Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon sinulla menee rahaa kosmetiikkatuotteisiin?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse tilasin juuri uuden shampoon 19 e, uuden meikkivoiteen 21 e, uuden peitevoiteen 34 e, puhdistusgeeli 10 e, kasvokuorinta 5 e, puuteri 22 e, silmänympärysgeeli 7 e. Tätä ennen ostin uuden hellävaraisen shampoon 17 e, hiusvärin 15 e, jalkavoide 4 e, alennuksesta lahjasetti, johon kuului päivä- ja yövoide sekä käsivoide 16 e, hiusöljy 17 e (normaalisti ois ollut 33 e), hiussuihke 16 e, hoitosuihke 18 e, hoitovoide latvoille 15 e… 😂

Ja hei, pyrin ostamaan kaikki alesta ja olen etsinyt halvempia vaihtoehtoja, kuten olen vaihtanut 35 e kuorinnan melkein vastaavaan 5 e kuorintaan..

Mitenköhän paljon menee heillä, jotka käyttävät 100 euron tuotteita.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä ketjuissa aina saa alapeukkuja ne joilla menee enemmän rahaa kosmetiikkaan? Yläpeukutetuimpia on sitten ne ”ostan joka toinen vuosi Helosan tuubin”-tyypit.

Kateus ja itsensä korottaminen.

Kateus mistä?

No rahasta tietenkin. Jos et sattumoisin ole huomannut, niin palstalla on tapana alapeukkuttaa niitä jolla on rahaa.

No en minä ainakaan ole kateellinen siitä että joku pistää tilinsä sileäksi kosmetiikkaan :) Voiko turhempaa kulutusta enää olla?

No osa on kateellinen jos itsellä ei ole laittaa samaa rahaa. Ei tämä eroa muista aiheista, asunnosta, matkustelusta, harrastuksista. Se saa alapeukkuja joka käyttää johonkin rahaa mitä toisella ei ole.

Ehkä syvemmälle itsetutkiskelulle on aihetta jos on kateellinen muiden omistamasta roinasta? Jos kadehtii ja haluaa sitä mitä muillakin, niin sitten säästää. Asunnon omistamista ja kosmetiikan haalimista en kyllä lähtisi toisiinsa vertaamaan samaksi asiaksi.

Sitähän on maailman sivu toitotettu, mutta ei se kaikille mene vaan perille.

Vierailija
102/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden aikana en ole ostanut yhtään meikkejä tai meikinpoistoaineita. Suihkusaippua on ollut riittoisa, ja kestänyt koko vuoden ajan. Olisikohan maksanut kuusi euroa. Sen lisäksi on palasaippuoita mennyt ehkä 50 cnt edestä. Nyt on menossa kolmas setti sampoota ja hoitoainetta tälle vuodelle. Ehkä näihin on mennyt yhteensä 20€, mutta nykyisistä kyllä riittää vielä pitkälle ensi vuoteen, kun on vasta viime kuussa avattu.

Olen atoopikko, joten kosteusvoiteina käytän vain reseptirasvoja. Niihin menee aika paljon rahaa, ehkä 200-300€, mutta suurimman osan ajasta olen ollut tänä vuonna maksusitoumuksella apteekkiin. Todennäköisesti tuossa summassa siis on yksi nolla liikaa. 

Olen huulirasvan suurkuluttaja, ostin tukkupakkauksen pieniä vaseliinipurkkeja joilla pärjään pitkään. Niitä täytyy olla jokaisessa huoneessa ja jokaisessa laukussa, ettei koskaan tule tilannetta, ettei pääsisi rasvaamaan huuliaan! Hintaa niille tuli euron kappale, ja vuodessa niitä menee ehkä neljä. Dödöihin on myös mennyt tänä vuonna neljä euroa.

Aurinkorasvasprayn tilasin fiksuruoalta eurolla. Lisäksi ostin yhden kankaisen kasvonaamion syntymäpäivähemmotteluiksi. Se maksoi 6€. 

TLDR; koko vuoden kosmetiikkaan on mennyt ehkä 70€ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...

Miehiäkin on erilaisia. Oma mies arvostaa ulkonäköön panostamista ja on tyytyväinen, kun vaimo on edustuskelpoinen. En minäkään jaksaisi katsoa miestä, joka ei yhtään panosta ulkonäköönsä ja osaa pukeutua tilanteen mukaisesti.

Toki panostaisin ulkonäköön joka tapauksessa. Ihan jo työn puolesta täytyy pukeutua siististi, ja hillitty meikki ja hyvinhoidettu iho kuuluvat siihen yhtenä osana.

