Pääsiäinen, perheellinen mutta yksin :(
Miten te perheelliset vietätte pääsiäistä? Tuntuu, että joka puolelta tulee vastaan vaan sitä onnea ja auvoa. On tehty ruokaa, syödään yhdessä käydään kylässä tai joku tulee vierailulle jne. En ole itsekään mikään hirveä pyhien laittaja tai juhlija, mutta jotenkin oli toiveissa että kun kaikki ollaan kotona kerrankin (minä, mies ja teini) niin oltaisiin edes vähän yhdessä. Minä siivosin, kokkasin ja kyselin perhettä sitten yhteen, mutta ei ketään kiinnosta. Mies laittelee koneita, teini pelaa ja minä tulin koneen ääreen tänne valittamaan :( onko kukaan muu perheellinen yksinäinen juhlapyhinä?
Kommentit (33)
Mitäpä jos kutsut jonkun kylään (onko omia tai miehen sisaruksia, vanhemmat tai tuttavia) ?
Olemme itse lapseton pari 30+, kotona ollaan pääsiäinen kahdestaan ja puuhaillaan normaalia kotihommia, esim tänään siivottu perusteellisesti autot. Huomenna kaupoille ja su tai ma jonnekin ravintolaan syömään.
Aika monesti itse tulee luotua ne suuret odotukset pyhille(ja odotukset usein aika epärealistisia, täydellisine perheidylleineen). Kun luopuu näistä pilvilinnoista niin on paljon mukavampi olla.
No muuten kuulostaisi ihan unelmalta, mutta tuo että mies ja teini ei tulleet edes syömään on ihan kamalaa!!! :O Se on epäkohteliasta ja itsekästä.
Itse nautin omasta ajasta suunnattomasti, mutta ruokailut mielestäni on sellaista perheaikaa, johon kaikki (kotona olevat) osallistuvat.
Minä kävin kuntosalilla noloilemassa kun oli niin ankeeta kotona ja mies vaan facessa seikkaili. Tästäkös ukko veti herneen nenään ja oli häipynyt omille teilleen kun tulin takaisin. Luuli kai että menin sinne naimaan jonkun kanssa....
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:16"]
Mitäpä jos kutsut jonkun kylään (onko omia tai miehen sisaruksia, vanhemmat tai tuttavia) ? Olemme itse lapseton pari 30+, kotona ollaan pääsiäinen kahdestaan ja puuhaillaan normaalia kotihommia, esim tänään siivottu perusteellisesti autot. Huomenna kaupoille ja su tai ma jonnekin ravintolaan syömään. Aika monesti itse tulee luotua ne suuret odotukset pyhille(ja odotukset usein aika epärealistisia, täydellisine perheidylleineen). Kun luopuu näistä pilvilinnoista niin on paljon mukavampi olla.
[/quote]
Olen minä jo paljon pilvilinnoista luopunut. En oikeastaan odottanut tänään kun sitä yhteistä ruokailua,edes pientä hetkeä yhdessä. Tosin eipä sitä ollut edes viime jouluna. Voisin pyytää sisaruksiani käymään (ystäviä ei ole) mutta silloin mies lähtisi kotoa kokonaan pois.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:15"]
Mies reissussa, minä nautin yksinolosta. Olen vain laiskotellut kalsareissa koko päivän. :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:58"]
Samaa paskaa kuin kaikki muutkin päivät,akka ei ole huomaavinaankaan,sitä pitää kuitenkin elättää,tankata auto,maksaa asuminen ym. Olen orja minkä kaikki rahat menee tämän paskan pyörittämiseen, aika töiden tekemiseen (2työtä) ja lasten hoitamiseen,lapsien kanssa olen mielellään,mutta tuntuu ettei ole ikinä omaa aikaa/elämää ja akka alkanut tuollaiseksi vitun kusipääksi. tv.mies39v
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:25"]En minäkään enää hirveitä teiniltä odota, siis yhdessä oloa. Saa olla omat jutut, hyvä niin. Mutta on tää jotenkin uskomaton tilanne. Siis kaikki kolme istutaan eri huoneissa. Koko päivä! (paitsi mitä minä touhusin, siivosin ja kokkasin keittiössä. Eikä kukaan halunnut tulla edes syömään) En minä sinkkuna/lapsettomana tuntenut ikinä, edes yksin ollessa, oloa näin yksinäiseksi kun nykyään.
