Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko että köyhyys pääasiassa rahasta kiinni?

Vierailija
03.04.2015 |

Mielestäni se on ehkä 30% kiinni rahasta ja 70% henkinen tila.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän sanotaan, että köyhyys on korvien välissä. Mutta köyhyys myös vaikuttaa tapaasi ajatella, tätä ei varmasti ymmärrä, jos ei ole kokenut köyhyyttä.

Vierailija
2/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Tai siis varaton. Elän silti hyvin muiden rahoilla. En yhteiskunnan tosin, mutta sukuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, säästäväisyys on elämäntapa, rutiköyhä vasta kun ei ole edes leivänkannikkaa.

Vierailija
4/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta. Se että mä ajattelen kaiken olevan hyvin ei tuo sitä leipää pöytään. Mulle tuli potkut yt:ssa vuosi sitten. Pidän huolen että lapsilla on ruokaa ja etteivät he tajua mikä on homman nimi, mutta kyllä saa ankarasti senttiä venyttää loppukuusta. Onneksi nyt ois ehkä uusi työ tiedossa. Haastattelu pääsiäisen jälkeen. Ja ennen kuin joku alkaa kysellä miksei mies auta niin hän kuoli 3 vuotta sitten. "Puskurirahastoon", 4kk palkka, ei kajota, sillä mun lapsella on sairaus jonka hoito vaatii ajoittain erittäin paljon rahaa ja siitä en aio tinkiä oli tilanne mikä tahansa.

Vierailija
5/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Elin onnellista ja tasapainoista elämää myös köyhänä. On hengen köyhyyttä mitata elämän merkitystä rahassa. Suomessa kuitenkin saa sen verran rahaa myös työttömänä, että voi syödä ja asua hyvin. Mitä muuta ihminen oikeasti tarvitsee? Halveksun sellaisia ihmisiä, jotka rutisevat köyhyydestä kun heillä ei ole varaa ostaa iphonea tai matkustella kaukomailla. Harmi tosin ettei ole, heille tekisi ihan hyvää nähdä oikeaa köyhyyttä.

Vierailija
6/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:04"]Rahasta. Se että mä ajattelen kaiken olevan hyvin ei tuo sitä leipää pöytään. Mulle tuli potkut yt:ssa vuosi sitten. Pidän huolen että lapsilla on ruokaa ja etteivät he tajua mikä on homman nimi, mutta kyllä saa ankarasti senttiä venyttää loppukuusta. Onneksi nyt ois ehkä uusi työ tiedossa. Haastattelu pääsiäisen jälkeen. Ja ennen kuin joku alkaa kysellä miksei mies auta niin hän kuoli 3 vuotta sitten. "Puskurirahastoon", 4kk palkka, ei kajota, sillä mun lapsella on sairaus jonka hoito vaatii ajoittain erittäin paljon rahaa ja siitä en aio tinkiä oli tilanne mikä tahansa.
[/quote]

Mihin sos.tukesi menevät?

Vierailija
7/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:17"]

Kyllä. Elin onnellista ja tasapainoista elämää myös köyhänä. On hengen köyhyyttä mitata elämän merkitystä rahassa. Suomessa kuitenkin saa sen verran rahaa myös työttömänä, että voi syödä ja asua hyvin. Mitä muuta ihminen oikeasti tarvitsee? Halveksun sellaisia ihmisiä, jotka rutisevat köyhyydestä kun heillä ei ole varaa ostaa iphonea tai matkustella kaukomailla. Harmi tosin ettei ole, heille tekisi ihan hyvää nähdä oikeaa köyhyyttä.

[/quote]

Niin että kiitollisuudenvelka on aiheellista? Sitäkö yritit sanoa?

Vierailija
8/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleistä, mutta usein näyttää olevan kiinni siitä, miten sen käytettävissä olevan rahan käyttää. Moni "köyhä" tuntuu käyttävän sen rahansa melko leväperäisesti sellaiseen, minkä joku muu kokee hyvin tarpeettomaksi.

Vierailija
9/9 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:04"]Rahasta. Se että mä ajattelen kaiken olevan hyvin ei tuo sitä leipää pöytään. Mulle tuli potkut yt:ssa vuosi sitten. Pidän huolen että lapsilla on ruokaa ja etteivät he tajua mikä on homman nimi, mutta kyllä saa ankarasti senttiä venyttää loppukuusta. Onneksi nyt ois ehkä uusi työ tiedossa. Haastattelu pääsiäisen jälkeen. Ja ennen kuin joku alkaa kysellä miksei mies auta niin hän kuoli 3 vuotta sitten. "Puskurirahastoon", 4kk palkka, ei kajota, sillä mun lapsella on sairaus jonka hoito vaatii ajoittain erittäin paljon rahaa ja siitä en aio tinkiä oli tilanne mikä tahansa.
[/quote]

Mihin sos.tukesi menevät?
[/quote]
Lasten asioihin menee kaikki. Vanhin opiskelee eri paikkakunnalla ompelijaksi joten materiaaleihin menee paljon, eikä pienestä opintotuesta riitä niihin, vuokraan, laskuihin ja ruokaan, joten autan häntä niin paljon kuin pystyn. Toiseksi vanhin aloitti lukion ja nekin kirjat maksaa vaikka käytettyinä ostetaankin. Pidän huolen että heillä on hyvä olla vaikka sitä rahaa ei paljon olekaan. Nuorin joutui rakkaan harrastuksensa lopettamaan kun en voi enää maksaa sitä ja se syö mua ihan hirveästi. Me selvitään kyllä, siitä ei siis ole kyse, mutta on tää ihan perseestä, kun ei ole varaa tarjota lapsille sitä samaa kuin ennen. Mä en itselleni edes kaipaa mitään. Ja onneksi nyt näyttäis siltä, että mulla alkaa toukokuussa uusi tuö. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän