Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsiäinen, perheellinen mutta yksin :(

Vierailija
03.04.2015 |

Miten te perheelliset vietätte pääsiäistä? Tuntuu, että joka puolelta tulee vastaan vaan sitä onnea ja auvoa. On tehty ruokaa, syödään yhdessä käydään kylässä tai joku tulee vierailulle jne. En ole itsekään mikään hirveä pyhien laittaja tai juhlija, mutta jotenkin oli toiveissa että kun kaikki ollaan kotona kerrankin (minä, mies ja teini) niin oltaisiin edes vähän yhdessä. Minä siivosin, kokkasin ja kyselin perhettä sitten yhteen, mutta ei ketään kiinnosta. Mies laittelee koneita, teini pelaa ja minä tulin koneen ääreen tänne valittamaan :( onko kukaan muu perheellinen yksinäinen juhlapyhinä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tylsää täälläkin. Töissä kuuntelin kahvitauolla työkavereitten suunnitelmista : mökkeilystä, ulkoilusta jne. Täällä möllötetään perhe erillään kaikki. Ankeaa

Vierailija
2/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuohon te olette ihan itse syypäitä! Miksi hyväksyt miehen ja teinin käytöstä??? Meillä syödään joka päivä yhdessä, myös arkena. Ei tulisi kuuloonkaan, että juhlapyhänä eivät tulisi ruokapöytään, vaikka ovat kotona!!! Tuo on oikeasti tosi surullista ja asialle pitää tehdä jotain heti.Puhu miehen kanssa! Miksi teini tulisi pöytään, kun isäkään ei vaivaudu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:14"]

Harmi, että pitää lapsettomana jäädä paitsi tuostakin ilosta.

[/quote]

Niinpä. Voi että kun on ihanaa perheen läheisyyttä. Täältä aviomihen kylmästä kainalosta palstailen kaihoisasti.

Vierailija
4/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hyvin tyypillinen tilanne monessa perheessä joissa teini-ikäisiä. Nyt kunnissa vielä valitan kun omat pieniä, että haluaisin sitä omaa aikaa niin varmaan asti tulee päivä kun ei enää äiti seura kiinnosta.

Semmosta tää on. Kyllä se taas siitä. Hae huomenna vaikka pitsat teille, varmasti kipittää teinikin kiltisti pöydän ääreen. :D

Vierailija
5/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin ei kannata verrata. Me ei voida tietää mitä kenenkin perheessä tapahtuu, vaikka istuttais kuinka aina yhdessä ruokapöydässä tai lähdettäis pääsiäisenä ylläkselle.

Se ei kerro vielä yhtään mitään.

Pää pystyyn ja suunnittelet teillekin vaikka jonkun mukavan viikonlopun vuokramökille. Saunomista, ulkoilua, yhdessä oloa.

Hyvää pääsiäistä!

Vierailija
6/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies reissussa, minä nautin yksinolosta. Olen vain laiskotellut kalsareissa koko päivän. :)

Vierailija
7/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mieleenkään, että pitäisi ottaa paineita jostain pääsiäisen vietosta. Pääpaino meillä pitkissä vapaissa. Ollaan kotona koko perhe, mutta aika laillahan kaikki puuhailevat omia asioitaan. Tänään käytiin vanhempien luona syömässä tosin. Mökille mennään, mutta minkälaista idyllistä Sound of Music -yhdessäoloa siellä pitäisi olla? Me ollaan pikkulapsen vanhempia, joten vähän vuorollaan puuhaillaan pojan kanssa, jolloin toinen saa vähän omaa aikaa. Ehkä tämä elämänvaihe on sellainen, että kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä. Mulle riittää, että ollaan samassa huoneessa, kuulen kun muut puuhailevat vieressä. Poppoo koossa, vaikkei varmaan mitään virallista laatuaikaa olekaan.