Vierailija
104/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä ketjuissa aina saa alapeukkuja ne joilla menee enemmän rahaa kosmetiikkaan? Yläpeukutetuimpia on sitten ne ”ostan joka toinen vuosi Helosan tuubin”-tyypit.

Samaa ihmetellyt. Ihan kuin ei saisi laittaa rahaa kosmetiikkaan.

Saa laittaa ja se on välttämätöntäkin esim. puhdistustuotteiden muodossa. Järjetön ostohysteria ja kuluttaminen ei ole silti suotavaa. Kannattaa tutustua tän glamoröösin kosmetiikkabisneksen nurjalle puolelle jossa käytetään ja tuotetaan raaka-aineita epäeettisesti. Monella teistä ei myöskään riitä kiinnostus inci-listoihin, vaan naamalle läträtään kaikkea herkkyyksiä ja omaa tervettä bakteeritasapainoa hävittäviä tuotteita, joiden reaktiot saavat teidät ostamaan taas lisää. Lisäksi aniharva tuotepaketti on kierrätettävä.

Hyvähän sinun on siinä päteä aivan kuin olisit ainoa, joka nämä asiat ottaa huomioon.

Tuntuu muuten menevän niin, että päivittäistavarakaupasta kosmetiikkansa ostavat, nämä kympillä vuodessa pärjäävät eivät ole inceistä tai kierrätyksestä kiinnostuneita. Harrastajat ja muuten asiasta innostuneet käyttävät vähän enemmän euroja saadakseen parempaa laatua, niin oman ihon kuin ekologisuuden ja eettisyyden kannalta.

Laita mulle yhdenkin käyttämäsi "laatukosmetiikkatuotteen" inci. Voin arvata jo tietämättä, että varmasti sisältää alkoholia ja useita eri hajusteita ja allergisoivia aineosia. Nää teidän "laatumerkit" Estee Lauderit, Ysl, Diorit jne on just näitä. Hinta ei kerro todellakaan laadusta aina kaikkea. Hyvin on sinuun mainosmiesten puheet purreet.

Uuuuu, täällähän on joku Hyramin minioni oppinut uuden sanan: inci :DDD

Vierailija
105/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä on vaikea ottaa tosissaan naista, joka käyttää kosmetiikkaan sellaisia summia, kuin jotkut täällä. Epäilyttää oitis, että järjenkäyttöä ei ole muissakaan asioissa...

Oletpa ahdasmielinen, kun tuomitset ihmisen ihan vaan kosmetiikan käytön perusteella.

Minä kommentoin aikaisemmin tähän ketjuun, kerroin käyttäväni kosmetiikkaan pari sataa euroa kuussa. Se on ihan itse tienaamaani rahaa jota käytän, koska saan siitä mielihyvää. Olen myös kouluja käynyt ihminen, talous kunnossa, sosiaaliset suhteet kunnossa. Järkeäni osaan kyllä käyttää, satun nyt vain nauttimaan kauniista asioista ja kauniina olemisesta. Ja minun mieheni kyllä arvostaa sitä, että pidän itsestäni huolta myös ulkoisesti, ei ole koskaan moittinut kosmetiikkaostoksiani tai minua. Mutta hän ei olekaan ahdasmielinen törppö.

Vierailija
106/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus mistä?

No rahasta tietenkin. Jos et sattumoisin ole huomannut, niin palstalla on tapana alapeukkuttaa niitä jolla on rahaa.

No en minä ainakaan ole kateellinen siitä että joku pistää tilinsä sileäksi kosmetiikkaan :) Voiko turhempaa kulutusta enää olla?

No osa on kateellinen jos itsellä ei ole laittaa samaa rahaa. Ei tämä eroa muista aiheista, asunnosta, matkustelusta, harrastuksista. Se saa alapeukkuja joka käyttää johonkin rahaa mitä toisella ei ole.

Ehkä syvemmälle itsetutkiskelulle on aihetta jos on kateellinen muiden omistamasta roinasta? Jos kadehtii ja haluaa sitä mitä muillakin, niin sitten säästää. Asunnon omistamista ja kosmetiikan haalimista en kyllä lähtisi toisiinsa vertaamaan samaksi asiaksi.

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei asunnon omistaminen mitenkään poissulje kosmetiikkaan panostamista. Minulla riittää asuntolainan jälkeen hyvin rahaa kosmetiikkaan satanen tai pari kuussa, mutta yhtä lailla myös harrastuksiin, matkusteluun, ulkona syömiseen ja muuhun kivaan. Ja sijoitettavaksi jää silti vielä oikein hyvä summa. Silloin kun tulot olivat pienemmät, ei kosmetiikkaan tietenkään mennyt noin paljon rahaa.

