Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.

Kommentit (800)

Vierailija
241/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..

Pukki on perheen isä pukeutuneena pukiksi 😄

Mutta pienenä en tajunnut sitä ja ajattelin myös noin 😄

Niin minäkin pienenä luulin, mutta nyt aikuisena tajuan että isä on muualla ja pukki onkin joku naapuri.

Miten väärin voi tajuta? Koko laulun pointti on se ”hauskuus”, että lapsi ei ymmärrä että pukki on oma isä.

Minusta laulu on kamala juuri siksikin kun lapsi luulee että äiti pussailee vieraita miehiä.

Vierailija
242/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kettu juoksi yli järven.

Ärsyttävä renkutus, joka jää soimaan päähän ja sanoissakaan ei oo mitään järkeä.

On joululauluja ja lastenlauluja. Tämä laulu ei ole joululaulu.

Laulun tarkoitus on leikittää lapsia 

No ei ehkä ihan pelkästään joululaulu mutta kyllä se on ainakin mukana lasten joululaulukirjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin pienenä luulin, mutta nyt aikuisena tajuan että isä on muualla ja pukki onkin joku naapuri.

Miten väärin voi tajuta? Koko laulun pointti on se ”hauskuus”, että lapsi ei ymmärrä että pukki on oma isä.

Minusta laulu on kamala juuri siksikin kun lapsi luulee että äiti pussailee vieraita miehiä.

Niin Amerikassakin moni luuli. Eräs vaikutusvaltainen piispa julisti laulun pannaan, ja moni radioasema veti sen soittolistoiltaan. Vasta kun kappaleen alkuperäinen esittäjä, lapsitähti Jimmy Boyd kävi piispan pakeilla vähän rautalangasta vääntämässä, panna poistui ja suosio oli sen jälkeen taattu.

Vierailija
244/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita, mutta viimeisin karmeus taitaa minulle olla Juha-Tapion Joulukertomus.

"No ei se ollut joulupukki, valkoparta vanha ukki

kun tyttäremme lapsi sylissään meidät yllättää

Olet laihtunut ja liian hento, joulun ihme

tähdenlento taivastaako teidät tänne toi. Joulun kellot soi.

Pikku tyttäremme ei kai vielä äiti olla voi

Silti pienoikaisen kanssa tänne joulun tullessaan toi.

Tämä joululahja ihmeellinen joulun pelastaa

Vanha keinuheppa ullakolta esiin taas tulla saa.

Tää on kyllä ihan kamala! Miten ne vanhemmat ei ole tienneet tyttärensä raskaudesta? Tuskin se vauva just viime viikolla on syntynyt, ainakin muutaman kuukauden varmaan on, kun äitikin on ihan väsyksissä. Eikö he pidä mitään yhteyttä tyttäreensä? Tytär tulee sitten raato-zombina viimeisenä vaihtoehtonaan vanhempiensa luo, että auttakaa, ja nämä on, että "Aijaa, sulla on lapsi? Voi ihanaa, nyt meillä on tosi kiva joulu, jee!"

Eikö teillä ole yhtään mielikuvitusta ja eläytymiskykyä. Tuleeko jollekulle oikeasti yllätyksenä, että on tällaisia perheitä, että vanhemmat ja lapsi eivät pidä yhteyttä. Vaikka av-raati paheksuu tällaisia elämäntilanteita, minusta tarina on koskettava. 

En ole kuullut koko kappaletta enkä löytänyt googlesta koko biisin sanoja, mutta tarkoitetaanko tuossa edes sitä, että vanhemmat eivät olisi tienneet raskaudesta? Kyllähän tuon voi tulkita niinkin, että vanhemmat näkevät lapsen jouluna ensimmäistä kertaa ja se hetki on niin hieno, että se tuntuu ihmeeltä. 

Olen tuo, jolle vastasit. En pidä yhteyttä vanhempiini eivät he minuun eli kyllä, olen tietoinen. Ei tarvitse eläytyä, kun on eläytymistä ihan omastakin takaa reippaasti.

