Kuinka paljon sinulla menee rahaa kosmetiikkatuotteisiin?
Itse tilasin juuri uuden shampoon 19 e, uuden meikkivoiteen 21 e, uuden peitevoiteen 34 e, puhdistusgeeli 10 e, kasvokuorinta 5 e, puuteri 22 e, silmänympärysgeeli 7 e. Tätä ennen ostin uuden hellävaraisen shampoon 17 e, hiusvärin 15 e, jalkavoide 4 e, alennuksesta lahjasetti, johon kuului päivä- ja yövoide sekä käsivoide 16 e, hiusöljy 17 e (normaalisti ois ollut 33 e), hiussuihke 16 e, hoitosuihke 18 e, hoitovoide latvoille 15 e… 😂
Ja hei, pyrin ostamaan kaikki alesta ja olen etsinyt halvempia vaihtoehtoja, kuten olen vaihtanut 35 e kuorinnan melkein vastaavaan 5 e kuorintaan..
Mitenköhän paljon menee heillä, jotka käyttävät 100 euron tuotteita.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...
Oletpa ahdasmielinen, kun tuomitset ihmisen ihan vaan kosmetiikan käytön perusteella.
Minä kommentoin aikaisemmin tähän ketjuun, kerroin käyttäväni kosmetiikkaan pari sataa euroa kuussa. Se on ihan itse tienaamaani rahaa jota käytän, koska saan siitä mielihyvää. Olen myös kouluja käynyt ihminen, talous kunnossa, sosiaaliset suhteet kunnossa. Järkeäni osaan kyllä käyttää, satun nyt vain nauttimaan kauniista asioista ja kauniina olemisesta. Ja minun mieheni kyllä arvostaa sitä, että pidän itsestäni huolta myös ulkoisesti, ei ole koskaan moittinut kosmetiikkaostoksiani tai minua. Mutta hän ei olekaan ahdasmielinen törppö.
Kaltaisissasi mielihyvän hankkijoissa ihmetyttää se, eikö yhtään huoleta se kemikaalikuorma minkä kosmetiikassa läträät ihoosi?
Onneksi kaikki eivät ole luonnollisena niin seinästärepästyn näköisiä ,että olisi tarvetta itseään myrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä ostin Tokmannilta purkin shampoota ja kosteusvoidetta. Niin ja vessaan käsienpesuun saippuaa.
Siinä taitaa olla tämän vuoden ostokset. Tulisiko noista 10 euroa yhteensä?
t. mies
Yhdellä shampoopurkilla koko vuosi?
Suunnilleen. Ei hiuksia tarvitse joka päivä kemikaaleilla pestä. Lyhyet hiukset tulee puhtaaksi pienellä tipalla shampoota. Kerran tai pari viikossa kun pesee hiukset aineella niin iso purkki tököttiä riittää pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä ketjuissa aina saa alapeukkuja ne joilla menee enemmän rahaa kosmetiikkaan? Yläpeukutetuimpia on sitten ne ”ostan joka toinen vuosi Helosan tuubin”-tyypit.
Kateus ja itsensä korottaminen.
Kateus mistä?
No rahasta tietenkin. Jos et sattumoisin ole huomannut, niin palstalla on tapana alapeukkuttaa niitä jolla on rahaa.
Ei vaan niitä, jotka käyttää rahansa tyhmästi.
Ei mene kuin ehkä 100-200€ vuodessa. Hiukset pesen noin kahdesti viikossa eikä minun tarvitse läträtä shampoolla ja hoitoaineella, joten ne kestävät pitkään.
Nyt useampana vuonna olen ostanut kosmetiikkajoulukalenterin, joka on sisältänyt runsaasti päivä- ja yövoiteita, kosteusvoiteita ja muuta kosmetiikkaa, jotka riittää helposti seuraavan vuoden loppuun.
En tiedä, lasketaanko aurinkovoide kosmetiikkatuotteeksi, mutta sitä kuluu vuodessa aika paljon. Käytän aurinkosuojaa vuoden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...
Oletpa ahdasmielinen, kun tuomitset ihmisen ihan vaan kosmetiikan käytön perusteella.
Minä kommentoin aikaisemmin tähän ketjuun, kerroin käyttäväni kosmetiikkaan pari sataa euroa kuussa. Se on ihan itse tienaamaani rahaa jota käytän, koska saan siitä mielihyvää. Olen myös kouluja käynyt ihminen, talous kunnossa, sosiaaliset suhteet kunnossa. Järkeäni osaan kyllä käyttää, satun nyt vain nauttimaan kauniista asioista ja kauniina olemisesta. Ja minun mieheni kyllä arvostaa sitä, että pidän itsestäni huolta myös ulkoisesti, ei ole koskaan moittinut kosmetiikkaostoksiani tai minua. Mutta hän ei olekaan ahdasmielinen törppö.
