Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää 4-vuotiaalle miten vauva tule pois äidin masusta?

Vierailija
15.09.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toivottavasti tyytyy tuohon vastaukseen..

Vierailija
2/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan se kai väkisinkin vastaan sitten jossain vaiheessa..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille riittänyt tuo selitys vauvareiästä. Joskus joku kysyi, missä se on, olen osoittanut sormella alapäätäni ja sanonut että siellä alapäässä. Ei ole tarvinnut näyttää :-)

Vierailija
4/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika selosti innoissaan, että tädin mahaan tehdään haava ja vauva otetaan ulos. Sanoin, että saattaapi olla näin, mutta todennäköisesti vauva tulee jalkojen välissä olevasta reiästä ulos. Ja havainnollisti vielä synnytysasennon :)

Meidän eskarilainen ei ole koskaan kysellyt mitään ihmisen lisääntymiseen liittyvää, vaikka lähipiiriin on syntynyt vauvoja. On ilmeisesti katsonut sen verran luonto-ohjelmia ja nähnyt eläinten paritteluja ja synnytyksiä ja päätellyt fiksuna poikana, että näin tää homma menee. Tajuaa ainakin sen parittelun ja poikasten syntymisen välisen yhteyden ihan hyvin.

Vierailija
5/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on tullut esiin jo siinä kun poika on kysynyt miksi naisilla on pimppi ja miehillä pippeli. Silloin olen sanonut, että naisilla pimpin kautta syntyy vauvat eli siellä on kaksi reikää pissareikä ja vauvoja varten toinen reikä. Poika on 4v.

Vierailija
6/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan tuntuu hirmu vaikeelta käydä mitään lissäntymis asioita selittämään. Ja varmaan muutes poikakin huomaa, että äiti vaivautuu ja ajattelee, että haa, tätähän kandee kysellä kaupoissa ja kylässä :)

Pitääkin tässä alkaa valmistelemaan vastauksia, jotka sitten saan kerrottua.

Vierailija
7/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kohta meidän perheessä on uuden vauvan syntyminen ajankohtaista. Eikä se ole herättänyt mitään sen kummempia ihmettely reaktioita lapsessamme. Meillä on nyt muutenkin nämä pimppi/pippeli/kakka/pissa asiat olleet aivan normaaleissa arkipäivän asioissa mukana. Eli puhutaan asioista niiden suht normaaleilla nimillä.

Vierailija
8/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä olen tehnyt. Olen miettinyt mitä kerron missäkin vaiheessa jos kysymyksiä alkaa tulla.

Vierailija
9/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöilläkin on pimppi ja pian 4 vuotias menettää yöunensa ja pelkää kuollakseen että hänenkin pimpistä putkahtaa jotain....

Itse sanoisin, että sieltä mistä pissataan ja kakataan, siellä on äideillä ja isoilla tytöillä luukku/ reikä/ putki tms. mistä vauva pääsee ulos.

Vierailija
10/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3v. tyttö tietää jo, että lapset eivät saa/synnytä vauvoja, vaan " aikuiset" naiset. Joten käytämme sanaa pimppi, kun sana " emätin" ei kuitenkaan oikein istu sanastoomme.

Vierailija
11/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viattomien lasten tarvitse kaikkea tietää.

Vierailija
12/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on 3 eri koloa. Se, mistä tulee pissaa, se mistä tulee kakkaa, ihan kuten sinullakin ja sitten äideillä on kolmaskin kolo, vauvakolo. Siitä vauvakolosta isä on laittanut siemenen äidin mahaan kasvamaan ja kun vauva alkaa syntymään, se tulee ulos siitä samasta kolosta, mistä on sisään mennytkin.

Vierailija
13/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei viattomien lasten tarvitse kaikkea tietää.

tollasilla tarinoilla saa aikaiseksi äkkiä kiusausta kaverpiirissä, kun joku kuitenkin tietää " totuuden" .

kiitos nauruista kuitenkin, en kuvitellut, että tänä päivänä enää tällaisia tarinoita joku viitsii lapsille keksiä.

Vierailija
14/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen sanoin kerrottua faktaa. kannatan.

Vierailija
15/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelivuotias poikamme uskoo, että taikuri Poks taikoo yöaikaan perheisiin lisää lapsia. Että erityisen hyvä isoveli saa pikkuveljen!

t. keiju- ja taikuritarinoitsija

Vierailija
16/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa lapselta ensin kysyä, että mitä mieltä hän itse on, mistä/miten vauvat tulevat? Näin saa selville, minkä tasoista vastausta lapsi odottaa.

Vierailija
17/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän nelivuotias poikamme uskoo, että taikuri Poks taikoo yöaikaan perheisiin lisää lapsia. Että erityisen hyvä isoveli saa pikkuveljen!

t. keiju- ja taikuritarinoitsija

meillä tyttö juuri täytti 2 vuotta ja ymmärtää että vauva kasvaa äidin masussa ja tulee ulos kun on valmis. ymmärtää myös että on itse aikoinaan ollut äidin masussa ja rakastaa katsella vauvakuviaan ja kuunnella juttuja kuinka ihana vauva hän olikaan.

2 vuotias ei nyt vielä kyselä miten vauva on masuun mennyt tai miten se sieltä tarkkaan ottaen tulee ulos, muttei tulisi mieleenkään keksiä mitään satuja kun noiden kysymysten aika tulee.

t. se karu tyyppi

Vierailija
18/18 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. taikuri Poks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi