IL: 36-vuotias nainen ei ole koskaan seurustellut
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/8983c6ba-1b28-4782-bf0e-a13fbb4…
36-vuotias kirjailija nainen ei ole koskaan seurustellut. Mitäs veikkaatte mikä syynä? Treffaillut kuitenkin on
Kommentit (140)
Eipä tuossa mitään outoa. Se vasta outoa on, että 40-vuotias nainen asuu edelleen vanhempiensa kanssa, vaikka vakituinen työ jne. Valitettavasti häntä ei ole ulkoisella kauneudella siunattu. Aloitteeton valittaja kaikkinensa.
Oletettavasti tämä jutun nainen hakee romanttista ensikohtaamista ja romanttista suhdetta. Kuten itsekkin sanoo, saisi kyllä esim tinderista seuraa mutta häntä ei sellainen kiinnosta. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nirsommaksi tulee kun ajan kanssa ne mielikuvat ja fantasiat mahdollisesta miehestä vaan kasvavat.
1. Ei koe kipinää niiden kanssa, jotka ovat tarjolla 2. Ei itse herätä heissä kipinää. 3. Ei ole kykyä sitoutua pitkällä tähtäimellä, vaikka pikasuhteita riittää.
Nämä olen todennut yleisimmiksi syiksi tuttujen sinkkuuteen. Heiltä poikkeuksetta puuttuu yhteys. Joko koska tarjokkaat eivät ole kokeneet yhteyttä heihin tai koska itse on kykenemätön yhteyden muodostamiseen (joko ihmisenä kykenemätön tai tarjokkaiden epäsopivuuden takia). Tähän sisältyy sekä kemia että henkinen yhteys. Jompi kumpi näiden suhteista puuttuu, usein molemmat. Heitä luullaan nirsoiksi, mutta oikeastaan he eivät vaadi suhteelta tarpeeksi. He jumittuvat kavereiksi ystävyyssuhteisiin, joissa ei ole mitään tarjolla tai etsivät liian laajalla kammalla ketä tahansa, jolloin eivät löydä mitään (koskee etenkin miehiä). Osalla yhteyden puute voi johtua rumuudesta ja siitä johtuvasta kemian puutteesta, mutta ei kaikilla. On paljon rumia parisuhteessa eläviä ja sinkkuja, jotka eivät ole rumia. Lähes poikkeuksetta yksin jääneet ovat myös alkaneet etsiä aivan liian myöhään, kun parhaat on jo viety. Tämä syy koskee etenkin naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet eivät ole sitoutumishaluisia varsinkaan jos nainen on älykäämpi kuin he. Ottais ulkomaalaisen ja vaikapa tumman miehen, moni tuttavakin on tehnyt niin eivätkä haikaile kantisten perään ollenkaan.
No lukisit sen kirjan, kyllä sillä on niitä ulkomaalaisiakin ollut.
Jännä kun suomalainen voi tosta vain ottaa jonkun afrikkalaisen tai thaimaalaisen koska ne haluaa suomeen, ruma tyhmä nainen voi ottaa jonkun pool-boyn kongosta ja 50v setämies 17 vuotiaan silikoneilla varustetun thaimaalaisen leikkukaluksi.
Suurin osa aasialaisista naisista ovat sellaisia, että hoikasta vartalosta huolimatta rinnat ja muutkin naiselliset muodot löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
1. Ei koe kipinää niiden kanssa, jotka ovat tarjolla 2. Ei itse herätä heissä kipinää. 3. Ei ole kykyä sitoutua pitkällä tähtäimellä, vaikka pikasuhteita riittää.