Kaltaisissasi mielihyvän hankkijoissa ihmetyttää se, eikö yhtään huoleta se kemikaalikuorma minkä kosmetiikassa läträät ihoosi?
Onneksi kaikki eivät ole luonnollisena niin seinästärepästyn näköisiä ,että olisi tarvetta itseään myrkyttää.
Samaan aikaan moni kosmetiikkapaheksuja käyttää vaikkapa huuhteluainetta pyykissään. Siinä on 24/7 yhtä lailla ihokontaktissa täysin turhan kemikaalin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä ketjuissa aina saa alapeukkuja ne joilla menee enemmän rahaa kosmetiikkaan? Yläpeukutetuimpia on sitten ne ”ostan joka toinen vuosi Helosan tuubin”-tyypit.
Minä alapeukutan siksi, että itse pidän kosmetiikkaa ekologisesti ja eettisesti kestämättömänä turhakkeena. Lisäksi siihen liittyy paineiden asettaminen naisille; "nainen ei ole koskaan riittävän hyvä/kaunis omana itsenään". Tämä kasvatus aloitetaan jo esiteineistä.
Sinähän kavennat naisen mahdollisuuksia olla mitä haluaa.
Miten aitona pidät halua olla markkinamiesten ja kosmetiikkateollusuuden sätkynukke?
Shampoo 22€, hoitoaine 7€, hiuslakka 22€, muotovaahto Herbina 5€, kosteusvoide kasvoille L300 6€, vartalovoide Nivea 6€, meikkivoide Isadora 12€ (tarjous), puuteri Lumene 10€ (50% tarjous), kulmaväri Anastasia 25€ (kestää kauan), luomiväripaletti Anastasia 56 € (kestää kauan), ripsiväri Lancome 17€ (tarjous), huulipuna Buxom 10€ (60% tarjous).
Osa tuotteista halpiksia, osa laatumerkkejä. Käytän hyödyksi kanta-asiakkuudet (Emotion, Kicks) ja ostan suosukkituotteen aina varastoon, vaikkei se oli lopussa. Esim.huulipuna ovh. 25€, kampanjatarjous 10€. Luovuin kalliista ihovoiteista, kuten Lancome, koska L300-sarja ajaa saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan moni kosmetiikkapaheksuja käyttää vaikkapa huuhteluainetta pyykissään. Siinä on 24/7 yhtä lailla ihokontaktissa täysin turhan kemikaalin kanssa.
Kukaan täysipäinen ihminen ei käytä pyykinhuuhteluainetta . Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä siis nainen, joka ei meikkaa esimerkiksi töihin, ei ole edustuskelpoinen? Aika erikoinen näkökanta.
Itse haluan välttää kaikkea turhaa ostamista. Jokainen meistä vaikuttaa omilla kulutusvalinnoillaan omaan ekologiseen jalanjälkeensä, ja lopulta yksittäiset valinnat vaikuttavat siihen, kuinka ekologisesti elää. Turhan ostamisen välttäminen koskee minulla niin vaatteita, huonekaluja, astioita kuin kosmetiikkaakin.
Se on täysin toissijaista mielestäni, montako euroa kuukaudessa tai vuodessa kosmetiikkaan kuluu, jokainenhan saa käyttää euronsa juuri niin kuin haluaa. Sen sijaan sillä on merkitystä, ostaako todelliseen tarpeeseen vai ei.
Kosmetiikan ostaminen vain kaappiin seisomaan kymmenen muun tarpeettoman purkin kaveriksi on turhaa. Ihan samalla lailla kuin turhaa on vaikka ostaa vaatteita kaappiin seisomaan.
Tässäkin keskustelussa yllättää aidosti se, että läheskään kaikki eivät koe ongelmana, että ostavat jotain, mitä eivät oikeasti tarvitse. Mielestäni se ei ole edes pelkästään oma asia, sillä jokaisen yksilön kulutustottumukset vaikuttavat meidän yhteiseen ympäristöömme.
Epäilen, että kaltaisesi ympäristön kaikessa huomioon ottavat yli-ihmiset ovat harvassa. Suurimmalla osalla on kaikenlaisia saastuttavia paheita, kuten vaikkapa autoilu, tupakointi, lihansyönti, kosmetiikka jne. Itse ajattelin tinkiä kosmetiikasta ihan viimeisenä, nuo muut asiat eivät ole mitenkään tärkeitä omassa elämässäni. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
Se on muuten jännä, että ainoastaan kosmetiikkaan käytetty raha on hukkaan heitettyä. Kaikki muut harrastukset ovat ihan fiksuja eikä niiden hintaa ja ekologisuutta tarvitse mitenkään kyseenalaistaa.