[/quote]
Mä lähinnä ihmettelin sitä että jos olet tehnyt ruokaa ja kutsut syömään niin ei tulla???? Ei tulisi kuuloonkaan mun perheessä tollanen. Vetäisin niin hirveät kilarit että. Toihan tarkottaa ettei sua kunnioiteta yhtään. Syöttekö yleensä yhdessä?
Tollanen ei olis tullu kuuloonkaan mun lapsuuden perheessä eikä mun omassakaan. Siksi ihmettelen. Eli oikeasti noin törkeää käytöstä tosiaan on?!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:20"]
Tää on pääsiäinen ei joulu.....
[/quote] kaikki uskonnolliset juhlat on tööt.
https://freepathways.wordpress.com/2015/04/04/isa-ja-poika/
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:19"]
Mulle ei tullut mieleenkään, että pitäisi ottaa paineita jostain pääsiäisen vietosta. Pääpaino meillä pitkissä vapaissa. Ollaan kotona koko perhe, mutta aika laillahan kaikki puuhailevat omia asioitaan. Tänään käytiin vanhempien luona syömässä tosin. Mökille mennään, mutta minkälaista idyllistä Sound of Music -yhdessäoloa siellä pitäisi olla? Me ollaan pikkulapsen vanhempia, joten vähän vuorollaan puuhaillaan pojan kanssa, jolloin toinen saa vähän omaa aikaa. Ehkä tämä elämänvaihe on sellainen, että kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä. Mulle riittää, että ollaan samassa huoneessa, kuulen kun muut puuhailevat vieressä. Poppoo koossa, vaikkei varmaan mitään virallista laatuaikaa olekaan.
[/quote]
Näin meilläkin. Pienen asunnon etuja: ollaan kaikki samassa tilassa, vaikka jokainen puuhaa omiaan. Minusta mukavaa, mutta vaatii tietysti hyvän ilmapiirin, jos kotona olisi kovin kireä tunnelma, niin voisi ruveta ärsyttämään.
Muakin kiinnostaa. Onko oikeasti paljon perheitä joissa ei tulla yhteiseen pöytään vaan jäädään omiin puuhiin. Mun suvussa ja perheessä toi olis todella suuri loukkaus ruoanlaittajalle!!!!!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:58"]
Samaa paskaa kuin kaikki muutkin päivät,akka ei ole huomaavinaankaan,sitä pitää kuitenkin elättää,tankata auto,maksaa asuminen ym. Olen orja minkä kaikki rahat menee tämän paskan pyörittämiseen, aika töiden tekemiseen (2työtä) ja lasten hoitamiseen,lapsien kanssa olen mielellään,mutta tuntuu ettei ole ikinä omaa aikaa/elämää ja akka alkanut tuollaiseksi vitun kusipääksi. tv.mies39v
[/quote]Eikö akka käy töissä? En oikeasti tunne yhtään miestä joka elättää akkansa. Taidat olla ensimmäinen.Vaikka enhän mä kyllä suakaan tunne. Mutta ethän sä ole yksin jos hoidat lapsia ja olet niiden seurassa ja vielä valitat ettei ole omaa aikaa. Tässä nimenomaan kyseltiin onko yksin vaikka on perhe.Tuo sun asenne vaimoasi kohtaan tuntuu myös aika pahalta. Ei ihme ettei vaimo ole onnellinen, jos vain valitart,että joudut elättämään koko perheen,etkä arvosta vaimosi työpanosta. Tuskin sekään päivät makaa?
Oo tyytyväinen. Sulla sentään on mies. Täällä on vain teini ja minä.
Ei sukua, ei tuttuja.