Nämä olen todennut yleisimmiksi syiksi tuttujen sinkkuuteen. Heiltä poikkeuksetta puuttuu yhteys. Joko koska tarjokkaat eivät ole kokeneet yhteyttä heihin tai koska itse on kykenemätön yhteyden muodostamiseen (joko ihmisenä kykenemätön tai tarjokkaiden epäsopivuuden takia). Tähän sisältyy sekä kemia että henkinen yhteys. Jompi kumpi näiden suhteista puuttuu, usein molemmat. Heitä luullaan nirsoiksi, mutta oikeastaan he eivät vaadi suhteelta tarpeeksi. He jumittuvat kavereiksi ystävyyssuhteisiin, joissa ei ole mitään tarjolla tai etsivät liian laajalla kammalla ketä tahansa, jolloin eivät löydä mitään (koskee etenkin miehiä). Osalla yhteyden puute voi johtua rumuudesta ja siitä johtuvasta kemian puutteesta, mutta ei kaikilla. On paljon rumia parisuhteessa eläviä ja sinkkuja, jotka eivät ole rumia. Lähes poikkeuksetta yksin jääneet ovat myös alkaneet etsiä aivan liian myöhään, kun parhaat on jo viety. Tämä syy koskee etenkin naisia.
Unohdit tuosta listasta sen, ettei koskaan tapaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minkäikäinen on liian vanha etsimään parisuhdetta? Toki jos haluaa saada kumppaninsa kanssa biologisia lapsia niin se saattaa asettaa paineita löytää itselle kumppani. Toisaalta luonto, kohtalo, mikä lie on toisinaan niin julma. ettei laps(i)en saaminen onnistu ainakaan ns. perinteisimmällä tavalla. Surullista. Mutta ei se laps(i)en saaminen tai kumppanin löytäminenkään ainakaan hirveän paljon nopeudu sillä, että saa kuulla ulkopuolisten tivaamista ja utelua asiasta.
Vaikka välillä taas tuntee itsensä melko ulkopuoliseksi olemalla kuin tapettia. Sitä ei halua rasittaa ja vaivata läheisään omalla kumppanin kaipuulla ja haaveilla. Toisaalta ei heistäkään enää moni jaksa tai huomaavaisiako ovat kun eivät asiaa nosta esiin kuin hyvin harvoin. Sitä kai on jo totuttu siihen, että olen ja olen aina ollut sinkku.
Itse uskon myös, että meidän sinkkumiesten kohdalle erityiesti korostuu myös ääripäät. On heitä, jotka kokevat ja tuntevat, että heidän elämältään puuttuu suunta ja valo kun ei ole kumppania. He joilla ei mahdollisesti ole oikein ketään läheistä naista, joka huomoisi ja osoittaisi edes hieman olevan kiinnostunut miehestä ja jonka kanssa jakaa asioita.
Sitten taas on itseni kaltaisia, joilla on kyllä niin naisia kuin miehiä eritavoin läheisinä ihmisinä (kavereina, ystävinä, kolleegoina harrastuskavereina, hyvänpäivän tuttuina jne). mutta syystä tai toisesta sitä on pysynyt sinkkuna.
En itse tunnustaudu, vaikkapa pelimieheksi, joka lienee se vähän reppanan ja naisettomuudesta jo henkiesti ja fyysisesti kärsivään sinkkumieeen nähden melkein vastakohta.
Mutta kaiketi sitten jollekin täysin käsittämätön vaikkakin luullakseni yhä useammin melko tavallinen mies, joka asuu ja elää itsekseen omaa arkeaan. Ei erityisen rikas mutta ei köyhäkään, toimeen tulee ja joskus saa jotain säästöönkin.
Moni nainen elää vastaavan tapaista elämää mutta mysteeri on miksi samantapaisessa elämäntilanteessa olevat kaksi ikisinkkua eivät kohtaa.
Syy voi olla niin kuin itselläni. Sinkkuus ei ole akuuutti ongelma vaan se tapa elää, johon voi tehdä muutoksen jos sopiva kumppaniehdokas tulisi joskus vielä vastaan. Ellei niin jatkaa sinkkuna kuten tähänkin asti. Parisuhde on mahdollisuus ei välttämättömyys.
Mainostaa kirjaansa.
Totuus on luultavasti hieman erilainen kuin kirjailija antaa ymmärtää.
No entäs sitten jos ei ole seurustellut? Ihan yhtälailla voisi tehdä uutisen ihmisestä kenellä ei ole ollut koskaan autoa tai lemmikkieläintä.
Minulla on ikää 32v enkä minäkään ole koskaan seurustellut ja en näe siinä mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
No entäs sitten jos ei ole seurustellut? Ihan yhtälailla voisi tehdä uutisen ihmisestä kenellä ei ole ollut koskaan autoa tai lemmikkieläintä.