Mun tuttavapiirissä on muuten ihan tavallista, että pienituloisetkin naiset käyttävät 100-200 euroa kuussa kampaajalla käyntiin. On se mun mielestä vähän järjetöntä, itse leikkaan omat hiukseni. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään alkaa valittaa toisten rahankäytöstä. Toisten ulkonäön kommentointi on moukkamaista.
Oma työni vaatii huoliteltua olemusta. Ei tulisi mieleenikään mennä töihin itse leikatuissa hiuksissa ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Oma työni vaatii huoliteltua olemusta. Ei tulisi mieleenikään mennä töihin itse leikatuissa hiuksissa ilman meikkiä.
Mitenköhän ne itse leikatut pitkät hiukset erottaa kampaajan leikkaamista? Etenkin jos ne ovat kiinni?
Monen olisi kannattanut kouluttautua paremmin niin ei tarvitsisi itseään myydä.
Hah, ostin just uuden ripsivärin . Lidlistä, jotain vähän alle 4 euroa. Entinen ei ehtinyt kulua loppuun, heittelen kuitenkin puolen vuoden välein ripsivärin jämät roskiin. Kasvovoiteet Lidl, ehkä 15 euroa vuodessa.
Huulipunaa ostan vuodessa ehkä pari ja heittelen vanhentuneita roskiin ajoittain kun en juurikaan käytä. Shampoot ja hoitoaineet satasen vuodessa. Ei varmaan paljon mene pieleen, kun sanon , että maksimissaan 150 euroa vuodessa
120-160 euroa vuodessa. Käytän apteekkikosmetiikkaa ja perusvoiteita.
Ei mene paljoa. Pesen naaman samalla pesuaineella kun kädetkin (dove suihkusaippua). Lisäksi käytän Garnierin silmämeikin poistoainetta, joka usein Tokmannilla tarjouksessa 2-3 e purkki. Näitä menee ehkä 3 vuodessa. Kosteusvoiteita en ole koskaan käyttänyt, hyvä iho muutenkin. Meikkeihin menee max 50 e vuodessa.
En usko, että kalliimpi kosmetiikka tekis mua yhtään kauniimmaksi.
Itsellä menee kaikista eniten hiuksiin. Käytän Moroccan Oil sarjaa ja Olaplexia ja joitakin satasia vuodessa menee noihin. Olen kokeillut halvempia, mutta en ole millään muulla saanut yhtä hyviä tuloksia. Kasvoihin käytän lähinnä luonnonkosmetikkaa, en ole koskaan laskenut paljonko maksaa yhteensä, mutta koitan ostaa sieltä edullisemmasta päästä. The Ordinary -sarjalla on myös paljon hyviä edullisia tuotteita. Jos haluaa säästää kosmetiikassa, yleisesti hyvä sääntö on, että ne tuotteet, jotka viipyvät iholla vain hetken (kuten puhdistusaine) voivat olla edullisempia ja niihin jotka jätetään iholle (kosteusvoide) kannattaa satsata enemmän.
Mitä nyt shampoo, suihkugeeli ja dödö vuodessa maksaisivat... yhteensä muutaman kympin verran kai. Siis vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä menee kaikista eniten hiuksiin. Käytän Moroccan Oil sarjaa ja Olaplexia ja joitakin satasia vuodessa menee noihin. Olen kokeillut halvempia, mutta en ole millään muulla saanut yhtä hyviä tuloksia. Kasvoihin käytän lähinnä luonnonkosmetikkaa, en ole koskaan laskenut paljonko maksaa yhteensä, mutta koitan ostaa sieltä edullisemmasta päästä. The Ordinary -sarjalla on myös paljon hyviä edullisia tuotteita. Jos haluaa säästää kosmetiikassa, yleisesti hyvä sääntö on, että ne tuotteet, jotka viipyvät iholla vain hetken (kuten puhdistusaine) voivat olla edullisempia ja niihin jotka jätetään iholle (kosteusvoide) kannattaa satsata enemmän.
Siis sä ehostat kalmoa (hiuksia) kalliilla tuotteilla?
Tiesitkö että sua huijataan? Hiukset ovat kuollutta ainetta eli mikään aine silikonia lukuunottamatta ei paranna niiden rakennetta.
Shampoo ja hoitoaine eivät ole kosmetiikkaa kuten ei saippuakaan. Ne ovat hygieniatuotteita.
En kyllä pitäisi perus ihovoiteitakaan kosmetiikkana, mikäli niistä ei tule väriä naamaan.