Vierailija
107/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkin on erilaisia. Oma mies arvostaa ulkonäköön panostamista ja on tyytyväinen, kun vaimo on edustuskelpoinen. En minäkään jaksaisi katsoa miestä, joka ei yhtään panosta ulkonäköönsä ja osaa pukeutua tilanteen mukaisesti.

Toki panostaisin ulkonäköön joka tapauksessa. Ihan jo työn puolesta täytyy pukeutua siististi, ja hillitty meikki ja hyvinhoidettu iho kuuluvat siihen yhtenä osana.

Ulkonäköön voi panostaa käyttämättä järjettömiä rahasummia. Siitä tuossa taisi lopulta olla kyse. Ja tässä ketjussa. Edustuskelpoinen on minusta vähän halventava sana kun puhe on ihmisestä.

Vierailija
108/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus mistä?

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei asunnon omistaminen mitenkään poissulje kosmetiikkaan panostamista. Minulla riittää asuntolainan jälkeen hyvin rahaa kosmetiikkaan satanen tai pari kuussa, mutta yhtä lailla myös harrastuksiin, matkusteluun, ulkona syömiseen ja muuhun kivaan. Ja sijoitettavaksi jää silti vielä oikein hyvä summa. Silloin kun tulot olivat pienemmät, ei kosmetiikkaan tietenkään mennyt noin paljon rahaa.

Eihän noin edes väitetty.

Vierailija
109/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta huomion takia sitä meikataankin. Jokainen nainen tietää tämän, vaikka se on karvasta myöntää.

Tämä on kyllä höpöhöpöä ainakin omalla kohdalla. Meikkaan kotona etätöissä, vaikkei meillä pidetä kameroita päällä enkä olisi menossa minnekään töiden jälkeen. On vain kivampi katsoa peiliin ja tulee hyvä mieli, kun on vähän laittautunut. Enkä todellakaan usko, että olen ainoa.

Vierailija
110/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta huomion takia sitä meikataankin. Jokainen nainen tietää tämän, vaikka se on karvasta myöntää.

Tämä on kyllä höpöhöpöä ainakin omalla kohdalla. Meikkaan kotona etätöissä, vaikkei meillä pidetä kameroita päällä enkä olisi menossa minnekään töiden jälkeen. On vain kivampi katsoa peiliin ja tulee hyvä mieli, kun on vähän laittautunut. Enkä todellakaan usko, että olen ainoa.

Itsetunnon keinotekoista kohottamista sitten.

Vierailija
111/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköön voi panostaa käyttämättä järjettömiä rahasummia. Siitä tuossa taisi lopulta olla kyse. Ja tässä ketjussa. Edustuskelpoinen on minusta vähän halventava sana kun puhe on ihmisestä.

Edustuskelpoinen on tosiaan esiineellistämistä kun puhe on ulkonäöstä ja varsinkin sen keinotekoisesta parantamisesta. Eri asia olisi jos kyse olisi ihmisen luonteesta ja käytöstavoista.

Vierailija
112/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edustuskelpoinen on tosiaan esiineellistämistä kun puhe on ulkonäöstä ja varsinkin sen keinotekoisesta parantamisesta. Eri asia olisi jos kyse olisi ihmisen luonteesta ja käytöstavoista.

"Pistäppäs vähän pakkelia naamaan että austa saadaan edustuskelpoinen"

Vierailija
113/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetuntoni on kyllä oikein hyvä eikä todellakaan tarvitse ylimääräistä buustausta. Sen sijaan visuaalisuus on minulle tärkeää, ja siihen kuuluu ulkonäöstä huolehtimisen lisäksi esimerkiksi siisti koti ja hoidettu piha. Myös kodin käyttöesineet ovat käytännöllisyyden lisäksi kauniita, koska minusta on mukavampi käyttää esteettisiä esineitä.

En minäkään ajattele, että homssuinen ihminen ei arvosta itseään riittävästi, että haluaisi ostaa itselleen kauniita vaatteita, vaan että häntä ei todennäköisesti kiinnosta ulkonäkö. Toisia kiinnostavat erilaiset asiat, eikä ulkoisilla seikoilla useinkaan ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa.