Minulle se kuulostaa nimenomaan siltä, että riutunut lapsi tupsahtaa yhtäkkiä kylään ja tuo vielä lapsenkin mukanaan, josta vanhemmat eivät tienneet mitään. Siinä ovella ihmettelevät, että onpas hän laihtunut ja väsynyt, ja jestas, onko hän jo äitikin, noin nuorena? Kappaleessahan vanhemmat eivät odota ketään kylään jouluksi, miettivät että pukkiko se siellä pihalla rymyää? Menevät sitten katsomaan, että mistä on kyse.

Vierailija
245/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mummo, mitä kuuluu sinne teille...

Vierailija
246/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on niin pitkä, että ehkä tämä on jo sanottu.

Eikä ole edes typerin, mua vaan on aina huvittanut: "Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä"   :D

Vierailija
247/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää 😖😖 heiluta sun joulukinkkua on aika paha

Vierailija
248/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kaikki kauniit muistot. Oikein hartaasti venytettynä.

Vierailija
249/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut ärsyttää niin nämä pikkuoravalaulut eli päällimmäsenä Saukin joululaulut.

Nämä jo lapsuudessa ärsyttäneitä. 

Vierailija
250/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ajattelen että se on joku naapurin Timppa se joulupukki ja äiti pettää Timpan kanssa laulua laulavan lapsen isää. Olen yrittänyt, mutten ole vuosiin päässyt tästä mielikuvasta eroon.

Vierailija
251/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistithan ottaa iltalääkkeesi?

Vierailija
252/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaita äidin oomme kaikki sekä Soihdut sammuu kaikki väki nukkuu. Lauloin näitä mielelläni lapsena, mutta jos nyt kuulen radiosta jomman kumman, niin radio menee välittömästi kiinni😡

Vierailija
253/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki matkaan jo gay

Vierailija
254/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistithan ottaa iltalääkkeesi?

En, voin varmaa tulla sulta lainaamaan.

Vierailija
255/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joulurenkutus, jonka laulaa mahdollisesti Janna nasaalilla lähiömutsiäänellään ja hokee "Mua, mua, mua, mua, muuuaaa" tms. Voiko enää itsekkäämpää olla? Joulu on juhla, jolloin keskiössä on perhe, yhteisö, muut ihmiset, mutta itsekäs muija ulvoo kuinka jonkun pitäs ajatella juuri "mua, mua, mua, mua, muuuaaaa".

Vierailija
256/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskovaispassska jossa puhutaan Jeesuksesta tai muuta vastaavaa passkaaa...hah hah hah!

Vierailija
257/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä, ja joitain vastaavia biisiketjuja, lukiessa ihmetyttää joidenkin ihmisten ilmeisen heikko lukutaito, huono kuullun ymmärtäminen tai yleinen kyvyttömyys tulkita tekstilajeja (vaikka monet laulut ja runot toki voi ja saa ja pitää tulkita monella tavalla).

Mutta hyvä ja mielenkiintoinen ketju!

Vierailija
258/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä karsein yksittäinen joululaulu on Ai ai ai ja voi voi voi. Katsokaa Youtubesta. Tämä ralli on syystä ja onneksi jäänyt unholaan.

Vierailija
259/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä laulun nimeä tai kuka sen sanat on tehnyt mutta laulussa pieni lapsi vie äidin haudalle kynttilän kylmässä kun iltakin jo hämärtyy ja katselee hautaa kaipaavin silmin. Siis ihan älytöntä. Kuka muka päästää pienen lapsen yksin hautausmaalle sytyttämään kynttilää haudalle kun on vielä kylmä ja ilta on jo pimenemässä? Miksi esim. lapsen isä ei ole mukana hautausmaalla ja miksi kynttilää ei viedä sinne kun on vielä valoisaa?

Vierailija
260/800 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Last Christmas. Miksi edellisvuonna sydäntä ei annettu jollekin joka oli "someone special"? Ärsyttävä nyyhkyvalitusbiisi.