Minulla on ikää 32v enkä minäkään ole koskaan seurustellut ja en näe siinä mitään ihmeellistä.
Mutta ei kaikista tehdä. Pitää olla joku koukku. Tässä tapauksessa siis tuo kirja ja traumaattiset kokemukset, jotka ovat johtaneet nykytilanteeseen. Ei lehtiä tai mediaa kiinnosta tavallinen Pekka 40 v, joka ei oman ujoutensa tai puutteidensa takia ole koskaan päässyt naisen kanssa lähikontaktiin tai seurustelemaan. Pekka on tilasto, Pekka on huomaamaton, Pekan suru ei ole kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Mainostaa kirjaansa.
Niin. Kyllähän se, että voi julkisuudessa esiintyä ja kertovansa haaveilevansa parisuhteesta saattaa saada enemmän ja vähemmän potentiaalisia kumppaniehdokkaita liikkeelle ja osoittamaankin kiinnostusta ja tuomaan itseään tyrkylle. Tilanne voi olla sekä antoista että hyvin raskas kohteena olevalle kirjailijalle tai kenelle hyvänsä julkisuudessa olevalle.... Ihastutaankop ihmiseen vai enempi hänestä muodostamaansa mielikuvaan....
Vierailija kirjoitti:
Syy on miehissä.
Syy mihin nyt tällä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostaa kirjaansa.
Niin. Kyllähän se, että voi julkisuudessa esiintyä ja kertovansa haaveilevansa parisuhteesta saattaa saada enemmän ja vähemmän potentiaalisia kumppaniehdokkaita liikkeelle ja osoittamaankin kiinnostusta ja tuomaan itseään tyrkylle. Tilanne voi olla sekä antoista että hyvin raskas kohteena olevalle kirjailijalle tai kenelle hyvänsä julkisuudessa olevalle.... Ihastutaankop ihmiseen vai enempi hänestä muodostamaansa mielikuvaan....
Se on silti oma valinta. Aina olisi voinut jättää kirjan kirjoittamatta tästä aiheesta tai jättää julkiset esiintymiset kirjailijana pois. En usko, että kirjailija hakee näin seuraa, mutta jonkinlainen motiivi silti on oltava olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko kranttu. Kirjailija saattaa haluta supliikkimiehen tai ainakin älykkään sanallisesti. Tuollaiset miehet, jotka ovat vieläpä muutenkin mukavia ja normaaleja niin ei vain riitä enää kaikille. Monilla normaaleilla fiksuilla miehillä on jo perhe 36-vuotiaana.
Tai toisinpäin. Edelleenkin vakka kantensa valitsee. Taiteen alalla työskentelevät marginaali ryhmää?
Käsittääkseni akateemiset miehet löytää kumppanin sieltä opintojen ääreltä aika todennäköisesti joten heitä ei ole liikaa sinkkuina kovinkaan usein tarjolla. Jos stereotyypataan niin ei ehkä helposti sinkkumiehistä löytyvä "rekkamies" kirjailijattarelle mätsää, ja sinkku rekkamies etsii rempseää sinkkunaista joka leipoo pullat, tekee makkarakastikkeen ja nauraa Putoukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostaa kirjaansa.
Se on silti oma valinta. Aina olisi voinut jättää kirjan kirjoittamatta tästä aiheesta tai jättää julkiset esiintymiset kirjailijana pois. En usko, että kirjailija hakee näin seuraa, mutta jonkinlainen motiivi silti on oltava olemassa.
Niin. Kirjoittaminen on yksi tapoa jäsentää omia ajatuksiaan tai leikkiä ja viihdyttää itseään. - Tällaista toimintaa harjoitan jonkin verran itse mm. tällä palstalla. Jos olisin parempi kirjoittamaan ja tai kyllin yritteliäs, niin voisin yrittää kirjoittaa kokonaisen kirjan. Tosin en tiedä haluaisiko sitä kukaan julkaista. En ole lukenut tätä kirjaa vielä mutta olen iloinnut jo useamman vuoden siitä, että sinkkkuus on saanut osakseen erilaisia tulkintoja.
Samalla oma sinkkuus ei tunnu niin pahalta kuin joskus silloin kun koki, että sinkkuus merkitsi korkeintaan puolinaista elämää.
Tai sitten hyvin hedonistista elämää. - En esimerkiksi koskaan ole kokenut sitä sinkkuelämää, jota mm. sinkkuelämää sarja kuvaa omakseni. Yhdenkään tuossa ohkelmassa esiintyneen sinkun elämästä en voi sanoa, että tuo on just sitä, millaita on oma sinkkuelämäni tai sellaista millaista sinkkuelämää toivoisin voivani viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostaa kirjaansa.
Niin. Kirjoittaminen on yksi tapoa jäsentää omia ajatuksiaan tai leikkiä ja viihdyttää itseään. - Tällaista toimintaa harjoitan jonkin verran itse mm. tällä palstalla. Jos olisin parempi kirjoittamaan ja tai kyllin yritteliäs, niin voisin yrittää kirjoittaa kokonaisen kirjan. Tosin en tiedä haluaisiko sitä kukaan julkaista. En ole lukenut tätä kirjaa vielä mutta olen iloinnut jo useamman vuoden siitä, että sinkkkuus on saanut osakseen erilaisia tulkintoja.
Samalla oma sinkkuus ei tunnu niin pahalta kuin joskus silloin kun koki, että sinkkuus merkitsi korkeintaan puolinaista elämää.
Tai sitten hyvin hedonistista elämää. - En esimerkiksi koskaan ole kokenut sitä sinkkuelämää, jota mm. sinkkuelämää sarja kuvaa omakseni. Yhdenkään tuossa ohkelmassa esiintyneen sinkun elämästä en voi sanoa, että tuo on just sitä, millaita on oma sinkkuelämäni tai sellaista millaista sinkkuelämää toivoisin voivani viettää.
Hyviä ajatuksia.
Ehdottomasti omien ajatustensa jäsentely esimerkiksi kirjoittamalla on sellainen tapa, joka olisi varmasti jokaiselle välillä hyödyksi. Ajatusten ja tunteiden hetkittäinenkin siirto pään sisältä ulos voi tuoda esiin virhepäätelmiä tai uusia näkökulmia, jotka olisivat jääneet huomaamatta, jos olisi vain samalla linjalla jatkanut. Yksinäisillä on myös usein se ongelma, että kuuntelijaa, vastaanottajaa ei näille ajatuksille syystä tai toisesta ole. Siksi seuraavaksi paras vaihtoehto voi olla niiden kirjoittaminen auki itselleen tai tämän palstan kohdalla anonyymisti, mutta julkisesti.
Osaava ihminen voi myös kirjoittaa kirjan aiheesta. Katsoisin kuitenkin, että kirjan julkaisu ja omilla kasvoillaan esiintyminen kirjan yhteydessä ei ehkä ole sellainen tie, joka sopii kaikille. Silloin pitää ehkä olla enemmän sinut historiansa ja nykyisyytensä kanssa kuin esimerkiksi itse olen. En siis usko, että lähtisin omaa yksinäisyyttäni perkaavaa kirjaa julkaisemaan, jos siis sellaisen osaisin kirjoittaa.
Ja vaikka itse suhtaudun hieman kyynisesti juuri tähän kirjaan ja motiiveihin sen takana, niin ehdottomasti on hyvä, että tästäkin ihmiselon puolesta tuodaan esille erilaisia näkökulmia.
Vierailija kirjoitti:
Mummomainen tyyli näyttäisi olevan vai peitteleekö löysällä hameella leveää lantiota?
Ihan normaalit, siistit vaatteet. Miksi aikuisen naisen pitäisi pukeutua johonkin lu*katyyliin?
Varmaan lepakko muttei ole tullut kaapista.
Sama ongelma kai tällaisilla naisilla on kuin miehilläkin, on se tietty aikaväli nuorena jona aikana pitäisi olla se kuumin seurusteluvaihe ja opetella niitä juttuja. Vaan kun se jää väliin eikä muutenkaan oikein harrasta sosiaalista kanssakäymistä, niin eipä niillä olemattomilla kyvyillä enää keski-ikäisenä mistään parisuhteista kannata haaveilla.