Vierailija
114/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hiusten- ja käsienpesuun tarkoitetun saippuani lisäaineettomana ja luomuna ja vegaanisena, litran pullo kestää puolisen vuotta ja maksaa 15 euroa (pesen lyhyet hiukset kerran viikossa). Muita saippuoita en käytä.

Kasvo- ja käsirasvana käytän sheavoita, tätä kuluu tosi vähän koska käytän lähinnä huulten rasvaamiseen tätä, talvella kovien pakkasten aikaan myös silloin tällöin puuvillakäsineiden kanssa öisin käsiin reilu kerros. Yksi purkki vuodessa, 15 euroa.

Hammastahnaa minulla kuluu ehkä kaksi putkiloa vuodessa, loput hampaiden pesut suoritan kookosöljyn kanssa.

Siinäpä ne minun kosmetiikkani taisivat olla, eli eipä tule juurikaan näihin rahaa laitettua.

Vierailija
115/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pistäppäs vähän pakkelia naamaan että austa saadaan edustuskelpoinen"

Haha, tämä nauratti vaikka oli varmaan tarkoitettu ilkeilyksi :D Kyllä mies olisi entinen aika äkkiä, jos oikeasti noin kommentoisi. Sanavalinta oli omani, mies vain usein sanoo että on kiva, kun on niin kaunis vaimo.

Vierailija
116/151 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jotain ikävää sen on joka tapauksessa oltava. Ei voi olla että se olisi esimerkiksi kivaa!

Vierailija
117/151 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt löytää laadukasta luonnonkosmetiikkaa joka sopii 35 vuotiaalle. Fiininaturallyn seerumi noin 30€ ja madaran kasvovoiteita n 20€.

Vierailija
118/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ostin n. 30e:lla hiustenhoitoaineita, saippuaa ja rasvaa. Vielä on osa avaamatta ja ne mitkä on avattu, on reilusti jäljellä. Pari kulmakynää ja ripsaria vuodessa. Niihin menee yhteensä alle 15e.

Viime vuonna joulun aikaan ostin suihkusaippuaa euron pullo. Vielä on jäljellä.

Vierailija
119/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee yhä vähemmän. Käytän päivittäin dödöä, suihkusaippuaa (pesen sillä myös hiukset), hiuslakkaa ja perusvoidetta. Hoitoainetta silloin tällöin. Meikkaamisen jättäminen oli paras päätös ikinä. Kaikki se ajan ja rahan säästyminen on mahtavaa. Kun tottuu omiin meikkaamattomiin kasvoihinsa peilissä, ne eivät näytä enää kalpeilta ja vaisuilta, kuten meikkavana kuvittelin. Suosittelen oikeasti kaikille. Toki, jos meikkaamisesta tykkää, niin mikäs siinä, mutta liian monet naiset meikkaa, koska on "pakko". Minun mielestäni puhdas ja hiuksensa kammannut (jos hiuksia on) henkilö on edustuskelpoinen.

Kosmetiikkateollisuus on yhtä rahastusta. Mietittekö koskaan, miksi miehille on hair, body & face -suihkusaippuoita ja naisille on joka ruumiinosalle oma tuote? Niinpä.

Vierailija
120/151 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä siis nainen, joka ei meikkaa esimerkiksi töihin, ei ole edustuskelpoinen? Aika erikoinen näkökanta.

Itse haluan välttää kaikkea turhaa ostamista. Jokainen meistä vaikuttaa omilla kulutusvalinnoillaan omaan ekologiseen jalanjälkeensä, ja lopulta yksittäiset valinnat vaikuttavat siihen, kuinka ekologisesti elää. Turhan ostamisen välttäminen koskee minulla niin vaatteita, huonekaluja, astioita kuin kosmetiikkaakin.

Se on täysin toissijaista mielestäni, montako euroa kuukaudessa tai vuodessa kosmetiikkaan kuluu, jokainenhan saa käyttää euronsa juuri niin kuin haluaa. Sen sijaan sillä on merkitystä, ostaako todelliseen tarpeeseen vai ei.

Kosmetiikan ostaminen vain kaappiin seisomaan kymmenen muun tarpeettoman purkin kaveriksi on turhaa. Ihan samalla lailla kuin turhaa on vaikka ostaa vaatteita kaappiin seisomaan.

Tässäkin keskustelussa yllättää aidosti se, että läheskään kaikki eivät koe ongelmana, että ostavat jotain, mitä eivät oikeasti tarvitse. Mielestäni se ei ole edes pelkästään oma asia, sillä jokaisen yksilön kulutustottumukset vaikuttavat meidän yhteiseen ympäristöömme.