Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
It Was A… (Masked Christmas) - Jimmy fallon
Teräsniskan mummo -biisissä lauletaan mielestäni kyllä siitä, että mummo viettää joulua yksin jossain mökissään ja perhe vaan soittelee, että tullaan sitten joskus lomalla. Harvinaisen ahdistava joulubiisi. Jos vois yhden biisin poistaa universumista, niin se olisi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Teräsniskan Mummo. Nelihenkinen perhe matkaa pohjoiseen mummolaan täysihoitoon vieden tuliaisiksi kahvipaketin.
Kappaleen nimi on Hei mummo.
Ja sitten kannattaa pysyä asiassa, missään kohtaa sanoissa ei mainita kahvipaketista, joten tällaisella pikkukohdissa vääristelemällä ollaan Seiskan, iltapäivälehtien, MV-lehden ja venäläisten suorittaman trollauksen linjoilla.
Itse kappaleen sanat, nehän on monelle perheelle ihan totta. Maaseudulta, myös pohjoisemmasta Suomesta on jouduttu muuttamaan töiden perässä kauemmaksi ja mummo on sitten joutunut tai halunnut jäädä yksin asumaan. Sukulaiset kaukana, aviopuoliso on kuollut ja asuntoakaan ei saa kaupaksi kun kukaan ei sitä vanhaa rintamamiestaloa halua ostaa.
Onneksi nuorempi sukupolvi muistaa hänet, he soittavat hänelle ja lämpimät muistot tulevat mummon mieleen. Mukana tulee lupaus, kesällä taas tapaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei tonttu-ukot hyppikää…hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä!
Tämä on loistava ja totuudenmukainen. 😂
Musta huumori sopii suomalaiseen sielunmaisemaan.
Ja vissiin ruotsalaistenkin, sieltä
kai laulu alunperin lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki uudet.
Lisäksi vanhoista Varpunen jouluaamuna ja ja Joulumaa.
Joulumaa on ihana <3. Yksi parhaista.
Sen sijaan tää uus biisi missä lauletaan että "vangit pääsee vankiloistaan" on ihan hirveä. Kuka hullu on sitä mieltä että vain koska on joulu niin päästetään sen kunniaksi raizk77j7t, murh77j7t ja peD0fiilit vapaaksi.
kettu juoksi yli järven, on maailman turhin ja hirvein joululaulu
Kaupoissa noita jollotuksia ei pääse edes karkuun. Teki eilen mieli jättää ostokset siihen ja josta ulos, kun taas kerran soi se per""leen Joulumaa. Jos saisin valita, kaupoissakin soisi Ajattaran "Joulupukki puree ja lyö" tai Leevi and he Leavingsin "Jouluaattona kännissä".
Varpunen jouluaamuna, loirin raiskaamana suorastaan oksettaa.
...tule varpu riemulla, ota siemen multa... Nasse-sedän äänellä...
Kettu juoksi yli järven.. Ei mitään järkeä koko laulussa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Sylvian joululaulu: "Etnanpa kaukaa jo kauniina nään." Täh?
Wikipedia: "Sylvia eli mustapääkerttu (Sylvia atricapilla) on muuttolintu, joka talvehtii Sisiliassa, Italiassa. Laulussa mainitaan ”häkki mi sulkee mun sirkuttajain”, mikä tarkoittaa häkkiä, johon laulun minä eli kerttunen on suljettu silmät puhkaistuna, jotta se yölaulajana houkuttelisi lajitovereitaan lentämään suoraan pyydystäjien verkkoon, minkä jälkeen niiltä otetaan kieli herkuttelijoiden syötäväksi. Topelius vastusti tätä julmaa verkkopyyntiä. Häkki-vertauksen on ajateltu kuvailevan myös Suomen asemaa Venäjän autonomisena mutta alistettuna osana."
Ei juuri nuo mietteet oo pyöriny mielessä, kun oon kyseistä kipaletta lauleskellu. Ihmetelly kyllä kovin tuota Etnaa, kun ei kyllä tämän mökin ikkunasta näy.
Minä taas mietin miten se näkee Etnan kun silmät on puhkaistu.
Miettikää jos menisi jonnekin tër ro riśtien päämajaan jättimäinen puurokauha käsissä jossa on kuivahtaneita riisipuuron jämiä ja huutaisi "rauha maailmalle!"
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Twelve_Days_of_Christmas
Tämä englantilaisten värssy, jossa peltopyy istuu päärynäpuussa. Minua vaa huvittaa ja kummastuttaa aina se mielikuva miten se siellä istuu. Ja miten päärynäkin jouluun liittyy. Kai se sitten jotenkin on englantilaisille tärkeä joulun hedelmä. 🍐
Alkujaan ranskalainen sävelmä , eikä päärynä liity asiaan kuin linnun kautta...
Sanoitus taas on tyypillisen englantilainen runo. Niissä lisätään usein joka säkeistössä uusi rivi, mikä pitää muistaa.
Oikestaan laulu kertoo lahjoista, jotka annetaan loppiaisena. Se on ollut joskus tärkeä juhla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki uudet.
Lisäksi vanhoista Varpunen jouluaamuna ja ja Joulumaa.
Joulumaa on ihana <3. Yksi parhaista.
Sen sijaan tää uus biisi missä lauletaan että "vangit pääsee vankiloistaan" on ihan hirveä. Kuka hullu on sitä mieltä että vain koska on joulu niin päästetään sen kunniaksi raizk77j7t, murh77j7t ja peD0fiilit vapaaksi.
Huoh… Moneen kertaan selitetty, miten tuo on vertauskuvallinen sanoma henkisiin vankiloihin, missä ihminen ei koe rauhaa sisimmässään.
Ylen toimittajien myötähäpeää aiheuttava renkutus, Vain elämää laskevien tähtien epätoivoiset viritykset.
Vierailija kirjoitti:
Se saatanan renkutus jossa on tontun tehtäviä joista yksi on "pukki virkistää". Tekee mieli ampua radio kun se tulee. Mikä helvetin doku se pukki on jota pitää virkistää ennen joulua?
No haloo, pukki on 364 päivää vuodessa tekemättä mitään. Ja sitten yhdessä päivässä hullun lailla hommaa.
Slash versiona Last Christmas 🎄
Angel of deathhhhhh
PAA RA PA PAM PAM! Mikä rumpalipoika lieneekään, todella ärsyttävä.
Sebastian Munakuono, oli persu nimeltään...
Teräsniskan Mummo. Nelihenkinen perhe matkaa pohjoiseen mummolaan täysihoitoon vieden tuliaisiksi kahvipaketin.