuotteitaan mitä saavat ja ostavat. Katson kauhulla välillä Youtubesta, antaa tosi huonoa esimerkkiä nuorille kuluttajille. Tarviit ton, tarviit tän.
Mulla on ollu henkilökohtasessa käytössä sama luomiväripaletti jo monta vuotta. Onneksi kohta alkaa pannut jo pilkottaa, koska laatu alkanu jo vähän kärsimään.
Juuri näin, se on harrastus ja jos verrataan esim ratsastukseen, tai vaikkapa matkusteluun, niin varmasti on myös ilmastoystävällisempi vaihtoehto, eli täältä ainakin saat synninpäästön.
Vierailija kirjoitti:
Minä alapeukutan siksi, että itse pidän kosmetiikkaa ekologisesti ja eettisesti kestämättömänä turhakkeena. Lisäksi siihen liittyy paineiden asettaminen naisille; "nainen ei ole koskaan riittävän hyvä/kaunis omana itsenään". Tämä kasvatus aloitetaan jo esiteineistä.
Vierailija kirjoitti:
Yhden ainoan huulipunan olen tänä vuonna ostanut. Sekin joku alle kymmenen euron Maybelline. Kerran ostin kynsilakkatarroja.
Se on meikki. Et ole ostanut shampoota, suihkugeeliä tms. kosmetiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla menee useampi satanen kuukaudessa. Olen yrittänyt nyt ostaa viime aikoina vasta kun edelliset loppuu, mutta vaikeaa on.
Oletko sitä mieltä että kannattaa? Itse käytin pari vuosikymmentä selektiivistä kosmetiikkaa, Stockalta kaikki myyntipuheet uskoin. Nelikymppisenä alkoi naama kurtistua siitä huolimatta. Sain lääkäriltä reseptin tretinoiini voiteeseen, joka ainoana tutkimusten mukaan vähentää ja ehkäisee ryppyjä. Maksaa parikymppiä ja tuubi riittää noin puoli vuotta. Sen lisäksi ihan perusaqualan käytössä, Environilta pari rasvaa jotka tilaan netistä (on edullisempi ja halvempi kuin täältä Suomesta ostettuna). Käytän risiiniöljyä ripsiin ja kulmiin, purkki maksaa alle kympin ja se kestää yli vuoden. Lisänä Ordinaryn punainen happokuorinta, noin kympin maksaa tuokin. Lisäksi ostan aina alesta ison läjän kangaskasvomaskeja Holikan tms. käytän niitä sitten 2-3krt viikko.
Ja kyllä, ihoni näyttää paremmalle kuin useammalla ikäiselläni, olen nyt 49.
10-100e.
Shampoota, hoitoaineita, suihkugeelejä kuluu eniten. Ihonhoitoon käytän lähinnä apteekkikosmetiikkaa. Meikkejä kuluu vähiten vaikka meikkaan lähes joka päivä. Käytän vain meikkivoidetta ja peitevoidetta ja rajaan silmät. Ripsissä on pidennykset ja kulmissa brow lift.
Vierailija kirjoitti:
10-100e.
Shampoota, hoitoaineita, suihkugeelejä kuluu eniten. Ihonhoitoon käytän lähinnä apteekkikosmetiikkaa. Meikkejä kuluu vähiten vaikka meikkaan lähes joka päivä. Käytän vain meikkivoidetta ja peitevoidetta ja rajaan silmät. Ripsissä on pidennykset ja kulmissa brow lift.
Tuo summa siis kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä alapeukutan siksi, että itse pidän kosmetiikkaa ekologisesti ja eettisesti kestämättömänä turhakkeena. Lisäksi siihen liittyy paineiden asettaminen naisille; "nainen ei ole koskaan riittävän hyvä/kaunis omana itsenään". Tämä kasvatus aloitetaan jo esiteineistä.
Sinä noin. Nainen voi valita meikkaako vai eikö meikkaa. Se on valinta ja se sama valinta tehdään todella usein. Miten kaikki pintaremontit ja sisustaminen, nekin on valtaosin turhia, mutta silti niitä tehdään kiihtyvällä tahdilla. Meikkaus on mitätön näihin verrattuna. Tai vaikka datasercerien hiilikuormaan, eli netflixit ja somet ym. Asiat mittakaavoihin kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän kavennat naisen mahdollisuuksia olla mitä haluaa.
Kyllä varmaan parisataa menee helposti kosmetiikkaan vuodessa. Meikkeihin ei nykyään paljoo mitään kun oon laiska meikkaamaan että kuluu niin vähän.
Oon alkanut hifistelemään ihonhoidossa ja käytän pääasiassa luonnonkosmetiikaa. Rahaa menee nykyään muuten niin vähän mihinkään muuhun ettei haittaa vaikka kosmetiikkaan silloin tällöin "törsää". Siitä saa iloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on meikki. Et ole ostanut shampoota, suihkugeeliä tms. kosmetiikkaa?
Niin, huulipuna on meikki eli kosmetiikka-/kauneudenhoitotuote, jonka tarkoitus on parantaa ulkonäköä.
Shampoo ja suihkugeeli ovat hygieniatuotteita. Sinulla, kuten monella muullakin menee puurot ja vellit sekaisin.
-eri-
P.S. Itse olen ostanut tänä vuonna yhden kynsilakan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus mistä?
No osa on kateellinen jos itsellä ei ole laittaa samaa rahaa. Ei tämä eroa muista aiheista, asunnosta, matkustelusta, harrastuksista. Se saa alapeukkuja joka käyttää johonkin rahaa mitä toisella ei ole.
Ehkä syvemmälle itsetutkiskelulle on aihetta jos on kateellinen muiden omistamasta roinasta? Jos kadehtii ja haluaa sitä mitä muillakin, niin sitten säästää. Asunnon omistamista ja kosmetiikan haalimista en kyllä lähtisi toisiinsa vertaamaan samaksi asiaksi.
Varmasti tiedät että turvallisuusriski on sekin, jos kosmetiikkatuotteessa ei ole säilöntäaineita?