Vierailija
8/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kotona kahdestaan 8 kk vanhan vauvan kanssa koko pyhät, kun mies on keikoilla. Ikäväähän tämä vähän on :(

Vierailija
9/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa kuin kaikki muutkin päivät,akka ei ole huomaavinaankaan,sitä pitää kuitenkin elättää,tankata auto,maksaa asuminen ym. Olen orja minkä kaikki rahat menee tämän paskan pyörittämiseen, aika töiden tekemiseen (2työtä) ja lasten hoitamiseen,lapsien kanssa olen mielellään,mutta tuntuu ettei ole ikinä omaa aikaa/elämää ja akka alkanut tuollaiseksi vitun kusipääksi.
tv.mies39v

Vierailija
10/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:51"]

Kunpa mullakin olisi tuollainen äiti kuka haluisi olla kanssani

[/quote]

Tämä kommentti pisti miettimään. Toki muutkin ja tosiaan en ole ihminen joka laittaa odotuksia pyhiin, että pitäisi olla jotain erikoista, muutenkin tykätään tehdä paljon omia juttuja kaikki omissa oloissa. Ehkä tulee se yksinäinen olo, kun nyt on sitä omaa aikaa, eli ei enää pienen lapsen mukaan pyöri arki eikä pyhä. Mutta siis tämä kommentti.. Tuntuu tosi kurjalta puolestasi. Enpä olisi uskonut tämän palstan äärellä itkuja tirauttavani.. Minulla ei ollut itsellä vanhempia jotka olisivat halunneet olla kanssani, joten tiedän miltä se tuntuu ja siksi olenkin itse koittanut toimia oman lapsen kohdalla toisin. Piti ihan käydä juttelemassa teinille ja nyt harmittaa että mitä ihmettä minä täällä edes valitan.. Kiitokset sinulle ja kaikille muillekin, kun annoitte vähän perspektiiviä asioihin. Ja hyvää pääsiäistä itse kullekin! :) ap

Vierailija
11/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei :( voi minua :( 

Vierailija
12/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että pitää lapsettomana jäädä paitsi tuostakin ilosta.

Vierailija
13/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit ovat linnottautuneina huoneisiinsa, olkoot, syöty on hyvää ruokaa, levätköön nyt, niin minäkin teen. Huomenna pakollisia ostoksia, mutta sitten taas lepoa pari päviää. Käydään leffassa ainakin. Ja koirien kaa lenkillä. EI me muutenkaan hirvestä olla yhdessä enää :(

Vierailija
14/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pääsiäinen ei joulu.....

Vierailija
15/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Mies on Lapissa laskettelemassa veljensä kanssa, teini on pelannut koko yön ja nukkuu nyt. Lammaspata hautuu uunissa ja minä löhöilen viinilasin kanssa sohvalla, katselen leffaa ja nautin hiljaisuudesta.

Vierailija
16/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär meni mummolaan ja minä olen siivoillut. Näin yh:na olen kyllä tottunut yksinäisiin päiviin eikä tämä päivä eroa juurikaan niistä päivistä kun olen vapaalla ja lapsi on isällään. Mutta kyllä sitä yksinäiseksi itsensä välillä tuntee (myös arkipäivinä).

Vierailija
17/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää hirveitä teiniltä odota, siis yhdessä oloa. Saa olla omat jutut, hyvä niin. Mutta on tää jotenkin uskomaton tilanne. Siis kaikki kolme istutaan eri huoneissa. Koko päivä! (paitsi mitä minä touhusin, siivosin ja kokkasin keittiössä. Eikä kukaan halunnut tulla edes syömään) En minä sinkkuna/lapsettomana tuntenut ikinä, edes yksin ollessa, oloa näin yksinäiseksi kun nykyään.

Vierailija
18/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti muu perhe anoppilaan, minulla töitä osittain,joten yksin ollaan täälläkin.Ankeaa,pitäisi nauttia tästä "yksinolosta" mutta kun en osaa. Kaappeja siivoan ja muuta yhtä mukavaa,säälittävää.

Vierailija
19/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut sellaiseen jo lapsena, kukin oli omissa oloissaan joulut ja pääsiäiset ym. Minä olisin kaivannut seuraa, mutta yksin sai olla. Pääsiäisenä ei saanut edes hakea kavereita ulos, ei muuten joulunakaan ennen tapaninpäivää.

Nyt olen eronnut, lapsi isällään ja minä yksin kotona. Miesystäväkin on nykyään, mutta hän on perheensä parissa (lapsi ja vanhemmat, ei sentään muita). Tuttuahan tämä onn, olin yksin suurimman osan joulustakin.

Joskus sovitaan jotain yhteistä ystävien kanssa, mutta aina ei onnistu, joku siarastuu ym. Kyllä ihmiset useimmiten ovat juhlapäivät piiloissaan perheidensä kanssa ja yksinäiset yksin. Minä myös.

Vierailija
20/33 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa mullakin olisi tuollainen äiti kuka haluisi olla kanssani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan